Wij gaan voor een kindje vanaf zomer 2017!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Sado, 19 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eerstewondertje

Eerstewondertje Fanatiek lid

16 jun 2015
    1.220
    780
    113
    @Lovely29 dat zo'n verpleger er dan ook niet meer aan denkt....

Wat gaaf zeg het zelf aanpakken! Hier ook eens naar informeren tegen die tijd. Maar vast een schriftje maken met al die vragen

2. Lovely29

Lovely29 Fanatiek lid

5 okt 2014
    1.525
    671
    113
    Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet meer precies weet wat er gebeurd is. Het kan zomaar zijn dat ik heb gezegd dat het niet hoeft

3. Saaaraaa

Saaaraaa Niet meer actief

Grappig te lezen dat jullie ook al zo in de toekomst denken. Vroeg me al af of ik de enige was die er soms zoveel mee bezig is. Wat betreft namen hebben wij al wel een meisjesnaam maar nog geen jongensnaam.

Ik wilde ook heel graag een badbevalling maar moest helaas ingeleid worden, en door constante monitoring was een badbevalling niet mogelijk. Heb het idee dat badbevallingen wel steeds meer worden gedaan.

Mijn ingeleide bevalling is uitgelopen op een keizersnede wegens niet vorderende ontsluiting. 13 uur weeën, een kleine centimeter aan ontsluiting verder. Ik kan hier zo af en toe nog steeds van balen. Een faalgevoel. Niet nodig, maar verstand en gevoel liggen niet op één lijn. Hoop bij een tweede op een vaginale bevalling. Herstel van de keizersnede is me zwaar tegengevallen.

Lijkt me trouwens heel bijzonder, zelf je kind aanpakken.

Inmiddels op cyclusdag 37 en nog niet ongesteld. Teunisbloemolie heeft dus geen effect gehad, cyclus is allesbehalve korter - misschien straks zelfs langer. Baal er flink van, wil ook gewoon graag iedere maand een kans hebben. Nou, genoeg negatief. Mag blij zijn dat ik kansen krijg.

4. Eerstewondertje

16 jun 2015
    1.220
    780
    113
    Ik kan je gevoel van falen wel beamen, alleen had ik 9.8 cm ontsluiting zeg maar.... uiteindelijk nog een keizersnede aangezien meneer een sterrenkijker bleek te zijn.

5. Eerstewondertje

16 jun 2015
    1.220
    780
    113
    Elke keer weer spannend als er iemand in de omgeving bevalt of ze niet met een naam op je lijstje er vandoor gaan ;)

6. Gruffalo

Gruffalo Niet meer actief

Ja echt wel! :)

7. Gruffalo

Ik herken het ook. Maar dan komt mijn faalgevoel doordat ik er zo lang over deed ( terwijl ik zo hard mijn best deed om goed met de weeën om te gaan. Ik deed alles volgens het boekje zeg maar). Plus dat ik het niet gered heb om zonder ruggenprik te bevallen en dat het niet thuis was. Rationeel weet ik dat ik er niks aan kon doen dat het zo lang duurde. Maar het gevoel zei me dat ik dan vast iets niet goed gedaan had :( Slaat nergens op natuurlijk ;)

8. Eerstewondertje

16 jun 2015
    1.220
    780
    113
    Je gaat jezelf van alles verwijten terwijl het eigenlijk nergens voor nodig is, maar goed zeg dat maar eens tegen jezelf...... Heb wel vaker het gevoel van waarom kunnen zij wel gewoon normaal bevallen "zonder poespas" en lukt mij het niet...
    Hier ging het ook volgens het boekje, om 6u na zh, 8u 8 cm, nou denk oh dan issie er over 2 uurtjes wel. VK vertelde ook na de KS dat zij het ook zo gedacht zou hebben. Insteek was ZH bevalling zonder pijnstilling en weer lekker naar huis, dat werden dus 48 uur kamperen in het ZH... De VK vertelde me toen ook al meteen, nadat ik zei dat ik het zo weer zou doen (emotioneel ben je dan nog niet zo ver als dat je nu bent (tot je door gedrongen heeft)), dat het dan op de normale manier wel zou lukken. Dus dat geeft me dan wel weer de moed om nu bij de 2e te gaan voor een vaginale bevalling.

9. Eerstewondertje

16 jun 2015
    1.220
    780
    113
    Ik ken het. Ik hoorde na de bevalling ook dingen waarvan ik niet eens wist dat ik die gezegd had.. ;)

10. Gruffalo

O dat is erg fijn idd! (dat de vk dat zei)
    Wat zal jij toen gebaald hebben. Bij 8 cm ga je er niet van uit dat het nog zo lang zal gaan duren. Ik zat na 15 uur pas op 2 cm o_O

11. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.237
    17.255
    113
    Poeh, wat een lange bevallingen hebben jullie gehad! Wat moet dat frustrerend zijn, zeg. :eek:
    Ik ben in ruim 3 uur van 3cm (waar ik mee begon) naar 10cm gegaan en dat voelde al als een eeuwigheid:oops:

Gruffalo vindt dit leuk.
  12. Eerstewondertje

16 jun 2015
    1.220
    780
    113
    Nee inderdaad, het ging van om 4.30 (toen vk thuis kwam) 2-3, naar om 8.00 8 cm (in ZH, na autoritje van 30 min)... dus vorderde goed.
    Ik heb nog gezegd toen ze zeiden nadat ze de VAC geprobered hadden, het wordt KS.. zeg nee nee dat wil ik niet. Dat weet ik nog wel, maar goed had geen keus meer..

13. Eerstewondertje

16 jun 2015
    1.220
    780
    113
    Enige voordeel, zowat geen naweeën :):)

Sado vindt dit leuk.
  14. Lovely29

Lovely29 Fanatiek lid

5 okt 2014
    1.525
    671
    113
    @Eerstewondertje wat rot dat je laatste cm' s zolang duurde en alsnog een keizersnede. Een bevalling kan je gewoon echt niet plannen. Je kan van alles bedenken zo wil ik het en dan zie je maar weer het gaat totaal de andere kant op.

@Sado jij had een rappe bevalling. Vaak heb je dan weer langer last van naweeën.

Mijn vliezen braken rond half 4 en mijn weeen begonnen om 20.30. Om 00.30 waren we naar het ziekenhuis gegaan. Ik mocht om 07.00 uur persen maar duurde een uur en om 08.00 uur is ze geboren. Herstel ging wel razend snel. Om 12.00 uur stonden we thuis met een baby.

@Saaaraaa heb je al wel een eiersprong gehad. 37 dagen is idd wel vrij lang. Hoelang was je cyclus de laatste keer?

15. Saaaraaa

Saaaraaa Niet meer actief

@Lovely29 Ook een lange bevalling zeg! Wel fijn dat 't herstel vlot ging.
    Lijkt me trouwens zo raar en eng, om relatief vlug na de bevalling al thuis te zijn. Ik heb 3 nachten in het ziekenhuis doorgebracht na de bevalling. Achteraf heel blij mee. In de nacht altijd een verpleegkundige die je helpt met voeden, vragen etc. Thuis ben je de nacht helemaal 'alleen'.
    Hoe hebben jullie dat ervaren?

Mijn vorige cyclus was 40 dagen en die daarvoor 34. Ik ga wel uit van een eisprong. Komende ronde beginnen met testen (+temperaturen misschien).

Wat betreft na-weeën... auw, vreselijk. Vooral tijdens aanleggen. Heb ze ook veel gehad.

16. Gruffalo

Hahaha, ik vond het vooral vermoeiend :p Maar goed, zo erg was het nu ook weer niet, blijkbaar, want nu wil ik het nog een keer (ik ben gek :p hahaha).

Sado en Saaaraaa vinden dit leuk.
  17. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.237
    17.255
    113
    Ahh die naweeën waren wel gruwelijk ja, brrrr. Da's inderdaad een nadeel van zo snel bevallen..

Ik denk dat ik misschien officieel op ronde 1 mag trouwens :D Positieve ovulatietest kwam redelijk onverwachts (ging van een minimaal streepje de dag ervoor, naar opeens een mega knalstreep) dus enkele uren ervoor en de dag ervoor nog onbeschermde seks gehad :p Waterdichte methode dit dus. Not. Maar ach, dat risico kenden we :p
    Verwachte NOD is twee dagen na manliefs verjaardag, dus wie weet: extra cadeau :D

Gruffalo vindt dit leuk.
  18. Eerstewondertje

16 jun 2015
    1.220
    780
    113
    Sado vindt dit leuk.
  19. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.237
    17.255
    113
    De eerste nacht was vooraal gek @Saaaraaa! We waren 19.00 thuis en toen kwam de kraamverzorgster een uurtje of twee om even te helpen "opstarten". Het ging uiteindelijk allemaal goed en vanzelf, maar toch gek om 's morgens met z'n tweetjes weg te gaan en 's avonds opeens als gezin thuis te komen en opeens die enorme verantwoordelijkheid te hebben :)

Enig idee wanneer je eisprong kan zijn geweest? Of dat niet? :)

20. Lovely29

Lovely29 Fanatiek lid

5 okt 2014
    1.525
    671
    113
    Spannend sado. Wanneer heb je nu je nod?

Deel Deze Pagina