@Mammietammie, aaaah nee he! Balen zeg! @Sunshine, tja weet ik nog niet.. Misschien heb ik nu dus mijn menstruatie.. Als het niet doorzet ga ik zondag eens een test doen denk ik.. Ja zwemmen schjnt goed te zijn voor je rug idd! Nog iets gekocht vanmiddag op de kledingparty? @Liefde, gaat snel zeg! Alweer 8 weken! @Ctje, wat een stoer kereltje zeg! En dat jij moest huilen, zullen wel kraamtraantjes zijn meis! @Hilse, haha alles nieuw voordat de beeb er is?
@Kaatje...7dagen na je ei is hopelijk nog geen ongi dan is je LF veel tekort volgens mij..... enne wil je geen valse hoop geven maar mijn innesteling was 7dpo volgens mij kan innestelen 5-9dpo..... nou ik duim spannend hoor!!!
Zooo weer bijgelezen! @Hilse - nee, ik heb verder geen hoes om het matrasje. Het ligt wel heerlijk zacht, zou er zelf wel in willen liggen Ik ben achteraf echt blij dat ik geen zwangerschapscursus gedaan heb. Is toch vrij intensief en ik heb heerlijk zelf liggen puffen op mijn eigen manier! Hahaha En trouwens, iemand nog perineum massageolie nodig? Dat was ook money down the drain zeg!! Wel fijn dat ik nu een soepel perineum heb en een kapotte buik @Liefde - bah, wat vervelend dat je je zo rot voelt! Hoop dat je een klachtenvrij tweede trimester krijgt! @Kaatje - spannend zeg!!! Ik blijf gewoon door duimen. Onze kleine is vandaag voor t eerst in de tummytub geweest: hij vond het heeeerlijk. Hij krijste moord en brand tijdens het aan- en uitkleden, maar eenmaal in het water was ie stil Ook leuk: hij heeft last van spuitluiers! Dan til je hem op, je hoort een keihard scheetachtig geluid en nog geen seconde later zit het in zijn luier hahaha. Net ging mijn man hem verschonen, ligt ie daar een paar seconden zonder luier en jaaaaahoor: alles onder geplast! Hij had net schone kleertjes aan hihi. Maar het is zooo'n heerlijk kind! Hij weet precies wat ie wil en zo moet het ook gebeuren. Hij slaapt nu al een uurtje in zn wiegje! Normaal wil ie alleen bij mama liggen, dus ik ben trots dat ie nu in zn wiegje ligt! Zo dames, jullie zijn weer op de hoogte!
Nog niet alles geleze. Maar ff tip voor ctje. Onze knul plast kok regelmatig tijdens verschonen e. Hier werkt t super om zodra de luier los gaat een hydrofiel washandje op z'n plasser te leggen zodat je rustig kunt boenen Hahaha als hij dan plast is niks nat behalve je washandje ( een droge natuurlijk ) heb echt stapels van die dingen Hahaha
Ik had vandaag opvolggesprek. Is standaard na drie pogingen en omdat ik met hormonen moet starten had ik het voor de start van de volgende ronde gevraagd ( het kan dus zijn dat we het niet nodig hebben, maar waarschijnlijk wel) Dr Was heel lief! Ze vertelde dat ze geen idee had waarom het nog niet gelukt was, maar hoopte natuurlijk dat dit gesprek eigenlijk voor niets was en dat ik nu toch zwanger ben. Ze gaf aan dat bij wet je normaal verplicht bent om twee cycli met clomid voor te schrijven vooraleer je naar de spuitjes mag overgaan. Ze had hier wat problemen mee, omdat ze clomid vooral gebruiken bij vrouwen zonder eisprong en de spuitjes bij 'gewone' ondersteuning... En omdat ik wel een eisprong maakte wilde ze me 1 ronde met clomid laten doen, ( ondertussen moest ik mijn mutualiteit voor de spuitjes aanvragen) en dan zou ze melden dat ik niet goed reageer op de clomid zodat we meteen naar de spuitjes kunnen gaan. Haar voorstel was dus om 1 keer clomid te doen, twee keer spuitjes en daarna ivf. Ze vertelde dan nog dat ik zeker altijd mooie eisprongen maak en dat mijn bms ook altijd dik in orde is.... Alleen jammer van die verloren ronde... En toen ben ik in tranen uitgebarsten.. Ze gaf toen zelf aan dat ze merkte dat het zwaar was en dat ook inseminaties niet te onderschatten zijn... En dat we zelf moeten aanvoelen wat voor ons het beste zou zijn, maar dit was haar voorstel gezien onze leeftijd en de situatie... Ik heb toen eerlijk verteld dat ik in iui weinig vertrouwen heb, omdat ik bijna geen succesverhalen hoor... Waarop ze zelf zei dat de slaagkansen met ivf natuurlijk veel hoger liggen en als wij sneller zouden willen overstappen dat dit dan mocht.... We hebben toen beslosten om nog iui te doen met clomid en ondertussen de ivf-procedure op te starten. Na iui 4(dus 1 met clomid) komt er dan een rustmaand en daarna starten we met ivf ( dat zou dan in mei zijn) ..... We hadden beide,het gevoel dat we anders alleen maar zouden aanmodderen. Maar ventje was wel heel lief. Die heeft mij laten beslissen hoeveel iui's ik nog wilde, omdat voor mij de overstap veel ingrijpender is..l We hebben dan ook meteen de nodige bloedstalen laten trekken voor de erfelijkheidsonderzoeken, want die duren 6-8 weken en dat zou dan perfect uitkomen.... En uiteraard hoop ik dat ik er fameus naast zit met mijn voorgevoel en dat iui toch nog ons wondermiddel mag blijken!
Hier ook bixmatras en boxkleed. Verklaring voor verlof van vk moest ik ook sturen All probeer te reageren maar beeb is ziekjes spuugt steeds bij huisarts geweest en zolang hij plast is t niet erg maar hij is zo zielig hij huilt steeds heel zachtjes
@Toekan, fijn dat je een lieve arts had meis! Ik hoop zo dat je gewoon al zwanger bent! Wel fijn dat ze over ivf begon want ze merkte natuurlijk dat het je hoog zit! En terecht! Weet verder eigenlijk niet zo goed wat ik moet schrijven! Ik duim iig heeeeeel hard voor je! Knuffel!
@toekan - jeetje meis. Ik ben er stil van.. vind het heel moeilijk om iets te zeggen. Wil je gewoon laten weten dat ik het vreselijk rot vind dat jullie wens nog niet in vervulling is gegaan. Hopelijk is ivf inderdaad niet nodig, maar vind hd t wel heel goed dat je hebt aangegeven waar jij/jullie je het best bij voelen. Ik hoop met jullie mee. @Liga - he bah, wat vervelend voor die kleine! Hopelijk is het gauw over. Ik heb je tjp al gebruikt! De washand ligt klaar voor elke verschoonbeurt. Waar slaapt jullie ventje? In een wiegje bij jullie? Tijn slaapt in een wieg bijbons en dat gaat overdag prima, maar 's nachts wil hij alleen maar slapen als hij op mama's borst ligt.. Vroeg me af hoe jullie dat hebben gedaan. Hier heeeerlijk stuwing! Mn borsten staan op klappen.. als Tijn er alleen naar kijkt, zit zn oog al vol melk Ik ga nog even proberen een uurtje te slapen
@Toekan, ben er stil van....vind het erg goed van je dat je je hebt uitgesproken, ik hoop zo dat jullie wens zo snel in vervulling mag gaan.....Ik duim voor deze ronde iui en anders dat de ivf behandeling direct mag aanslaan....... Sterkte meid! @Liga ahw zielig van je mannetje Zo sneu voor die kleintjes die dan ook niet kunnen aangeven wat er precies is..... @Ctje, je bent alweer bijna een week mama!!! Hoe raar is dat idee Haha mijn vader belde net, hij had gedroomd dat hij samen met mijn moeder zoveel cadeau's voor de baby had gekocht dat de hele zolder vol stond!!!! En de zolder bij mijn ouders is echt mega! whahaha.... Nou k zit alweer ruim een uur op m'n werk....het is veel te druk Normaal werk ik in deze tijd 's avonds heel veel over, maar dat trek ik nu niet (alhoewel ze hier wel denken dat ik 's avonds thuis werk haha....maar dat ziet mijn baas vanzelf in de urenverantwoording dat het niet zo is) Als ik alles maar optijd af krijg...vanochtend vroeg wakker, dus meteen maar aan de bak gegaan! Fijne dag meiden! xxx
Goedemorgen meiden! @kaatje zou goed kunnen hoor je innesteling die van mij was ook 6dpo en het is wat liefde zeg kan tot dag 9 en een lf van 7 dagen is veeeeeeel te kort moet minimaal 10 dagen zijn na je eisprong... ben benieuwd . Doe je nog tempen? Duim duim duim! @liga aghhh heeft die een virusje of last van darmpjes? Lekker kroelen met de kleine man.. hihi ja het is dus normaal van die verklaring wist ik niet haha @ctje hahaha hoe jij je verhaal toch weer verteld hihihi ah heeft die last van spuitluiers agh gos.. hihi je bent idd al weer een week mama bijna pff gaat dat hard he... doe je compressen op je borsten of niet, lijkt me zo zeer doen hihi? @liefde hoe voel je je meis? alweer 8 weken jij hihi nog maar 4 te gaan tot de 12!!!! haha leuke droom had je vader hihi @toekan jeetje meid wat een verhaal.. kan me zo voorstellen dat het slopend is maar wel goed dat jullie een goed gesprek hebben gehad en jij hebt aangegeven wat je nu nog wilt.. en mocht de iui niet werken dan in mei dus over na IVF, hoop dat het niet nodig is maar er komt dan toch wel wat meer beweging in toch als ik het goed begrijp? Sterke en ik denk dat wij allen hier wel veel aan je denken en voor je duimen!
Cd'tje kleine man sliep gelijk in z'n wieg op z'n eigen kamer. Aks hij niet lekker is houd ik m bij me tot hij slaapt en leg m dan Ook in z'n wieg hij heeft er gelukkig op 2 nachtjes in t begin na nooit last van gehad. Die nachten heb ik m in m'n armen gehouden. Maar ik moet wel zeggen dat als hij t niet fijn had gevonden ik m ook bij me had gehouden hoor. Baby'tjes geven t gelukkig goed aan en ik geef er altijd wel aan toe moet ik eerlijk zeggen Vanacht ook de hele nacht met m in touw geweest hij spuugde steeds ( al t slijm komt los) echt sneu nu slaapt hij lekker na de douche .
@Sunshine...ja 8weken, gaat snel he!! Ik voel me eigenlijk redelijk! Ik slaap veel, maar dat doet me ook echt goed. wordt s nachts niet meer wakker en slaap heerlijk aan één stuk door! Overgeven is gestopt sinds 2dagen, hopelijk blijft dat weg! Als ik moet tandenpoetsen of iets vies vind moet ik wel heel snel kokhalzen haha... maar alles neem ik voor lief, al moet ik nog n maand overgeven!!! Maar natuurlijk liever niet Jij voelt je ook steeds beter?? @liga ach echt zielig...gelukkig slaapt ie nu lekker!
Ach liga, wat super zielig! Zou me in zo'n situatie echt geen raad weten.. Hier net 1x het washandje vergeten en jahoor.. voltreffer: zo tegen me aan! Hahaha. Nu net borstvoeding gegeven en hij ligt nu heeerlijk te slapen. Ben helemaal verliefd op hem! Nog geen nieuws van Brittney?
Liga, wat zielig dat ie niet lekker is zeg!! Lekker knuffelen! Ctje, hahaha voltreffer hij kan goed mikken dus Toekan, kop op meid. Ik duim voor je! Hier even op de bank. Eten staat al klaar kan zo aan. Heb laatste dagen gauw last van m'n buik. Geen pijn ofzo maar heel vervelend gevoel. Moe en slap en zwaar.. Moeilijk uit te leggen!
Jaaa mikken kan ie zeker!! Pas goed op jezelf, Hilse. Goed je rust nemen als je lichaam aangeeft dat je dat nodig hebt. Spannend he, ook voor jou komt t dichtbij! Vanmorgen mn schoonouders op kraambezoek gehad (waren in t zkh ook al geweest hoor hihi) Tijn zn bankrekening is flink gespekt! We gaan aankomende week een spaarrekening voor hem openen waar we elke maand 50 euro opzetten, dat geld laten we staan voor als ie groot is. Verder gaan al zn andere centjes die hij krijgt op een rekening die hij wel kan gebruiken om dingetjes te kopen. hahaha kind is een week oud en dat je daar dan al over nadenkt he.. Morgen de laatste hele dag kraamzorg.. zaterdag en zondag komt ze halve dagen. Ik kreeg extra uren zorg vanwege mn keizersnee. Ik vind het om heel eerlijk te zijn echt vreselijk dat ze weggaat! Ik voel me zo zeker als zij er is.. jeetje, nu ik dit tik, komen de tranen weer.. heel de dag geen last van gehad! Liga, had jij je kraamhulp nog een cadeautje gegeven? Zo ja, wat?
Hoi meiden, Ik ben vanochtend ongi geworden.. Had dus een lf van 8 dagen.. Kan toch niet? Vorige mnd namelijk ook al.. @Sunshine, ik temp nog steeds..
Bedankt voor de steun dames... Weet ook wel dat het voor jullie moeilijk is om wat te zeggen hoor,maar wilde het wel even melden kaatje, mag ik de link eens naar je kaartje? Ff heeft het niet altijd bij het juiste eind hoor..en wat misschien kan helpen,is tarwekiemolie, best pas te nemen na je eisprong ( want bij sommige mensen, waaronder mezelf) houdt dit je eisprong tegen....
@ Kaatje dat is wel erg kort hoor meis maar het kan wel maar dan heeft het eitje te weinig kans om in te nesten! Anders dan vul ik ff voor je in het makkelijkst of kan je me zo vertellen wann je temp een halve graad steeg ongeveer , reageer later meer meiden liefs
Ooooohh kaatje, wat rot!!! Van de lf en temperaturen heb ik geen veretand, dus hopelijk kunnen de andere meiden je daarmee helpen. Knuffel voor jou!