Klopt @Gruffalo, mijn dochter is vandaag precies 4 maanden! Begin augustus - als we er echt voor gaan - is ze dus ruim 6 maanden oud. Ik wilde altijd al weinig verschil in leeftijd tussen mijn kinderen (als dat ons gegund is natuurlijk), mijn broertje en zusje schelen ook maar een jaar en 4 maanden en die hebben altijd zo leuk samen gespeeld enzo. Wat bij ons wel absoluut scheelt (en de reden dat we het dus doorzetten om er zo snel weer voor te gaan) is dat C al vanaf dat ze 6 weken oud is al goed doorslaapt. Ze slaapt van 21.00 tot, tja, tot ik dr 's morgens wakker maak omdat we naar ons werk moeten om 06.15 Maar ze zou anders wel langer doorslapen nog. Ze drinkt goed, groeit goed en is overall een super tevreden, happy baby Dus we hadden (nouja voornamelijk ik, maar mijn man is inmiddels ook om haha) iets van: waarom niet Hoeveel schelen jouw kinderen?
@Patchwork : Heftig hoor, maar je hebt inderdaad het juiste gedaan voor de kinderen en daar gaat het allemaal om @Gruffalo : Is ook iets waar ik over nadenk, het geslacht niet willen weten. Ook omdat het nu praktisch gezien kan. Maar ik denk dat ik er uiteindelijk te nieuwsgierig voor ben @Sado : Maar even het testen loslaten ja. Benieuwd hoe het de volgende cyclus verloopt. Fijn dat C de eerste hapjes zo lekker vond!
@Gruffalo, Mijn dochter is ook geen hele goede slaper, overdag max 30 minuten. En dat maar 3 tot 4 keer per dag, in de nacht slaapt ze wel goed alleen komt ze dan toch wel met regelmaat voor een slokje melk. Ik neem haar dan vaak bij mij in bed, op deze manier pak ik nog genoeg uurtjes rust. Ze is nu bijna 6 maanden en ik merk toch langzaamaan dat het slapen wat beter gaat, dus ik durf een tweede wel aan. En een klein leeftijdsverschil lijkt me ook zo leuk, garantie dat het vriendjes worden heb je nooit maar daar hoop ik natuurlijk wel op.
Hier ook echt veel te nieuwsgierig aangelegd om het geslacht een verrassing te laten Had een pretecho met 16 weken om het geslacht te ontdekken, terwijl ik in die periode al elke 2/3 weken een echo had. Erg he
Hier ook een pretecho gedaan met 16 weken, ik kon echt niet wachten om het geslacht te ontdekken. Ook omdat ik een heel sterk voorgevoel had dat het een meid zou zijn. Zou ik aankomende keer ook doen, met 16 weken een pretecho inplannen. @Sado, dat is wel fijn zeg zo vaak een echo. Ik had op latere termijn extra echo's maar toen zag je al niet veel meer helaas. Op het begin is het juist zo leuk, dan zie je de beeb echt zwemmen.
@ciprilla, heb een medische indicatie, vandaar! Zal ik bij elke toekomstige zwangerschap ook hebben Daarom dus op het begin elke 2 weken een echo, daarna elke 3-4 weken en het laatste trimester elke 1 a 2 weken! Maar op het eind zie je inderdaad niet zo heel veel meer. Tot een week of 20 zijn de echo's t leukst
Leeftijdsverschil... Eerlijk? Ik ben zelf (júíst door ervaring met klein leeftijdsverschil tussen kinderen, ik had er acht jaar geleden drie in net iets meer dan tweeënhalf jaar) groot voorstander van een wat royaler leeftijdsverschil. Werd compleet geleefd, miste ontzettend veel van de jonge ontwikkeling van de kinderen en kon ze niet de (volledige/exclusieve) aandacht geven die ze juist zo jong zo hard nodig hadden. Wat mij betreft is een leeftijdsverschil van zo'n drieënhalf à vier jaar "ideaal". But that's just me ofcourse.
@Sado : Haha hier hetzelfde. Bij de drieling ook een pretecho laten maken omdat ik te nieuwsgierig was naar het geslacht, al hadden we al super veel echo's. En toen was het bij de pretecho niet eens van alle drie de kindjes te zien. Week later weer terug Leeftijdsverschil: De kindjes schelen hier iets meer dan 1,5 jaar en ik vind het heerlijk. Dit keer zal er wel iets meer leeftijdsverschil zijn maar dat is bewust. Wordt anders wel erg druk haha.
Uiteraard en overal is ook echt wel wat voor te zeggen. Voor mij alleen niet meer dat kleine leeftijdsverschil. Allereerst al omdat dat niet eens meer lúkt (de jongste is immers 2,5) maar aangezien het na dat ene kindje samen toch echt einde verhaal is, wil ik echt niets van die eerste jaren missen.
Wow wat is er weer veel geschreven. Kan niet op alles reageren hoor . Wat betreft het leeftijdsverschil. Wij hebben er ook bewust voor gekozen om wat langer ertussen te laten. Op deze manier krijgt ze nu de volledige aandacht en genieten we volop van haar. Het was ook een stukje praktisch omdat we eerst wilde verhuizen omdat we te klein wonen. Pretecho hebben wij ook gedaan met 15 weken. Bij een 2e gaan wij het weer doen. Wij hebben zoiets van wat maakt het uit om het met 15 weken te weten of bij de geboorte. Wil er vanaf het begin gewoon van genieten dat het een jongen of meisje is. Wat een heerlijk weer. Hebben net het badje opgezet dus hopelijk veel water plezier dadelijk.
Ik denk dat elk leeftijdsverschil zo zijn voor en nadelen heeft. We hebben het voorlopige koopcontract van ons huidige huis ondertekend. Als alles door gaat, moeten we er eind september uit. Een week na de trouwerij, gelukkig hebben we geen bruiloft. @Lovely29 , heerlijk een badje. Zou ik ook wel willen maar C. is nog een beetje te klein. Geniet er van met dit prachtige weer.
Wauw, wat gaat het hard hier. We zijn vandaag een dagje naar Rotterdam en Dordrecht geweest. We moesten visa halen voor Cuba en daarna lekker geshopt. Bij ons is het kleine leeftijdsverschil meer doordat het krijgen van een eerste kindje zo lang duurde. Stel dat we over een paar jaar voor een tweede gaan en het duurt weer 2 jaar dan zit er wel erg veel tussen en wellicht kan er dan geen 3e komen, mochten we dat willen. Elin is eel heel makkelijk, moet ik bekennen. Ze huilt niet veel, slaap al sinds 6 weken door en is verder een heel relaxde baby...
Wat heerlijk shoppen @Jiseb dat heb ik echt in geen eeuwen meer gedaan. Ben je goed geslaagd? Kon je het visum niet kopen op de luchthaven? Ik weet dat ze de visums bij mijn organisatie namelijk ook gewoon verkopen op de luchthaven. @ciprilla wat fijn dat het koopcontract getekend is. Jullie kunnen dus nog 3 maanden lekker in je eigen huisje vertoeven. Je geeft aan dat je geen bruiloft hebt? Gaan jullie het verder helemaal niet vieren of houden jullie het klein?
Spannend @ciprilla! Hopelijk vinden jullie ook zelf gauw een mooie woning Shoppen, lekker @Jiseb! Leuke dingen gescoord? Wanneer gaan jullie naar Cuba? Bij mij duurde het niet lang voor ik zwanger was van C (3 maanden), maar ik begin nu liever vroeg voor het geval het nu wél lang duurt (je weet natuurlijk nooit). Dan loop ik liever het 'risico' dat het weer snel (misschien zelfs direct) raak is en het verschil eigenlijk kleiner is dan we graag wilden, dan dat we nog een jaar wachten en dan misschien nog erg lang duurt. Kijk wel een beetje op tegen die hitte van vanmiddag, was gister al zó warm! Gister wel lekker met z'n tweetje gebarbecuet en vanavond komen m'n ouders bij ons barbecuen, gezellig! Gelukkig zeggen de voorspellingen nu dat het dinsdag wel oké weer is (20gr, bewolkt). Het zal niet veel uitmaken, maar met deze temperaturen moeten afrijden lijkt me toch niet zo tof eigenlijk
@Jiseb, ben je goed geslaagd met shoppen? Begrijpelijk dat jullie nu liever iets eerder beginnen aan een tweede. @Lovely29 , we trouwen gewoon in het stadhuis, simpele huwelijksvoltrekking van een kwartiertje. Onze vaders hebben we als getuigen en die nemen hun vriendin mee. En dat was het, ohja daarna nog even wat eten ergens denk ik. We hebben nu even geen geld voor een grotere bruiloft + die behoefte is er nu nog niet. Komt later wel, dan is C. ook wat groter en dan is hopelijk ons gezin compleet. @Sado, warm he. Je lesauto zal vast wel airco hebben, ik denk dat je beter hitte kan hebben dan zware regenval of sneeuw. Spannend hoor afrijden. Ik heb al een poosje mn rijbewijs alleen ik rijd niet meer. Heb nooit kunnen auto rijden, heel veel lessen nodig gehad, maar wel in 1x geslaagd. Dat had niemand verwacht. Nu angst om te rijden, niet echt handig. Dus 1 advies, blijf rijden haha
@ciprilla : Weer een stap verder, het voorlopige koopcontract ondertekend. En inderdaad dan wel fijn dat je geen bruiloft hebt haha. Anders wel erg druk. @Jiseb : Leuke dingetjes gekocht? Wij waren toevallig gisteren ook in Dordrecht. @Sado : Gezellig zo barbecuen! Gelukkig wat minder warm dinsdag inderdaad. Die spanning en dan ook nog hitte haha. Maar gelukkig bestaat er airco. Zenuwen komen zeker nu wel een beetje? Wij hebben ook maar het badje opgezet. Kindjes zijn nu heerlijk aan het spelen. Wij houden het rustig. Morgen lekker varen denk ik
@ciprilla Wat fijn!! Nu zelf nog een mooi een huis! En wel een klein feestje bij de trouwerij of even helemaal niet? @Sado Het komt vast goed met autorijden! De wegen worden er niet anders van en er is vast airco, anders houdt de instructeur het ook niet de hele dag vol. Ik snap je helemaal als je er niet te lang tussen wilt hebben. Wij lopen idd ook liever dat risico, haha. Ik was ook elke keer vlot zwanger, gemiddeld om de 3 maanden, maar het ging dus steeds mis. De weg is nu vrij gemaakt, dus hopelijk gaat het nu in 1x goed. Het was echt veel ellende de afgelopen jaren. @Madeliefje06 Lekker met dit weer een badje! Ik had Elin geprobeerd te laten soelen met water. Eerder al in de was,and, dat vond ze niet zo en vandaag in de wasbak en dat was meteen krijsen zodra ik haar voeten in het water deed. Weet niet wat het is, want we zwemmen ook elke week en dat vindt ze heerlijk! oeh, en varen is ook fijn! Niet verbranden op het water he? Ik heb idd goed geshopt, hehe. Zie foto. We waren ook nog ff bij de kringloopwinkel, waar we een aantal kinderdvds, een hobbeleland (van Ikea), een shirtje van Feetje en een waterafstotend speelkleed hebben gekocht. En voor mezelf ook nog wat kleren. En ik wil ook nog ff delen dat ik weer 2 kg. ben afgevallen . Ik was in de rotperiode en tijdens mijn zwangerschap (heel) veel aangekomen, maar nu is er sinds begin mei al 6 kg af!! Jippie!