Wij gaan voor een tweede kindje

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door steintje, 23 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. steintje

steintje Actief lid

11 feb 2008
    475
    0
    0
    Bennekom
    Toen wij voor ons eerste kindje bezig waren, had ik de dag dat ik ongesteld moest worden altijd weer van ohh wat zou het zijn, tot de dag dat ik over tijd was, en er een tweede en derde dag volgde, toen was ik al zo nerveus, dat mijn man zei van zullen we maar even een test halen, thuis gekomen meteen getest en was zeer duidelijk. Heb nu we voor een tweede gaan ook wel steeds een beetje dat gevoel van zal het al raak zijn. de dagen duren dan ook best wel lang van het moment dat je vruchtbaar bent tot aan dat je eigenlijk ongesteld moet worden.

ik hoop voor iedereen dat het snel lukt en dat we er met zijn allen goed over kunnen kletsen.

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd waar iedereen woont, in welke plaats. Misschien zitten we wel bij elkaar in de buurt.

ik woon in bennekom, ligt in gelderland.

2. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

#62 Juli2009, 2 jun 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 jun 2010
    @Ilse: wat een gek gedoe allemaal. Misschien toch volgende week even een testje doen voor de zekerheid?

Misschien dat ik toch maar ga proberen te tempen of wat ovu testjes ga bestellen. Mijn cyclus is echt een zootje, afgelopen half jaar tussen de 24 en 56 dagen :(

Oh ja, ik woon in de Zaanstreek.

3. QMerelQ

QMerelQ Fanatiek lid

9 jul 2008
    4.276
    0
    0
    Hier een Noord-Limburgse!

Ik vind het ook allemaal lang duren, haha. Zou verboden moeten worden die tijdschema's en wachtdagen!!
    Als ik sommige verhalen lees denk ik echt: Kwou dat mij dat overkwam, dat je het helemaal niet in de gaten hebt en zomaar al een paar weekjes op je teller hebt staan en zwanger bent!
    Toen ik zwanger was van mijn zoontje heb ik 4 dagen v.t.v. al getest, en zag niks, geen 2 streepjes. Toen ik de test uren later wegsmeet dacht ik: Huh? Lijkt wel of ik kan zien waar het streepje moet komen....
    Maar test was immers niet meer betrouwbaar. Toen ik op mijn NOD niet ongesteld werd heb ik na het sporten in mijn eentje een test gedaan en die was positief. Toen mijn man thuiskwam heb ik die onder zijn neus gestoken. Helaas waren we beide erg negatief, en zeiden we samen: we zullen wel zien.(vanwege eerdere miskraam)
    Bij de eerste keer testen toen zag ik het streepje al toen ik de test uit het potje urine haalde! Ik dacht: ik zie het verkeerd dus toch maar weg gelegd en later gekeken. Helemaal door het dolle heen samen, zo leuk!
    Hoop dus bij een volgende test-case dat het dan weer echt speciaal en een blij moment wordt!

4. Juli2009

Dat is inderdaad niet leuk testen.... zit je ook nog eens wekenlang extra in spanning. Natuurlijk weet je wel dat het altijd mis kan gaan, maar als het je het een keer overkomen is, is het toch wel heel anders denk ik.... Mijn vriendin heeft pas geleden haar kindje verloren (zal er verder niets over schrijven, krijgen we alleen maar stress van) en daardoor ben ik eigenlijk ook wel een beetje bang voor wat er komen gaat....

1e keer testen konden wij het eigenlijk gewoon niet geloven. Ik had voor de week erop een afspraak met de dokter gemaakt omdat we wilden gaan proberen zwanger te worden, door mijn vage cyclus toch maar eerst even met de dokter babbelen dacht ik. Omdat ik al bijna 3 mnd niet ongesteld geweest was vond mijn man dat ik toch maar beter even kon testen omdat ik anders voor gek zou staan als ik zwanger was. Ik vond het nogal onzinnig, maar toch maar gedaan. Het was 's avonds en er was een licht streepje te zien. We dachten allebei dat die test vast niet klopte of dat wij een streep zagen die er eigenlijk niet was en zijn gewoon naar bed gegaan. De volgende ochtend toch nog een test gedaan en binnen een paar seconden verscheen er al een hele duidelijke 2e streep. Ik was echt helemaal in shock :$ Ipv naar de dokter gingen we voor een echo... al 9 weken zwanger.

5. QMerelQ

QMerelQ Fanatiek lid

9 jul 2008
    4.276
    0
    0
    Super verhaal! Heerlijk toch!

6. kadootje

kadootje Actief lid

9 jan 2010
    471
    170
    43
    hoi allemaal!

mag ik ook meedoen???
    wij gaan ook voor een 2e!!
    ik heb afgelopen dagen mijn ei gehad! en zondag avond geklust!
    ik heb een strakke cyclus, van 29/29 dagen.....kan ook erg goed aan de hand van slijmverlies zien wanneer ik vruchtbaar ben.....deze ronde kon ik het gewoon erg duidelijk aan mijn hele lijf merken.....

vorige keer hebben we de 1 maand niet gericht geklust...
    2e maand was ik zwanger, maar dat werd helaas in week5/6 een miskraam
    3e maand voelde ik weer hetzelfde als de maand ervoor...kon me niet voorstellen dat het meteen weer raak zou zijn......maar toch! het was wel zo! ik was zwanger en daar is een prachtig kind uit voortgekomen!!!!!

ik vind het heeeeel spannend om er nu weer voor te gaan.....
    aangezien het vorige keer zo snel ging en mijn cyclus zo strak is...ben ik benieuwd hoe het nu zal gaan.....het voelt dichtbij, een zwangerschap.....maar toch zou het ook gewoon een tijd kunnen duren.............

hoe is het bij jullie gegaan de vorige keer?????

7. kadootje

kadootje Actief lid

9 jan 2010
    471
    170
    43
    best gek, mijn banner is ingesteld op 28 dagen......en zegt hij dat ik nu mijn eisprong heb......toch weet ik heeeeeel zeker dat ik mijn ei altijd al ongeveer 2dagen eerder heb.....zijn er meer die dat hebben???????

8. Juli2009

Welkom!
    Bij banners gaan ze volgens mij altijd standaard uit van een eisprong op dag 14, maar bij de een is ie idd een dag (of twee) eerder en bij de ander weer iets later.

9. kadootje

kadootje Actief lid

9 jan 2010
    471
    170
    43
    zijn er nog meer meiden aanwezig???
    effe gezellie kletsen!!!??????

10. QMerelQ

QMerelQ Fanatiek lid

9 jul 2008
    4.276
    0
    0
    Roept u maar, ben me maar een beetje aan het vervelen.....

11. kadootje

kadootje Actief lid

9 jan 2010
    471
    170
    43
    sorry duurde even.....beetje doelloos speuren......ken je dat??

12. kadootje

kadootje Actief lid

9 jan 2010
    471
    170
    43
    ken het nog goed van de vorige keer.....mennnnn toen was ik ontzettend verslaafd aan allerlei forums......en maar kijken hoe anderen iets hebben ervaren......

13. QMerelQ

QMerelQ Fanatiek lid

9 jul 2008
    4.276
    0
    0
    Haha,
    Ja herkenbaar. Heb ze geloof ik nu wel allemaal al gezien! Ben ook helemaal verslaafd aan Marktplaats! Ben al aan het speuren voor een kinderbed voor mijn zoontje voor als het t.z.t. raak is en hij over gaat naar een ander kamertje.
    Verder kijk ik eigenlijk alleen maar op dit forum en soms op anders babysites als ik nieuwsbrieven krijg. Moet wat he.....

14. kadootje

kadootje Actief lid

9 jan 2010
    471
    170
    43
    ik heb weer dezlefde onzekere gevoelens als de vorige keer......
    het gekke is dat normaal de weken voorbij vliegen, maar als je hier weer mee bezig bent lijkt het wel of de dagen kruipen.......wat is nou 2 wk normaal gesproken.....maar als je zit te wachten....mennnnnnnnnnn, en dit is pas de 1e ronde......

15. QMerelQ

QMerelQ Fanatiek lid

9 jul 2008
    4.276
    0
    0
    Waar ben je bang voor? Je zult gezien het verleden niet lang hoeven wachten op jullie 2e wonder.
    Ik denk vaak: wat als het nou nog eens mis gaat....dan ben ik weer een paar maanden verder.....dat is mijn ergste angst.
    Maar klopt hoor...wachten is killing! Ik had op eengegeven moment liever een negatieve test als een niet-wetend gevoel! Als ik wist dat het niks was was ik er ook weer even klaar mee!
    Dus als het enigsinds al gaat (oaar dagen voor je NOD) zou ik zeggen: gooi er alvast een testje tegenaan!

16. kadootje

kadootje Actief lid

9 jan 2010
    471
    170
    43
    ik heb er echt een goed gevoel over hoor....op een of andere manier voelt een zwangerschap heel dichtbij....weet niet kan het niet omschrijven....maar ik ben dus bang dat het vorige keer gewoon dom geluk was en het nu heeeeeeeeeeel lang gaat duren....

hoe is het bij verlopen de vorige keer??? in in welke ronde zit je nu>???

oh , nou die test is al wel in huis hoor! vorige keer kon ik ook erg vroeg al testen.....ik smijt er rustig een paar testen tegenaan......
    het stomme is dat ik een vriendin heb die met ivf bezig is....en als ik dan bedenk hoe lang zij al wacht......en dan "klaag" ik de 1e maand al.........dan schaam ik me wel hoor....

17. QMerelQ

QMerelQ Fanatiek lid

9 jul 2008
    4.276
    0
    0
    Herkenbaar. Bij mijn in fam. ook niet iemand via ivf zwanger, en mijn man zegt heel vaak: Als het bij 1 blijft, ben ik ook gelukkig!
    Ja....euh....maar ikke niet....!
    Ben pas dit weekend gestopt met de pil en ik wil eigenlijk liefst pas in aug aantellen of vlak daarna. (oh ja, mevrouw heeft nog noten op haar zang!)
    Ik ben vorige zwangerschappen bij de 3e poging zwanger geraakt. Dus hopelijk geld de term "3 maal is scheepsrecht" nu ook.
    Maar lach me natuurlijk gek als het direct raak zou zijn.
    Maar goed, ik wil eerst ook een beetje inzicht krijgen in mijn cyclus, dus komende maanden wil ik er nog niet bovenop zitten zeg maar.
    Komt vast goed met je, misschien een goed teken dat je zo onrustig bent! (hormonen in de maak!)

18. kadootje

kadootje Actief lid

9 jan 2010
    471
    170
    43
    heb je 1 zoontje??? ik ook uit 2008...

ik ben al meer dan een jaar niet meer aan de pil, heb hem een maand of 3 gebruikt na de borstvoeding maar dat beviel niet.....ik wilde geen hormonen meer in mijn lijf zolang we nog een kinderwens hebben.....
    mijn cyclus is (thank god!!!) altijd heel strak.....
    als je kijkt naar de omschrijvingen van hoe het (sorry onsmakelijk) slijmverlies door de maand heen zou moeten verlopen, en ook de verschillen gedurende mijn cyclus, dan klopt het het van begin tot eind......ben daar erg blij mee, dat was de vorige keer ook......

ik heb dat ook gehad hoor, ik wilde ook pas rond deze tijd starten ......ik zou het liefst weer in het voorjaar bevallen.....maar ook dat klinkt belachelijk.......zker als je kijkt naar mensen die er heel lang over doen....dan zou je zelfs op kerstavond of oudjaarsdag willen bevalllen.....( en dat heb ik ook wel hoor , de wens is erg groot, maar als je het ietsie kan sturen? waarom niet hihhihi)

19. QMerelQ

QMerelQ Fanatiek lid

9 jul 2008
    4.276
    0
    0
    Hoe erg 'aso' het ook klinkt, ik heb heel sterk een wens om te bevallen in het voorjaar of de zomer. Ik ben 2 dagen voor Sinterklaas bevallen...daar baalde ik best van. Echt niet leuk, en daarbij tig verjaardagen in dec waaronder ikzelf.....echt niet leuk meer.
    Moet er werkelijk niet aan denken om dan uitgerekend te zijn. Dus in maart gaat bij mij de boel op slot en in april/mei pas weer open! Maar goed....dat zeg ik nu. Mocht het voor die tijd niet lukken, zal ik toch wel geen poging onbenut willen laten.....

20. kadootje

kadootje Actief lid

9 jan 2010
    471
    170
    43
    idd.....hoe langer het duurt dat je zwanger raakt, hoe meer je zulk soort dingen opzij set......dat word dan tenminste bij mij, compleet onbelangrijk.....we starten wel nu, stel dat het wel weer snel lukt, word het wel voorjaar/zomer......
    we shall see!!!

Deel Deze Pagina