Wij gaan voor een kindje vanaf zomer 2017!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Sado, 19 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eerstewondertje

Eerstewondertje Fanatiek lid

16 jun 2015
    1.220
    780
    113
    Ik zei na de VK 3 uurtjes na de keizersnede "ohh zou bevalling zo weer doen hoor". Toen zei ze dan zie ik jullie wel weer een keer verschijnen

2. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.909
    5.173
    113
    @Sado : Ben je inmiddels weer beter?
    Denk inderdaad dat je bij de huisarts naar huis wordt gestuurd. Maar vervelend is het wel. Hoe is het nu met je menstruatie?
    Heel herkenbaar dat trotse gevoel na je bevalling. Dat je lichaam dat allemaal maar heeft gedaan en aan kan. Zo bijzonder. Denk dat veel vrouwen daar ook te weinig stil bij staan.

@Eerstewondertje : Nog steeds misselijk of al weg?
    Wat vervelend dat je bevalling in een keizersnee uitliep. Dat is natuurlijk niet hoe je het voor ogen hebt. Inderdaad een lastige keuze wat je bij een volgende zwangerschap moet. Maar misschien als je zwanger bent, 'voel' je wel wat je moet doen.

@Lovely29 : Ik ben 2x in het ziekenhuis bevallen. Zou zelf niet anders willen. Maar snap helemaal dat jij twijfelt omdat thuis de verloskundige er wel is en dan met zo'n ervaring. Lastig hoor. Maar wat ik hierboven al zeg; misschien 'voel' je wat de beste keus is als je zwanger bent en je er serieus over na gaat denken.

@ciprilla : Snap helemaal dag je de opties wat betreft huren uitstelt. Is natuurlijk niet echt wat je wilt. Maar het is helaas niet anders.
    Ik denk dat dat hier ook het geval is. Zoveel andere dingen aan mijn hoofd (nu mega druk met werk, dan N haar verjaardag, op vakantie) waardoor ik nog niet echt met mijn hoofd bij zwanger worden kan zitten.
    Wat goed dat je al 4 kilo kwijt bent! Mag trots op jezelf zijn! :) Gaat het bij je partner ook goed? Haha ach zondigen moet best kunnen vind ik, maar pizza was dan is te vette hap gelijk denk ik haha.
    Bleh wat naar dat je bevalling zo gelopen is zeg. Lijkt me echt vreselijk om dan alsnog naar het ziekenhuis te moeten. En ook naar dat het zo met C ging en je haar zo laat zag.

@Raaf92 : Heerlijk zo'n dagje met je man. Lekker geshopt? En spannend wat betreft testen! Ik duim mee.

#bevalling.
    Hier twee hele fijne bevallingen gehad. Eerste keer vaginaal bevallen met 38 weken in het ziekenhuis. Was echt een beetje in shock toen het begon want had het nog niet verwacht haha. Van begin tot eind duurde het 8 uur waarvan 20 minuten persen. En het viel me gewoon alles mee. Geen pijnstilling, niet ingescheurd oid. Vast te veel horrorverhalen gelezen waardoor ik me van te voren veel te druk heb gemaakt denk ik :rolleyes:
    Tweede keer was een keizersnee. Ik mocht vaginaal bevallen maar de kans was heel groot dat ik dan toch een spoedkeizersnee zou moeten. En ik zag het echt niet zitten dat dat 1 of 2 kindjes geboren zijn, en je dan nog een keizersnee krijg voor de/het andere kindje(s). Dus het werd een keizersnee en dat is goed gegaan. Alleen veel bloed verloren en voelde me daar wel echt naar door. En daarna wel een hele heftige tijd helaas, maar op de keizersnee zelf kijk ik heel positief terug.

3. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.237
    17.258
    113
    Jij was nog laat op @Madeliefje06! 01.35:roflmao:
    Voel me weer stukken beter, hoor! Nog lekker snotterig, maar ach, dat heb je weleens :) Voel me verder gewoon prima en fit.
    Wat betreft de "menstruatie", wordt het steeds mysterieuzer. Sinds gisterochtend geen bloed meer gezien (afkloppen!), dus vandaag hopelijk de eerste bloedvrije dag na 11 dagen:o:
    Maar, nu opeens vruchtbaar slijm? (Vandaag CD28 als we er vanuit gaan dat het geen menstruatie was. En anders, ehm CD6 oid)
    Bijzonder lichaam heb ik:p

4. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.237
    17.258
    113
    Wauw @Jiseb, wat een turbobevalling! En ik dacht dat ik snel was met zo'n 5u en 14min persen :p

Ik vond de periode na de bevalling eigenlijk erger dan de bevalling zelf. Je leest nooit wat over die periode, tenminste, ik heb er nooit wat over gehoord/gelezen. Dus ik dacht nogal naïef: baby dr uit en alles is weer goed. Nouuuuu.... :p
    Doordat m'n bevalling zo snel was heb ik onwijze naweeën (in m'n rug ook) gehad. Dagenlang last van gehad, eerste twee nachten 's nachts wakker gelegen van de pijn. Gruwelijk.... Want als je aan het bevallen bent doe je het nog ergens voor en zijn die weeën niet voor niets, die naweeën zijn gewoon super pijnlijk en voor niets. En dan nog al die ellende met wekenlang bloed en stolsels, getver.
    Maar wat ik vooral onderschat had: plassen na de bevalling! Brrrrrrrr. Heb het toch wel een goede 10-14dagen met een flesje water erbij moeten doen. Vreselijk.

Nee naar die periode kijk ik echt niet uit, haha :p

5. Raaf92

Raaf92 Niet meer actief

@Madeliefje06
    Ja heerlijk, best lekker soms even samen weg:)!

@Sado
    Ja die tijd daarna echt vreselijk dat plassen :| :)!
    Ik heb echt 1.5 week onder de douche geplast, op aanraden van de kraamverzorgster:)! Dat verzachte de pijn gelukkig wat!

6. Lovely29

Lovely29 Fanatiek lid

5 okt 2014
    1.525
    671
    113
    @Madeliefje06 heerlijke dat je zulke fijne bevallingen hebt gehad. Ik zou ook kiezen bij de laatste voor keizersnede. Geeft toch wat meer rust. Wat je zegt als ik zwanger ben zal ik vast wel weten wat goed voelt.

@Sado wat een raar lichaam inderdaad. Vruchtbaar slijm 1 dag na NOD is ook apart. Ook zo lastig om op deze manier aan een nieuwe ronde te beginnen.
    Ik ga deze 1ste ronde maar van me afzetten. We hebben zondag geklust wat waarschijnlijk echt te vroeg is en gisteren ochtend een soort van maar de dame werd wakker. Ik denk dat ik vandaag mijn ei heb. Voelde net 1 klein steekje maar of dat het is geen idee.
    Ik merk dat ik er zelf ook niet voor de volle 100 procent voor ga omdat ergens in mijn achterhoofd toch de maand augustus zweeft.

7. Lovely29

Lovely29 Fanatiek lid

5 okt 2014
    1.525
    671
    113
    @Raaf92 en @Sado de kraamtijd viel bij mij juist weer heel erg mee. Alleen de borstvoeding werkte niet en ik heb daardoor 2x goede koorts gehad. Dat vond ik nog het ergste en vervelendste. Ik zat gewoon te huilen op de bank van de pijn door de borstvoeding. Verder een heerlijke kraamtijd gehad.

8. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    @Madeliefje06 , Mn vriend doet het ook goed die is ongeveer 5 kilo kwijt. Hij had ook buikpijn van de pizza, dus die is ook wel even genezen. Nu weer lekker bezig met ons weekmenu.

Periode na de bevalling... pff dat vond ik echt zwaar. Had ik echt niet verwacht, ik voelde me zo slecht. Dat heeft echt wel een hele poos geduurd. Lichamelijk kon ik niet veel, lang zitten of staan ging al niet. Lopen al helemaal niet. Plassen viel hier mee ondanks dat ik heel veel hechtingen had. Borstvoeding is moeilijk op het begin, maar ook pijnlijk! Borstontsteking gekregen dus dan lig je met een pasgeboren baby in bed + boven de 40 graden koorts. En vanwege het vele bloedverlies tijdens de bevalling, ben ik de eerste weken echt zo wit als het plafond geweest. En daardoor weer heel erg moe.
    We hebben het allemaal overleefd, maar ik vond die tijd toch wel heel pittig. Gelukkig heb ik heel veel steun en hulp gehad van mn vriend. Die heeft me echt goed verzorgd.

9. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.237
    17.258
    113
    @Lovely29, zit nog niet op NOD! Vorige cyclus was 36 dagen. Had deze ronde een positieve ovulatietest op CD22, dus zit nu op +/- 4DPO :) Mag dus nog eventjes :p

10. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.237
    17.258
    113
    Kan me voorstellen dat het rot is als borstvoeding niet lukt.... Hier een ander verhaal: tot mijn grote verdiet geen bv mogen geven wegens de medicatie die ik voor mijn bloeddruk slik. Productie leek wel goed op gang te komen, enorm zware, pijnlijke, volle borsten en er lekte enorm veel melk. En dan mag je er niks mee..:rolleyes:

11. Eerstewondertje

16 jun 2015
    1.220
    780
    113
    @ciprilla ik was de eerste weken na het vele bloedverlies met keizersnede ook zo wit. Als je nu de foto's terug kijkt denk je wow.

Periode na de bevalling wel als fijn ervaren.
    Eerste 2 dagen ziekenhuis met goede verzorging en hulp s nachts. Ze kwamen ons gewoon wakker maken voor BV te geven. 1e nacht heeft mn man bij ons geslapen, 2e nacht is hij thuis gaan slapen zodat hij alles thuis even klaar kon maken en alvast goed kon slapen. BV leek eerst niet te lukken, kleije wilde niet aanhappen. Dus gestart mer kolven en via cupfeeding wat geven. Uiteindelijk na 3 dagen had meneertje in de gaten hoe het moes en ging het perfect. Uiteindelijk 4 maanden BV gegeven.
    Plassen ging hier goed, mja geen "schade" beneden opgelopen. Hoor de kraamhulp nog zeggen zullen we even kijken hoe het eruit ziet. Zeg tegen haar denk goed want het brand niet en doet geen pijn. Na een goede week was het vloeien ook over. Dus wat dat betreft echt een super start gehad (op het einde van de bevalling na dan wat ik al eerder vertelde). Alleen merk je dat nasleep lang is van het herstel, langzaam weer alles opbouwen. Even snel iets doen was er in de eerste weken niet bij. Je mag niet stofzuigen, auto rijden, zware dingen tillen etc. Kon zelfs de was niet in / uit de wasmachine waar mam dan voor kwam toen mijn man na 2.5 week weer ging werken.

12. Eerstewondertje

16 jun 2015
    1.220
    780
    113
    @Sado lijkt me ook balen als je het zo graag wilt en het dan niet mag!
    Je cuclus is echt een mysterie! Ik zou er helemaal kriebelig van worden.
    Hier gelukkig zowat geen naweeën gehad!

@Lovely29 die kleintjes gooien vaak roet in het eten. Is hier ook vaker....
    Hmm niet leuk van die koorts. Ben je al niet topfit en dan dat er ook nog bij.

13. Gruffalo

Gruffalo Niet meer actief

Ooh ja, daar heb je gelijk in. Was alweer vergeten hoe dat was, die dagen na de bevalling. Vast verdrongen ;) Ik durfde niet te poepen waardoor ik dus enorme obstipatie had en daardoor nog ergere angst om naar de wc te gaan. Maar gelukkig duurde dat niet lang.

14. Gruffalo

O dat is zuur zeg! Wat jammer! Ik kan me voorstellen dat je daar flink van gehaald hebt.
    Ik heb best lang bv gegeven: 1 jaar bij mijn oudste. Gestopt toen hij ging bijten Bijna twee jaar bij de jongste. Vond het makkelijk en heel fijn (knus) , maar wel zwaar. Het voelde soms alsof letterlijk mijn energie werd weggezogen.

15. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    @Gruffalo Groen licht, jeeeeej!! :D Wat fijn zeg!! Wanneer start ronde 1 voor jou/wanneer is je NOD? Spannenddd!! En ik vind je helemaal niet oud hoor, zeker niet voor een 3e kindje :)

@Sado Fijn dat je je beter voelt! :) Hier ook snotje verkouden haha! Ben benieuwd wat deze cyclus verder voor jou gaat doen, gekke lichamen idd..

@ciprilla Zuur van het huren ja, dat is iets waar wij ook enorm tegenop zagen. Bij ons is het echt super last minute alsnog gelukt uiteindelijk. Ik kreeg wel al een tip van mn moeder voor tijdelijke huurhuizen: www.huurda.nl . Wellicht heb jij er wat aan :) Wat knap dat je al zoveel kilo kwijt bent! Wil je er nog veel kwijt?

@Raaf92 Oeehh spannend, zou je de 1e roze worden in ons lijstje? :D Goed geslaagd met shoppen? Ik vind Den Haag altijd een erg leuke shopstad :)

Wat een heftige bevallingsverhalen zeg, dan valt die van mij nog best mee in mijn beleving! Ik zal hem ook even delen:

Wij hadden 13 mei een bruiloft, ik was toen 40+2, we waren uitgenodigd voor de gehele dag omdat het één van de beste vrienden van mijn vriend was. Daar eenmaal aangekomen & dat we naar de geloften zaten te luisteren merkte ik dat ik continu buikkrampen had om de 8 min, ze werden steeds iets heftiger en korter op elkaar. Ik zou eigenlijk nog de hele dag meedoen, dus mee eten en even naar het feestje (ik was een topfitte hoogzwangere haha :p ), maar heb toen toch maar gevraagd aan vriend of hij me voor het eten even thuis wilde afzetten. Eenmaal thuis kwamen ze om de 5/6 min, maar ze waren nog prima te doen. Heb de vk voor de zekerheid gebeld om even te komen checken rond 20u gezien vriend weer gewoon naar bruiloft was (met mijn toestemming hoor), ik had op dat moment 1cm. De weeën werden erger en erger, vriendlief inmiddels thuisgekomen & vk nog maar een keer gebeld rond 2u. Ontsluiting nog steeds 1 cm..... o_O Ik moest maar een pcm nemen en gaan slapen, heerlijk advies haha! Werkte dus voor geen meter :p

Volgende ochtend om 10u kwam ze weer langs: 1,5 cm. Het schoot dus voor geen meter op, ze zou na 2u weer komen kijken gezien m'n weeën wel echt goede weeën waren inmiddels. En je raad het al, na 2u was het nog steeds 1,5 cm. Toen kreeg ik 2 keuzes: 1. direct naar ziekenhuis ivm niet vorderende ontsluiting of 2. nog 2u aankijken en als dan nog zelfde was dan naar zkh voor niet vorderende ontsluiting. Ik heb toen maar voor de 1e optie gekozen, eenmaal daar legde ze me aan het infuus voor weeënopwekkers en prikte ze m'n vliezen door. Dat infuus was ook niet zomaar gelegd, 6 artsen om me bed heen omdat ze de naald niet diep genoeg de ader in kregen (kronkeladers). Bij poging 4 was het dan eindelijk gelukt, gelukkig heb ik geen fobie voor naalden :p

Toen gingen de weeën opwekkers iets té goed hun werk doen: een weeënstorm van rugweeën. M'n rug ontspande ook niet tussen de weeën door, toen ik hoorde dat ik toen nog maar op 3cm zat heb ik om een ruggenprik gevraagd. Na een uur was die mevrouw er eindelijk, alle bevalkamers in het zh zaten vol dus het was nogal druk. Wat een verademing was die ruggenprik! Nergens last van gehad & nog even geslapen :) Toen mocht ik 14 mei om 22u eindelijk gaan persen, meneer lag ietwat scheef voor de uitgang dus wilde niet heel erg lukken. Na 30min kreeg ik de melding dat hij binnen dat moment en 3 weeën geboren moest worden omdat zijn hartslagje steeds meer ging dippen. In de 3e wee was hij er met behulp van een knip! Over de hechtingen ga ik het maar niet hebben, ik was onvoldoende verdoofd :eek: Niet leuk! De placenta kwam ook net op tijd alvorens het een ks zou worden.

We moesten even een nachtje blijven omdat Liam toch wel wat zuurstoftekort had gehad, de arts zei achteraf dat ze hem eerder hadden moeten halen. Dan schrik je toch wel even, maar alles was gewoon goed dus ach daar ging het om :)

Tijd na de bevalling was prima bij mij! Ik herstelde heel snel van m'n knip en liep al weer lekker snel rond in huis, kraamverzorgster stond met grote ogen te kijken hoe fit ik alweer was haha. Ik moest wel een aantal momenten van haar verplicht in bed liggen, hoefte niet te slapen maar moest wel liggen haha! Het enige wat mij enoooorm tegenviel: mijn conditie! Ik kon geen 5min buiten lopen zonder buitenadem te raken, dat is voor mij echt mega raar gezien ik al sinds mijn 10e een topsporter ben/was :roflmao: Ik kijk helemaal niet op tegen een 2e bevalling/periode erna! Ik zou de 2e wel graag een badbevalling willen proberen, lijkt me erg fijn :)

Beetje lang verhaal geworden, oeps! :roflmao:

Gruffalo vindt dit leuk.
  16. Gruffalo

Dat wil ik ook graag, een badbevalling im het ziekenhuis. Ook erg fijn bij bekkenklachten hoorde ik. Een vriendin van mij is net op die manier bevallen: geen scheurtje, bijna geen pijn. Heerlijk! Waar kan ik tekenen? :p
    Wat je schrijft over je keizersnede, vaak wil je ook alweer van alles doen als prille moeder zijnde is mijn ervaring. Dat lijkt me met een keizersnede nog lastiger, want je kan misschien niet anders dan gas terug nemen. Het is idd een behoorlijke ingreep, een echte operatie , ook al is het maar een 'kleine' snee en wordt die ingreep best vaak gedaan

17. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    Ik wil ook een badbevalling proberen de komende keer! Lijkt me ook heel ontspannend :)

18. Gruffalo

@Jess93: ik moet volgende week weer ongesteld worden en schat in dat ik 7 augustus mijn NOD heb. De vorige twee keren raakte ik zwanger in ronde 1, maar ja, ben ook weer wat ouder nu, dus ik ben benieuwd!

19. Eerstewondertje

16 jun 2015
    1.220
    780
    113
    Juist gas terug nemen is erg lastig.. vooral als je dan alleen thuis bent en het gewoon ziet liggen maar niet kunt...

20. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    @Gruffalo Spannend!! :D Zou super zijn als het weer in ronde 1 raak zou zijn, maar zou daar idd maar niet vanuit gaan. Kan het ook niet zo tegenvallen hihi :p

@Eerstewondertje Lijkt mij idd ook ontzettend lastig! Ik was ook echt een beetje 'angstig' voor een ks, gelukkig heb ik hem niet gehad bij de 1e & hoop ook dat ik hem met de 2e niet hoef. Mag j

@hier Is mijn lichaam trouwens ook nog steeds raar aan het doen!! :rolleyes:Afgelopen dinsdag dan 1e dag met wat rood bloed van onttrekkingsbloeding, die ochtend best veel & daarna amper een druppel nog... Enkel wat bruinig maar ik kan makkelijk met 1 inlegkruisje de hele dag. Normaal ben ik na stopweek 3 dagen best wel hevig 'ongesteld' & 2 dagen heel licht, nouja het zal wel... Ik vind het maar gek dat de 'ellende' al in de stopweek begint, gezien dat juist nog 'normaal' zou moeten zijn :confused:

Deel Deze Pagina