Wij gaan voor een kindje vanaf zomer 2017!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Sado, 19 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eva4

Eva4 Lid

11 jun 2017
    27
    5
    3
    Vrouw
    Jeetje wat heftig @Sado hopelijk verloopt je komende zwangerschap een stuk beter.

Vandaag vertelde m'n collega dat zij en haar vriend vanaf augustus ook willen gaan voor een kindje. Ik denk dat m'n manager er niet heel mee is zeker niet als we ook nog een beetje gelijktijdig zwanger zijn.. Maar wij vinden het in ieder geval wel heel leuk ;)

Sado vindt dit leuk.
  2. thephantom

thephantom Fanatiek lid

25 mei 2016
    1.154
    707
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ik vind het heel erg spannend! Alles wat op me af komt kijken bij zo'n 'eerste' kindje haha. Vaders hebben volgens mij altijd zorgen dus dat zal een typisch vader ding zijn! Hopelijk is het inderdaad snel raak meid! Ik ga voor ons allemaal duimen haha.

3. thephantom

thephantom Fanatiek lid

25 mei 2016
    1.154
    707
    113
    Vrouw
    Nederland
    @Madeliefje06 Inderdaad misschien een goed idee zo'n compromis haha. Vandaag lekker rustig aan gedaan, om morgen weer hard aan de bak te kunnen voor werk. Voelde me vandaag echt lamlendig, suiker schommelde veel. Normaal gesproken sta ik heel goed ingesteld maar als ik ongesteld moet worden is het echt een drama, dan springt het van hot naar her! Dus een weekje voor de ongesteldheid voel ik me altijd super lamlendig :(.. Maar als dat het 'enige' is tot nu toe dan teken ik ervoor. Ik heb inderdaad ook gezien wat voor een rot ziekte het kan zijn, ik hoop nog lang zo te kunnen omgaan met hoe mijn suiker nu is (klopt het even af voordat er nare dingen gebeuren haha). Heeft je moeder er veel last van ja?

@Sado mijn hormonsters zijn weer even in de kast gekropen dus ik kan weer vrolijk zijn naar vriendlief ook, hij zal er blij mee zijn haha. Ja eigenlijk best bizar hé hoe we kunnen hechten aan bepaalde dingen? Moet zeggen het voelde een beetje als 'kamperen' in eigen huis haha.

Wat heb je overigens een heftige zwangerschap meegemaakt zeg! Ik hoop dat het bij een volgende zwangerschap wel allemaal 'goed' mag gaan, uiteindelijk heb je een prachtig kindje gekregen maar ik gun het je ook zo erg dat je al veel eerder aan je kindje kan hechten! Want ik kan me goed voorstellen dat je lang hebt gedacht dit kindje komt toch niet gezond of levend uit mij.. He bah, hopelijk bij de volgende zwangerschap dat alles goed gaat!

Hopelijk is het snel weer wat rustiger op je werk! (Ook weer niet te rustig haha :p)

@ciprilla Geniet van jullie vakantie! :D

Sado vindt dit leuk.
  4. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.267
    17.302
    113
    Lief van jullie, dames :)
    Ik kijk gelukkig alsnog wel met een goed gevoel terug op mijn zwangerschap. Er zijn ook wel hele mooie momenten geweest. Heb meer dan genoten van elk schopje, elke echo, elke keer het hartje horen. Het is zo speciaal om zwanger te zijn!
    En op flinke vermoeidheid in het eerste trimester na eigenlijk geen echte kwaaltjes, dus wat dat betreft mag ik ook niet klagen. En de bevalling viel me ook zooooo mee :D

Hopelijk volgende keer minder schrikmomentjes! Al is het het wel allemaal waard uiteindelijk:)

5. Jiseb

Jiseb Fanatiek lid

4 mrt 2015
    2.054
    955
    113
    @Raaf92 Dat zal bij ons ook wel zo zijn. De vorige keer was vrijwel iedereen op de hoogte dat we een kindje wilden, door alle ellende. Deze keer willen we het voor onszelf houden tot we weten dat het goed zit (weet niet of het lukt, want ik ben nogal een flapuit...). Maar ik denk dat mensen bij ons ook wel verbaasd zullen zijn.

@Sado Jij hebt het emotioneel ook niet echt gemakkelijk gehad dan, in het begin. Bloedverlies maakt ook zo onzeker! Ik heb het ook tot een week of 18 onregelmatig gehad en elke keer zat ik toch weer op de spoedpost, maar bleek het loos alarm.

@ciprilla fijne vakantie!

Er zijn al meiden die gaan beginnen, ben benieuwd wie er snel met positief nieuws komt! Ik hoop snel voor iedereen. Kunnen we straks alle mooie momenten delen en lekker klagen over de kwaaltjes, haha.

6. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.267
    17.302
    113
    @Jiseb vreselijk, he... Kon er een verklaring voor het bloedverlies worden gevonden bij jou?

7. Jiseb

Jiseb Fanatiek lid

4 mrt 2015
    2.054
    955
    113
    Ja, bij mij kwam het omdat mijn baarmoederhals net een klein stukje doorliep mijn baarmoeder in en dat veel gevoeliger is dan de baarmoederwand, dus ging het elke keer bloeden. Met 37 weken had ik het weer, maar toen bleek ik al bijna 3 cm ontsluiting te hebben, oeps.... :D

8. Raaf92

Raaf92 Niet meer actief

@Jiseb
    Ik wil het ook heel graag als verrassing houden want niemand verwacht het al! Maar of me dat gaat lukken !
    Vorige x moesten we het met 8 weken zw al vertellen omdat ik zoveel aan t spugen was en van mn man zn kant is onze dochter het 1e kleinkind dus voordat ze zich af gingen vragen toch maar verteld ;) want we wilde het wel op een leuke manier vertellen!:)

9. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.267
    17.302
    113
    Poeh, dat klinkt eng! Bij mij kon er steeds niets gevonden worden...
    Wauw, netjes! Ik ben met 38+0 ingeleid en toen ook al 3cm. Al die weken rot voorweeën waren dus wel ergens goed voor :D

10. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.267
    17.302
    113
    Hier twijfel ik ook wanneer we het gaan vertellen op werk. Vond het echt enorm moeilijk om het voor me te houden de vorige keer :p
    Daarnaast begon ik ook vragen te krijgen over waarom ik er als een zombie bijliep:rolleyes:
    Heb het na 3 goede echo's (was met 9 weken) op m'n werk verteld.
    Wil nu eigenlijk wel netjes tot 12 weken wachten.

Aan onze ouders hebben we het vrij snel na de positieve test al verteld, dus met ruim 4 weken :) Dat doen we nu weer denk ik.

Vertellen dat we voor een 2e kindje gaan doe ik niet. Alleen m'n beste vriendin weet het, die gaat nu voor dr eerste kindje, dus hopelijk straks samen zwanger :) Verder heeft m'n moeder wel zo dr vermoedens, doe tegen haar ook niet echt geheimzinnig :p

11. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.267
    17.302
    113
    ❤️Wij gaan voor een kindje!❤️
    Vanaf zomer 2017

Juni (2)
    Jess89 - 28 jaar - 1e kindje - 1e ronde
    Patchwork - 31 jaar - 6e kindje (9e samengesteld) - 1e ronde

Juli (2)
    Babs1990 - 27 jaar - 2e kindje
    Lovely29 - 31 jaar - 2e kindje

Augustus (7)
    Sado - 24 jaar - 2e kindje
    Saaaraaa - 23 jaar - 2e kindje
    thephantom - 23 jaar - 1e kindje
    Jiseb - 32 jaar - 2e kindje
    Eerstewondertje - 27 jaar - 2e kindje
    Eva4 - 30 jaar - 1e kindje
    Raaf92 - 24 jaar - 2e kindje

September (2)
    ciprilla - 24 jaar - 2e kindje
    Madeliefje06 - 30 jaar - 5e kindje

Oktober (0)

Even pauze (1)
    Gruffalo - 34 jaar - 3e kindje

NODlijst:
    27 juni: Lovely29
    15 juli: Sado

Bevallingslijst:

12. Lovely29

Lovely29 Fanatiek lid

5 okt 2014
    1.525
    671
    113
    Bij de eerste hebben wij het met 4 weken aan mijn ouders, zus en schoonouders verteld. Wij gingen 1 week later naar Londen en dan zou het raar zijn als ik niet zou drinken. Ook had ik voetbal staan waar ik normaal altijd drink. Ze zouden er dan toch achter komen.
    Op mijn werk hebben we tot na de 12 weken echo gewacht. Ik had ook nergens last van dus niemand die het doorhad :).

Ik vertel nu dat ik wel graag een 2e wil maar nu nog niet. Eerst in het nieuwe huis en dan kijken we verder. Ik hoop dat ik dan toch alweer zwanger ben ;).

@Jiseb Wij gaan volgende ronde starten. Ben ook enorm verkouden waardoor het deze ronde toch niet gaat werken en vandaag heb ik volgens mij mijn eiersprong althans ik voel iets. Gelukkig heb ik dan geen nachtdiensten rond de vruchtbare periode :).

13. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.267
    17.302
    113
    Overmorgen is het zo ver @Jess89!! :D
    Ik duim voor mooi weer! Ik hoop dat jullie een prachtige dag hebben!
    *Zwijmelt even terug naar eigen trouwdag*

@Patchwork, hoe gaat het? Heb je een NOD die je wilt toevoegen aan de lijst? :)

14. Eerstewondertje

Eerstewondertje Fanatiek lid

16 jun 2015
    1.220
    780
    113
    Wij hebben het bij eerste met 6 Wk verteld aan mn (schoon)ouders, broers/zussen. We wisten het zelf toen net 1 week, was meteen zwanger na stoppen met de pil. Vrienden en overige familie hebben we het na de eerste echo verteld (9 weken).
    Op het werk heb in het toen ook verteld aangezien ik binnen mijn werk bepaalde dingen dan niet kan/mag doen.

Ik slik 28 juli of 25 aug de laatste pil. Zijn er nog niet helemaal over uit of dat we weer gelijk willen beginnen zonder te ontpillen

15. Patchwork

Patchwork Niet meer actief

Haaaaa dames... Sorry ik kan jullie echt niet bijbenen naast alle drukte hier thuis haha! Neem me niet kwalijk dat ik maar even half participeer... @Sado nee nog geen NOD want nog geen ei gevonden. Uitgaande van de gemiddelden van m'n cyclus zal t waarschijnlijk ergens tussen 1 en 6 juli worden, maar het is lastig voorspellen met die wisselende LF steeds...

16. Eerstewondertje

16 jun 2015
    1.220
    780
    113
    Bij 3 kennissen komt er een kindje eind 2017/begin 2018.. Zo krijg ik nog meer zin om een positieve test in handen te krijgen. Nog even wachten......

17. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.267
    17.302
    113
    Herkenbaar! Hier ook steeds meer zwangeren om me heen. Best een beetje jaloers, haha.

18. Eerstewondertje

16 jun 2015
    1.220
    780
    113

Haha ja erg he. M'n man zegt net "maar rustig aan hè "

19. Lovely29

Lovely29 Fanatiek lid

5 okt 2014
    1.525
    671
    113
    Hier geen zwangere maar juist allemaal baby's in de omgeving. Hier dezelfde opmerking voorheen gekregen rustig aan haha mannen. Vanaf de volgende ronde heb ik het startsein gekregen terwijl we in eerste instantie in oktober zouden beginnen.

Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik soms een dubbel gevoel heb. Vanaf augustus begint het voetbalseizoen weer en heb zin om juist dan weer als vanouds een biertje te doen. Daarnaast zit ik met de verhuizing. Wat als ik veel niet kan doen. Mag ik überhaupt verven mocht ik zwanger zijn? Dat soort dingen. Maar wil wel ontzettend graag weer een baby om ook het leeftijdsverschil wat kleiner te houden. Lastig, lastig..

20. Eerstewondertje

16 jun 2015
    1.220
    780
    113

Wij stoppen 25 aug met de pil en starten dan. Dat hebben we straks besloten.

Zijn mannen toch veel hetzelfde

Lastige keuze inderdaad. Snap je dubbele gevoel ook wel. Ben zelf niet zo van de biertjes/wijntjes, dus dat scheelt wel. Verf op waterbasis . Heb de hele babykamer toen geverfd.

Wij hebben in aug 2018 een bruiloft en wil dan eigenlijk toch wel bevallen zijn of niet op het laatste lopen..

Deel Deze Pagina