Wij gaan voor een kindje vanaf zomer 2017!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Sado, 19 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.272
    17.309
    113
    @ciprilla Ah da's rot :( Wat vind je eng aan het rijden? Heb je na het halen nog wel gereden? :)

@Madeliefje06, de zenuwen kicken nu inderdaad wel aardig in, ja, pffff.
    Iemand nog tips? :D

@Jiseb, airco is er zeker! :) Gaat me meer om eventuele heftige zon. Heb met lessen al wel eens gehad dat de zon zo fel was dat geen zonnebril er tegenop werkte. Maar dan mistte ik bijv wel borden of afslagen. Daar ben ik dus een tikkeltje bang voor...Maar voor nu ziet t er uit dat dinsdag prima weer wordt! :)

Wat goed van het afvallen!! Volg je een speciaal dieet?
    Leuke spulletjes heb je gescoord!

2. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    @Jiseb, leuke spulletjes heb je gekocht. Goed zeg zoveel al afgevallen. Heb je de gouden tip? :D Ik wil er ook wat af, maar heb nog steeds zoveel eetlust telkens.. schiet niet echt op.

@Sado, Ja ik heb daarna nog een paar keer gereden, dat ging ook niet vlekkeloos maargoed iedereen incl auto was nog heel. Ik heb rijden altijd eng gevonden, wat ik er eng aan vind? Andere bestuurders vooral, ik ben altijd bang dat ze dan toch nog doorrijden ofzo. Als ik naast mn vriend in de auto zit, zit ik ook heel vaak met geknepen handjes.. :rolleyes: Ik hoop in de toekomst toch nog het lef te vinden om weer in de auto te stappen, het beperkt me toch wel en dat vind ik jammer.

3. Babs1990

Babs1990 Bekend lid

1 sep 2015
    546
    352
    63
    Vrouw
    Brabant
    Hoi dames, jullie hebben flink bij gekletst:)!
    Mijn vriend en zoontje hebben met moederdag gevraagd of ik de zelfde achternaam als hun wil. Wij gaan dus binnenkort ook trouwen. Maar houden het ook klein. Mijn vriend staat absoluut niet graag in het middelpunt.

Wat fijn dat jullie ook makkelijke kindjes hebben. Dan kan ik ook eens vol trots zeggen dag wij een ontzettend makkelijk kind hebben (zonder mij schuldig te voelen). Ik zit in een app groepje en elk kind heeft er wel iets. Van hele dag huilen, niet willen slapen tot kindjes die echt ziek zijn. Houd mij daardoor een beetje op de achtergrond omdat wij het makkelijk hebben terwijl ik daar blij mee ben.

Wat een heerlijk weertje he. Wij zitten nu even binnen want het is F1 tijd en J ligt op bedje. Morgen weer aan het werk na een weekje vrij.

Ik merkte dat ik van de week best baalde dat wij nog niet konden starte met 'proberen' door antibiotica kuur.
    Dus op naar volgende maand!

4. Jiseb

Jiseb Fanatiek lid

4 mrt 2015
    2.054
    955
    113
    @Babs1990 Gefeliciteerd! Al een idee wanneer het gaat plaatsvinden? En dan dus idd dezelfde achternaam aannemen? Mijn man en ik zijn wel getrouwd, maar we heten nog beide hetzelfde als eerst. Onze dochter heeft wel zijn achternaam.
    Ik snap heel goed dat het lastig is soms te zeggen dat je een gemakkelijk kindje hebt. Elin is ook echt een makkelijke, slaapt goed door, eet alles, vaak lekker vrolijk, kan haar overal mee naartoe nemen... Soms voel ik me ook best lullig als er vrienden zijn die een moeilijker kindje hebben. Ik moet zeggen dat we zelf ook vanaf het begin wel erg relaxed geweest zijn, misschien heeft dat effect gehad op Elin.
    Balen dat jullie nog niet konden starten, hopelijk gaat het komende maand goed! Spannend weer hoor!

@ciprilla @Sado Eigenlijk drink ik alleen nog water en thee en zo min mogelijk koolhydraten. Het brood tijdens het ontbijt en de lunch zijn vervangen door yoghurt en salade, diner met minder aardappels en pasta en minder snacken. En ik zwem weer 7 uur in de week, plus dat ik naar mn werk moet fietsen omdat mijn man Elin naar de gastouder brengt en dat is te ver om te lopen, maar dus 4 keer per week een uur fietsen.
    Ik moet zeggen dat het me weinig moeite kost en ik echt wel eens een broodje of wat lekkers neem. Maar ongeveer een kg per week vind ik prima.

@Sado Het komt vast goed dinsdag, de zon staat niet meer zo laag, waardoor je minder verblind wordt! You can do it!!

5. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.272
    17.309
    113
    Gaaf @Babs1990, gefeliciteerd!!
    Begrijp goed wat je zegt. Ik word vaak ook gewoon niet geloofd wanneer ik zeg dat C doorslaapt en eigenlijk overall een heel tevreden en vrolijk meisje is:confused: Hier op het forum ook weleens woordwisselingen gehad omdat iemand van mening was dat ik dr maar 's nachts 1 a 2 keer moet wakker maken. Werd hard om gelachen toen ik er voorzichtig naar vroeg bij het CB:rolleyes:
    Ach, ik ben gewoon heel blij dat C het ontzettend goed doet. En realiseer me ook prima dat ze zomaar opeens een ander slaap- of eetschema kan gaan aanhouden. Voor nu prijs ik mezelf erg gelukkig :D

Lekker genoten van je weekje vrij?

Netjes hoor @Jiseb! Klinkt super makkelijk zoals jij 't zegt haha :) Is wel precies waar het hem bij mij in zit: ik kan prima gezond eten en alleen snacken met worteltjes, fruit, etc. Maar ik drink best wat frisdrank weg, kan dr moeilijk mee stoppen:rolleyes:
    Neem me steeds voor dat ik ermee stop, maar eerst die knop maar eens omdoen:p

Hier trouwens dezelfde achternaam als m'n man. Niet alleen heb ik een hele stomme eigen achternaam, maar ik ben wat dat soort dingen betreft best ouderwets, haha :)

6. Jiseb

Jiseb Fanatiek lid

4 mrt 2015
    2.054
    955
    113
    @Sado echt waar? Waren er echt mensen die dat voorstelden? Ik heb het helemaal in het begin wel gedaan, omdat ze dan nog een voeding moest hebben (fles), maar met oud en nieuw sliep ze meteen door, en wij ook, aangezien het laat was en toen hebben we het maar zo gelaten.
    Gezond eten is al een heel stuk, sport je ook?

Bij mij was het zo dat de relatie met mijn schoonfamilie op z'n zachtst gezegd niet echt goed, dus ik wil niet zo heten. Ik heb er ook heel lang over gedaan voor ik een goed gevoel had bij de naam van mijn dochter, maar nu is het goed zo.

7. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.272
    17.309
    113
    @Jiseb, ja meerdere mensen hier op het forum zelfs. Het is "gevaarlijk", "onnatuurlijk" en "niet normaal" om een baby te laten slapen 's nachts. Ze zouden er oa allerlei vormen van autisme, gedragsproblemen, chronische ziektes, etc aan overhouden. o_O
    Nu sliep ik zelf ook erg snel door (mijn man ook) en volgens mij ben ik toch redelijk in orde:rolleyes:

Toen m'n dochter net geboren was en aan 7 voedingen per dag zat, maakte ik haar natúúrlijk 's avonds laat en 's nachts wakker (al gaf ze het zelf ook redelijk goed aan :p) Maar ze ging - op eigen houtje - al heel gauw over op minder voedingen, meer voeding in 1x en met meer tijd er tussen. Het begon met 23.00-04.30, maar al gauw kwam er aan beide kanten meer tijd en inmiddels slaapt ze (sinds dat ze een week of 6 oud is) van 21.00-06.30. Prima, toch? Ze groeit goed, drinkt goed, ontwikkelt goed, is vrolijk. Ik begon meermaals aan mezelf - en aan C - te twijfelen, maar volgens het CB is het hartstikke goed zo en moet ik alleen maar blij zijn. Dat ben ik dan ook maar :)

In zo'n situatie snap ik heel goed dat je met alle liefde je eigen naam houdt. Wat een vervelende situatie zeg! Is er wel contact tussen jullie?

Sporten, ehm, op het moment niet helaas, haha. Tijdens de zwangerschap véél gezwommen en gewandeld. Ook tijdens m'n verlof veel lange wandelingen met C gemaakt. Sinds ik weer aan het werk ben schieten alle vormen van sporten er een beetje bij in....:rolleyes:

8. Babs1990

Babs1990 Bekend lid

1 sep 2015
    546
    352
    63
    Vrouw
    Brabant
    @Jiseb wij zijn heel relax. Jace is vanaf begin af aan gaan uitlogeren en nemen hem overal mee heen. Slaapt van 20.00-09.30 en in tussendoor ook nog 3x. thanks god. Krijg ik tenminste nog iets in huis gedaan.
    Had altijd een vooroordeel van moeder die hun kind helemaal omhoog prezen.
    Zovan 'kijk mij met mijn perfecte kind' nu hoor ik zelf bij de categorie. Achja zo lach ik nu wel om meer dingen die ik van te voren gezegd of gedacht had hoe ik dingen zou doen als mama. Maar daar kom ik op sommige gebieden op terug hihi
    Wij kiezen wel voor dezelfde achternaam. Ookal scheelt die welgeteld 2 letters :p. Wanneer het plaatst vindt zijn wij nog niet helemaal uit. Het liefst wanneer ik zwanger ben van nr 2. Trouwen wij meteen terwijl het gezin compleet is.

Ik kan beter heel mijn leven kinderen maken dan kom ik er met minder kilo's vanaf dan dat ik starte.
    Mijn vriend en ik borrelen in het weekend nogal graag met een hapje en een drankje en ja dat merk je!
    Wil er nu nog graag 5 vanaf voor ik aantel maar zo een week vakantie met bbqen, uiteten en lekkernijen werkt daar niet echt aan mee;)

9. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.272
    17.309
    113
    @Babs1990 20.00 - 09.30?! Wauw! Dat is pas lekker uitslapen elke dag dus :D

10. Babs1990

Babs1990 Bekend lid

1 sep 2015
    546
    352
    63
    Vrouw
    Brabant
    Ja voor Jace wel! Ik werk 4 dagen in de week maar hebben de opvang zo kunnen regelen dat wij hem nooit uit bed hoeven te halen. Ideaal!

11. Babs1990

Babs1990 Bekend lid

1 sep 2015
    546
    352
    63
    Vrouw
    Brabant
    Sorry, bedoelde 08.30u maar ach dat is ook nog uitslapen!

12. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.272
    17.309
    113
    Haha nog steeds heerlijk indd :p
    Ik maak C nu elke dag om 06.15/06.30 wakker. Doordeweeks omdat wij natuurlijk moeten werken en in het weekend om in dat ritme te blijven (anders komen we gewoon niet uit met dr flesjes en hapjes). Heel benieuwd hoe lang ze zou blijven slapen als ik dr niet wakker zou maken. Echt een slaapkop, haha.

13. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.915
    5.177
    113
    @Jiseb : V vond spelen met water vorig jaar ook niks. Terwijl we ook vaak genoeg zwemmen. Dit jaar is ze niet uit het badje weg te slaan, dus zal bij Elin vast ook nog komen. Misschien deze zomer nog wel :)
    Wat goed dat je zo aan het afvallen bent. 6 kg in nog geen maand vind ik heel wat! Heb je een bepaald streefgewicht in je hoofd?

@Sado : Haha geen tips helaas. Voor mij is het ook al heel wat jaren geleden inmiddels. Je kunt het gewoon! Probeer te ontspannen. Dat is echt het belangrijkste.
    En pff van die berichten word je toch niet goed :confused: Maar goed dat je het dan bij het cb navroeg. Bij de eerste ben te toch wat onzeker. Ik merk dat ik dat nu bijna niet meer heb bij V&M omdat je het allemaal al een keer gehad hebt.

@Babs1990 : Wat leuk dat jullie gaan trouwen! :D
    Begrijp helemaal dat je je een beetje op de achtergrond houdt wat een makkelijk kind betreft. Heb ik zelf ook hoor. Hier ook erg makkelijke kindjes en als ik dan lees over peuterpuberteit, hele dag huilen, niks willen eten en heel lang gebroken nachten... dan ben ik echt even blij dat dat hier allemaal het geval niet is *klopt af* haha :p
    Je had lekker weer in je vrije week! Werk ze morgen :)
    En wat een heerlijke uitslaper heb je. Wat voor opvang heb je dat je hem niet wakker hoeft te maken? Oppas thuis?

#kilo's: Hier weinig aankomen bij de zwangerschap van N. Was er ook zo weer af mer sporten (wat ik 3-4x per week doe). Tijdens de vorige zwangerschap veeel aangekomen (en eigenlijk nog weinig als je bedenkt dat het een drielingzwangerschap was). Maar door de stress waren deze kilo's er ook snel weer af. Dus eigenlijk nu het gewicht als voor de zwangerschappen en tevreden :)

14. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    @Jiseb, knap hoor dat je zo gemotiveerd bent. Ik kan dat meestal 2 - 3 dagen en dan zit ik alweer aan de koekjes etc. Ik durf ook niet teveel te lijnen vanwege de borstvoeding, dat is nu dus nog een mooi excuus. :rolleyes: Maar nu met dit mooie weer zou ik me toch wel wat fijner in mn vel willen zitten, misschien toch maar weer beginnen met opletten.

Ik heb geen makkelijke baby, ik heb juist het tegenovergestelde. Vooral in het begin zat ik er soms echt doorheen en als ik dan zei dat C. soms echt lastig is en veel huilt. Dan krijg ik als tegenreactie: neejoh ze is harstikke lief, deze baby is toch niet moeilijk. Daardoor twijfelde ik wel eens aan mn eigen, was ik dan geen goede moeder of maakte ik het erger dan het eigenlijk is. Totdat sommige mensen die dat eerst zeiden, C. meemaakte als ze hangerig was. Tsja toen gaven ze me wel gelijk, ze is gewoon geen makkelijke tante. Maarja dat weten we en ik weet daar weer goed op in te spelen.

15. Lovely29

Lovely29 Fanatiek lid

5 okt 2014
    1.525
    671
    113
    Wij hebben ook een makkelijk kind. Bij de kinderopvang zeggen ze altijd dat ze zo makkelijk is. Ze kan heel goed zelf spelen en is dol op slapen. Vandaag zelfs tot 9 uur geslapen. Tuurlijk heeft ze hier ook echt momenten dat ik er niks mee kan beginnen maar gelukkig niet vaak.

@Babs1990 gefeliciteerd. Wat een lief aanzoek :).

@Sado dat afrijden komt wel goed gewoon overdreven kijken en rustig aan.

Afvallen is hier niet echt aan de orde. Na de bevalling ben ik eigenlijk razendsnel de kilo's kwijt geraakt en weeg minder dan daarvoor.

Gisteren hier nog een keer gevraagd wanneer we gaan beginnen. Kreeg als antwoord over een paar maanden als alles rond is met de woning. Toen werd ik toch wel geïrriteerd. Vandaag ook bij mijn neefje van 6 maanden geweest en merk dat ik er gewoon echt klaar voor ben. Heel irritant het wachten tot iemand oke zegt.

16. Jiseb

Jiseb Fanatiek lid

4 mrt 2015
    2.054
    955
    113
    @Lovely29 @Madeliefje06 wauw, wat fijn dat jullie de kilo's snel weer kwijt waren. Ik heb altijd al met mn gewicht gestruggled, dus had nu niets anders verwacht. Ik gaf ook geen borstvoeding, dus dat hielp ook niet mee...

@Sado idd gewoon extra opletten en rondkijken. Ik hoor mijn instructeur nog zeggen: binnen, buiten, over je schouder...

Elin sliep altijd tot 8.30/9.00, maar toen moesten we weer werken en hebben we haar tijden in de war geschopt. Ze is nu vaak een uur eerder wakker, maar gaat ook wel eerder slapen.

Vandaag erg vroeg opgestaan. We hebben tropenrooster op school, 7.30 inloop en 13.00 zijn de kinderen uit. Gelukkig regelt mijn man alles voor Elin.

17. Babs1990

Babs1990 Bekend lid

1 sep 2015
    546
    352
    63
    Vrouw
    Brabant
    Uit welke provincie komen jullie als ik vragen mag. Even checken hoe vrij ik kan spreken in dit groepje

18. Saaaraaa

Saaaraaa Niet meer actief

@Sado Veel succes vandaag!

(Reageer later even uitgebreider)

19. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.272
    17.309
    113
    Dankjewel @Saaaraaa! :) Ben vanmiddag aan de beurt.

20. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.272
    17.309
    113
    Afgelopen dagen geen ovulatietestjes gedaan, nu opeens al 2 dagen wat gekke buikpijn en rekbare afscheiding. Besloot er dus toch maar ff een testje tegenaan te gooien. Veel positiever kan denk ik niet he? :p Met doorlopen stond-ie er al.
    NOD schuift nu dus wel flink op. Vandaag CD27 namelijk. Uitgaande van een LF van 14 dagen wordt t dus 15 juni pas. :eek:

Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina