Ja erg frustrerend voor jou zeg! Heel onzeker allemaal. Ja ik heb ook zo'n man. Ze doen hun best maar zijn soms zo ontzettend rationeel!
@Sokkie87 zou kunnen hoor! Bij mij verschilt het per maand: soms opeens POEF een knaller, soms schommelt het van lichte testen, naar vrij donker, naar wit, naar weer licht, naar weer wit, naar een knaller Zou nog even doortesten voor de zekerheid! en misschien 2x p dag?
Omdat een zevenzitter voor ons slechts zelden rendabel is (meestal alsnog te klein) hebben wij "gewoon" twee vijfpersoons auto's. Een benzine en een diesel vanwege de enorme hoeveelheid km die gereden moet worden vanwege de kids. Degene die op betreffende dag de meeste km moet rijden heeft dus gewoon de diesel mee. Als straks mijn tweede weer thuis woont én er een baby bij komt, wordt het een ander verhaal. Dan hebben we een zevenzitter plus vijfzitter nodig.
Dank je! Ja heb er nu weer 10 in huis dus misschien maar even doen. Raar toch! Word er zo onzeker van en ben toch bang dat het weer zo lang duurt als vorige keer..
Bedankt voor je reactie! Ja kan me voorstellen dat het bij jullie helemaal een geregel is. Vooral met zitjes heb je zoveel ruimte nodig hè. Zijn jullie er al uit welke 7 zitter het wordt? Ik vind ze zo duur!!
Ze zijn ook echt overweldigend duur. In ons geval zeker, want de zevenzitter zal de diesel moeten worden. Dan verzuip je in de wegenbelasting. In een ideale wereld zou ik een Toyota Prius Wagon Hybrid willen, dan lach je iedereen uit. Maar de aanschafprijs liegt er niet om en dat is dus uitgesloten. Een alternatief is een Dacia Logan; onderdelen van de Renault Megane en die zijn redelijk tot goed te noemen (en dat uit mijn mond: ik heb een rothekel aan Renault), een Peugeot 307sw of in geval van nood nog een categorietje zwaarder naar de mpv's (misschien een 807, 5008, Ford Galaxy of C-Max (al zijn die laatste drie qua aanschaf ook geen lachertje)). Al bij al nogal een overweging, ofwel qua aanschaf ofwel qua maandlast. Daarom gaan we er nu ook écht nog niet aan, ook al is onze diesel eigenlijk echt op.
Overigens vind ik dat met drie kinderen gewoon een (wat jongere, met een driepuntsgordel midden achterin) vijfzitter prima kan hoor. De groep 0 stoel voorin (airbag uit!), de andere twee stoelen plus de volwassene achterin. Zo doen wij het ook als we twee grote stoelen mee hebben op 5 personen. Vanaf 6 personen moeten we gewoon met twee auto's.
Dank je voor de uitgebreide reactie. Ja schrikbarend hè. Ik ben dan nog liever meer aan de aanschaf kwijt (maar inderdaad niet meer dan 25.000 en dat wordt al lastig) dan torenhoge maandlasten. Niet te doen joh! Ja zeiden wij ook al: de keren dat je dan met 2 auto's moet rijden dat is dan maar zo. Uiteindelijk goedkoper dan zo'n dikke bak.
Precies, dat! Maar zo'n Prius wagon heb je wel onder de 25.000 hoor. Makkelijk zelfs. Dan zou ik je die aanraden!
Nah, met ups en downs. Zal nog wel ff duren maar komt goed Zijn hybrides dus ontzettend zuinig plús laag in maandlasten vanwege de milieuvoordelen. Daarnaast Japans en dus oerdegelijk. Elektronica is en blijft altijd een ding ongeacht welke auto, maar mijns inziens zou zo'n auto de ideale keuze zijn.
Net nog een test gedaan omdat mijn ongesteldheid niet doorkwam en ik zie wel iets, maar minder duidelijk dat die van maandag. Dus binnenkort zal het wel doorzetten dan! Ik baal een beetje. Ook omdat ik graag in de zomer pril zwanger wilde zijn (moe, misselijk, etcetera) zodat ik er dan aan toe kan geven. Als straks de drukte weer losbarst met werken, school enzo, dan is het zo lastig om even te gaan liggen of even een stapje terug te doen op het werk :/ Ik wil zo graag gewoon ongesteld worden (nooit gedacht dat ik dat zou zeggen), zodat ik door kan!
Snap ik.. Vreselijk die onzekerheid! Is het voor jullie geen optie om direct de MMM in te gaan? Of willen jullie dat niet?
Jeeeej vandaag mijn nieuwe auto ophalen. Vind hem echt zo gaaf, sorry pff topic Ik ben vannacht echt misselijk geweest. Nu ga ik natuurlijk allemaal dingen denken wat helemaal niet hoeft. Even met beide benen op de grond blijven staan.
@Lovely29 Geslaagd proefritje dus? Nice! Veel plezier met je nieuwe auto De hele dag rond touren vandaag? Hmm, dat klinkt veelbelovend!! Was je bij je vorige zwangerschap ook vroeg misselijk?
Ik kan me goed voorstellen dat je zegt ongesteldheid kom maar op. Dan kun je tenminste beginnen aan een nieuwe ronde. Ben je ver overtijd?