@Sado hahaa nee nog niet. Wacht nog even af, heb ook geen gevoelige testen meer liggen alleen die van 25mlu. Dus die kan ik nog niet gebruiken toch?
Op 12DPO? Jewel joh Tenzij je een hele late eisprong hebt, maar neem aan dat het prima kan. Testen zijn vaak ook gevoeliger dan de gebruiksaanwijzing aangeeft
Ik had 1 dag voor mn positieve test ook een koortslip! Bij Liam had ik dat ook, het is bij mij dus echt een symptoom. Wil je geen valse hoop geven, maar wie weet!
@Sado Dat is het voordeel als je zo jong bent, als je je over 10 jaar nog eens bedenkt kan t nog En.....je bent nog topfit als je kinders het huis uit gaan om lekker te reizen haha mijn grote passie
@Sado oh dat wist ik niet. Maar ga denk toch pas zondag testen. Dan heb ik gelijk duidelijkheid @Jess93 wist niet eens dat dat een symptoom kon zijn. Maar heb het al sinds zaterdag dus het zal wel niets er mee te maken hebben denk ik. Toen was ik nog maar 6dpo hij trekt wel slechter weg dan anders, het leek alsof hij weg ging maar er zitten nu weer nieuwe blaasjes op
Oh nee hoor ik interpreteer het zeker niet alsof een jongen niet welkom zou zijn. Ik kan me alleen niet vinden in de teleurstelling denk ik, dat zou je jezelf niet aan moeten doen! 2 (of meer!) gezonde kindjes mogen krijgen is het mooiste wat er is, en dat het een jongen of een meisje kan zijn maakt het alleen maar een spannende verrassing
Wij gaan voor een kindje! ❤️ Vanaf zomer 2017 ❤️ Mei (1) L2092 - 25 jaar - 1e kindje - 4e ronde Juni (2) Patchwork - 32 jaar - 6e kindje (9e samengesteld) - 5e (11e) ronde Lovely29 - 31 jaar - 2e kindje - 3e ronde (ronde 2 mk) Juli (1) Krily - 22 jaar - 1e kindje - 3e ronde Augustus (4) Saaaraaa - 23 jaar - 2e kindje - 3e ronde Dee-tje - 28 jaar - 3e kindje - 2e ronde Ikook - 25 jaar - 1e kindje - 3e ronde September (1) Eerstewondertje - 27 jaar - 2e kindje - 2e ronde Oktober (1) Madeliefje06 - 30 jaar - 5e kindje - 1e ronde ****************************** NODlijst: Oktober: 16: Krily 17: Eerstewondertje 19: L2092 20: Dee-tje 20: Lovely29 21: Madeliefje06 November: 4 (voorlopig): Patchwork 5: Saaaraaa 9: Ikook (voorlopig) ****************************** Bevallingslijst: April 2018: 22: Sokkie87 - 30 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing 27: Saona - 38 jaar - 3e kindje - jongen/meisje Mei 2018: 5: Sado - 25 jaar - 2e kindje - jongen/meisje 7: Jess93 - 24 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing 9: maansneeuw - 26 jaar - 1e kindje - jongen/meisje/verrassing 13: Gruffalo - 34 jaar - 3de kindje - jongen/meisje/verrassing 17: Ukkepuk1 - 22 jaar - 1e kindje - jongen/meisje/verrassing 21: Raaf92 - 25 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing Juni 2018: 8: Jiseb - 32 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing ****************************** Afspraken: Oktober: 13: Sado - NIPT-counseling 16: Jess93 - Cp (centering pregnancy) 25: Raaf92 - Termijnecho 27: Ukkepuk1 - Termijnecho November: 2: Raaf92 - Verloskundige 6: Saona - Echo geslachtsbepaling 14: Sado - Controle gyn + echo 16: Jess93 - Pretecho geslachtsbepaling 17: Sado - Pretecho geslachtsbepaling December:
Had formulier ingevuld op internet voor die pretecho en werd direct gebeld voor afspraak haha! 16 november it is, wel pas om 18.15u. Dat wordt een dag ongeduldig wachten Ik doe trouwens ipv gewone vk controles nu mee aan de 'centering pregnancy', heeft 1 van jullie daar ervaring mee? Ik heb het bij Liam nooit gedaan, dus ben benieuwd of het me bevalt. Als het niet bevalt kan ik gewoon alsnog naar individuele controles, maar leek me goede mogelijkheid om hier in de buurt nieuwe dames te leren kennen (gezien we pas verhuist zijn)
Net terug van de counseling! M'n vragen zijn wel beantwoord. Aanraden of je het wel/niet zou moeten doen, doen ze niet. Wel heb ik inderdaad een kleinere kans op afwijkingen vanwege mijn leeftijd, maar de kans is er altijd. Ze gaf aan dat, mocht er patausyndroom of edwardssyndroom zijn, we hoogstwaarschijnlijk bij de volgende echo al wel afwijkingen zichtbaar zullen zijn. Die gaan nl gepaard met zeer veel lichamelijke afwijkingen. Downsyndroom is in 50% van de gevallen zichtbaar bij een echo. Daarna zei ze zelf al "joh we hebben nog 15min staan voor je afspraak. Zullen we even spieken? Babytjes van 11 weken zie ik niet vaak, dus lijkt mij ook leuk" Nou vooruit dan maar Dus heerlijk bijna een kwartier naar de baby mogen spieken! Hij/zij was zooooo druk: koppeltjeduiken, alle kanten opgaan, zwaaien met de armen en benen. Jep die nieuwe spiertjes worden al goed getraind Ook veel (voor zover dat gaat op dit termijn) naar 'details' gekeken: handjes, voetjes. Super leuk En heel grappig om te zien: mijn dochter lag letterlijk elke echo met een arm tegen haar hoofd (denk: een soort diva pose), nou dat deed deze baby nu ook! Geinig Enige 'jammere': ze dacht vorming van de placenta aan de voorkant te zien. Vorige keer had ik 'm hoog-achter. Dus als ie daar definitief gaat zitten zal ik de baby niet zo heel vroeg gaan voelen waarschijnlijk. Maar ach Helemaal happy weer
Dit weekend even met m'n man overleggen, maar denk het niet Down is geen probleem voor ons en de andere aandoeningen zie ik dus toch bij de echo over 5 weken als daar sprake van is. Gezien de tijd die nog over het prikken en het wachten op de uitslag heengaat, is dat maar een week of 2 max later.
Fijn @Sado !! Succes met je keuze. Leuk dat jullie weer mochten kijken Blijft bijzonder he! Jammer van je placenta als dat zo is..kan zo een week of 6 schelen hè
Zou inderdaad balen zijn... Voelde m'n dochter met de placenta hoog-achter met 15 weken al heel goed, dus hoopte nu met een week of 12-14 wel Maar ach, we gaan t zien
Lief. Xxx Als mijn ei de verwachte lijn doorzet en komt op dag 18/19, kan ik ‘m pas verwachten rond de 21e/22e. (Gebruik idd gewoon m’n ovutestjes, houvast is fijn.) Die lange cycli sucken echt. Want dan zijn er zoveel rondes niet meer voor een ‘18 baby... Weet heus wel dat ik niet te pessimistisch moet doen, maar zo voelt het nu eenmaal. Zal wel zelfbescherming zijn. Yay voor de 11 en 12 weken dansjes!! @Krily ga eens ff testen joh. Geef me iets om op te kunnen teren. Weeeeeeeekend!! Wat is dat bevredigend joh na een werkweek van 40 uur.
Shit. M’n moeder belt net. Ze wil graag komende week doordeweeks komen helpen bij ons thuis. Zeer welkom, een huishouden runnen met de omvang van ons gezin icm beide fulltime werken is immers best een ding. Alleen komende week is dus onze “klusweek”. En nu moet ik al m’n testjes en shit sneaky gaan opbergen enzo. En moeten we heel stilletjes gaan zijn. Zucht.
Haha, lastig @Patchwork Misschien nu maar je werk als testbase gebruiken haha @Sado Ik vind het wel goed dat ze geen advies geven, is echt je eigen keuze! @Jess93 Geen ervaring mee natuurlijk, maar wel benieuwd naar! Ik las er laatst ook over en het leek me best interessant voor als ik zwanger ben. Houd je ons op de hoogte over je ervaringen?
@Sado Thanks voor de uitleg, mede daardoor besloten het wel te willen doen Maandag maar even bellen. In geval van Down zouden wij hoogstwaarschijnlijk wel stappen ondernemen namelijk (je weet nooit wat je doet als je die constatering krijgt), wij vinden 50% dat t bij 20wk echo gemist wordt dan nog wel erg/te groot. Super leuk om je kindje zo te zien he!! Ik vond het ook heeerlijk om te zien, kon wel blijven smilen ♡ @Ikook Zal ik doen! Ik ben ook heel benieuwd, maandag 1e sessie @Patchwork Enjoy je welverdiende weekend! Nog wat leuks doen?
Precies hetzelfde als individueel & vanaf 37 weken ga je sowieso weer naar individuele controles De sessies duren wel veeeel langer