Heb nog wel eens gehoord cola drinken. Anderen noemen nog gembercapsules of gember raspen en in water doen. Weet niet of het helpt, heb het zelf nooit nodig gehad dus ook nooit geprobeerd. Als ik ziek ben drink ik juist geen water omdat ik daar nog meer misselijk van wordt en juist dan moet braken.
Ik vind dat geen zeuren hoor, is echt heel vervelend! Ik heb het bij L gehad, maar bij mij hielp echt niks! (lekker opbeurend, sorry) Maar ik spuugde er ook bij! Dus op een gegeven moment heb ik emasefene gekregen en later primperan, dat verlichte wel iets. Maar is wel pittig met nog zo n kleintje lijkt me? Daar ben ik nu een beetje bang voor dat ik weer zo beroerd wordt vanaf week 6 !
@Sado Oohh ik leef met je mee..ik ben ook zo misselijk (inclusief spugen) en vind het ook echt vreselijk. Vorige keer ook niet gehad (en toen was het een jongetje en bij jou een meisje dus zegt allemaal niks haha) @Patchwork ik heb geen idee hoelang je ei nog 'actief' ia na de eisprong. Dacht inderdaad ook een uur of 12..is dus niet zo? Denk dat je echt moet proberen om er niet heel theoretisch tegenaan te kijken. Gewoon je ei opsporen en aan de hand daarvan goed timen..meer kun je niet doen! Je bent nog jong (ja 32 is jong! ) en hebt al 5 kinderen.. Er is geen enkele reden om je zorgen te maken! Je moet je maar bedenken hoeveel geluk je moet hebben als het slaagt...wat er allemaal wel niet voor moet gebeuren...is gewoon een wonder en al helemaal een wonder als dat snel gebeurt! Het komt goed, echt ♡ @Madeliefje06 Verstandig dat jullie toch even gewacht hebben. Snap ik wel! Je wil geen risico's nemen. Hopelijk snel raak voor je! @Raaf92 Ik had tot 7 weken nergens last van ook! En vorige zwangerschap ook niet. Geniet nog maar even van geen kwaaltjes hebben..haha
Haha, daar geniet ik zeker nog even van! Wel vervelend dat je aan het spugen ben ! Echt elke dag of is het nog een beetje te behappen?
Laatste 3 dagen is het echt vervelend. Daarvoor vooral 's morgens misselijk maar trok het weg in de loop van de ochtend. Hopelijk duurt het geen weken..
@Sado Je mag best even zeuren hoor. Ik snap je helemaal. Ben bij beide zwangerschappen flink misselijk geweest, al was het bij de 1e (meisje) nog wel goed te doen met alleen ochtendmisselijkheid (wel tot week 20) maar bij de tweede (jongen) was het echt heel erg heftig. Hele dag misselijk, van ieder geurtje en een afkeer tegen veel dingen. Dit duurde ook heeel lang (week 23) sorry, ook niet echt opbeurend. Maar ik weet dus hoe naar het kan zijn. Ik was bij mijn jongen echt veel zieker, ook fysiek een zwaardere zwangerschap. Had veel meer klachten. Hij was ook een grotere baby. Ik dronk voornamelijk kamillethee, water, of spa rood. Dat hielp mij lichtelijk. En inderdaad luchtige crackers of toastjes. Ergens op zuigen zoals een lolly met bepaalde smaak (je hebt ook gember speciaal voor zwangerschapsmisselijkheid, online te bestellen geloof ik). Sterkte. @Jiseb @Sado Nog even over jullie lichte ongesteldheid die ook begon op 6/7 dpo. Vanaf welke dag telden jullie je nieuwe cyclus dan? Want ik heb net even een testje gedaan (nu 8 dpo) maar natuurlijk hartstikke wit. Dus ga er vanuit dat dit toch mijn vroege menstruatie is. Heb nu nog steeds heel licht bloedverlies. Maar tel ik dan vanaf eergister toen het roze/roodverlies begon als een nieuwe cyclus? Weet even niet vanaf wanneer ik mijn nieuwe moet tellen.
@Sado ik weet niet hoe het voelt, maar je mag inderdaad echt wel even zeuren hoor! Lijkt me erg vervelend constant misselijk zijn. Hoop dat het snel beter gaat! Veel sterkte x
Ik heb reactie van 2besure, Ik heb reactie van de leverancier gekregen en zij geven aan dat als de lijn binnen 5 minuten verdwijnt, dit te snel is. Ze raden aan om nog een test te doen na 48 uur. Waarschijnlijk is de concentratie (nog) heel laag. Als de testen donkerder worden en blijven, dan is dat zeker een positief resultaat. Nog even spannend dus! Succes en we duimen voor je! Weet even niet goed wat ik er van moet denken.
Donderdag test ik pas, wordt waarschijnlijk in de middag. Als m'n menstruatie er dan niet is tenminste, dus het blijft nog even spannend!
Spannend @Krily, ga heel hard voor je duimen!!! Ik heb geen testen meer in huis en wil eigenlijk morgenochtend testen! Ik heb een Kruidvat heeeeeeel dicht bij, maar ik denk dat ik ze daar niet gaat halen, want we wonen niet in een groot dorp ! Hoop dat het droog blijft en ik een dorp verderop nog even testen kan halen op de fiets
Wederom een duidelijke streep. Denk toch wel dat ie vandaag of morgen komt dan. Gisteravond was de test lichter als gistermorgen. Nu weer echt duidelijk.
Oh @Krily je houdt t spannend!! Ben heel benieuwd! @Madeliefje06 Wel verstandig om te wachten, vast niet (altijd even) makkelijk. Maar kun je straks wel onbezorgd de eerste ronde in. @Sado Vervelend die misselijkheid Had er zelf ook veel last van bij de eerste; crakers op m'n nachtkastje en eten voordat ik opstond hielp al veel. Ook vaker iets kleins eten. Hopelijk wordt het gauw minder! Wat denken jullie, komt mijn piek eraan of is dit een normale streep? Test later vandaag nog eens. Zit nu op cd16. Zou wel vroeg zijn voor mijn doen, maar het mag - gráág zelfs
Is inderdaad duidelijk, hopelijk knalt hij gauw! Heb zelf geen ervaring met deze testen, dus weet niet in hoeverre ze zullen knallen.
Thanks voor alle lieve woorden en reacties! Ik hoop maar dat de misselijkheid gauw afzakt en anders vrijdag maar even met de gynaecoloog bespreken.... Kan nu de vraag "goh wat zie je bleekjes" al niet meer horen @Dee-tje Ik heb (achteraf) de eerste dag van het bloeden als CD1 gepakt. Ik heb gewacht tot het echt door zou zetten, maar dat gebeurde maar niet. Dus eerste dag veegjes roze/bruin was bij mij CD1 @Eerstewondertje Die piek lijkt onderweg te zijn, fijn! Op welke dag zit je nu? @Saaaraaa Hij loopt op nu! Bij mij betekende dat niet dat de piek er aan kwam; had véél schommelingen in een cyclus Hopelijk bij jou wel goed nieuws
@Saaaraaa Zegt niet zoveel! Door blijven testen of de oploop blijft. Als je steeds donkerder blijft worden komt ie er wel aan. Maar kan wat Sado zegt ook schommeling zijn. @Eerstewondertje Lekker door blijven testen, nog geen knaller!!
Ga inderdaad nog even door. Straks nog eentje. Benieuwd of ie dan echt duidelijk is. Vanavond gezellig maken zal er niet in zitten denk ik. Dat ligt er een beetje aan hoelaat manlief thuis is. Maar goed, zaterdagavond en zondagavond ook gezellig gemaakt dus als ei vandaag of morgenvroeg zou springen zitten we nog prima. Of denk ik dan verkeerd ?
Oh dames, ik zou even zeuren. Maar ik lees dat er dames zijn die het zwaarder hebben. Sterkte @Sado en @Sokkie87! Ik heb gister gesport, mijn man wat quality time gegeven (eindelijk en vannacht ben ik twee keer wakker geweest van de kids. Ik mocht uitslapen van mijn man, maar die sukkel had de slaapkamerdeur wagenwijd open gelaten (= veel licht en geluid) en had niet gehoord dat mijn jongste wakker was en non stop aan het roepen was. Dank man. Echt. Dank. Grrrrrr..... Ik heb vanochtend gestofzuigd, gedweild en de wc schoon gemaakt en ik ben gesloopt. Buikpijn en enorm moe. Toen wilde ik even in bad uitrusten (moest eigenlijk thuiswerken deze middag, maar ja: gezondheid gaat voor dus toch maar even rust nemen), heeft mijn man geregeld dat ik onze oudste naar een speelafspraak breng. Grrrrrr.... Zo lekker zo'n forum. Even stoom afblazen. Wat helpt tegen misselijkheid: gummybeertjes! Hihi! Tenminste, bij een vriendin van mij met HG was dat het enige dat ze binnen kon houden. Wie weet helpt het bij jou ook Sado!