Risico's tijdens een zwangerschap en er toch voor gaan

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Mississippi, 3 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Hoi dames ben benieuwd of er nog meer zijn die ondanks dat
    Ze een bepaald risico lopen (of dat nou om je eigen gezondheid gaat of over dat van je toekomstige kindje) toch hebben besloten er opnieuw voor te gaan? En in het ziekenhuis begeleidt zullen worden wanneer het zo ver is.

Ik zelf heb een dochtertje van 2,5 jaar met een ontwikkelings achterstand voornamelijk op motorisch vlak. We weten niet wat de oorzaak is hiervan het is dus mogelijk dat we beiden drager zijn van een genetische afwijking maar dit is niet bewezen. Daarnaast heb ik al 3x een miskraam gehad. Maar hier is geen oorzaak voor gevonden na onderzoek.

Wanneer we zwanger worden en het blijft plakken dan komen we onder streng toezicht van een perinatoloog in het erasmus mc, hij zal samen met de gyn de zwangerschap begeleiden en we zullen dus erg goed in de gaten worden gehouden.

Ben benieuwd of er nog meer dames zijn die mee willen kletsen!

Liefs
    Shart86

2. Debbie91

Debbie91 Bekend lid

29 apr 2014
    523
    0
    0
    NULL
    NULL
    Uhmm.. Ikzelf niet, maar een vriendin van mij wel. Zij heeft een zoontje van 3. Na zijn geboorte bij de hielenprik kwamen ze er achter dat zijn gehoor niet goed was, na onderzoek in het AMC bleek dat de vader en moeder allebei een gen dragen van de ziekte van Usher. Hun zoontje is zeer slecht horend en zal tegen de tijd dat hij in de puberteit komt, nachtblind worden en tunnelzicht krijgen. Ze wouden graag een 2e en de kans dat het kindje het zou hebben was 50/50. Meisje is een paar weken geleden geboren en is 100% gezond. Gehoor en zicht is perfect. Het hoeft dus niet zo te zijn dat je volgende kindje ook iets krijgt. Het is alleen maar beter dat jullie het van te voren weten en zo goed onder begeleiding blijven in het ziekenhuis. Succes!

3. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Thanks debbie voor het delen van dit positieve verhaal!
    Laten we hopen dat het bij ons ook zo zal gaan :)

Deel Deze Pagina