Lijkt me inderdaad super moeilijk @Patchwork. Maar zoals je zelf zegt: als het voor hun maar het beste is. Dat is het belangrijkste! Je wilt toch dat ze zo'n goede mogelijke start van het (volwassen) leven krijgen. En pfoeh wat een eind reizen zo op een dag zeg! Dat moet wel wat zeggen dat jullie zoveel voor elkaar over hebben Weten jullie wel zeker dát jullie voor nog een kindje willen gaan? Of is je man er niet zeker van nog?
Hij heeft wel echt heel erg getwijfeld. Maar samengevat zijn zijn woorden nu "tenzij jouw lichaam er écht voortijdig de brui aan geeft, komt er heus een kindje van ons samen; gun me alleen nog een paar maandjes voor het praktisch overzicht." Nu kán er in de aankomende "paar maandjes" natuurlijk "iets" gebeuren wat gaat maken dat hij wil uitstellen. Maar laat ik daar voor m'n eigen goede gevoel gewoon niet van uitgaan...
Dan zijn testen wel handig ja! Al moet ik zeggen dat het mij flink frustreerde al die negatieve testjes. Je lichaam zal ook wel even nodig hebben om te wennen aan het leven zonder pil. Wie weet duurt het even voor het weer op gang komt. Zelf ga ik geen testjes meer gebruiken zodra we er echt voor gaan. Regelmatig seks hebben is in principe voldoende Ik had 7 jaar de pil geslikt en toen direct een eerste mooie cyclus van 28 dagen, zonder gekke dingen. Nu de pil maar 3 maanden geslikt en nu gekke ovulatietestjes, al een paar dagen een paar keer per dag ieniemienie beetjes bloedverlies, vreselijke hoofdpijn. Had eigenlijk wel verwacht dat het makkelijker/sneller zou gaan dan de vorige keer. Helaas zegt hoe lang je de pil hebt geslikt niet zo veel dus, denk ik
@Jiseb: de Gruffalo en het kind vd Gruffalo zijn ook grote favorieten bij ons thuis. Ik lees ze nu al vier jaar bijna elke dag. Vandaar mijn avatar naam De andere boeken van die schrijvers zijn trouwens ook heel leuk! @madelief: wij hebben een jongen en een meisje. Als ik weer gezond zwanger raak, wil ik het geslacht graag een verassing laten zijn. Lijkt me zo leuk om daar pas bij de bevalling achter te komen. En voor het praktische aspect maakt het ook niet uit. We hebben toch alles al in huis Ik las iets over vliegen en vakantie tijdens zwangerschap? Ik heb zelf gevlogen met 14 weken zwangerschap. Maar dat was naar Engeland. Ik zou mij persoonlijk minder prettig voelen om zwanger naar een warm, niet westers land te gaan ivm hygiëne. Maar ik heb ook een beetje smetvrees hoor
@Sado ik had precies hetzelfde, ook echt jaren aan de pil en meteen een normale cyclus. Nu ben ik niet aan de pil, maar mijn cyclus is een zootje na de bevalling. Zou dat bij jou niet mee kunnen wegen, dat de pil het goed regelde na je zwangersca, maar nu je lichaam het weer zelf doet, het nog niet hersteld is van de bevalling/zwangerschap? @Patchwork eel fijn dat je man nu ook wel wil, hopelijk komt er niets tussen en heb je over een tijdje een kindje van jullie samen! @Gruffalo Draak Dries doet het idd ook goed. Ik heb ze allemaal heel veel voorgelezen op school. Mijn dochter is nog een beetje jong, maar plaatjes kijken vindt ze al wel erg leuk.
Helemaal niet bij stilgestaan @Jiseb, maar dat zou inderdaad natuurlijk ook zomaar kunnen! Het is immers nog maar vier maanden terug
Nou, nu net. Denk dat het streepje op de foto niet eens te zien is, zo licht is-ie Kan nu denk ik wel veilig stellen dat de piek voorbij is en dat ik 'm ergens along the way gemist heb. Ik stop nu met testen en begin een aantal dagen na m'n komende menstruatie opnieuw
Valt denk ik niets zinnigs over dit rijtje te zeggen, he? Geen enkele positieve. 19-05 en 20-05 waren behoorlijk donker (nu opgedroogd en ogen for some reason flink lichter op de foto dan in het echt), 23-05 was ook weer behoorlijk donker.
@Sado, ik zou ook stoppen met testen. Wijzer word je er niet van, ik vermoed toch echt dat je piek al is geweest. Rottesten zijn het... Ik denk inderdaad rekening moet houden met t feit dat je nog maar net bevallen bent. Je lichaam is nog niet volledig herstelt. Ze zeggen niet voor niks 9 maanden zwanger en 9 maanden ontzwangeren. @Patchwork, wat ontzettend moeilijk lijkt me dat om niet al je kindjes bij je te hebben. Wat knap dat je zo sterk bent, je wilt tenslotte het beste voor je kinderen. We zoeken een huis in de omgeving van Rotterdam. We hebben meerdere woonplaatsen in gedachte, dus keus zat zou je denken. Al het leuke is helaas al weg. Maargoed we hebben nog een ruime 4 maanden voordat we weg moeten.
Ik sta trouwens op de lijst bij september.. alleen nu vrijen we laatste tijd niet veilig. Dit doen we bewust hoor Als het nu komt is het harstikke welkom, alleen heb nog steeds geen menstruatie gehad dus de kans is het heel klein.. (zovaak vrijen we niet) Maar ik blijf wel op september staan omdat we dan officieel er voor gaan, met of zonder cyclus. Beetje ingewikkeld maarja hoop voor september wel weer ongesteld te zijn geweest.
Spannend @ciprilla! Een eisprong komt natuurlijk voor je ovulatie dus kan zomaar eerder al zo ver zijn!! Ga je stoppen/minderen met borstvoeding vanaf september om je cyclus proberen op gang te krijgen (als-ie dan nog niet op gang is)? Ik stop nu indd met testen, ja. Volgende maand weer C. net dr eerste hapjes gegeven. Groot succes! Eerste twee hapjes keek ze een beetje vies, maar daarna vond ze het echt heerlijk! Ze werd zelfs boos als het nieuwe hapje niet gauw genoeg kwam. Echt jammeren en boos trappen, haha. Nu hopen dat het goed valt en ze geen buikpijn krijgt. En vanmorgen heeft ze ook nog eens voor het eerst van dr buik naar dr rug gerold! Wat een topdag Genieten jullie ook allemaal van jullie? Het is in elk geval heerlijk weer vandaag!
@Sado, ja wie weet kan zomaar, maar ik denk het niet hoor. Ik geef namelijk nog aardig wat voedingen + nachtvoeding. Ik ga niet minderen met borstvoeding, ik hoop alleen dat ze rond september meer vaste voeding eet dus minder drinkt. Dat zal hopelijk ten goede komen voor mijn cyclus. Mn vriend en ik zijn allebei best nuchter dit keer, borstvoeding voor onze meid gaat nu gewoon nog even voor. We zien dan wel wanneer t ons gegund is. Hopelijk houd ik deze mindset vast, zwanger raken van C. vond ik enorm stressvol. Daarom doen we t dit keer ff anders. Wat goed zeg, als ze eenmaal gaan rollen is er geen houden meer aan haha. Wat voor hapje heb je gegeven? Hier is t nog niet echt n succes, ze heeft meer interesse in ons eten. Ik maak alles zelf voor haar, misschien ligt het daar aan. Ik zit nu even in de tuin met C. helaas amper zon in de tuin maar we hebben t toch warm dus even afkoelen in de schaduw. Vanochtend zijn we met zn 3tjes even gaan rijden met de auto, een woonplaats bekeken. Beviel goed dus die kan ook op ons lijstje erbij.
@ciprilla, in augustus is ze dus een maand of 7/8? Dan zal indd wel meer vast voedsel eten toch? Hopelijk scheelt het inderdaad voor je cyclus dan Wat vond je stressvol aan het zwanger raken? Hoe lang het duurde bijv? Ik heb worteltjes gegeven! Ik maak ook zelf eten voor dr. Ik kook voor onszelf ook niet (of in elk geval zelden) met pakjes/potjes, etc. Ben gek op koken (en vooral op lekker eten) dus probeer zo veel mogelijk met verse ingredienten te koken. Dat doe ik dus ook voor C. Ik koop voor haar nu ook enkel biologisch. Heb de Philips Avent babyvoedingmaker: ideaal!!! Maak in een keer meerdere porties en vries het dan in. Heb nu dus wat potjes worteltjes in de vriezer. Dit weekend even een voorraadje aanmaken: broccoli, broccoli met aardappeltjes, courgette. En nog even googlen wat C nog meer mag Wilt jouw C nog niets verder eten?
@Sado, Ja klopt dus dan zal ze minder drinken bij mij. Tenminste daar ga ik vanuit Ik had mega lange cyclussen, een hele late eisprong. Ik ben in september toen met de pil gestopt en was in maart zwanger. Opzich niet heel lang, maar ik had niet veel kans omdat mijn rondes zo lang duurde. Dat frustreerde me echt, toen ik het een beetje los ging laten.. tsja toen kwam er ineens vrij onverwachts een eisprong en was het raak. Hé die heb ik ook. Ik heb al verschillende groenten en fruit aangeboden. Maar ze neemt echt maar een paar hapjes, soms houd ze zelfs dr mondje helemaal stijf dicht. Wat mevrouw wel lekker vind zijn koekjes van liga, waterijsjes en alles wat mama en papa hebben. Daar heeft ze veel meer oog voor, dan voor haar eigen schaaltje. Koekjes krijgt ze niet heel vaak, maar dat kan ze lekker zelf eten. Ijsjes ook niet hoor, maar met die hitte stopt ze ons ijsje wel eens in dr mondje en dat vind ze natuurlijk heerlijk. Brood vind ze ook wel wat, maar dat wil ik langzaamaan gaan geven als lunch. Ik heb het idee dat ze het gepureerde gewoon niks vind. Als ik appel in stukken geef, dan sabbelt en bijt ze daar wel op. Zelfgemaakte appelmoes vind ze dan weer niks. Ik heb tot nu toe alles puur gegeven dus zonder aardappel of iets dergelijks. Daar wil ik nog even mee wachten, maargoed misschien toch maar binnenkort gaan proberen. Dat invriezen is zeker ideaal, dat was hier ook de planning.
Gniffel, babyvoeding... Lijkt voor mij al een eeuwigheid geleden. Mijn jongste at níks voor ze acht maanden was, alleen bv. Daarna bleek dat ze een voorkeur heeft voor eten met wat "heftiger" smaakjes. Chili bijvoorbeeld. En nog steeds is ze een "rare" met eten. Pakt op verjaardagen liever een augurk met ham dan een chippie. @ciprilla ik pb je even een Funda linkje zo. @Sado ik zie geen enkele positieve test, not even close... Weet je zeker dat je piek al geweest is?
@Patchwork , hahahaha dat vind ik wel erg grappig. Heerlijk toch een kindje met haar eigen voorkeuren. Heb je altijd lang borstvoeding gegeven?
Hahahah chili @Patchwork, lachen Begrijp wat je bedoelt wat betreft de testen De testen op 19-05 en 20-05 zijn in het echt wel erg donker (al oogt dat op de foto indd totaal niet zo). Denk dat het een combinatie van erg (oud en dus) opgedroogd is en de hoek van de foto, maar in het echt scheelt het niet enorm in kleur met de C streep. Had die periode ook licht bloedverlies en vruchtbare afscheiding. Tussen de test van 19-05 en 20-05 zit ook ruim anderhalve dag, dus ik gok dat ie daar tussenin positief zou zijn geweest. Kan natuurlijk dat ik t mis heb, maar ik stop wel met testen nu gezien de testen nu wel erg licht worden Wie weet helemaal geen eisprong deze maand. We gaan t zien, is nu toch nog niet van belang gelukkig. @ciprilla, haha nu al heel sterk een eigen willetje dus Snap het best: wat papa en mama hebben is natuurlijk veeeel interessanter dan zo'n prakkie op een lepeltje. Hoe reageert ze op ijsjes? Pfoe wat een warmte al he!
@Sado, als wij een ijsje eten dan duikt ze erop af en laat ze niet meer los. Wij eten graag een ijsje vooral met de warmte, die kleine dus ook. Als ze het ijsje ziet gaat ze al helemaal wild doen.
@ciprilla De jongste twee hebben (vrij) lang borstvoeding gehad, de rest niet. Door schade en schande wijs geworden, zeg maar. Oh jeetje ja, ijsjes! Wij hebben een ijs-la in de vriezer. Altijd stampensvol. Sterker nog; meestal ruimte tekort. Gaan bizarre hoeveelheden waterijsjes doorheen in ons huishouden...
Sado en Ciprilla, jullie kleintjes zijn nog heel jong zag ik! Dat had ik jullie niet nagedaan toen mijn oudste zo jong was (voor een tweede gaan). Nu sliep mijn oudste de eerste drie maanden nooit langer dan 1,5 uur na elkaar, dus wij hadden simpelweg de energie er niet voor. Klein leeftijdsverschil is vaak heel leuk voor de kinderen, ik spreek uit eigen ervaring