Ahh cyje wat naar hoop dat hij vandaag wat slaapt voor jullie... All morgen verjaardag van m'n ma. M'n schoonouders zijn er ook en zie er zo tegenop. Ze lijken maar 1 doel te hebben en dat is altijd zo lang mogelijk beeb vasthouden. En t erge is fat ik m nu helemaal niet meer af wil geven wat kan ik daar nou aan doen? Ik wil gewoon niet dat hij van hand tot hand gAat. ..misschien ben ik te claimend ofzo ik bind t echt niet erg en zelfs leuk als hij ff bij iemand zit maar geen uren of 5 mensen achter elkaar. Mag ik jullie eerlijke mening of ik gek ben..
Ik heb precies hetzelfde liga! Ik wil ook niet dat ie van hand tot hand gaat. Mijn vader is ook zo.. weinig aandacht voor hoe het met mij gaat het enige wat hij wil is Tijn vasthouden en foto's met en van hem maken. Dit heb ik hem vorige week gezegd en gisteren werd er opeens een bloemetje van hem bezorgd.. ik vind t heel moeilijk om te zeggen dat ik niet wil dat mensen hem vasthouden.. vooral als ze expliciet vragen 'mag ik hem even vasthouden?' Gisteren bij t kraambezoek was ie lekker in mijn armen in slaap gevallen.. dus ik zei 'ik ga hem even op bed leggen' vraagt mijn collegaatje: mag ik hem dan nog even vasthouden.. Ik had t liever niet omdat ie lekker sliep, maar dat durfde ik niet te zeggeb. Gevolg: Tijn weer klaarwakker en moeilijk zijn bed in te krijgen. Ik vond het altijd overdreven als mijn schoonzusje niet wilde dat iedereen mijn neefje vasthoudt, maar ik begrijp haar steeds beter Lastig meis.. Als ie slaapt zou ik m sowieso lekker laten slapen en zeggen dat je wil dat hij blijft liggen en als ie wakker is kun je zeggen dat hij sinds zijn operatie onrustig wordt als ie door zoveel mensen vastgehouden wordt en dat je dat liever even niet hebt. Laat het anders je vriend tegen zijn moeder zeggen.
Meid je bent niet gek...tis jullie kleine en als jij dat niet fijn vindt dan hebben andere dat te accepteren. vind het echt niet raar, ik zou het ook niet leuk/fijn vinden als de beeb van de een naar de ander gaat........ en jij claimt m niet je bent zn mama, je schoonouders claimen m als het nergens anders meer om gaat.. bah vind het wel rot voor je dat je daardoor tegen de verj van je moeder opziet is het niet weer eens tijd voor je man om n gesprekje met zn ouders aan te gaan!? Echt alleen doen waar JIJ je goed bij voelt
Ja dat gesprek hielp wel maar hij vind t toch minder erg lijkt wel. Hij voelt t ook als soort aanval op z'n ouders terwijl dat echt niet zo is. Maar heb een oplossing! We gaan zo wen draagdoek kopen! Dan kan hij lekker rustig liggen op elke verjaardag !
Ik wou net zeggen; een draagdoek! En als ze er dan nog om vragen idd zeggen dat hij wat onrustig is en je hem liever even bij je houdt. Ik vind je niet gek hoor, snap het wel, maar vanaf de andere kant gezien zou ik het ook niet leuk vinden als ik een baby van een familielid niet mocht vasthouden... Tenzij je idd echt merkt dat hij heel onrustig wordt maar dat moeten zij dan toch ook merken? Het zou egoïstisch zijn als ze hem dan alsnog vast willen (blijven) houden. Liefde wat fijn van de echo! Ik had niet anders verwacht Gaan jullie nog een vroege geslachtsbepaling doen?
@Liefde, fijn dat alles er goed uit zag! Haha snap dat je helemaal verliefd bent! @Ctje, knuffel voor jou meis, lijkt me dat je je zo machteloos voelt als Tijn huilt en je krijgt hem niet stil! Lastig dat de kleintjes nog niet kunnen aangeven waar ze last van hebben! Nu is het maar gissen! @Mammietammie! Fijn dat jullie hebben genoten van de vakantie! Ik duim weer voor je hoor deze ronde! @Hilse, weet niet meer of ik heb gereageerd, maarre jakkie wat naar zo'n buurman! Zou ik ook niet blij mee zijn! @Liga, gaat snel zeg! Bijna weer aan het werk! Maar denk dat de kleine man in goede handen is bij zn oma's! @Sunshine, hoe is het met jou meis?
Meiden k heb niet zoveel tijd om te reageren het gaat hier goed alleen extreem moe hihi @liefde woooohoo zie je wel gefeliciteerd meis nog maar 2 weken ben je er al weer twaalf en ik op naar de 17 K reageer later meer meide Ctje heb zo met je te doen En liga ook man moet idd maar weer eens een gesprekje houden @mammietammie hoe voel je je meis @ Kaatje met mij goed met jou?
Mammietammie ze mogen m best vasthouden hoor maar ze pakken m gewoon uit m'n armen en houden m dan serieus gerust 2 uur vast!! Echt niet normaal. Nu kan ik t lekker doseren als hij onrustig is lekker bij ons in de doek en gaat t goed dan bij familie . T is meer zo dat ik steeds meer weerstand kreeg tegen t vasthouden door anderen omdat ze niet luisteren en het zo' n strijd was steeds. Zijn net naar de enige winkel gegaan die ik kon vinden met verschillende doeken en zakken en mocht alles passen met de kleine! M'n man wilde m eerst niet maaaar tien Hij zag hor heerlijk beeb erin 'zat' was hij gelijk verkocht en wilde m ook om. We hebben een mei tai zwart met wit echt super leuk!! En de kleine viel heerlijk in slaap ben zo blij!
@liga - goed idee hoor, een draagzak! Misschien ook wel wat voor Tijn. Wie weet wordt ie dan rustiger.. Het knopen lijkt me alleen zo'n gedoe.. Moet je m elke keer opnieuw knopen? Ik ben niet zo heel handig Blegh ik kom weer ff mn hart luchten hoor Heb t vandaag ff echt gehad.. we gingen een uur wandelen en hij heeft daarvan zeker het eerste kwartier gekrijst. Ook thuis was hij onrustig. Ligt nu eindelijk even te slapen, maar de vraag is hoe lang. Ik weet niet eens of Tijn volgens de gemiddelden veel huilt, ik word er gewoon zo moedeloos van. Hij lijkt echt ontroostbaar. Zie vanaf het opstaan al tegen de volgende nacht op Liga, vraagje aan jou: hoe zag het ritme van jouw kleine eruit toen ie 3 weken was? Ik weet niet wat ik met hem moet doen tussen de voedingen door. Meestal knuffel ik nog ff met hem en dan probeer ik hem in zijn bed te leggen. Hij vindt de box echt nog niks en ook een wipstoeltje lijkt hij me veel te jong voor. Als ie geen aandacht krijgt, gaat ie huilen. Ik hoop dat er gauw een blauwe wolk aankomt.. momenteel nog niet veel van gezien..
@Liga, fijn dat de doek zo'n succes is!! @Ctje, ahw meis wat erg voor je zeg dat hij zo onrustig is steeds niet leuk! Ik heb helaas geen tips voor je, maar je zou het misschien met het consultatiebureau kunnen overleggen.. Zet 'm op meis! Knuffel!
Jeetje ctje wat zwaar meis. Besef wel extra goed dat ik dan in mijn handjes mag knijpen. Tussen de voedingen doe ik ook even knuffelen en dan slaapt ie weer 3 uur of meer. Hij heeft ook zijn wakkere uurtjes, meestal tussen 10 tot 12 uur in de ochtend en tussen 2 en 3 in de middag. Of hij ligt dan rustig bij me of ik probeer met hem wat te spelen (liedje zingen, muziekmobiel, knuffeltje) maar je merkt dat hij eigenlijk nog te klein is ja. Ik zou met jullie kleintje toch naar de huisarts gaan om hem te onderzoeken als het zo blijft. Ik ben zelf ook een huilbaby geweest en bij mij kwamen ze er op 2 jarige leeftijd pas achter dat ik al die tijd oorontsteking heb gehad. Ik duim voor je dat het snel beter zal gaan en je weer meer kan genieten.
@hilse - bedankt meis! Maandag ga ik verder met de ha en t cb! Hoop zo dat ze me kunnen helpen. @Brittney - wat heerlijk dat je zo'n makkelijk mannetje hebt. Ik had zo gehoopt dat ons ventje ook makkelijk zou zijn. Kan echt niet op visite met hem.. Ik hoop heel erg dat t een fase is en dat ie makkelijker wordt.
Cthe elke keer knopen maar super makkelijk ! Vind t zo rot voor je meid! Onze kleine sliep bijna de hele dag in t begin en verder alleen knuffelen en wandelen.. Spuugt hij veel of geeft hij vaak hongersignalen af loopt je bv goed? En poept hij goed? Misschien gekke vraag maar kan hij niet oververmoeid zijn daar kunnen ze ook heel huilerig van worden en dan zit je in zo n vicieuze Circel te moe om te slapen en daardoor nog moeier. Je hebt vast al alles geprobeerd maar ik noem maar wat.. Hoop zo dat hij z'n mama een beetje laat slapen Ik zou toch eens naar je huisarts gaan misschien is de huilpoli niet eend zon slecht idee ...
@britney en ctje ja dat was ik dus ook mijn moeder kon me wel achter het behang plakken en toen kwamen ze erachter dat ik ook al die tijd oorontstekingen had! Ff snel een berichtje van mij hihi!
@liga - mn bv loopt goed. Hij geeft tussen de voedingen geen hongersignalen ag. Hij poept/plast ook prima. Oververmoeid zou best kunnen.. ik zal dat even in de gaten houden. Vannacht - even afkloppen - gaat goed. Hij had zn huilmoment gisteravond rond 21.30 en om 22.00 viel ie in slaap (bij mij) en meldt zich netjes elke 3 uur om te eten.. Mijn man en ik waren allebei huilbaby's.. ik huild elke dag 6 uur non-stop.. vroeger moesr ik altijd lachen om dat verhaal. Nu vind ik het een wonder dat ik nog leef De uk is uitgedronken, dus ik hoop nog 3 uurtjes te kunnren slapen
Wat rot Ctje... ik zou ff naar cb gaan, mijn buurvrouw had ook een huilbabytje en werd er moedeloos van...nu vertelde ze gister dat het veel beter ging en het een heel ander meisje was. ze was overgegaan op flesvoeding, ze waren er na 7mnd achtergekomen dat de baby allergisch was voor iets in de bv, doordat zij iets at, en daardoor zo huilde....... en blijf je gevoel goed uitspreken maar let wel op hoe je het tegen t cb zegt...mn buurvrouw had gezegd dat ze dr baby achter het behang kon plakken....s avonds had haar man de kinderbescherming aan de telefoon om te vragen.hoe de thuis situatie was en of het wel goed ging met zn vrouw !!!!?? pff das ook erg he dat ze meteen bellen! succes meis....ik weet t ook niet maar moest gister aan je denken toen ik mn buurvrouw sprak. ik ga zo mn banner maar ff aanpassen nasr uitgerekend op 30aug ipv 4sept maar denk dat t wel een sept baby wordt haha @liga fijn dat n draagdoek werkt! @Mammietammie..denk wel dat we de vroege geslachtsbepaling gaan doen Combitest niet meer...we hebben t samen besproken...t hoefde van ons sowieso niet echt, maar gewoon omdat je de kans krijgt.. maar omdat we allebei jong zijn, gezond en geen problemen in de familie gaan we het niet doen. Wat als je in de risicogroep zit...laat je t weghalen? Wil je een punctie en kans op mk? Nee....en dan heb je stress.. we wachten op de 20weken echo en gaan nu lekker genieten en we gaan uit van een gezond kindje
@ liefde - goede keuze hoor! Gewoon doen wat jullie gevoel zegt. Lekker genieten nu inderdaad! En natuurlijk spulletjes kopen! Heb je al veel? Ik heb gister nog maar 2 pakjes in maat 50 gekocht. Maat 56 is echt nog veeel te groot! Hihi Wat zielig voor het kindje van je buuf zeg!! En pas na 7 maanden, jeetje! En wat belachelijk dat haar man meteen de kinderbescherming aan de lijn had! Soms word je gewoon gek van dat gehuil! Dan zeg je weleens iets wat misschien niet super liefdevol klinkt ik weet er alles van hahaha 30 aug uitgerekend! Mooooi! Klinkt nog ver weg, maar gaat zo snel. Hopelijk wordt de zomer niet te warm, lijkt me vreselijk om hoog zwanger te zijn met 30graden!
Ja snap heel goed dat je echt gek kan worden van dat gehuil.... maar je moet blijkbaar oppassen met hoe je dat naar een cb toe zegt ja ik vond het ook overdreven dat dan meteen een kinderbescherming belt.... als t cb dan nog n keer een gesprek aangaat ofzo..... heb je n redelijke nacht gehad? Hoop dat er snel een oplossing voor jullie is! haha ja k ben lekker de hele zomer vrij.. maar 30graden hoeft van mij ook niet
Oh en ik heb zelf nog niks gekocht!!!HUH!?! haha zo druk opt werk dat ik nauwelijks in de stad ben geweest.....erg he. heb al wel veel gekregen haha. vrijdag gaan mn man en ik naar de babydump in Almere!! En dan...kan ik me eindelijk laten gaan