Wij gaan voor een kindje vanaf zomer 2017!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Sado, 19 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jiseb

Jiseb Fanatiek lid

4 mrt 2015
    2.054
    955
    113
    @Patchwork leuk ontwikkelingspsychologie! Ik heb het als een vakkenblok gehad toen ik onderwijskunde studeerde, ik vond het altijd super interessant!

@Sado het kan inderdaad zomaar komende maand heel anders zijn.... Ik schrok ervan, dacht vanochtend wat voel ik nou? Was dus wel al ongesteld geworden. Vorige maand dus 37 dagen en nu weer 28.... geen touw aan vast te knopen, maar ik ben er deze maand wel heeeeel blij mee.

@Madeliefje06 is inderdaad wel fijn om even te ontpillen. Misschien heeft je lijf er verder geen last van en ben je meteen regelmatig ongesteld. Dat had ik wel, maar wij hebben de vorige keer ook heel bewust een tijd zonder pil, maar wel veilig gedaan.

Hopelijk is het bij jullie net zo mooi weer als hier! Stralend blauw en lekker zonnig!

2. thephantom

thephantom Fanatiek lid

25 mei 2016
    1.154
    707
    113
    Vrouw
    Nederland
    Whoops lieve dames, ik heb een tijdje geen internet gehad en dat is te zien! Maar ik ben weer terug hoor. Ik ga 'even' alles terug lezen en probeer alles te onthouden en erop te reageren! :)

3. Jiseb

Jiseb Fanatiek lid

4 mrt 2015
    2.054
    955
    113
    Gezellig dat je weer terug bent!!

4. thephantom

thephantom Fanatiek lid

25 mei 2016
    1.154
    707
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ja echt heel stom, ons modemkastje was kapot en de monteur zou komen, maar is tot 3x toe niet geweest helaas! Maar gelukkig is het nu gefixt! Wat leuk dat we nu met wat meer mensen praten :D Wat doen jullie zoal op zo'n warme dag als vandaag? Hier een vriend die heel graag kilometers wil fietsen, maar ik heb daar echt geen puf voor. Ik weet dat afvallen goed voor me zou zijn, maar voor mij hoeft het nu gewoon even niet.. :p

5. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.272
    17.309
    113
    Fijn @Jiseb! Zo'n kortere cyclus is wel lekkerder natuurlijk! :)

Welkom terug @thephantom! Wat irritant van je internet, zeg... Dan pas merk je eigenlijk hoe je er aan gehecht bent he, haha.

Hier doen we niet zo heel veel met deze hitte :p Vanmorgen lekker gewandeld met C en nu wat in huis aan het rommelen. Zometeen m'n wekelijkse kookuurtje voor C (ik kook zelf voor dr, dus maak dan in het weekend altijd een hele voorraad voor in de vriezer) :)
    Fietsen moet ik ook niet aan denken met dit weer, haha

6. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.272
    17.309
    113
    @ciprilla, leuk! Hopelijk hebben jullie mooi weer! Veel plezier alvast :)
    Hoe gaat het met de tandjes? Al door? :D

Gaat super met tandenpoetsen @Madeliefje06! Eigenlijk helemaal geen problemen mee. De eerste twee keer vond ze het wat raar, maar zit nu gewoon goed in ons avondritueel :)

Spannend dat je al met de pil gaat stoppen! Weer een mooie stap :D En scheelt dat je dan al een stapje voor bent met ontpillen! :)

7. Eva4

Eva4 Lid

11 jun 2017
    27
    5
    3
    Vrouw
    Ik kan hier nu ook meeschrijven want ook ik ga voor een kindje in augustus. Alleen een beetje anders want ik ga proberen zwanger te worden van een donor en mijn kindje alleen gaan opvoeden. Super spannend maar heb er ook erg veel zin in! Was het maar vast augustus

8. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.272
    17.309
    113
    Hoi @Eva4, gezellig dat je mee komt kletsen! En spannend!! Gelukkig is het al bijna augustus! :D
    Ga je voor je eerste kindje? :)

9. thephantom

thephantom Fanatiek lid

25 mei 2016
    1.154
    707
    113
    Vrouw
    Nederland
    @Sado haha dan merk je dat echt hoor, pffff... Had wel internet op mijn telefoon, maar dat was zo traag dat ik een kwartier moest wachten tot er een webpagina geladen was haha.

Ah, dat is ook bij mij de bedoeling als wij een kleintje hebben! Wil ook graag dat ons toekomstige kindje verse 'groenten' binnen krijgt en vind het niet erg om 'even' te maken :) Haha, nee heb net even gewandeld, nu is die gelukkig een spelletje aan het spelen en is die erover op gehouden! (Hij kan soms een beetje doordraven, hij vindt het allemaal geweldig fietsen en ik echt niet... :p Voor de rest is het een schatje hoor haha)

@Eva4 gezellig dat je mee komt kletsen! Spannend zeg met een donor, heb je al een donor gevonden? :)

10. Eva4

Eva4 Lid

11 jun 2017
    27
    5
    3
    Vrouw
    @Sado Dankjewel! Ja, mijn eerste kindje. Inderdaad is het gelukkig bijna augustus. :D Jullie willen ook in augustus beginnen toch?

@thephantom ja, ik heb al een donor. Ik vind het heel spannend met donor. Maar het voelt wel goed met hem dus dat scheelt.

11. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.272
    17.309
    113
    Aahhh dat schiet niet op nee @thephantom :p Hadden jullie die tijd ook geen televisie enzo? Of was het alleen internet wat stuk was?

Ja precies! Zal ongetwijfeld niets mis zijn met potjes, maar vind vers eten geven erg belangrijk. Alles wat C krijgt (behalve fruithapjes op de crèche) is ook biologisch. :)

Voorheen gaf ik 's morgens qua fruit gewoon wat (gepureerde) hapjes van wat ik zelf at, maar tegenwoordig eet het vreetzakkie rustig bijv een hele appel of een hele peer op :p Dus maak 's morgens gewoon wat fruit klaar wat ze dan direct krijgt. Heb wel wat fruitpotjes staan, bijv voor bij tijdgebrek.

Haar warme eten 's avonds maak ik wel altijd zelf. Ik heb een Philips Avent stomer/blender (groooote aanrader, zo'n fijn apparaat!) en sta elk weekend een uurtje/anderhalf uur in de keuken voor dr. Maak meteen twee variaties, totaal 10 porties, die gaan allemaal de vriezer in. 's Avonds ontdooi ik dan gewoon een van de potjes. Nu na 3 weken best wat verschillende soorten staan, dus variatie genoeg :) Maak nu nog alleen groenten met aardappels of rijst. Wanneer C 5 maanden is ga ik ook (mager) vlees toevoegen :)

12. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.272
    17.309
    113
    @Eva4 wij gaan inderdaad vanaf augustus voor ons tweedje kindje! Heb al een dochter die in januari dit jaar geboren is :)
    Nu wel al met de pil gestopt om te ontpillen en m'n cyclus een beetje te leren kennen.

Je donor is een bekende van je dus? :) Mag ik vragen waarom je voor een donor hebt gekozen? Als ik te nieuwsgierig ben moet je 't zeggen hoor :p

13. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.272
    17.309
    113
    ❤️Wij gaan voor een kindje!❤️
    Vanaf zomer 2017

Juni (1)
    Jess89 - 28 jaar - 1e kindje

Juli (2)
    Gruffalo - 34 jaar - 3e kindje
    Babs1990 - 27 jaar - 2e kindje

Augustus (7)
    Sado - 24 jaar - 2e kindje
    Saaaraaa - 23 jaar - 2e kindje
    Lovely29 - 31 jaar - 2e kindje
    thephantom - 23 jaar - 1e kindje
    Jiseb - 32 jaar - 2e kindje
    Eerstewondertje - 27 jaar - 2e kindje
    Eva4 - ? jaar - 1e kindje

September (2)
    ciprilla - 24 jaar - 2e kindje
    Madeliefje06 - 30 jaar - 5e kindje

Oktober (0)

NODlijst:
    27 juni: Lovely29
    15 juli: Sado

Bevallingslijst:

14. Eva4

Eva4 Lid

11 jun 2017
    27
    5
    3
    Vrouw
    @Sado je mag alles vragen hoor ;) Het was geen bekende. Ik heb hem leren kennen via een site. Maar ik vind het belangrijk dat het wel klikt en goed voelt. Ook al is hij niet betrokken bij de opvoeding we krijgen toch een kindje samen.
    Ik heb gekozen voor een donor omdat ik nog niet de man tegen ben gekomen met wie ik kinderen wil. Ik zou op zich nog wel even kunnen wachten, ben nu 30. Maar ik heb niet de garantie dat ik hem in de komende jaren tegen ga komen. Een kindje is nu ook heel gewenst.
    Slim dat je al bent begonnen met ontpillen. Leuk dat je al een kindje hebt. Hopelijk raak je snel zwanger en verschillen ze weinig in leeftijd. Al zal het dan ook wel even zwaar zijn denk ik, 2 van die ukjes;)

15. Jiseb

Jiseb Fanatiek lid

4 mrt 2015
    2.054
    955
    113
    @Eva4 Kom er gezellig bij! Hopelijk lukt het snel! Een vriendin van mij heeft ook alleen een kindje, via Geertgen, maar dat heeft meer dan een jaar geduurd. Hopelijk gaat het bij jou veel vlotter!

@Sado lukt het bij C. met rijst? Wij hadden rijst en kip geprobeerd, maar het was echt een ramp, veel te kleverig. Wortel met aardappel ging overigens wel. Wij maken de hapjes ook zelf, groenten niet biologisch, maar evt. Vlees en vis wel (eet zelf geen vlees, maar man wel, dus nu gaan we het proberen en over een tijdje mag ze kiezen wat ze wil).

@thephantom dat je het zolang zonder internet volhoudt! Ik kan echt geen dag zonder!

En meiden: het komt al zo dichtbij! Over een paar weken aan de foliumzuur en dan beginnen, ik vind het nu toch wel heel spannend worden en twijfel ook of ik het allemaal wel aan kan met 2 kleintjes...

16. Lovely29

Lovely29 Fanatiek lid

5 okt 2014
    1.525
    671
    113
    Welkom @Eva4 wat leuk om te lezen dat je het via een donor gaat doen. In een groepje waar ik mee schrijf van mijn dochter heeft ook iemand een kindje van een donor. Knap hoor en super gaaf. Je krijgt er zoveel voor terug.

@thephantom geen internet dat is wel lastig. Ik heb op mijn telefoon altijd internet en zit eigenlijk bijna nooit op de laptop. Probeer soms wel echt de telefoon weg te leggen. Ik kan mezself niet eens meer herinneren wanneer ik voor het laatst gefietst heb. Ik heb nog een fietsstoeltje nodig ga ik binnenkort eens naar kijken.

Ik moest vandaag onverwachts een vroege dienst draaien. Zou eigenlijk de nacht in gaan. Vind dit eigenlijk ook wel lekker.
    Gisteren waren we naar onze nieuwe woning geweest. Gezellig met de huidige bewoners gekletst en gekeken wat we over konden nemen en wat een goede basisschool is.
    Daarna naar het strand geweest en hebben we even powerkite gedaan. Al met al een heerlijk weekend.

Mijn vriend had gezegd als de woning verkocht is dan gaan we voor een 2e. De woning is nu verkocht en gisteren gevraagd en uitgelegd hoe het zit met de cyclus. De volgende ronde gaan wij beginnen. Dit zal begin juli worden. Ik vind het stiekem wel spannend hoor. Zo benieuwd hoe snel het zal gaan.

17. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.272
    17.309
    113
    @Jiseb, morgen krijgt ze toevallig voor het eerst rijst! Met courgette :) Vond het inderdaad wel plakkerig ogen (heb de verhoudingen ook niet helemaal goed denk ik), dus hoop dat t goed gaat. Ik hou je op de hoogte :p

Spannend he! De tijd gaat zo snel! Toen we hier net begonnen te kletsen leek het nog zo ver weg en nu beginnen de eersten al!!!
    Hier ook een beetje koudwatervrees, maar gaat vast goedkomen! Ik hoor vaak dat de overgang van 0 naar 1 kind groter is dan die van 1 naar 2 kindjes :)

@Lovely29 Wat leuk! Wanneer gaan jullie verhuizen?
    En al eerder starten dus, wat spannend! Volgende maand gewoon al!! :)

18. Lovely29

Lovely29 Fanatiek lid

5 okt 2014
    1.525
    671
    113
    @Sado leuk he die eerste hapjes. Ik maakte ook alles vers in Philips avent. De volgende keer ga ik alleen wel voor een grotere want ik kon later maar 1 porsje per keer maken daar was ik veel te lang mee bezig. Als wij een potje geven dan is het een potje van Hipp daar is ze zo dol op.

Wij gaan 31 juli uit onze eigen woning en vooralsnog midden oktober naar de nieuwe woning. R wordt bijna 2 en we genieten echt zo ontzettend van haar. Willen het beide allemaal nog een keer beleven. Alleen die echte baby tijd vind ik wel weer heel erg spannend.

19. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.915
    5.177
    113
    @Jiseb : 28 dagen deze maand is wel heel mooi! Zou mooi zijn als het nu regelmatig blijft.
    En het komt echt dichtbij inderdaad. Met twee kindjes komt het helemaal goed hoor! Je hebt bij een tweede toch minder twijfel en onzekerheid. Ik zag ook allemaal beren op de weg maar je wordt ook gewoon iets makkelijker. Als ze alledrie huilen, moeten er toch gewoon twee wachten :p M&V gingen hier ook gelijk mee in het ritme van N.

@thephantom : Fijn dat je er weer bent :)
    Fietsen zou ik ook echt geen zin in hebben haha. Veel te warm en hier stond ook nog aardig wat wind. Wandelen is dan inderdaad een stuk beter. Vanochtend zijn wij naar een grote speeltuin geweest. In de middag naar een plas met vrienden en hun kindjes. Dus vooral van de zon genoten en niet zoveel gedaan.

@Sado : Fijn dat het tandenpoetsen goed gaat! Je leest soms dat het drama is bij sommige kindjes.
    Hier ook grote voorstander van vers eten maken. Keren dat we een potje hebben gegeven (door drukte) zijn op een hand te tellen. Smaakt het allemaal bij C tot nu toe?

@Eva4 : Welkom! :) Wat spannend zeg! Vind het heel 'stoer' (mm kan even niet het goede woord vinden) dat je dat gewoon doet. Is het lastig geweest om een geschikte donor te vinden? Hou je al een beetje je cyclus bij?

@Lovely29 : Volgende maand al! Spannend! Met zo'n mooie regelmatig cyclus ook. Fijn dat je zo'n lekker weekend hebt gehad.
    En heerlijke leeftijd die R heeft. Kletst R al veel? Vind de babytijd geweldig maar kan ook zo genieten van N nu. Zo wijs aan het worden. Is jullie nieuwe huis trouwens wel in jullie oude buurt? Of heel ergens anders?

20. Eva4

Eva4 Lid

11 jun 2017
    27
    5
    3
    Vrouw
    Hoi meiden, wat een lieve reacties allemaal van jullie!
    @Madeliefje06 eigenlijk was het veel makkelijker om een donor te vinden dan ik had verwacht. In eerste instantie wilde ik pas begin volgend jaar op zoek naar een donor. Maar ik zag deze donor voorbij komen en hij benoemde veel dingen die ik belangrijk vind. Dus toen wilde ik ook geen halfjaar meer wachten. Ik ben heel lang aan de pil geweest dus ik ben nu aan het ontpillen en m'n cyclus aan het bijhouden. @Jiseb het komt echt wel goed 2 kindjes. Ik heb natuurlijk zelf nog geen ervaring met mijn eigen kindje(s). Maar ik werk in de kinderopvang daar heb ik regelmatig ouders die vrij snel een tweede krijgen en zij zeggen ook het scheelt dat de oudste steeds meer zelf kan. En je hebt natuurlijk al ervaring nu ;)
    @Lovely29 spannend hoor dat jullie volgende maand gaan starten.
    Het komt inderdaad allemaal dichterbij voor iedereen. Hoewel het voor mijn gevoel nog allemaal heel ver weg is.

Deel Deze Pagina