@Ctje, wat zielig dat ie zon last had van de krampjes zeg! En fijn dat ie daarna zo lang heeft geslapen, voor jou ook lekker! @liga, ohh mannen! Haha, hij moet duidelijk wennen hihi @genlien, gefeliciteerd! Leuk hoor! Ik ben ook 21 Wat vindt je vriend ervan? @Kaatje, klinkt spannend! Ik duim mee!! Leuk dat oppassen! Hihi en wat een grappig kereltje zo te lezen! Hier vanmorgen/middag opruim dagje gehad. Heb het wiegje klaargemaakt met hemeltje erboven. Zo lief! Zal proberen vanavond even weer wat foto's te plaatsen Heb trouwens moeite met alle spulletjes opbergen voor de baby zeg! Slaapkamertje is vol. Heb de lakentjes enz al bij ons op de kamer in de kast. Maar nu zit ik nog met badcreme e.d! Maar even creatief zijn
Ooohww liga wat valt je precies zo zwaar? Het werken in combinatie met moeder zijn? Het feit dat je man wat meer zou kunnen helpen? Je kleine missen? Knuffel!! Hier gister weeeeeer erge buikkramp. Zou het door de bv komen? Zou het minder zijn als hij fv zou krijgen? Watvoor fv krijgen jullie kindjes en hoe zit het met krampjes en ontlasting? Ik ben geloof ik de enige hier die bv geeft he? De kleine heeft nu weer een voeding overgeslagen! Van 21.00 tot 02.00
M'n man heeft t lucht gezien gelukkig hij doet nu alles haha alleen vindt hij t moeilijk om de behoefte in te schatten van beeb. Of hij moe is honger of kramp heeft vandaar dat hij t mij liet doen .. Dus dat is opgelost . Nu zeg ik hij heeft honger en hij zit er gelijk met de fles zo fijn! T werk valt me zwaar ik werk in de zorg op een drukke gesloten afdeling en ik ovezie t geheel amper. Voorheen ging t zo natuurlijk en nu mis ik 10 paar ogen .Gelukkig begrijpen m'n collega's het en krijg ik extra hulp maar als ik thuiskom ben ik zo ontzettend moe dat ik gewoon sta te kokhalzen das toch niet normaal voel me Zo n slappeling!
Ctje ik vergeet te reageren sorry ! Ik dacht dat bv beter was eigenlijk dan fles.. Maar misschien reageert hij op bepaalde voeding van jou?? Google eens op koemelk allergie borstvoeding. Misschien is dat t wel? Wel fijn dat hij langer doorslaapt hij heeft dan iig geen honger
@Ctje, wat fijn dat hij langer doorgeslapen heeft! Maar zielig zeg van die krampjes. Kan je achterhalen wat jij gegeten hebt? Misschien is hij "gewoon" heel gevoelig (nog) voor bepaalde dingen... Zou kunnen! Ik weet het ook niet hoor! @liga, Aah meis toch balen zeg dat het je zo zwaar valt! Misschien moet je er gewoon weer helemaal in komen. Die paar extra ogen komen vast vanzelf weer terug! Knuffel!!
@liga - heel begrijpelijk. Zoals Hilse al zegt: is vast gewoon weer even wennen. Nog even en je weet niet meer beter. Ik denk idd dat Tijn gevoelige darmen heeft en mss op mijn voeding reageert, maar ik heb al zo goed als alles geschrapt waar hij last van zou kunnen hebben. Ik echt echt heel basic.. Nu ligt hij al vanaf 5u keihard te persen, maar het lukt maar niet Ik las over Friso Comfort, schijnt goed te werken tegen krampen, spugen, moeilijke ontlasting etc. Maar ik vind het lastig, het liefst blijf ik hem borstvoeding geven.. maar als hij gebaat is bij fv, dan doe ik uiteraard dat. Dinsdag op het CB maar even overleggen.
Bedankt voor de tip liga!! Ik denk nu zeker dat het koemelkallergie is. Heeft veel symptomen en een verhoogde kans (ik heb zelf een kippeneiwitallergie en kindjes van wie een ouder een voedselallergie heeft, hebben een verhoogde kans op KA) Ik ga het dinsdag op het cb bespreken.. zit nu een beetje te bedenken hoe nu verder.. het is voor mij bijna niet te doen om alle producten met koemelk voor mezelf te schrappen. Het zit in zoveel dingen! Natuurlijk heb ik het over voor Tijn, maar vind het een hele opgave. Zou hij dan niet beter af zijn als ik hem Friso HA geef? (tegen allergieen)
Pfoe lastig ik weet niet zo goed wat ik zou doen als ik in je schoenen stond.. Ik zou t overleggen met t cb of je ha...
@Ctje, ja idd denk dat je het best even kunt overleggen met cb/ha of beide.. Vind het ook moeilijk er wat over te zeggen!
Ja, moeilijk he.. Hij is nu alweer de hele ochtend aan het persen en huilen. Heeft net 2 uur in zijn wieg gelegen, maar werd elke 10 min wakker door de pijn in zijn buik.. Vind het zo zielig om te zien. Ik heb hem even lekker in bad gedaan en toen keek ie met betraande oogjes naar me met zo'n 'mama help me nou blik' zo moeilijk, kreeg er zelf gewoon tranen van Heb hem net een fles gegeven en zelf leeggekolfd. Ik weet t gewoon ff niet. Morgen maar even bellen.
Is dit voor t werst dat hij fv kreeg? Houd er dan even rekening mee dat hij daar last van kan krijgen overgang duurt meestal zon 2 weken omdat ze echt moeten wennen. Kan dus zijn dat hij kraampjes krijgt en moeite met poepen. Sterkte meid! Hier vandaag weer een huilbaby knuffel maar veel vind t zo sneu
@liga - nee hij krijgt wel vaker een flesje (niet veel, maar toch) zal er iig rekening mee houden. Nu ligt ie weer aan de borst.. weet t ook gewoon ff niet waar ik goed aan doe. Morgenochtend maar gelijk even bellen en hopen dat ze me snel kunnen helpen. Achh waar heeft jouw kleine last van? Of wil ie gewoon lekker bij mama zijn?
Lekker rustig hier vandaag Wij hadden net kraambezoek: vrienden van ons met een kindje van vier. Onze hele woonkamer hangt nog vol blauwe slingers, Tijn had een blauw pakje aan en lag in zn blauwe snoozebaby. Vraagt dat kindje: is het een meisje? Hahaha Ik heb Tijn net heerlijk gemasseerd, vond ie wel wat . Slapen gaat door zijn buikkramp niet al te best, dus dan maar lekker bij mama kroelen. Zo lief, hij kruipt helemaal mn nek in
Ctje heerlijk he dat knuffelen!. Hoop dat tijn een beetje slaapt. Beeb had om 2 uur alweer honger moeten nu echt maar deels hongerige baby voeding gaan geven want hij zit nu met standaard ook al op de max haha wat een knul he heb de nachtvoeding gewoon weer terug moeten halen. T stomme is dat ik nu klaarwakker nen.. Kleine was net echt weer aam t knuffelen alsof hij me gemist heeft ofzo
Achh wat een lekkere eter heb je, liga!! En een kleine knuffelbeer lief he, dat knuffelen, echt heerlijk! Hier is het nu echt raak: na elke voeding flinke krampen en enorme huilbuien (bv nogsteeds) bel om 8.30 meteen de ha. Ik vind het zo zielig. Ik snap dat darmkrapjes erbij horen, maar dit lijkt me wel heel veel. We hebben nu 1 uurtje geslapen tussen 2 voedingen.
Cd'tje je hebt gelijk hoor dat is echt extreem hoop zo dat ze kunnen helpen! Net weer flesje gegeven meneer at mij bijna op toen hij leeg was haha Ik probeer m trouwens al een tijdje te laten rollen maar na 1 x deed hij t gewoon niet meer. Legde m gisteren in de box ( niet om te rollen) wat doet hij hop van links naar recht haha moest zo hard lachen
Goedemorgen meiden, sorry had een druk weekend! heb alles geleze maar niet onthouden!! ctje ahg meis toch wat een rot weekend heb je gehad, zometeen de dokter idd bellen hoop zo dat ze je kunnen helpen @liga agh voor jou ook met je werk weer zwaar maar manlief helpt je nu goed toch, valt ook niet mee lijkt me hoor.. @all nog 1 dagje werken en dan na venetie heb er erg veel zin in maar nog twee drukke dagen op werk en thuis moet alles dan thuis ook aan kant hebben haha zo een schoonmaak tik verder geen nieuws, over een week de 20 weken echo kan niet wachten oh en meiden moet ik nou wel of geen babyfoon, me zus zegt weer van niet dat ikd e kleine wel ga horen maar dat betwijfel ik want we gaan uitbouwen en onze woonkamer is al groot word alleen maar groter....
@Sunshine - ik hoor Tijn inderdaad zo ook wel, maar toch zou ik mn babyfoon niet kwijt willen. Ik heb de Grande Elite met camera, dus je kunt ook kijken of hij zijn hoofdje draait, al slaapt of al wakker is etc. Het geluid heb ik uit staan, omdat Tijn veel geluid in zn slaap maakt en ik daar erg onrustig van word. Maar als wij tv kijken, kan ik op het beeldschermpje zien wanneer hij wakker is (door het geluid van de tv hoor ik hem niet goed). Dus ik zou zeker een babyfoon kopen. Grrrrrr dokters!! Het is beter om het morgen met het consultatiebureau te overleggen. Maar Tijn voelt zich echt slecht na mijn voeding en heeft dezelfde symptomen als ik heb bij mijn voedselallergie. Ik vind het dus zielig om heb door te blijven voeden, terwijl de kans groot is dat hij daar last van heeft. Ik de wijkverpleegkundige van het cb gebeld, neemt niet op.. nu maar zelf de apotheek gebeld voor een doos Nutrilon Pepti. Dag! Dan moeten ze me maar helpen. Ga even opzoek naar topics hier op zp over de overstap van bv naar Pepti. Ik blijf wel kolven, mocht het toch geen KMA zijn, kan ik altijd nog door met de bv.. pff voel me even machteloos. Die kleine heeft vannacht geen oog dichtgedaan..