En als je even doorbijt en hem consequent in zijn wieg legt? Weet niet of jullie dat al geprobeerd hebben, maar eens je ventje het gewoon is dat hij goed bij jou mag slapen is het misschien moeilijk dit nog om te draaien... Want als hij bij jou ligt, heeft hij de pijnkrijsen niet? Ben je met hem nog eens naar de ka geweest om je gevoelens uit te spreken? Hebben ze er daar iest van gezegd waardoor het kon komen.?
@toekan - ik vind t heel lastig. Het krijsen in zn wieg houdt hij echt heeeeeel lang vol en mama wordt dan echt gek. Is ook lastig dat de vrouw van het cb zegt dat je zo'n jong baby'tje niet moet laten krijsen en dat je ze nog niet kunt verwennen als ze nog zo jong zijn. Maar ben ook wel bang voor wat jij zegt: dat hij hieraan went en niet anders meer wil.. Ik heb net een boek besteld van Stephanie Lampe: baby's in een droomritme. Achijnt een must-have te zijn voor mama's met onrustige baby's. Ik ga dat boek dus maar gauw bestuderen. Vanmiddag lekker een uurtje gewandeld, Tijn heeft heerlijk liggen slapen. Heb nog een extra easybase besteld voor in mijn eigen auto (die andere staat bij mn man) en ik heb zelf ook niet zo'n zin in dat geklooi met die gordels. Volgende week komt mn schoonzusje naar mij toe met haar kleine en dan gaan we er met zn vieren lekker op uit. Zij is momenteel even dé persoon voor mij om mee te praten en dat doet me goed Zij heeft een vergelijkbare bevalling gehad en ook haar eerste weken waren moeizaam. Alleen kwam zij in een PND terecht. Dat gaat mij (hopelijk) niet overkomen. Ze snapt dus wel exyta goed dat ik me nu vastklamp aan de dingen die voor mij veilig voelen. Ze pusht me niet om dingen te doen of om makkelijker te zijn met Tijn door anderen vast te laten houden bijvoorbeeld. Zij zegt: schijt hebben aan wat iedereen zegt en vindt, doe waar jij je goed bij voelt. Het komt allemaal vanzelf goed. Dat geeft me dan zoveel zelfvertrouwen dat ik er weer helemaal zin in heb Liga, die draagdoek van Mei Tai die ik jou liet zien Baby Danii Draagdoeken MeiTai Ringsling en meer is dat hetzelfde idee als die van jou? Als zo een jou zo goed bevalt, ga ik m bestellen. Denk dat het wel fijn is voor zowel mij als Tijn!
Toekan hoeveel dagen achter elkaar had jij dat dan? Ctje ja Miss hem toch even door laten huilen (hoewel ik me kan voorstellen dat je moederhart dan breekt, en hij is tenslotte nog wel heeeeel klein...). Ik zou een draagdoek kopen, is hij toch bij jou en heb jij je handen vrij. Mij lijkt de lodger shelter heel fijn maarja ervaring heb ik er niet mee Pff vandaag bijgekletst met een collega van m'n vorige werk. Ik werkte dus met tienermoeders/multiproblemouders zoals sommigen weten. Nu zijn er dus meerdere!! weer zwanger. Dat maakt me echt zo verdrietig Waarom lukt het mij dan niet en hen wel terwijl ze het kind echt niet veel te bieden hebben Aaarrgg :x
@mammietammie - ik snap dat dat wel echt heel zuur is! Jij kunt een kind zoveel bieden en zij raken zwanger.. ongepland nog wel!! Meis, er komt een dag dat we hier met z'n allen een gat in de lucht springen omdat jij positief getest hebt! Ik duim nog ff door voor deze ronde!! Hoop t zooooooo
@Mammietammie, snap dat het je verdrietig maakt! Ik hoop het ook zooooooo voor je! Ik hoop echt dat je deze ronde een positieve test hebt!! @Ctje, lekker zeg om na de zomervakantie weer te beginnen! Fijn dat Tijn afgelopen nacht beter heeft geslapen! Kom je zelf ook een beetje aan rusten toe! Vervelend dat als je Tijn in zn wiegje legt dat hij binnen 5 minuten aan het krijsen is! Mn neefje heeft dat ook! Als mn schoonzus hem op schoot heeft slaapt hij en als ze hem weglegt begint hij meteen te krijsen.. Snap dat je daar soms best gek van wordt!
@Ctje, ik zou hem niet laten huilen hoor.. Snap dat het ook moeilijk voor je is als hij zo slecht slaapt ergens anders dan bij jou. Maar misschien juist als hij ouder wordt en je hem er met korte slaapjes aan went dat het wel goed komt Erover lezen kan nooit kwaad! @Mammietammie, he bah wat baal je daar dan van zeg! Pff snap het heel goed, knuffel!
Ctje: ja begrijp dat het moeilijk is.... Hopelijk brengt het boek een idee waar je mee verder kan!! Mammietammie: ik had dat van 6 tot 12 dpo en toen heb ik ook getest ( met dat die test ging vervallen) 13 dpo knikte hij 0,1 lager om daarna weer steeds verder te doen... En begrijp goed dat het fameus bagger is dat die meiden weer zwanger zijn!!! Maar je tijd komt echt wel, ook al heb je er nu zo ontzettend weinig aan dat ik dat zeg.....
Bah, vrouw die overgoten was met zwavelzuur door haar ex heeft zelfmoord gepleegd.. Kon niet meer leven met de helse pijnen. Verschrikkelijk toch, wie doet zoiets!!! bah
Zeker vreselijk, Hilse Sommige mensen.. Tijn had vannacht weer flinke buikkrampen. Heb bij elkaar denk ik 3 uur geslapen. Vind dat zo zielig voor die kleine, als mama wil je niet dat je kind pijn heeft Had t graag van hem overgenomen. Nu ligt ie lekker bij mij te slapen, hij is kapot natuurlijk. Mn man heeft weer even in een andere kamer geslapen, die valt anders in slaap op zn werk. Vanavond ga ik lekket voor hem koken voor Valentijn. Als hij thuiskomt, wil ik dat het eten klaarstaat, met kaarsjes op tafel.. Jullie nog Valentijnsplannen? Voor Tijn heb ik een boekje van Nijntje gekocht en voorin geschreven dat dit cadeautje voor zijn eerste Valentijn is, omdat we zo dol op hem zijn. hihi Heb trouwens een mai tai draagdoek besteld. Morgen komt ie binnen. Ben super benieuwd.. Nu nog eventjes proberen mn ogen dicht te doen. Kan niet zo lang, want om 11.00 krijg ik visite. Fijne (Valrntijns)dag! X
Goedemorgen meiden, @hilse pff ik had het ook gelezen verschrikkelijk van die vrouw! @ctje agh gos.. ga je nog wel naar je huisarts met hem of cb? zielig voor kleine tijn, nu nog even verder slape jij, ik kan je verder ook geen advies geven dat zou straks eerder andersom zijn denk ik, jij aan mij! Ahh lief dat je voor je man gaat koken, wij zouden uiteten gaan maar gaat niet me schoonmoeder komt, gaan morgen miss samen fondueen als ik er zin in heb... verder geen plannen, ook slecht geslapen dus ben ook super moe.... ben benieuwd of je het wat vind die draagdoek.. heb je al veel cadeautjes gehad ctje .. .. x
@Sunshine - jaa echt veel cadeautjes gehad, super leuk! Heb ook al veel kraambezoek gehad, ook wel leuk. Het weekend ook weer druk met bezoekjes. Hihi je mag me straks als je die kleine hebt altijd om advies vragen. Hopelijk kan ik je helpen. Wat vervelend dat je zo rot geslapen hebt! Het weekrnd dan maar even rustig aan.. of heb je veel gepland? Dinsdag heb ik een afspraak bij het cb, dan ga ik dit allemaal bespreken. Hopelijk kunnen ze iets voor Tijn betekenen.
Oh wat fijn dat je dinsdag terecht kunt met Tijn zeg... en hopelijk weten ze wat het kan zijn ... leuk hoor ook cadeautjes waar je echt wat aan heb hihihi ? ehm ik krijg een nieuwe auto, al een gezinsauto voor de kleine en we gaan in de avond even op visite, zondag heb ik niks staan en ook geen puppycursus meer heerlijk kan ik tenminste weer op zondag pyjama dag houden hihi Ik heb trouwens de 20 wk echo gemaakt op 4 maart om half drie smiddags hihi spannend, als ik dus terug kom uit venetie dan gaat ik mijn ukje weer zien kan niet wachten hihihi.. ik merk wel dat ik echt last heb van me hormomen tenminste als ik me vriend hoor die zeg dat ik ruzie maak met iedereen.. @liefde hoe gaat het meid, ik ben alleen nog in de ochtend misselijk verder niet gelukkig , maar goed nu de hoofdpijn en ik heb ook zwangerschapsacne, sinds een week en dat is ook pijnlijk en niet leuk haha, heel mijn borsten zitten onder rug pff.. nu wat spul gekregen van de dokter en ook voor mijn maagpijn spul van de dokter gekregen.. viel gisteren bijna flauw in de apotheek, werd opeens zo duizelig en licht in mijn hoofd.. werd echt ff niet goed.. oh en liefde ik heb je manier van handtekening gepikt hihihihihih
@oehh spannend meis de 20 wkn echo! Maar eerst heerlijk genieten in Venetie! Daar ben ik verloofd super mooie stad!! Lekker he, luieren op zondag? Vind ik ook altijd lekker. Ja hoor, best leuke cadeautjes. Er zitten natuurlijk ook vreselijke dingen bij, maar dat zeg je natuurlijk niet hihi. Van mn collegaatje heb ik zo'n bumbo stoeltje gekregen (ken je die? Heel handig!) maar ik kreeg m in t rood, terwijl ik liever blauw wilde. Maar dat vind ik dan zo lullig om te zeggen.. Dus ik heb m aan mn zus meegegeven en die heeft m op dr werk omgeruild voor een blauwe. Ideaal zo'n zus
Sorry dat ik niet zoveel reageer. Heb een hongerige baby Hihi. Hij heeft ineens steeds honger en zitten op de max. Dus moeten overstappen op andere voeding. Ctje cool wat voor kleur hèb je besteld? Echt sneu voor tijn.. Ik zou m ook niet kunnen laten huilen hoor . Hoop zo dat er een oplossing komt!
Ja vind het ook spannend hoop dat alles goed met me ukkie hihi , kan niet wachten tot het zomer is hihi buikje groeit nog niet echt door moet ik zeggen. borsten wel hahahaha nee dat is ook zo, dat gaat je idd niet zeggen idd handig zo een zus hihihi gaat het nu ook weer beter met je zus en wat vond ze nou van Tijn ze naam ??/ Ik hoop ook verloofd te gaan zijn in venetie maar vriendlief wilt niet echt trouwen, ik wel heel graag.. maarja we gaan het wel zien wat die van plan is het is iig al over 2 weekjes hihi
@liga - eentje met blauw en zwart.. en je kunt m aan twee kanten dragen: ook een hele zwarte kant. Ben heel benieuwd! Vraagje aan een ervaren mama : Ik heb elke 3 uur een vast ritme: voeden, knuffelen, verschonen, andere borst, knuffelen en dan eigenlijk naar bed.. maar wat deed jij met je kleine als ie niet wilde slapen? Of sliep hij altijd? Ik vind t zo lastig wat ik allemaal kan doen.. veel verder dan knuffelen kom ik niet. Hij beleeft nog niet echt plezier aan spelen.. weet ook niet echt hoe ik zou moeten spelen. Soms zet ik hem in zn Nuna.. vindt ie wel even leuk. En dan klets ik tegen hem, geef hem kusjes.. Maar als hij er te lang in moet zitteb, laat hij wel even van zich horen! @Sunshine - misschien dat je vriend nu toch wel wil trouwen omdat jullie samen een kindje krijgen. Ben benieuwd! Tussen mij en mn zus gaat het weer veeeel beter. We zijn echt weer de beste vriendinnen die we altijd geweest zijn. Tijn zn naam vindt ze, nu ze gewend is, toch wel heel leuk en ze is super lief voor hem. Tijn heeft een lieve tante aan haar!
@ctje agh dat is wel fijn zeg omdat dat toen nog best een gedoe was .. fijn dat jullie weer zo close zijn geworden en dat het allemaal goed is gekomen.. ik heb geen zin meer in mijn werk ben het zoooo zat..
Goedemorgen dames! Mammietammie voordat ik het vergeet. In m'n kaartjes zat totaal geen patroon! Had vaak na m'n ei max 3/4 dagen dezelfde temp.
Cyje dat vond ik ook lastig maar ik legde m dan op m'n Schoot met opgetrokken benen en ging liedjes zingen of met een doekje kijken of hij m zou volgen en wilde 'pakken'. Ook legde ik m op z'n speelkleed en dan een kwartiertje ofzo samen spelen dus dansen met nijntjes boven z'n hoofd of gewoon proberen m aan t lachen krijgen en altijd even op z'n buikje ( vond hij niks). Daarna was hij altijd zo moe dat hij lekker ging slapen.. Nu speelt hij af en toe op zichzelf zeg maar in de box kletsen tegen z'n woezel pip mobiel of boxen tegen z'n Nijntjes boven z'n speelkleed echt hilarisch!
Thanks liga, daar zitten wel wat bruikbare tips tussen! Hmm ik denk toch weer aan reflux.. hij wil nog steeds niet in zn wieg slapen, blijft keihard trappen met zn benen als ik hem neerleg, maar hij heeft net wel ruim 2 uur in zn Nuna geslapen.. zou dat komen omdat ie daar wat rechter zit en de melk niet terugstroomt? Ga het dinsdag bij t cb vragen..