Wij gaan voor een kindje vanaf zomer 2017!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Sado, 19 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Ik kan me zo voorstellen hoe je baalt!!! Goed idee om te proberen het een beetje van je af te zetten en je te concentreren op het huis! Hopelijk gaat het dan de volgende ronde wel lukken, helemaal vanzelf! x

2. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Ik ben de oudste :)

Krily vindt dit leuk.
  3. Krily

Krily VIP lid

20 jul 2017
    5.050
    3.780
    113
    Vrouw
    Haha leuk! Zaten jullie dicht op elkaar? ik ben iets van 15 maanden jonger dan m’n oudste zus en de jongste is paar jaar jonger.

Saona vindt dit leuk.
  4. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Wat lief :), heel goed! Zojuist voor de intake bij de VK geweest. Daar heb ik alles kunnen zeggen wat ik graag wilde zeggen. Mijn jongste zoontje is heel erg ziek geboren en het scheelde weinig of we waren hem kort na de geboorte verloren. Door deze ervaring wil ik niet meer thuis bevallen. Door de hormonen en het terugdenken aan die tijd barstte ik even in tranen uit. Gelukkig was ze heel begripvol en gaan ze er extra goed op letten en naar me luisteren deze zwangerschap.

We hebben de termijn echo al over 2 weken, op 2 oktober! Jeeejjjj! Dit omdat ik vanwege mijn leeftijd graag NIPT wil doen. Voordat de NIPT gedaan word moet er maximaal een week daarvoor een goede echo geweest zijn.

Krily en Sado vinden dit leuk.
  5. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Ik ben 38 en mijn jongere zusje word 37 binnenkort. Dus tussen ons zit niet veel. Toen ik 7 was kreeg ik nog een zusje. Zij is dus nu 31 :)

6. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.253
    17.274
    113
    Fijn @Saona, da's al lekker snel!! :)
    Ik ga nu waarschijnlijk ook voor de NIPT/combinatietest. Ik heb op 10 oktober mijn termijnecho en de gyn heeft dan ook een half uurtje gereserveerd om de NIPT/combinatietest te bespreken :)
    Heb me er nog totaal niet in verdiept.... Vorige zwangerschap had ik pas vanaf 12 weken deze gynaecoloog, daarvoor een andere en die vond het niet nodig om me te wijzen op prenatale onderzoeken. Was toen overal te laat voor....:rolleyes:

Saona vindt dit leuk.
  7. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Nou dat is ook handig! Maar de NIPT word pas aangeboden sinds 1 april van dit jaar aan alle zwangeren volgens mij. Ik heb het dus ook niet eerder gehad en kunnen doen. Ik denk dat ik het ook niet had laten doen destijds. Maar nu ik 38 ben weet ik dat het risico iets hoger is en ik vind het fijn dat het gewoon met een bloedtest kan zonder puncties etc.

Ik heb me er wel in verdiept, is wel de moeite waard! Er is een erg duidelijke en informatieve website over waar je alles op kunt lezen!

Jess93 vindt dit leuk.
  8. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    @Saona Wat fijn dat je je hart hebt kunnen luchten en ze begripvol zijn en je dus ook goed in de gaten gaan houden :) Wat fijn dat je zo snel al je termijn echo hebt!! Gewoon bijna tegelijk met mijn 1e echo haha!

Wij gaan de Nipt/combitest overslaan dit keer, bij Liam wel combitest gedaan ivm de grote shock dat ik überhaupt zwanger was. Een downkindje had ik echt niet getrokken denk ik. Die uitslagen waren toen super goed, komt ook niet in onze familie voor dus we gaan er vanuit dat alles gewoon goed is wat dat betreft (ook gezien de leeftijd) en vinden we het zonde van ons geld.

Als er iets enorm afwijkt kan je dat met een 16 en of 20 wk echo ook wel zien toch denk ik? Wij willen graag geslachtsbepaling met 16 weken doen, kan gewoon bij eigen vk voor 25eu namelijk :)

9. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.253
    17.274
    113
    @Saona NIPT was voor dit jaar alleen wanneer je in een risicogroep viel. Sinds dit jaar mag iedereen 'm indd doen! Tegen betaling dan... :p
    Maar de combinatietest had bijvoorbeeld wel gekund. Ik had met exact 12 weken mijn huidige gynaecoloog die toen vroeg of we "zeker wisten dat we geen onderzoeken wilden doen, want nu kon het nog". De andere gyn had dus maar genoteerd dat we niets wilden:rolleyes:
    Het kwam er op neer dat we diezelfde dag nog moesten beslissen of we íets wilden en bloedprikken had dan de volgende dag al gemoeten. We hebben er toen maar voor gekozen het niet te doen, wilde er wel over na kunnen denken...
    Deze keer gelukkig wel de tijd om na te denken :)

@Jess93 Is dat bij de verloskundige of een pretechobureau? Meestal wordt er bij pretecho's expliciet genoemd dat het geen medische echo is en ze dus niet gaan 'zoeken' naar mogelijke afwijkingen.
    Bij mij is 30sec gekeken naar een gevuld blaasje, gevuld maagje en het kloppende hartje, maar meer niet. Daarna is echt alleen gekeken naar het geslacht.
    Edit: lees nu dat het bij je eigen VK is. Zou je even moeten informeren of ze dan naar meer kijken dan enkel het geslacht :)

Toevallig heb ik bij mijn 20-weken echo ook gevraagd of ze eventuele afwijkingen nu ook zouden zien (juist omdat wij dus geen NIPT/combinatietest gehad hebben), het antwoord was in principe "nee". Voor een nekplooimeting is het dan bijv al te laat. Verder zijn er bepaalde afwijkingen die je regelmatig ziet bij bijv kindjes met Downsyndroom (bepaalde hartafwijkingen bijv), maar er zijn ook kindjes die Down hebben maar die afwijkingen niet hebben. Net zoals er kindjes zijn die die afwijkingen hebben, maar geen Downsyndroom hebben.

Er zijn echt zaken die enkel vroeg in de zwangerschap gespot kunnen worden, een van de redenen dat er voor zowel de NIPT als de combinatietest ook een duidelijke deadline is.

Jess93 vindt dit leuk.
  10. Eerstewondertje

Eerstewondertje Fanatiek lid

16 jun 2015
    1.220
    780
    113
    @Lovely29 balen!! Jezelf maar even lekker verwennen !

@Saona wat fijn dat je goed je verhaal hebt kunnen doen.

11. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.253
    17.274
    113
  12. Eerstewondertje

16 jun 2015
    1.220
    780
    113
    @Sado Ik merk op het vaak moeten plassen en ontzettend moe zijn na verder nog niets. Voel me ook totaal niet zwanger, dus we wachten de test wel af.

13. Raaf92

Raaf92 Niet meer actief

@Ukkepuk1
    Wauw! Gezellig:)!

@Jess93
    Wel lekker dat je niet meer misselijk ben:)!

@Saona
    Fijn dat je je verhaal heb kunnen doen, altijd fijn als ze naar je luisteren!

Ik wil het liefst ook 4 kinderen, maar dan hierna niet meer zo snel dan wel even wachten! Maar goed we hebben het niet voor het zeggen ;), en mn man weet het nog niet die vind 2 wel genoeg, maar ik vind een jets groter gezin echt Gezellig!

Ik pas op vrijdag altijd op, en dat jongetje huilt best veel en hard (in vergelijking met L) en vandaag ook nog is snipverkouden en helemaal niet lekker, en al 2x zo hard gehuild dat L er wakker van werd. Haha toen moest ik gewoon een potje mee janken :p, en mm ouders waren er, gelukkig begreep mn moeder het wel dat ik ervan baalde. Ik had nog geen zin om te vertellen dat ik zwanger ben :p! En ik heb hem om 12.30 op laten halen, ik vind als ze ziek zijn dat ze lekker bij papa en of mama moeten zijn.

Hebben jullie nog plannen van het weekend?
    Wij hebben morgen een kinderverjaardag en ik ben zelf maandag jarig, en gisteravond fluisterde mn man in mn oor dat hij vrij heeft genomen! Dus wij hebben lekker lang weekend :D

Eerstewondertje vindt dit leuk.
  14. Gruffalo

Gruffalo Niet meer actief

#4734 Gruffalo, 22 sep 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 sep 2017
    Toevallig! Dat zei ik ook en toen werd de tweede een meisje gelukkig, maar toen..... Wilde ik er toch nog eentje :D Stiekem wil ik er ook vier (in totaal dan hè, niet in 1x ;), maar laat dat mijn man niet horen! Maar als ik een tweeling zou krijgen, zou ik daar natuurlijk niks aan kunnen doen :D

Jiseb vindt dit leuk.
  15. Gruffalo

@Jess93: down of een van die andere chromosomale afwijkingen hebben toch niet zoveel te maken met erfelijkheid? Dat dacht ik tenminste. Een vriendin van mij had een kindje met een niet levensvatbare chromosomale afwijking en tegen haar hadden ze gezegd dat het gewoon pech was geweest.

16. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.253
    17.274
    113
    Downsyndroom heeft erfelijke- en niet-erfelijke varianten :)

17. Gruffalo

Aha! Opgelost ;)

18. Eerstewondertje

16 jun 2015
    1.220
    780
    113
    @Sado merk nog wel dat de hond me de laatste dagen niet alleen laat....

Lovely29 en Jiseb vinden dit leuk.
  19. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.914
    5.177
    113
    @Saona : Fijn dat je alles hebt kunnen zeggen bij de vk! En nog maar twee weken tot je termijnecho :) Hoe voel je je verder?

@Raaf92 : Lekker zo'n lang weekendje met je man! Kun je lekker lang bijkomen van vandaag haha :p

@Eerstewondertje : Deed jullie hond dat bij de vorige zwangerschap ook? Zou bijzonder zijn als je echt zwanger bent!

@Sado : Hoe ging het met de misselijkheid vandaag?

Hier ook een gezin van 3 meiden waarvan ik de middelste ben. Mijn man heeft 2 broers en is ook de middelste. Als het ons gegund is, is dit de laatste zwangerschap. 5 kinderen waarvan 4 bij ons, is voor ons goed :)

En hier denk ik geen NIPT/ combinatietest.

20. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.914
    5.177
    113
    En natuurlijk een fijn weekend dames :D

Deel Deze Pagina