Wij gaan voor eerste kindje in 2012 (DEEL2)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Sunshine24, 17 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ctje1987

Ctje1987 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    2.822
    94
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    @liga - achh wat mega schattig!! En over je mei tai: heb je een link van een site waarop ik de draagdoek zie die jij hebt? Heb ff gegoogled, maar word niet veel wijzer. Denk dat het voor Tijn ook best iets zou kunnen zijn. Kan ie er niet uitvallen? :) Lijkt me best eng.. Hopelijk vind ik t knopen ook zo simpel ;)

2. Ctje1987

Ctje1987 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    2.822
    94
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
  3. liga

liga Fanatiek lid

27 okt 2011
    1.569
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja dat is hetzelfde systeem ik heb er alleen een van t merk liliputi Hihi.
    Kijk ook eens op YouTube zijn veel Engelse knoopfilmpjes. Gewoon zoeken op newborn mei tai. Daar zijn de meeste filmpjes :)
    T lijkt moeilijk maar t is doodsimpel ik vond de doek persoonlijk echt niet prettige.. Een enorme lap stof en het voelde minder comfortabel bij mij. En omdat de mei tai voor t kindje even goed is heb ik deze gekozen er zijn heel veel mensen die juist voor een doek gaan hoor dis ik zou eens wat dingen proberen en kijken wat bij je past:). Er is Eem website iets met voeden en dragen daar is heel veel info op te vinden:).
    En als je in de buurt van den haag woont zou ik Absoluut even langs t vorstvoedingscentrum in de Tasmanstraat gaan. Het is de enige winkel die ik kon vinden waar ze van alles wat verkopen en je geen 75 euro hoeft te betalen voor info en uitleg over doeken. Je kunt ze daar ook lenen iets van 7 euro per week

4. Ctje1987

Ctje1987 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    2.822
    94
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    @liga - ik ga me er in verdiepen :) ben benieuwd of het wat is voor Tijn.

Vannacht kwam de kleine ineens elke 2 ipv 3 uur om een voeding.. hoopte dat ie minder zou gaan komen, maar meer had ik niet op gerekend ;) Hopelijk was t eenmalig hihi

5. Hilse

Hilse Niet meer actief

@Ctje, oeh hopelijk eenmalig idd hihi

Vanmiddag vriendinnetje hier na lange tijd niet gezien te hebben. Ze heeft m'n buik ng niet of nooit gezien zelfs! Is half jaar weg geweest.

6. Sunshine24

Sunshine24 Fanatiek lid

27 mrt 2012
    1.284
    0
    0
    Goedemorgen meiden,

sorry mijn internet lag er uit maar ben eweer alleen

eens kijken of ik alles onthouden heb

@draagdoek wij hebben er oko een gehad van babylonia maar lijk me ingewikkeld ook met het knopen, liga wel fijn dat het zo een succes met de verjaardag zeg!! vaker doen dus

@all bij de vk was alles goed, 2 kilo aangekomen, en baby hartje gehoord hihi, maar heb bloedgroep o positief en rhesus negatief dus moet met 27 weken weer bloedrpikken om te kijken of ik antistoffen aanmaak tegen de baby, heeft iemand dit van jullie ook?

@veetje ik zou ook even voor de zekerheid naar je vk vragen hoor goed op jezelf letten he hihi , mijn misselijkheid is elke ochtend stipt om 8 uur haha heel raar een half uur en dan weer weg :p wat fijn dat manlief de kleine heeft gevoeld, ik kan niet wachten mijn kleintje te voelen hihi lijkt me zo bijzonder

en ze zei me dat ik me navelpiercing eruit moest gaan halen, hebben jullie dit ook gedaan ?

@verbouwing oh ctje jullie moeten nog, nee lijkt me ook niets met de kleine maar zie heir ook tegen op maar ja het moet maar, het is niet voor de ruimte , ons huis is groot zat maar komt toch nog een stukje aan, boven hebben we alles klaar alleen beneden moest nog we wonen er nu een jaar hihi :p spannend, moeten alleen de keuken nog even laten staan en hiervoor sparen :p

@negenmaanden beurs ik ga zat 23 feb en jullie hihi, hoop veel spullen te kunnen kopen voor de kleine moet echt nog zoveel hebben

oh en een vraagjke hoeveel rompers hadden jullie, op mijn uitzetlijst van de kraamzorg staan er maar 3 in maat 50 en 3 in maat 56

@ctje hoe is het met je vriendin die bevallen is?
    @hilse leuk veel plezier met je vriendin meis!

weet niet of ik iemand vergeten ben soryyy

7. Hilse

Hilse Niet meer actief

@sunshine, negenmaandenbeurs ik ga donderdag heen de 21e :p
    Heb er echt zin in! Haha wil sowieso een draagdoek daar kopen en verder van aanbiedingen profiteren hahaha

Piercing heb ik niet :p
    Ben ook o pos maar verder niet wat jij hebt dus kan ik je ook niet over adviseren hahah :p

Fijn dat het goed was bij de vk!!:)

8. Hilse

Hilse Niet meer actief

Oh en rompers. Dat wat op die lijstjes staat is werkelijk belachelijk weinig hahaha
    Heb het dan nog wel niet gebruikt, maar wel ervaring met neefjes:p
    Heb er sowieso 10 van 50/56 en ook van 56 wel 10. Maat 50 ook nog een stuk of 5 overslag van Hema en nog een paar stretch.

Evenals hydrofielen heb ik ook lekker veel haha zeker 25 ofzo :p

9. Ctje1987

Ctje1987 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    2.822
    94
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    @Sunshine - ik had dat ook met rhesus.. ook bloedgeprikt met 27 weken, maar er was niks aan de hand :) Zal bij jou vast ook in orde zijn.
    Ik heb 5 rompers in maat 50 geloof ik en een stuk of 10 in maat 56.. En ik heb in beide maten nog rompers met lange mouwen, maar dat vind ik echt helemaal niks.. Die mouwtjes kruipen omhoog als er een shirtje met lange mouwen overheen gaat (althans, bij mij wel ;)) Ik vind het dus wel fijn om rompers zonder mouwen of met korte mouwen te gebruiken :)
    Fijn dat verder alles goed was bij de vk!
    Met mijn vriendin gaat het best goed, ze heeft nog wel veel last met zitten (ingeknipt en flink uitgescheurd) en vond haar eerste bevalling (ks) beter te doen. Haar kleine is echt een heel leuk ventje met een beetje hetzelfde ritme als Tijn, dus kletsen we 's nachts regelmatig even via whats app ;)

@Hilse - leuk!! Veel plezier met je vriendin!!

10. Ctje1987

Ctje1987 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    2.822
    94
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ohja, navelpiercing er ook uitgehaald inderdaad:)

11. Sunshine24

Sunshine24 Fanatiek lid

27 mrt 2012
    1.284
    0
    0
    Ahh dank julile meiden, ik vond het ook al zo weinig 3 rompers pff hahaha :p ik hoorde papa gisteren al zeggen ik ga lekker knoeien met allerlei dingen op kleertjes (bijv fruithapje geven ofzo maar dat is pas later natuurlijk haha ) dan moet ik er nog wel wat bij gaan halen heb er nu 3 hahahaha :p

Oh en heb jij geen zwangerschapspiercing ingedaan ctje?
    ja k dacht wel weer dat heb ik weer hoor haha maar het komt neit zo vaak voor he rhesus gebeuren.. :p

@hilse zijn er veel aanbiedingen denk het wel he? ben wel benieuwd hoor naar de beurs..

12. Ctje1987

Ctje1987 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    2.822
    94
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    @ Sunshine - nee dat rhesus komt niet zoveel voor. Mijn vk zei dat ze het nog nooit mee had gemaakt dat de bloeduitslag niet goed was :)
    Nee, geen zwangerschapspiercing ingedaan, ik vond het als mama wel tijd om afscheid te nemen van mn piercing, heb m al 12 jaar hihi. Het afscheid viel even zwaar, maar ach ;) Gelukkig heb ik mn tongpiercing nog (vindt mn man vre-se-lijk, dus die zal in de loop van de tijd ook wel eruit gehaald worden)

Ik zou met mn zus naar de 9 maandenbeurs gaan. Opzich vind ik het ook wel leuk, maar ik zie het nog niet zitten om Tijn mee te nemen.. en ook niet om hem weg te brengen hihih

En kijk eens... taaaadaaaaaaa weer een ticker gemaakt!:)

13. liga

liga Fanatiek lid

27 okt 2011
    1.569
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sunsgine ik had dat ook 27 weken geprikt. Alles was goed hoor :)
    Ik zou zeker meer rompers aanschaffen Hihi

Cyje misschien regeldagje ? Kleine had t hier Vandeweek ook weer dus flesjes weer opgehoogd en hij was weer blij:).

14. Mammietammie

Mammietammie Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.567
    0
    36
    Zuid-Holland
    Sunshine mijn moeder had dat rhesus toen ze zwanger was van mij, je krijgt dan een prik met antistoffen (ofzoiets) in week 27 of 28 en in de weken daarna wordt gecontroleerd of die prik goed werkt. Thats it volgens mij.

Wat betreft naar de dokter gaan bij ons... Wij zijn nogal van het 'alternatieve' zeg maar, en mijn vriend is vorige week naar een medium geweest waar we vaker komen. Deze heeft gezegd dat we geduld moeten hebben en het vanzelf en op natuurlijke wijze gaat komen. Een tijd mogen ze niet geven. Dus willen we allebei nog wel even afwachten... Voor mij persoonlijk zou ik na 1,5 jaar wel even een check willen van ons allebei maar weet niet of mijn vriend dat dan ook wil. Al hoop ik uiteraard voor die tijd zwanger te zijn :)

15. Ctje1987

Ctje1987 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    2.822
    94
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    @mammietammie - doe waar jullie je goed bij voelen meis :)

@liga - volgens Oei ik groei is het nog geen tijd voor zn regeldag ;) hihi ik dacht t zelf ook al. Vandaag is t een heerlijk ding. Zit nu in zn Nuna Leaf, vindt het echt geweldig!! Zo leuk!

16. Veetje83

Veetje83 Bekend lid

31 jul 2012
    553
    1
    16
    Fulltime werkzaam in de techniek
    Noord-Brabant
    Hoi Dames!

Hier was alles goed bij de vk :).
    Alles is weer opgemeten, mijn baarmoeder is goed gegroeid, is nu 23 cm, en was 4 weken geleden 17 cm. Dus 6 cm gegroeid.
    Kan ook zijn dat ik daardoor wat spanning/harde buiken heb tijdens het lopen. Kon geen kwaad, zolang ze geen pijn doen.

Heb nu ook op papier alle gegevens terug van de 20 wkn echo. Hieruit blijkt dat ons kindje wat kleiner is dan gemiddeld, hij zit tussen de P10 en P50 lijn. Behalve zijn beentjes, de femurlengte (FL) was nog iets kleiner, tussen P3 en P10. Maar alles "binnen de norm". Het is dus van belang dat hij deze curve blijft volgen.

Volgende controle is weer op 5 maart, dan ook glucosetest voor zwangerschapsdiabetis ivm overgewicht...

@Ctje, Wat leuk, een nieuwe ticker! Kunnen we goed bijhouden hoe oud Tijn precies is! Hoop dat hij je de komende nacht weer iets minder vaak wakker maakt voor zijn voeding!!

@Sunshine, hier geen piercings.. dus er hoeft ook niets uit ;). Mijn bloedgroep is ook Opos, maar mijn rhesusfactor is ook positief, dus heb geen extra controle bij 27 weken.

@Mammietammie, het is inderdaad belangrijk dat jullie je er goed bij voelen! Het is belangrijk ontspannen te zijn en je niet druk te maken over of het wel of niet lukt.. Als dit voor jullie de manier is, zal het ongetwijfeld helpen!

@Shoppen, wat hebben jullie allemaal al veel geshopt zeg!!! Ik heb welgeteld op dit moment 1 rompertje, denk in maat 56. En verder heb ik laatst een broekje en tshirtje gekocht bij Prenatal in maat 62.
    Verder nog niet veel gekocht.. Geen hydrofiele luiers etc. Alleen het ledikantje, kommode en boxje is besteld..
    Voor de kinderwagen willen we binnenkort gaan shoppen (eigenlijk komende zaterdag), maar mijn moeder is door haar rug gegaan, dus kan op het moment niet veel meer dan liggen. En zij zou meegaan om een kinderwagen uit te zoeken.. Dus we moeten nog even geduld hebben.... Pffff...

@Negenmaandenbeurs, ik heb kaartjes en we gaan de 22e februari, op vrijdag.. haha we spreiden het goed ;). Hoop dat mijn moeder dan weer op de been is, want zou met haar en mijn tante (tweelingzus moeder).

17. liga

liga Fanatiek lid

27 okt 2011
    1.569
    0
    0
    NULL
    NULL
    Cd'tje dat verschilt per kind :) volg gewoon je gevoel dat klipt altijd. onze kleine liep ook voor zeg maar haha. Nogal een hongerlap. T is net als bij tandjes ze zeggen dat t rond 6 mnd komt maar er zijn baby's die met 1 of 2 tandjes geboren worden Hihi. Onze kleine begint nu ook al met z'n eerste hoektandjes echt sneu

18. Ctje1987

Ctje1987 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    2.822
    94
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Achhh zo sneu lijkt me dat, als ze tandjes krijgen. Hihi ja ik weet dat t bij elk kind anders is. Ik neem het hele Oei ik groei met een korreltje zout. Best leuk om te lezen, maar als het zo makkelijk in te delen zou zijn.
    Had jouw kleine zijn eerste inentingen nou al gehad, ja toch? Hoe reageerde hij daarop? Is hij ziek geweest?
    Ik lig weer met de uk op mn borst.. Hij werd weer een beetje onrustig en wil lekker bij mama slapen. :)

19. Ctje1987

Ctje1987 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    2.822
    94
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    @Veetje - spannend zeg! Hopelijk blijft je kleine goed groeien :) wel fijn dat je baarmoeder goed groeit!
    Wat vervelend voor je moeder zeg! Snap wel dat je het erg jammer vindt dat het shoppen voor kinderwagens nu uitgesteld wordt.

Ik wil eigenlijk even lunchen, maar dat gaat moeilijk met een slapende uk op mn borst. Ik ga hem proberen in zn puckababy te wurmen en in zijn bed te leggen.. op hoop van zege dan maar ;)

20. Yasmin84

Yasmin84 Fanatiek lid

29 sep 2009
    3.042
    1
    0
    Zuid-Holland
    Wow snelle jongen zeg! Hier was vorige maand het eerste tandje door. Nu sinds een week de 2e.
    En is het gelukt om hem op bed te leggen?

Veetje ik zal maar niet vertellen hoe snel ik zwanger was :)
    Heb ook glucosetest moeten doen. Het enige vervelende was dat je op nuchtere maag moest en dat is niet zo fijn als je ook nog eens zwanger bent.

Rompers wij hadden echt veeeel gekregen. Vooral 56. Maar hij droeg nog een tijdje maat 50 (was zelfs nog te groot soms) en daar hadden we niet zo veel van.

Deel Deze Pagina