Wat goed @ciprilla! Fijn dat jullie het samen gaan doen, heb je steun aan elkaar Heel herkenbaar die twijfel, is vast normaal toch? Ik heb hetzelfde Hier ook heeeel benieuwd naar @Jess89 Hopelijk een hele mooie dag gehad. Wauw @Jiseb, wat goed!! En wat een super schattig vaderdagcadeau! Door jullie afvalverhalen raak ik ook geinspireerd, helaas gaat die knop niet om, grrrr. Tijdens de zwangerschap 15kg afgevallen (ging bij mij de andere kant op, haha) en had me zo voorgenomen het zo te houden... Wil niet zeggen dat alles er weer aan zit, maar de boel is al wat minder strak door de zwangerschap en tja, een groot deel van de kilo's zit er wel weer aan C is snot- maar dan ook snótverkouden, zo zielig Neus zit helemaal vol, snot stroomt eruit en constant traanogen. Ze is ook merkbaar niet helemaal in d'r hum. Die warmte werkt natuurlijk ook niet bepaald mee..., Iemand tips?
Ohhh, meiden, de ovulatieteststress (mooi scrabblewoord, niet?) is weer toegeslagen, hoor.... Heb voor deze ronde dipsticks ipv de cassettes aangeschaft. Leek me wat makkelijker vergelijken. Had nog een paar cassettes over en ben dus op CD8 al maar weer begonnen (had vorig jaar na stoppen met de pil ook om en om erg lange en zeer korte cyclussen en wil m'n piek niet mislopen). Vandaag op CD10 mijn laatste cassette gedaan en met dezelfde urine een eerste dipstick, dacht; even vergelijken. Heb ik een enorm verschil, wat moet ik hier nu van denken.
@Sado You can do it! Ik was vooral voor mn zwangerschap al veel aangekomen en tijdens ook nog wat natuurlijk en dat moest er toch maar weer af. Ik denk trouwens dat ie nog niet positief is, misschien is hij morgen wel weer lichter. Ik heb de testen al liggen voor augustus.
Nee positief zijn ze inderdaad beide niet! Maar vind het verschil tussen beide testen zo groot... Als ik de cassette met die van vorige maand vergelijk zou ie morgen/overmorgen positief zijn (yes! gelukkig geen 36 dagen cyclus dan!). Als ik die dipstick zo zie gaat het nog wel even duren. Punt is dat ik geen cassetes meer heb, wel dipsticks. En wil m'n piek niet missen omdat dit onze manier van anticonceptie is.... Ik weet inderdaad dat ik het afvallen wel kan, maar moet eerst eens die knop vinden voor-ie om kan!! Het feit dat manlief kan schransen wat-ie wil en een goed figuur blijft houden werkt zo niet mee Het is lastig 's avonds aan water en crackers te zitten als m'n man lekker aan de chips, bitterballen, popcorn, etc zit Is geen excuus, moet het alleen doen, maar eerst op zoek naar die knop en stoppen met uitstellen!!!
@Sado als je eenmaal de motivatie hebt om af te vallen dan lukt het je zeker. Alleen inderdaad die knop om. Ik heb geen verstand van ovulatietesten maar ben wel benieuwd wat je precies betaald voor die dingen? Voor mij gaat het denk ik niet uithalen of het moet echt niet lukken binnen paar maanden. Kan namelijk niet op hetzelfde tijdstip testen anders moet ik het op mijn werk doen. Ach jee verkouden, vreselijk he. Ik smeerde haar voetjes altijd in met Luuf, ui onder het bed en hoofdeinde omhoog. Sterkte!
@Lovely29 Ik bestel ze op zwangerenkids.nl en hangt van de hoeveelheid af wat ze kosten (hoe meer, hoe goedkoper). De cassettes waren 20 voor €14,95 (ex verzendkosten), de dipsticks 25 voor €12,95 (ex verzenden). Vorig jaar de digitale van CB gebruikt, die waren peperduur... €40 voor 10-15 stuks zo uit m'n hoofd. Ik heb een kantoorbaan, bepaal redelijk m'n eigen werktijden maar ben sowieso max 18.30 thuis, dus ik test elke dag rond 19.00 In augustus stop ik met de ovulatietesten. Spoor nu m'n piek op zodat ik weet dat we dan een paar dagen voorzichtig moeten zijn. Niet 100% waterdicht natuurlijk, maar voldoende voor ons. Vorig jaar ook zwanger geraakt zonder gebruik van ovulatietesten (direct na stoppen met de pil wel gebruikt, maar bleef maar negatief. Dus om verdere frustratie te voorkomen er maar mee gestopt) Bij regelmatig seks zit je qua timing altijd wel goed, heb je geen extra test voor nodig Dat houden we nu dus ook maar aan.
@Sado bij R waren wij ook gelijk zwanger. Nooit bezig geweest met eiersorongen of ovulatietesten. Ik slikte nog niet eens foliumzuur. Hoop dat we deze keer weer het geluk hebben dat het snel raak is.
Ik heb mezelf net op de NOD lijst gezet met ronde 1. Moet nog wel ongesteld worden wat gepland staat op de 27e. Ga er gewoon vanuit dat het deze keer weer 25 dagen is. Spannend... @Sado nog een ovulatietest gedaan vandaag? Zit je nu rond dezelfde dag als wanneer je vorige keer je piek had?
Nee straks rond 18.00 weer! Vorige maand CD27 pas een positieve test, zit nu op CD11, zit er dus ruim vandaan nog. Heb wel het idee dat ie eraan komt. Vorig jaar na stoppen met de pil ook eerste 1 hele lang cyclus (38dagen) gehad en daarna mooie, korte cyclussen van 25-28 dagen. Denk zomaar dat dat nu ook gaat gebeuren! En als niet: ach, we hebben nog een volle maand tot augustus
Hmm, verkeerd gedacht, loopt nu weer af, dus piek is nog niet in zicht. Ergens in lade nog 1 cassette gevonden (nu écht de laatste) en wel weer een significant verschil tussen de twee, gek! Op de foto zie je niet eens een tweede streepje op de dipstick, haha.
Ow, das inderdaad wel weer een verschil, maar dat had ik dus ook regelmatig, tot hij wel echt knalde. Ik gebruikte trouwens altijd die van de action, volgens mij 5 voor 2,50 ofzo, in ieder geval niet duur en ze werkten bij mij goed.
Nee. Het is heel stom, maar nu we er voorzichtigjes aan voor gaan, voelt het heel overheersend en overweldigend. Het gevoel van "jeetje, misschien heb ik ons kíndje in mijn buik" zit iedere seconde van iedere dag in m'n hoofd. Zelfs al ga ik er niet van uit dat het snel raak is; alleen al het idee dat het zou kúnnen is heftig. Geen idee wanneer nou echt m'n ovulatie geweest is; ben nu tussen de 2 en 7DPO haha. Sorry trouwens voor mijn nog-steeds-maar-half-meelezen enzo. Druk en hitte blablablabla.
@Sado raar die ovulatietesten. Ik had ook erg gelezen dat die niet oplopen dus dan zou je ook vandaag ineens positief kunnen testen. Bij mij begint het ook steeds meer te spelen. Ik zat vanmorgen met R. op de bank en ik zeg tegen haar ik ben zo klaar voor een broertje of zusje. Ik begin er gewoon steeds meer zin in te krijgen. R. begrijpt er natuurlijk helemaal niks van . Vanaf de volgende ronde gaan wij er voor. Mijn vriend is ook steeds meer overtuigd en wil het ook echt. We wilden eigenlijk in november op vakantie nadat onze nieuwe woning klaar is maar zijn er nu toch bijna over uit dat we eind september willen gaan mits we vrij krijgen. Ik zit zo te twijfelen over een verjaardagscadeau voor R. Ik twijfel tussen een houten loopfiets (ze heeft nu een plastic en een muis variant) of van Vtech magische Eenhoorn. Aan de andere kant wil ik ook weer iets kleins omdat ze in oktober een zandbad, glijbaan en een schommel krijgt. Pffff keuzes maken zo moeilijk
h Spannend hoor Patchwork. Het kan je zo opslokken. Ik heb dat nu al terwijl we niet eens begonnen zijn. Wanneer verwacht je een beetje ongesteld te worden?
@Lovely29 heel moeilijk te zeggen. Uitgaande van de vroegste mogelijkheid van ovulatie plus de momenteel gemiddelde LF (9 a 10 dagen) komt uit op aankomende donderdag. Maar uitgaande van de laatste mogelijkheid van ovulatie plus een LF van 14 dagen is m'n NOD pas 1 juli... Irritant eigenlijk. Maar ik ga nu gewoon even uit van een gemiddelde en als ik 27 juni nog geen bloed heb gezien ga ik een testje wagen.
Ik ga voor je duimen, zou toch geweldig zijn als jij de eerste bent met een positieve test in handen.
Haha dat zou een bak zijn. Juist omdat ik werkelijk denk dat het niet 1-2-3 raak zal zijn... Lief! Dank je wel. :*