Wij gaan voor een kindje vanaf zomer 2017!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Sado, 19 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovely29

Lovely29 Fanatiek lid

5 okt 2014
    1.525
    671
    113
    Wat een super nieuws @Gruffalo ik kan me jou blijdschap goed voorstellen als je zo graag wilde. En in Juli al wat positief.

@ciprilla wat balen dat de huizen zo snel gaan. Hebben jullie wel een tussenoplossing voor als jullie niks vinden?

@Madeliefje06 Ajax wordt uitgezonden op een groot scherm op het museumplein. Hij is om half 3 weggegaan.

2. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    @Lovely29, In uiterste nood kunnen we bij mijn schoonvader inwonen. Maar dat zie ik totaal niet zitten. Dus dan kijken of we wat kunnen huren, desnoods op een vakantiepark ofzo. Maar begin hem nu wel te knijpen ja.

@Patchwork , en je bent echt zeker van je eisprong? Dan is je LF wel heel erg kort ja.

3. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.268
    17.303
    113
    Nou schiet mij maar lek :D

Bijgevoegde bestanden:

4. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.268
    17.303
    113
    @Patchwork oh wauw, dat is wel apart ja! Misschien iets om met een huisarts/gynaecoloog te bespreken?

5. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.268
    17.303
    113
    @ciprilla alweer verkocht?! Wauw wat gaat dat snel zeg, zo dan. Echt balen....

6. Jess89

Jess89 Fanatiek lid

4 mrt 2009
    2.039
    1.744
    113
    @Madeliefje06 jaa super fijn dat alles zo goed als geregeld is :)
    Wij willen in januari op huwelijksreis gaan, het liefst naar Indonesië. Al ben ik wel een beetje huiverig.. wat als ik dan zwanger ben? En dan zo lang vliegen en in een vreemd land enzo.. weten jullie of er iets bekend is over een verband tussen vliegen en miskramen? Een kennis van me is met 28 weken zwangerschap naar Bali gegaan.. ik weet niet of ik dat zou zien zitten... maar ach.. we zien wel!

@Sado ik heb niet zo veel verstand van ovu testen.. maar wat is de reden dat je maar tussen een bepaalde tijd kan testen? En waarom 2x per dag testen?

@Patchwork leuk zeg zo'n groot gezin! Wonen alle kids ook bij jullie?

7. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.268
    17.303
    113
    @Jess89, ovulatietesten scoren je LH piek op, je hebt altijd LH in je lijf, maar vlak voor je ovulatie dus het hoogst. Zijn beide streepjes even donker heb je je piek en springt je eitje 24-48u later.
    'S morgens vroeg heb je weinig LH in je lijf en zouden je testen dus niet kloppen als je dan test :)
    Je piek is maar erg kort: kan zomaar maar een paar uur zijn. Met 2x per dag testen rondom 't moment dat je 'm verwacht heb je dus de grootste kans 'm te treffen :)

8. Patchwork

Patchwork Niet meer actief

@Jess89 Nee, niet allemaal ;) momenteel drie inwonend, drie wonend bij hun moeder en twee op therapeutische basis uitwonend, waarvan er eentje in de kerstvakantie dus weer terug thuis komt wonen. ;)

@ciprilla ja, ik gebruik ovulatietesten als onderdeel van onze niet-al-te-rigoureuze anticonceptiemethode haha en hou ook nog in de gaten of er geen tweede piek volgt (waaruit zou kunnen blijken dat de eerste piek geen ei gesprongen is). Tot in zoverre dus absoluut zeker...

Ik heb natuurlijk niet alles gelezen; heb je een woonruimteprobleem?

9. Jess89

Jess89 Fanatiek lid

4 mrt 2009
    2.039
    1.744
    113
    Aaaaaah thnx voor de uitleg!
    Ik wil volgende maand ook ovu testen gaan gebruiken.. ik heb 10 jaar aan de pil gezeten dus wil zeker weten dat mn cyclus weer op gang komt en wanneer mn eisprong ongv is.. dus dan kan ik je uitleg wel gebruiken :D

10. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.268
    17.303
    113
    @Jess89, ik ben afgelopen zomer met 19 weken naar Dubai gevlogen, niks aan de hand :)
    Oh en met 3 weken naar Londen gevlogen, toen wist ik nog niet dat ik zwanger was :p

11. Jess89

Jess89 Fanatiek lid

4 mrt 2009
    2.039
    1.744
    113
    @Sado aahh fijn, stelt me weer een beetje gerust;)

12. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    @Jess89, vorig jaar gevlogen met 14/15 weken zwangerschap, geen probleem. Waar je wel rekening mee kan houden is het comfort. Ik had al vrij snel rugklachten, dan is een vliegtuigstoel niet heel relax voor een langere tijd. Maargoed dat is natuurlijk per persoon verschillend.

@Patchwork, oke wat fijn dat je zoveel inzicht hebt in je cyclus. Dan sluit ik me bij @Sado aan, misschien even checken bij de huisarts/gynaecoloog?
    Ons huis is verkocht onder voorbehoud dus opzoek naar een nieuwe woning. We hebben nog geen haast maar we grijpen telkens mis. Het gaat heel hard hier met de huizen in de regio.

13. Jiseb

Jiseb Fanatiek lid

4 mrt 2015
    2.054
    955
    113
    @Gruffalo Welkom! Toevallig is een van mijn favoriete prentenboeken 'Het kind van de Gruffalo.' :D

@Jess89 Vliegen lijkt me niet zo'n probleem, maar vooral de warmte. Ik hield niet eens veel vocht vast, maar op warme dagen merkte ik het wel. Bali is trouwens wel erg mooi. Wij hebben het samen met Java gedaan, goede afwisseling.

@Sado ik ben bang dat je hem toch gemist hebt tussen die donkerdere testen. Heb je altijd maar een heel korte periode een donkere test, of heb je voor je zwangerschap nooit getest?

14. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.915
    5.177
    113
    @Sado : Ahh gaat niet echt lekker met testen. Weer doortesten maar..

@Patchwork : Wat een gezellige drukte met 8 kinderen. Zijn ze allemaal nog relatief jong of ook al pubers? En poeh lijkt me best heftig.. uitwonend op therapeutische basis. Hoe vaak zie je ze dan? En ook het vooruitzicht dat je andere kind ook naar huis mag in de toekomst? (En als je er niks over kwijt wilt, vooral mijn vragen negeren!)
    Wat vervelend met je cyclus zeg. Ik zou ook naar de huisarts gaan als het zo blijft. Maar aan de andere kant; misschien ben je ondanks dat het onregelmatig is, wel snel zwanger. Is maar net geluk hebben natuurlijk.

@Gruffalo : Wat fijn!! :D Juli is al snel! Ik dacht al eens te gelezen hebben dat je een meisje hebt. Heb je twee meiden of een jongen en meisje?
    Hopelijk is het nu weer zo snel raak! Hou je je cyclus bij? Is hij een beetje regelmatig?

@ciprilla : Pff word je toch niet goed van.. :confused: Het zit jullie echt niet mee. Snap ook niet dat die mensen niet gelijk op funda aangeven dat het huis al verkocht is. Of onder voorbehoud. Best apart toch? Ik duim dat er snel een mooi huis op jullie pad komt. Snap dat je nu een beetje druk voelt.

@Lovely29 : Oh ja had het kunnen weten, voetbal haha :p

@Jess89 : Ik heb ook gewoon gevlogen tijdens de zwangerschappen hoor! Zowel pril zwanger als al over de 25 weken. Ging prima maar ik had ook wel erg fijne zwangerschappen. Kan me voorstellen als je bekkenklachten hebt of je continu misselijk bent, niet zit te wachten op een lange vlucht en vakantie. Maar zal niet de kans van een miskraam vergroten. Eerst maar trouwen! :D

15. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.268
    17.303
    113
    Geeeeen idee @Jiseb. Heb de eerste twee rondes voor het zwanger worden wel ovulatietesten gebruikt, maar die van CB (met smiley). Nooit een smiley gehad, dus zou zomaar kunnen dat m'n piek toen dus ook maar erg kort was.
    Ronde daarna de testen opgegeven en toen dus zwanger geraakt.

Maar dus geen idee hoe de streepjes er normaliter bij mij uitzien. Ik test nu een ruime anderhalve week en zie een beetje dit patroon: 2 dagen donker, 1 dag extreem licht, 2 dagen weer donkerder, weer een dag licht. Ik weet dat LH gedurende je gehele cyclus schommelt, maar zo extreem?

Nou de voorbeschouwing van Ajax staat hier al aan hoor, zucht :p Helemaal niks met voetbal. M'n man is de hele dag al bloednerveus:rolleyes:

16. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.915
    5.177
    113
    @Sado : Mijn man zit ook al klaar. Feyenoord fan, dus gelukkig niet nerveus. Dat hebben we gelukkig achter de rug :p Avondje forummen voor ons haha

17. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Mijn vriend is aan het werk dus sowieso geen voetbal, maar als die thuis zou zijn dan vermijden we het ook. Als echte feyenoordfan wil hij het nieteens zien of volgen. Haha :)

18. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.268
    17.303
    113
    Mazzelaar :p
    Ik hoop maar dat ze winnen anders wordt het een lang, chagrijnig weekend :D

19. Jiseb

Jiseb Fanatiek lid

4 mrt 2015
    2.054
    955
    113
    Bij ons wordt gelukkig geen voetbal gekeken. Toen ik hem leerde kennen keek hij niet, daarna een tijd heel fanatiek wel bijna alles en toen had hij genoeg van al het goed en gel*l erom heen en is hij weer helemaal gestopt met kijken. Ik vind het helemaal niet erg, we kijken lekker samen Breaking Bad op het moment.

@Sado , als je ook geen smiley had, kan het idd wel een heel korte piek zijn, maar dat hij zo schommelt ken ik niet.

20. Patchwork

Patchwork Niet meer actief

Hier geen voetbal goddank haha. Ik ben er ff klaar mee voor vandaag, kruip onder een dekentje op de bank en wacht tot m'n lief thuis is. Wordt laat; hij forenst nu nog (we hebben/hadden een langeafstandsrelatie en momenteel zit (vooral) hij tussen twee huizen in dus is hij "gewoon bij mij" maar dat betekent dus wel dat hij 300km per dag moet maken) en zie hem amper dus wil in ieder geval wachten met naar bed gaan tot hij thuis is... Volgende week donderdag staat het transport van ons nieuwe huis gepland. Heel fijn maar stiekem ook dubbel; scheelt hem ontzettend veel energie natuurlijk als hij niet zoveel meer hoeft te rijden, maar tegelijkertijd houdt dat in dat we dus weer drie/vier nachten per week zonder elkaar moeten slapen. Bah.

@ciprilla Hè bah, niet leuk. Ergens herkenbaar (zie bovenstaande haha) maar wij zitten tenminste niet echt zónder. Welke regio zoek je? Hoewel je dat waarschijnlijk liever niet zo openbaar neerplempt...

@Madeliefje06 De leeftijden hier variëren tussen de 2,5 en 13 jaar ;) prachtig rijtje en ze vullen elkaar geweldig aan.

Je kindjes niet thuis kunnen hebben is vreselijk heftig, ook al leer je ermee omgaan. Je dagelijks leven vormt zich om de kinderen die wél thuis zijn, maar je staat op met het gemis en je gaat ermee naar bed. Ik zie hen momenteel eens in de drie weken een weekend, op speciale dagen en bepaalde spannes in vakanties. Is heel weinig, maar zij zelf zijn meer "thuis" natuurlijk aangezien ze eenzelfde omgangsregeling met hun vader hebben. Mijn gevoel hierin is niet van belang; ze zijn uitwonend om in te zetten op hun groei, ontwikkeling en toekomst en dat weegt zwaarder dan mijn egoïstische reflex dat ik "ze gewoon bij me wil hebben want ze zijn van mij." Dat ik daar goed aan gedaan heb moge gelukkig duidelijk zijn, aangezien één van de twee dus weer thuis komt wonen. Dat sterkt me enorm; ik heb het juiste gedaan voor m'n kindjes. Of de tweede ook weer thuis zal kunnen komen wonen, daar durf ik nu echt nog geen zinnig woord over te zeggen. Ik verspits me er in ieder geval niet op, dan is het tenminste geen teleurstelling. Zolang het met de kids maar goedkomt. Dat is het belangrijkst.

Wat betreft huisarts/gyn; voorlopig even niet. Dan gaat m'n eigen risico eraan en met de onkosten die de verhuizing met zich meebrengt, is daar nu stomweg even geen ruimte voor. Daarbij zijn artsen per definitie al terughoudend als je niet "aan het proberen" bent. Vooralsnog lijkt me dat dus een volkomen zinloze zet... Eerst maar even gaan "proberen" aankomende zomer. Of herfst. Of winter. Ofzo. Pfffff wachten is moeilijk als de wens zo diep zit.

Deel Deze Pagina