@Eerstewondertje zoals DN2017 zegt waarom nu niet al stoppen. Mooi je eigen cyclus oppakken en het even veilig doen. Misschien even je stopweek verlaten zodat je niet ongesteld bent op vakantie. Mijn cyclus was beide keren gelijk goed. Voor de eerste 28 dagen en nu 25 dagen. Ik had ook wel een lichte pil. Kon bijvoorbeeld niet 2 maanden doorslikken want dan ging ik toch bloeden. @Patchwork wat rot als je het gevoel hebt dat je niet alle dagen optimaal hebt kunnen benutten. We hebben ook maar zo'n korte periode waarin het raak kan zijn. Hier ook geen tweelingen in de familie. Ik zou wel echt even schrikken maar ook zeker dankbaar dat ik er dan 2 of meer zou mogen krijgen. Ik ga morgen ovulatietesten halen en dan vrijdag beginnen met testen. Is de eerste keer dat ik het ga doen vind het stiekem spannend
@Saona Dankje! En ja, daar heb je ook zeker gelijk in. En ik weet, net zoals wat jij zegt, dat mijn ouders altijd achter me zullen blijven staan maar toch blijf ik bang om teleur te stellen, zelfs al ben ik een volwassen vrouw *zucht* Uiteindelijk ga ik ook kiezen wat het beste voor mij (en dus voor mijn gezin) is hoor, dat zeker. En haha ja het romantische is er ook al gauw een beetje af als je in de klus-modus bent. Het zijn soms echt moetjes en niet iedere man presteert onder dwang Je hebt je er zeker goed in verdiept zie ik, tweelingen . Aan mijn moeders kant is mijn oma een tweeling. En aan mijn man zijn kant doet er dus niet toe zie ik haha. Wel interessant inderdaad, weet ik dat ook weer! O ja, en ik duim voor je dat het raak is. Hopelijk weet je gauw meer! @Raaf92 Dankje!
Precies dat, daarom. Ben er ook best even verdrietig om geweest. M'n lief snapte het niet helemaal; "maar als het nu niet is dan misschien de volgende keer wel, toch?" Vond ik niet leuk, hoewel ik heus snap dat het vanuit zijn perspectief anders is. Maar zo eenvoudig ligt het natuurlijk niet. Blij dat jullie dat wél snappen...
Huh maar dinsdag sex als je woensdag je eisprong hebt is toch prachtig? Je hebt meerdere vruchtbare dagen omdat het zaad overleeft. Dus ik snap niet zo goed wat er is?Daarnaast heb je al 5 kinderen gebaard dus ik zou, met dat in ogenschouw, zeggen dat je prima vruchtbaar bent?!
@Dee-tje Welkom!! @Gruffalo Lastig hoor... Hopelijk heeft ze dat potje gezien haha kan ze vast aan het idee wennen en misschien ook de leuke kanten er van inzien en dus een leuke reactie geven ipv een eerste impulsieve schrikreactie. Ik weet ook zeker dat mijn ouders niet staan te springen als de tweede snel volgt (hopelijk). En mijn schoonouders zeeeeeeker niet. Die vinden het überhaupt allemaal maar lastig lastig. Zeikerds..... Sowieso vind ik het echt lomp als mensen er zo'n mening over hebben. Zoiets beslis je toch weloverwogen. Wie zijn andere mensen dan om daar een mening over te hebben! @Madeliefje06 Lekker joh Curacao!!!! Genieten. Vlucht goed gegaan met de kids? Wij zitten zelf ook te denken om te gaan vliegen maar nog een beetje in twijfel. Lastig he dat mensen zo een mening geven..scheelt misschien dat ze er bij jullie al aan het idee gewend waren. Hopelijk zijn ze dan wel enthousiast en anders...het is jullie keuze!! @Lovely29 Jammer.....samen voor de volgende ronde. Zitten beetje in dezelfde tijd elke keer he...kunnen we elkaar een beetje steunen! Hopelijk volgende maand allebei een positieve test in handen. Dat gevoel... Ik ga inderdaad deze maand wel eens met ovulatietesten aan de slag. Nu had ik geen idee en mijn cyclussen zijn nog niet echt duidelijk dus ik ben wel benieuwd. Kijken of ik ergens een streepje te vangen krijg haha een echte piek heb ik nooit gehad.. @Sado Lekker tapas. Heerlijk!!! En ook altijd hartstikke gezellig he. Lekker nog gisteren restjes gegeten? @Saona Hoe staat het er bij jou voor? Of heb ik een post gemist? Voorlopig dus geen positieve tests he...JAMMER... Even bijlezen verder dames. Sorry ontzettend druk weekend gehad!!!!
Ik weet, ik weet, ik weet. Is meer een stom gevoel van mezelf hoor. De woensdag en donderdagochtend onbenut moeten laten. Dat. Gewoon gevoelsmatig... Ik weet wel dat er best een "normale" kans is. M'n vruchtbaarheid daar twijfel ik echter wel aan hoor. Ben inmiddels de 30 gepasseerd en m'n cyclus doet raar. Het referentiekader van reeds vijf kinderen hebben vind ik helaas niet meer zo geruststellend...
Waarom niet eerder? Als je LF 14 dagen is en deze cyclus 23, loop je 'm dan misschien wel mis Je zou dan nl een positieve test op woensdag of dondersg hebben. Als je voor het eerste ovulatietesten gebruikt zou ik wel vroeg beginnen. Je LF zou ook langer dan 14 dagen kunnen zijn. Zou zonde zijn als je 'm mist, toch?
@Sado ik zit zelf aan vrijdag te denken omdat ik woensdag en donderdag een nachtdienst draai. Mijn klokje is dan een beetje ontregeld . Ik ga het vruchtbare slijm ook in de gaten houden.
Wanneer zouden jullie in mijn geval beginnen met ovulatietesten? Cyclus is tot nu toe 38-35-33 dagen.... Voor mijn zwangerschap 28/29 dagen, dus weet niet of het nog minder wordt dan wat het nu is. Het loopt wel af..
Hoi meiden, Wat leuk deze topic. Mag ik ook mee kletsen? Ik neem alleen het uiterste van najaar, wij willen in december beginnen. Heb nog geen topic gevonden met begin 2018 (wie weet denken mensen niet zo ver vooruit ) hier ivm familie omstandigheden dat we willen wachten. Niet dat het makkelijk is wachten. Liefst zou ik nu al de pil de deur uit gooien. Maar hopelijk met hier mee kletsen gaat de tijd wat sneller Wij gaan samen voor een tweede, ons zoontje is 2 (van oktober 2014) en mijn man heeft nog een dochter van september 2004 uit een ander huwelijk. Ze woont sinds oktober 2014 fulltime bij ons. Met mijn zoontje in de tweede of derde ronde raak. Ben zo benieuwd hoe het dit keer gaat. Ik ben zelf 28 en mijn vriend 15 jaar ouder. Ik heb me best gedaan zo veel mogelijk terug te lezen maar het was best veel haha Sorry uiteindelijk een heel verhaal geworden. Hopelijk zijn we allemaal snel (weer) mama in 2018
@boogschutter88 Welkom!!! Wat fijn dat je zo snel zwanger was van jullie zoontje! Hopelijk nu weer zo snel. Leuk vanaf december. Tijd vliegt dus dat is het zo. Kun je tot dan even voorpret hebben hier! Respect hoor fulltime je stiefdochter in huis. Is niet niks! Hoe oud is ze?
Ze is nu 12, in september wordt ze 13. Dus Als zwanger worden volgens planning gaat zal ze 14 zijn als ze weer grote zus wordt. Extra paar handen in huis Haha.
Haha, ik ben van liever te vroeg dan te laat beginnen, zeker als je geen idee hebt hoe lang je LF is. Je zou nu op dag 12 oid kunnen beginnen? Stel je cyclus is nu weer >30 dagen en je ei is pas op dag 20 oid, kun je volgende ronde altijd later beginnen met testen
Ik begin meestal wel vroeg op dag 8, mijn cyclus is vaak tussen de 30/34 dagen ben bang dat ik hem anders mis loop
Welkom, Leuk! Lijkt me heel lastig om nog tot december te moeten wachten, als je eenmaal weet ervoor te willen gaan! Succes!
Hoi @boogschutter88, welkom! Wat leuk dat jullie voor nog een kindje willen gaan! Hebben jullie een reden tot december te willen wachten? Leuk van je stiefdochter! Ik ben zelf ook op mijn 14e (en op m'n 16e weer) nog grote zus geworden. Ik vond het toen onwijs spannend en leuk en ben overal enorm bij betrokken geweest en zelfs bij een deel van de bevalling aanwezig geweest Mijn zusje is nu ruim 10 en ik 24, maar we hebben echt een hele hechte band (M'n ouders kregen mij en m'n oudere broer toen ze begin 20 waren. Na mijn geboorte is mijn moeder aan een lange opleiding begonnen. Toen die afgerond was en ze een paar jaar aan het werk was, besloten m'n ouders aan nog twee kinderen te willen beginnen. Dat werden dus mijn broertje en zusje, m'n moeder was 37 en 38 toen. We hebben dus allemaal dezelfde ouders )
❤️Wij gaan voor een kindje!❤️ Vanaf zomer 2017 Juni (1) Patchwork - 31 jaar - 6e kindje (9e samengesteld) - 2e ronde Juli (9) Raaf92 - 24 jaar - 2e kindje - 2e ronde Gruffalo - 34 jaar - 3e kindje - 1e ronde Eva4 - 30 jaar - 1e kindje - 1e ronde Lovely29 - 31 jaar - 2e kindje - 2e ronde Saona - 38 jaar - 3e kindje - 1e ronde Sokkie87 - 30 jaar - 2e kindje - 4e ronde Jess89 - 28 jaar - 1e kindje - 2e ronde Sado - 24 jaar - 2e kindje - 1e ronde Krily - 22 jaar - 1e kindje - 1e ronde Augustus (4) Saaaraaa - 23 jaar - 2e kindje - 1e ronde thephantom - 23 jaar - 1e kindje Jiseb - 32 jaar - 2e kindje Eerstewondertje - 27 jaar - 2e kindje September (2) ciprilla - 24 jaar - 2e kindje Madeliefje06 - 30 jaar - 5e kindje Oktober (1) Jess93 - 24 jaar - 2e kindje November (1) Dee-tje - 28 jaar - 3e kindje December (1) Boogschutter88 - 28 jaar - 2e kindje ********************************** NODlijst: Augustus: 1: Patchwork 7: Gruffalo 8: Raaf92 12: Sado 13: Krily 14: Lovely29 20: Sokkie87 September: 8: Saaaraaa ********************************** Bevallingslijst: