Wij gaan voor een tweede!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Music Mama, 3 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LadyTwilight

LadyTwilight Fanatiek lid

25 aug 2010
    1.624
    0
    36
    zuid holland
    Ik ga er niet vanuit dat de eerste ronde raak is. Maar het oefenen bevalt mij wel eerlijk gezegd :D We waren de laatste tijd niet meer zo actief. Dus dan is het wel weer fijn aan het "klussen"te zijn maar ik merk wel dat ik vermoeider ben dan de vorige keer. Nu omdat er al een kleine druif rondloopt.

Daantje het kan ook zijn dat het een innesteling is he. Wil je geen valse hoop geven natuurlijk maar dat kan wel.
    Hoe werkt dat trouwens met het temperaturen?

Dnise fijn dat je het nu zwart op wit hebt nogmaals gefeliciteerd!

magnolia ik heb het ook altijd links onder en de ene keer heb ik een mega pijn in mijn buik links onder en de andere keer helemaal niks bijna :(

2. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    ☼ NOD - Lijst ☼

Liniej: Zwanger!
    Dnise: Zwanger!
    DaantjeVD: 9 juli 1e Ronde
    BabyNijn: 10 juli 7e Ronde
    Jasmin88: 11 juli 4e Ronde
    Fidel2010:21 juli 1e Ronde
    Flower87 21 juli
    Magnolia83: 22 juli 3e Ronde
    LadyTwilight: 25 juli 1e Ronde
    WanneBeMommy 26 juni

Nod aangepast nu vruchtbaar slijm dus gok op morgen eisprong flinke steken tijdens t klussen dus 21 juli ipv 16 juli

3. Magnolia83

Magnolia83 Fanatiek lid

12 jun 2014
    2.007
    1
    36
    Fidel: Hoe gaat dat in zijn werk, nu nog borstvoeding geven?
    Nou ja, nu niet meer dan maar tot voor kort?

Ik ben mega nieuwsgierig. Bij ons was het een drama dus ben ik na 2.5 week ermee gekapt helaas.

4. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Nou ik ben vanaf dag 2 aant kolven geweest, omdat ze eerst onder de blauwe lampen lag, te moe was om live ter drinken, daardoor overproductie, en links vrij moeilijk aanhapte fles borst fles borst toegepast dat ze thuis kwam. Hierdoor heeft ze flesvoorkeur ontwikkeld en ben ik al meer gaan kolven ipv live voeden van 12 tot +\- 16 mnd dronk ze alleen de ochtend daarna hield dat ook op. Ik kon zo kolven omdat ik fulltime thuis ben, met combinatie van werk had ik dit nooit vol kunnen houden en ik een prof kolf heb, die je eigenlijk alleen kan huren.

Ik zou willen zeggen voor een tweede als je t wil proberen, schakel hulp in, bel een lactatiekundige, en blijf niet zelf aanknoeien als het niet fijn gaat, ze zijn ervoor en met hun hulp kan t wellicht een succes worden, bv is in t begin heel hard werken en kan mentaal zwaar zijn maar uiteindelk get echt waard

5. Magnolia83

Magnolia83 Fanatiek lid

12 jun 2014
    2.007
    1
    36
    Wat goed man! Jeetje, respect.

Geloof me, alle deskundigen zijn langs geweest.
    Tijdens de zwangerschap een cursus gevolgd, tijdens de kraamweek een onwijs ervaren kraamhulp, daarvoor in het ziekenhuis alle hulp.
    Lactatiedeskundige over de vloer gehad toen de kraamhulp weg was.

Maar ik heb bij de bevalling een totaalruptuur opgelopen en had een flinke knip, dus had erg veel pijn, kon niet normaal zitten, liggen etc.
    Onze dochter begon met apgar score 4, heeft zondevoeding gehad in het ziekenhuis en daarna kv omdat mijn productie maar niet op gang kwam.
    Toen we eenmaal uit het ziekenhuis weer thuis waren heb ik een dag lang elk uur gekolfd om het op gang te krijgen. Dat is toen gelukt.
    Ik was zo trots!

Maar onze kleine wilde niet aan de borst drinken. Die viel gelijk in slaap. En het kolven en aanleggen en fles geven en weer kolven viel me lichamelijk en mentaal zo zwaar dat we zijn overgestapt of flesvoeding. Iets waar ik het nog heel moeilijk mee heb maar wat voor ons op dat moment de beste beslissing is geweest. Er waren te veel dingen die niet lekker liepen en hier hadden we tenminste controle over. Achteraf gezien denk ik dat ik een postnatale depressie gehad heb waar ik zelf weer uit ben gekomen maar waardoor het eerste half jaar alles zo zwaar aanvoelde en ik me echt door de dagen heen moest worstelen. Dat heeft natuurlijk ook niet geholpen. Gelukkig was ik na dat half jaar weer meer mezelf. Ik ben juist heel optimistisch en vrolijk. Daar was na de geboorte van ons kindje even helemaal niets meer van over.

Ik hoop met heel mijn hart dat het de tweede keer beter mag gaan.

6. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Heb je ook bij t steeds in slaap vallen een lactatiekundige geraadpleegd? Heeft zij de fles geadviseerd ?

7. Magnolia83

Magnolia83 Fanatiek lid

12 jun 2014
    2.007
    1
    36
    Ja, die heeft haar wel aan het drinken gekregen dmv een tepelhoedje maar dat was van korte duur. En idd, dan maar kolven en flesjes geven gaf ze aan. Maar dat was voor mij geen oplossing dat full time kolven.

8. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Mag ik je dan een hart onder de riem steken, dat zij de lactatiekundige de gene is die fouten heeft gemaakt, bv en flesjes gaan in de eerste periode NIET samen, zij had jou moeten wijzen op fingerfeeding of cupfeeding of de borstvoedingshulpset zoals de foto hier onder
    Bekijk bijlage 405413 dan kolf je ook af maar door een slangetje lang je tepel komt er sneller melk en stimuleert om effectiever te drinken

Ik heb zelf de fout gemaakt door zo snel een fles te geven, een leer voor de volgende keer voor mij, hopelijk heb je er iets aan en voor een volgende een andere lactatiekundige zoeken!

9. dnise

dnise Fanatiek lid

16 feb 2010
    1.819
    0
    0
    regio rotterdam
    wauw respect hoor fidel! zo lang bv!

met aiden nooit kunnen geven jammergenoeg...

maar nu met nummer 2 on the way wil ik het zeker gaan proberen!! lijkt me zo mooi! misschien ook wel zwaar ivm werk en school van aiden straks maar ga het zeker proberen!

10. Magnolia83

Magnolia83 Fanatiek lid

12 jun 2014
    2.007
    1
    36
    Zal ik zeker doen Fidel. Sowieso ben ik van plan vooraf nog meer informatie op te doen over de opties etc als het niet vanzelf gaat.

Ons kleintje was al gewend om uit een flesje te drinken door het ziekenhuis. Haar eerste voedingen waren dmv een sonde en daarna had ze van die flesjes waar het uitloopt als je ze op z'n kop houd. Tja dan is een borst hard werken en ze heeft zo'n oplawaai gekregen van de bevalling dat ze pijn had en het drinken ook pijn deed.

Ik was ook totaal niet ontspannen bij het aanleggen omdat ik zo veel pijn had de eerste twee maanden dus dat helpt dan ook niet om zo'n kleintje aan het drinken te krijgen.

Al met al geen leuke tijd geweest.

11. dnise

dnise Fanatiek lid

16 feb 2010
    1.819
    0
    0
    regio rotterdam
    Wij hadden net bezoek!! zo mooi!!!! ♡♡

Bijgevoegde bestanden:

12. dnise

dnise Fanatiek lid

16 feb 2010
    1.819
    0
    0
    regio rotterdam
    arm van manlief btw hoor hahahaha;):D

13. Music Mama

Music Mama Fanatiek lid

4 jun 2012
    1.440
    0
    36
    wohoooo ik heb veel bij te lezen haha.. ik heb even vluchtig gelezen en volgens mij ging het over bv? ik had geen genoeg melk bij C :( ik heb alles geprobeerd.. de kangaroo methode, kolven, zelfs een neuspray die het toeschietreflex moest opwekken.. maar niets hielp.. dus na een week kreeg onze dochter al flesvoeding..

jeejtje ruim 2 jaar Fidel! knap hoor! en goed ook!!!

Dnise.. wouw! das zeker een goed teken!! hihi zulk bezoek is altijd leuk! mooi getekend is ie zeg!

Hier.. ik had gister en vandaag wat bruinslijm... gister avond was het zelfs licht rood.. maar nu is het weeg zo goed als weg... pfff ik durf niet te testen... ga denk ik wachten tot aanstaande donderdag.. maar denk zelf dat ik niet zwanger ben.. dus laat maar komen dan weet ik waar ik aan toe ben... #ikhaathetwachtbankje!!!!

14. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    DaantjevD

Voor productieverhoging zijn er kruidencapsules of speciale thee, en in uiterste geval domperion, is eigenlijk een med. Tegen hartproblemen maar heeft als bijeffect een verhoging van je melkproductie, kan bij een gezond hart geen kwaad.

Waarom ben je gaan kolven als ik mag vragen? Omdat je in normale omstandigheden niet hoeft te kolven in de eerste weken??

Buikgriep lijkt ook bij vl te zijn toegeslagen ohhh ik vrees met grote vrees, voor dl en vrijdag de bruiloft van schoonzusje

15. Music Mama

Music Mama Fanatiek lid

4 jun 2012
    1.440
    0
    36
    Ik moest gaan kolven om de melkproductie op gang te helpen.. maar na 10 min zaten er maar een paar druppels in de kolf.. en Céline werd alleen maar boos als ze aan mijn borst lag omdat er niets uit kwam..

Meiden ik ben ongesteld geworden.. ik zal de nod straks of vanavond even veranderen.. hopelijk hebben we ronde 2 meer geluk!

16. dnise

dnise Fanatiek lid

16 feb 2010
    1.819
    0
    0
    regio rotterdam
    jammer daantjevD! :( op naar de volgende ronde

17. Music Mama

Music Mama Fanatiek lid

4 jun 2012
    1.440
    0
    36
    ☼ NOD - Lijst ☼

Liniej: Zwanger!
    Dnise: Zwanger!
    BabyNijn: 10 juli 7e Ronde
    Jasmin88: 11 juli 4e Ronde
    Fidel2010:21 juli 1e Ronde
    Flower87 21 juli
    Magnolia83: 22 juli 3e Ronde
    LadyTwilight: 25 juli 1e Ronde
    WanneBeMommy 26 juni
    DaantjeVD: 8 augustus 2e Ronde

Dank je wel Dnise.. maar we blijven positief!

Hier nu al een vreemde dag.. we zijn sinds gister terug van vakantie en mijn man is nu dus thuis.. geen werk meer.. voelt zo raar en het is ook raar dat hij nu thuis is.. wel gezellig maar ook raar.. en een beetje irritant.. want hij is nog steeds niet opzoek naar iets anders.. "rustig aan" zegt hij steeds.. en daar kan ik dus niet tegen!!! want er moet ander werk komen!! hij heeft licht asperger en moet dus alles op zijn tempo verwerken en doen maar ow man ik wordt er gek van!! ik had allang gaan solliciteren! ik heb hem gezegd dat ik hem vertrouw in de manier waarop hij te werk gaat omdat ik weet dat hij ook wel weet dat hij voor zijn gezin moet zorgen en daarom zo snel mogelijk ander werk moet vinden... maar hij zit nu al weer stomme spelletjes te spelen achter z'n pc... ik wil geen ruzie met hem dus hou me in.. maar weet niet hoe lang ik dit nog vol hou! nu al niet.. en dit is nog maar zijn eerste dag echt thuis... en dan ben ik ook nog ongesteld.. (hormonen)...
    zucht.. ik weet het ff nie meer :(

18. Magnolia83

Magnolia83 Fanatiek lid

12 jun 2014
    2.007
    1
    36
    Daantje: MANNEN!
    Geef hem een dag of drie en dan trek je de teugels weer aan.
    Maak desnoods een afspraak over een paar dagen om er samen voor te gaan zitten. Zo heeft hij even de tijd om het te verwerken zonder dat jij je kapot ergert. Sterkte.

En wat kl#***te dat je ongesteld geworden bent.

19. Magnolia83

Magnolia83 Fanatiek lid

12 jun 2014
    2.007
    1
    36
    Helaas lijkt het er op dat bij mij hoofdpijn bij een eisprong hoort. Auch. Al twee dagen raak. En mijn buik, heerlijk te voelen dat mijn lichaam doet wat het moet doen.
    Maand drie jongens, deze maand was het met onze dochter raak. Ik krijg steeds vlinders in mijn buik als ik er aan denk.

20. BabyNijn

BabyNijn Bekend lid

15 mei 2011
    947
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hai meiden!
    Vandaag dag 28 en donderdag is zeer waarschijnlijk mijn NOD. Ik voel nog niks, alleen erg moe. Lig lekker even op bedje. Dochter ligt ook lekker te slapen.

Het is dus weer spannend. Ik weet niet wat ik moet denken deze maand. Heb ook weinig last gehad van kwaaltjes oid. Het is gewoon heel rustig in mijn lijf! Zaterdag op vakantie. Vorige keer testte ik 2 dagen voordat ik op vakantie ging positief hihi. Zou dat dit keer weer zo zijn?

Deel Deze Pagina