Welkom, Madeliefje, gezellig! Wat heerlijk zo'n groot gezin. Zou ik ook graag willen, helaas wilt m'n man dat niet. Al wilde hij eerst ook niet zo kort op elkaar twee kindjes, dus ik hou hoop Wat gaaf: een drieling!!! Maar wat droevig dat een van je kindjes niet meer bij jullie is
Wat ik belangrijker vind: is de Bugaboo een beetje oke op te vouwen? Past zo'n duowagen normaal in de kofferbak?! Nou vandaag eerste werkdag, maar ook zojuist de laatste pil ingenomen. Dubbel spannend!!!
Ik lees hier alles over duo wagens nou die hebben wij niet nodig. Mijn dochter wil alleen maar lopen en zitten komt niet in haar woordenboek voor. Vanaf haar 15e maand vertikt ze het . Wat leuk een groot gezinnetje. Zou het heel gezellig vinden alleen vind 2 echt genoeg. Wij hechten veel waarde aan vakanties en dat wordt dan gewoon wat lastiger en een stuk duurder . Eerst maar eens proberen om weer zwanger te worden. De vorige keer was ik in ronde 1 zwanger, eigenlijk zouden we de maand daarop pas serieus eraan werken. @Sado wij hebben al een andere woning gekocht en onze eigen woning is verkocht onder voorbehoud. Als onze woning definitief verkocht is wilde mijn vriend het gaan proberen. De verkoop loopt alleen vertraging op. Moeten daarom nog even geduld hebben. Vind het zelf ook prima. Nog even genieten van de zomermaanden
Loveley, ik denk dat ik daarom misschien ook geen duowagen hoef aan te schaffen. Als ik zie hoe actief mijn kleintje nu al is.. In de wagenbak liggen is al een ramp, gelukkig past ze in het buggyzitje, dat gaat redelijk. Ik denk echt als mevrouw kan lopen dat ze ook niet meer erin wilt. Hoe doen jullie dat dan met dagjes weg, kan ze dat volhouden met alleen lopen?
Sado, laatste pil dat is een leuk moment Vannacht was ik alleen met de kleine. Vriend had nachtdienst, maar jeetje wat een nacht. Normaal gesproken vind ik het wel lekker als ik alleen ben met dr, dan kan ze naast me liggen in bed. (Handig met de nachtvoedingen, ik geef borstvoeding) Maar mevrouw kwam zo vaak dat ik niet lekker heb geslapen. Na zo'n nacht denk ik wel eens hoe ga ik dit doen met 2 kids? Maarja we zitten nu lekker in onze pyjama beneden, even relaxen nog. Dus ik denk dat ik dan toch niet mag klagen.
Oh echt? Mijn kleine dame vindt t allemaal wel prima, die blijft lekker liggen Vooral als ik de kap omlaag doe vindt ze het super: lekker rondkijken
Hier gaat ze jengelen en dan valt ze met geluk in slaap, maar zodra ze wakker wordt wil ze er weer uit. Ze houd gewoon niet zo van liggen haha, alleen op dr buik als ze speeltjes heeft. Ze is erg beweeglijk, als ik haar op de grond neer leg en even niet kijk dan ligt ze ineens een paar meter verderop.
Poeh wat gaat het hard hier. Kan het nu al bijna niet meer bijhouden @ciprilla: Ik ben inderdaad zwanger geweest van een drieling. Als ik er nu op terug kijk was het allemaal best wel heftig mentaal, maar fysiek heb ik een hele fijne zwangerschap gehad wat ik van te voren niet zo verwacht had. Balen van je nacht. Slaapt C vaker zo slecht? Als we een lange dag weggaan houdt de oudste dat wel vol met lopen. Al vanaf 1,5/2 jaar. Alleen haar middagdutje doet ze dan wel in de wagen dus ik zou eigenlijk niet zonder kunnen. @Sado : Haha bij mannen weet je het nooit. Kunnen inderdaad snel omschakelen. Bugaboo is makkelijk op te vouwen hoor. Ik moet hem zelf wel uit elkaar halen als ik hem in de kofferbak wil. Ik rij namelijk in een mini. Maar binnen 5 minuten is dat gebeurt. In onze normale gezinsauto past hij er helemaal opgevouwen in. Spannend zeg! Lijkt me heerlijk dat je je laatste pil hebt ingenomen. Al die hormonen. Wat doe je voor werk trouwens? @Lovely29 : Haha nou scheelt jou weer veel kosten zonder duowagen. Oudste loopt hier ook al een hele tijd zelf. Wat vervelend dat de verkoop wat vertraging heeft. Moet er nog veel gebeuren in jullie nieuwe huis straks?
Zo makkelijk?! En dat voor een Duo wagen, nou dan ben ik redelijk om dat we tzt voor de Bugaboo gaan Pffff valt me wel zwaar hoor werken... De tijd gaat zoooo langzaam... Vanmorgen nog even naar de crèche gebeld of alles goed gaat. Leidster zei dat C druk aan het kletsen en lachen is en toen lekker lag te slapen. So far so good dus
Haha, ik was even vergeten om te kijken (had me nog niet geabonneerd zodat ik standaard een melding krijg) en plotseling heel veel reacties! Wat leuk zeg! Hier heb ik eigenlijk nog niet dat ik ongeduldig ben, juist omdat ik nog heel erg druk ben voor de bruiloft en nog geen kindje heb. Ik weet dus ook nog niet hoe spannend het is om een test vast te hebben die positief is en dat soort dingetjes. Maar het lijkt me wel heel gaaf. Hier een heel dun baarmoederslijmvlies waardoor een zwangerschap dragen misschien moeilijker zal gaan. We willen eerst zelf proberen en als dat niet lukt gaan we naar het ZH. Ik heb al vanaf jonge leeftijd een vaste gynaecoloog (vroeg problemen met mijn eierstokken, wat nu gelukkig is opgelost) waardoor ik denk ik de stap om naar het ziekenhuis gaan makkelijker vind. Moet zeggen de gynaecoloog die ik heb is heel erg aardig, legt alles heel erg goed uit en is ook nog niet eens zo heel lelijk haha. Mijn vriend is ook al erg enthousiast en die kan eigenlijk niet wachten tot het zover is! Soms heb ik wel eens het gevoel dat ik een slechte vriendin ben, gewoon omdat ik dat gevoel nog niet heb. Ik zit vooral nog met wat als ik straks geen goede moeder ben? Of wat dit... en wat als? Maar nu ben ik ook een rasechte doemdenker haha. Diep van binnen weet ik ook wel dat dit is wat ik wil, maar iemand zijn die en soms een negatief zelfbeeld heeft en af en toe en doemdenker kan zijn... Die combi is soms niet heel erg fijn! Ik betrapte me er vandaag al op dat ik op internet zat te kijken naar babyspulletjes en naar babykamers, om te kijken wat voor een smaak ik heb haha. Dus dat zit echt wel goed, nu moet mijn hoofd soms nog even meewerken, maar nu maar eerst nog even focussen op de bruiloft. En gezellig met jullie kletsen, want in mijn omgeving zijn er niet echt vriendinnen die hier nu al mee bezig zijn. Veel van mijn vriendinnen zijn vrijgezel, dus ik neem niet aan dat zij nu bewust bezig gaan met een kindje krijgen tot zover ik van ze weet. Des te leuker is het om hier lekker te kletsen! Leuk om de berichten van duo wagens te lezen! Krijg dan vervolgens al helemaal zin om zelf kinderwagens op te zoeken (alleen hoeven wij dan geen duo). Hoe gaat het met jullie dames?
Oh heerlijk dat het goed ging bij de crèche. Minder dat mama het zo zwaar valt het werken. Ik begin binnenkort ook bij een andere baan (zelfde bedrijf maar een andere afdeling), mag ik weer onderaan de ladder beginnen als een assistent in een verpleeghuis (nu persoonlijk begeleider). Ik vind het wel lekker dat ik opnieuw ergens kan beginnen, want mijn team was echt niet te harden meer en is ook later boventallig verklaard. Kortgezegd wat er speelde in het team was dat ik en nog een andere jongere collega (beiden in de 20) de 'nieuwelingen' en te innoverend waren, alles moest op de manier van de 'oude garde' en dat botste wel eens. Verder waren het hele lieve mensen, maar zonder reflectie vermogen in mijn ogen haha.
@Sado : Haha snap dat je dat een beetje privé houdt hoor. Hoeveel dagen ga je nu werken? Ik werk zelf zo'n 26 uur en vind dat wel een lekker balans tussen werk en gezin. Hoe is je werkdag verder verlopen? Fijn dat je even kon bellen om te vragen hoe het met je dochtertje ging en dat ze het naar haar zin had. Jullie waren vast blij om elkaar weer te zien @thephantom : Ik snap dat je nu vooral met de bruiloft in je hoofd zit. Moeten jullie nog veel regelen? Vieren jullie het klein of groot? Heerlijk die voorpret Hopelijk worden jullie zwanger zonder dat het ziekenhuis er bij te pas komt. Verder niet zo doemdenken hoor. Wat je zelf al zegt, je zit nu vooral met je hoofd bij de bruiloft en ik denk dat als je dat gehad hebt, je aan niks anders meer kan denken haha. En heerlijk hè, zo op internet kijken. Ik zit soms ook al stiekem naar babykleertjes te kijken en al namen te bedenken
Wanneer gaan jullie trouwen, thepanthom? Wij zijn in nov getrouwd, was toen dus al zwanger. Geen groot feest zoals ik altijd voor me zag, maar wel een prachtige dag met familie, goede vrienden en onze baby in m'n buik Toevallig een paar dagen voor we erachter kwamen dat ik zwanger was ten huwelijk gevraagd! Wat vervelend van je werk Juist alleen maar goed toch, jong en vernieuwd?! Hopelijk bevalt de andere afdeling beter! Ga je er gauw beginnen? Ik werk nu 32 uur, Madeliefje. Heb m'n 40u contract gehouden (kan helaas niet anders in m'n functie), maar heb 1 dag ouderschapsverlof per week. Dus elke vrijdag lekker vrij De dag is verder wel goed verlopen! Maar ben wel erg moe nu, hahaha. Lang geleden dat ik zo lang gewerkt heb Ik had van te voren echt een super emotionele hereniging voor me gezien, C en ik beide stralend van geluk aan het lachen. Maar nee Ik was super blij, maar zij was half aan het tukken en kon geen lachje vanaf. En thuis werd ik nog direct getrakteerd op een prachtige poepluier, hahaha. Ach, ben blij weer thuis te zijn
Hier trouwens ook al volop met babynamen bezig. We houden weer een lijstje bij, die nu al langer is dan ie bij m'n dochter was, haha. Wordt lastig straks
@Madeliefje06 Wij gaan 14 juli trouwen! Nee we hebben eigenlijk alles al geregeld, dus we hoeven niet zo heel veel meer te doen. Gewoon de puntjes op de spreekwoordelijke i zeg maar.. We gaan niet heel groot trouwen maar hebben wel een feestje voor naaste vrienden en familie 's avonds! Ja die voorpret heerlijk, het is echt iets waar je dan even samen mee bezig gaat Ik hoop het ook met zwanger worden hoor dat het 'zo' lukt, we zullen zien! Haha ik denk het ook eigenlijk wel, dat ik dan helemaal met zwanger worden in mijn hoofd zit. Ik begin nu al te glunderen als ik er aan denk! @Sado Haha heerlijk zo'n poepluier. Ik zie het helemaal voor me zo'n hereniging in gedachte en dan krijg je weer even zon reality check als het niet zo gaat whaha. Hier zijn we ook al druk met babynamen, ik moet zeggen voor meisjes vinden we het makkelijker als voor jongens tot nu toe.. Ik mag volgende week een paar dagen proef draaien op de nieuwe afdeling en dan de week erop al beginnen. Ja, het werk was super, en zo los van het werk waren mijn collega's heel aardig. Dus het is wel jammer dat het uiteindelijk zo moest, ik vind 'vernieuwing' ook juist altijd wel leuk. Omdat je van elkaar veel kan leren, maar niet iedereen denkt er zo over Oh wat heerlijk om zo'n forum als dit te hebben dat je lekker even van je kan afschrijven!!
Wij nemen de buggy wel altijd mee en met een koekje of rozijntjes gaat ze wel even lekker zitten. Er wordt wel veel gewandeld en soms even tillen.
Sado: Mijn kleine meid bleef met 3 maanden ook lekker liggen maar helaas sinds dat ze het lopen heeft ontdekt is dat verledentijd. Madeliefje: Waarschijnlijk loopt de verkoop toch geen vertraging op. Kregen vandaag een berichtje dat het financiële plaatje waarschijnlijk toch rond is. De nieuwe woning moet alleen een likje verf hebben en dan kunnen we er zo in. Gisteren heb ik echt een ontzettend drukke dienst gehad en heb vannacht daardoor niet kunnen slapen. Ben ook erg verkouden en merk dat nu echt alles vast zit en zeer doet. Vanmorgen op kraamvisite geweest ook een gezinnetje met 3 kindjes. Wat een drukte haha. Nu even ontspannen want de kleine ligt op bed en straks uit eten. Het liefste blijf ik gewoon heerlijk op de bank liggen ben echt vermoeid. Wij zijn ook bezig met namen voor een 2e. Een jongetje hebben we eigenlijk al wel alhoewel ik ook wel twijfel tussen 2 namen. Voor een meisje wordt het deze keer lastiger ben ik bang.
Leuk, @thephantom hopelijk bevalt t proefdraaien!! Ah balen, @Lovely29! T heerst ook weer een beetje Hopelijk voel je je gauw beter! Hier zijn we al redelijk uit over de jongensnamen, meisjesnamen wordt meer een discussie. Ook lastiger, want ik vind natuurlijk nog steeds de naam van m'n dochter t mooist, maar die kan ik moeilijk 2x geven Hier zit werkdag 2 er alweer uit, de halve werkweek! Valt me allemaal reuze mee. Gelukkig ben ik van mezelf een regelmiep en überplanner, dus zorg er voor dat alles klaarligt/ingepakt is. Scheelt zoveel tijd! Ben helemaal niet veel drukker, voor m'n gevoel. Vanmorgen zelfs nog rustig een kopje koffie met m'n man kunnen drinken voor C naar de crèche en wij naar ons werk moesten! Nog even extra bewijs voor m'n man dat we priiiiima snel voor een tweede kindje kunnen gaan Is het trouwens leuk om een lijst bij te houden? Met namen, leeftijd, hoeveelste kindje we voor gaan en vanaf wanneer? En straks natuurlijk onze NOD erbij
@thephantom : Lekker dat bijna alles al geregeld is voor de bruiloft. Gaan jullie nog op huwelijksreis daarna? Spannend het proefdraaien. Maar lees wel dat je er veel zin in hebt @Lovely29 : Oh dat is helemaal mooi! En fijn dat er ook weinig hoeft te gebeuren aan het huis. Vervelend die verkoudheid. Het blijft maar heersen. Heb je nog een beetje kunnen ontspannen? @Sado : Heerlijk om die vrijdag vrij te zijn. Fijn dat je werkdag goed verlopen is. Moet stiekem wel een beetje lachen om de hereniging en poepluier haha Gelukkig ging werkdag 2 ook goed. Had C het weer fijn gehad op de opvang? Lijstje vind ik een leuk plan! Als de rest ook wilt natuurlijk. Maak jij hem dan Sado? #Namen: Wordt hier echt een drama denk ik haha. Zo lastig om een naam te vinden die ook past bij de andere namen. Ik heb nu nog niet echt kanshebbers. Hebben jullie kindjes namen die veel voorkomen of niet? Wij hebben best originele namen voor de kinderen. Vind meisjesnamen wel veel makkelijker trouwens.