Ctje geloof me veel hulp zal je niet krijgen bij fv ze zijn daar erg tegen. Je moet de info vooral van internet halen want fabrikanten mogen geen reclame voor nr 1 voeding maken en info is er dus ook niet te vinden. Ga uit van 150 ml per kg van je baby per dag en een Max van 1 liter per dag. Als je voeding aanmaakt dan heb je bijvoorbeeld 150 ml water en 5 schepjes voeding. Dan is t daarna ongeveer 165 ml melk. Hij moet ongeveer 20 min over een fles doen is t korter dan heb je een kleiner gaatje in de speen nodig. Tussendoor lekker laten boeren. Je wist t vast al maar dacht ik meld t ff haha. Denk dat je kleine op 6 voedingen zit he?
@Ctje, wat ontzettend balen zeg!! Dat je zo afgescheept wordt ook bah. Het cb zou je toch moeten kunnen helpen? Iemand? Hoop dat je info kunt vinden en er een beetje uit komt!! @Sunshine, spannend!! Hihi alvast veel plezier! En ik zou idd ook een babyfoon kopen. Ik heb ook een met camera, even uitgeprobeerd en werkelijk super! Hihi @Liga, wat een lekkere eter heb jij hihi En een eigenwijsje! Lekker draaien als mama het niet vraagt haha
Bedankt Liga! Daar heb ik zeker wat aan!! Pff word van het kastje naar de muur gestuurd. Verpleegkundige van het CB gesproken, maar zij vindt het moeilijk om over de telefoon advies te geven. grrrrr "kijk het nog even aan tot morgen" ik zei: ik kijk al een gele tijd aan en als jullie niks doen, regel ik het zelf wel. Ik ga niet aankijken hoe nijn kind pijn heeft!! Stom wijf. Nou, uiteindelijk het advies om Nutramigen uit te proberen.. zo'n potje is 60,-!! Dus ik vraag: waarom geen frisopep of nutrilon pepti. Zegt ze: nog nooit van gehoord.. mens, verdiep je eens in dit soort dingen. Ben echt niet de enige bij wie dit voorkomt! Ik heb dus lekker veel vertrouwen in mn afspraak morgen. Ik ga zo langs de apotheek en ze bekijken het daar maar! Ik zit omdertussen de hele dag met een krijsend kind dat niet te kalmeren valt. Ben zelf ondertussen maar mee gaan huilen, weet het gewoon niet meer! En ben zo boos!! Hqhaha sorry hoor meiden!
@Ctje, wat belachelijk van dat mens zeg! Kan je niet naar het ziekenhuis bellen? Of een doorverwijzing eisen bij de ha?
Jeetje ctje wat enorm zwaar! Ik zou ook mee gaan huilen! Luister naar je eigen gevoel! Als mama weet jij wat het beste is voor je kind! Als ik jou zo hoor denk ik idd dat het aan de bv ligt. Hoop dat fv een uitkomst gaat bieden voor jullie. Die dure voeding van 60 euro wordt wel vergoed door de meeste verzekeringen. Hebben kennissen van ons ook. Dat cb is niet heilig hoor! Vertrouw op je moedergevoel!
Sjonge ctje wat een dombos daar zeg! Ik zou het ook doen zoals je het nu doet hoor, en niet nog een dag met een krijsend kind zitten en morgen er op staan dat ze met een oplossing komen want het mannetje heeft veel te veel pijn.. Je doet het super meis, kan me vorostellen dat het je onzeker maakt omdat je niet weet hoe en wat ! Heb je de voeding inmiddels gehaald? Veetje hoe gaat het met jou Kaatje wanneer testen ???
Oh Ctje wat zielig Open even een topic hier op zp, er zullen genoeg moeders zijn die hetzelfde probleem hebben gehad en je beter advies kunnen geven!
Goed idee mammietammie! Ga ik vandaag zeker doen. Ik heb de mini even lekker in bad gedaan en nu ligt hij te slapen. Als het goed is heeft mijn man net voeding voor Tijn bij de apotheek gehaald. Hij heeft net echt 1,5 uur non stop gekrijst van de pijn. Dat is toch niet normaal Ik ga zo weer terugbellen naar de ha. Cb en ha blijven naar elkaar wijzen maar ondertussen zit ik met een ontroostbaar kindje.
@Brittney - je krijgt het idd vergoed, als de ka het voorschrijft, maar aangezien ik het nog niet zie gebeuren dat we doorverwezen worden.. Net heeft ie zo hard gekrijst dat ik twijfelde of ik het alarmnummer moest bellen.. Zoveel pijn had hij. Hij heeft nu net zijn eerste fles Nutrilon Pepti op.. Jezus wat stinkt dat spul.. Nu ligt hij uitgeteld in bed en zit mama te kolven Meiden, watvoor fles gebruiken jullie?
@Ctje, meen je niet! Ik zou gewoon de ha bellen en een doorverwijzing naar de kinderarts eisen. Vind het echt belachelijk hoe laks ze er mee omgaan hoor! Zeggen dat je er ongelofelijk mee zit dat het idd lijkt of ie dood gaat zo erg En anders kom ik me ermee bemoeien hihi Ik heb een flesje van difrax en een van nuby geloof ik die op een tepel lijkt
Hahahaha is goed meid, als ze niet luisteren zeg ik "anders haal ik Hilse erbij!" hihi Ik heb zo'n dr Brown fles besteld, tegen darmkramp (zeggen ze.. - en radeloze mama's geloven alles). Hij ligt nu in ieder geval al een uur in zn bed te slapen.. ooh nu ik dit typ zie ik activiteit op de camera Ik was het vanmiddag zoooo zat dat ik - ik schaam me diep - dacht: als ik dit van tevoren geweten had, was ik hier nooit aan begonnen Mn man heeft ook zo lekker veel geduld met hem (niet). Staat hem drie minuten te wiegen en dan zegt ie: niks werkt! En dan krijg ik hem weer. Vanmiddag dacht ik: wat zou er gebeuren als ik gewoon stiekem mn spullen pak en er vandoor ga. hahaha hopelijk leest er niemand van de kinderbescherming mee maar als ie daarna weer in je ogen kijkt, weet je dat je er 'gewoon' even doorheen moet en dan hoop ik dat hij, om het goed te maken, na een paar maanden het allerliefste kind ter wereld wordt (goed slapen, weinig huilen).
@Ctje, knuffel voor jou meis! @Sunshine, oooooh bijna naar Venetië, lekker! Veel plezier!! Mocht ik dinsdag 5 Maart niet ongesteld zijn ga ik testen! Mijn NOD heb ik vrijdag/zaterdag denk ik, als mn lf weer 8 dagen is.. Ik wil dan nog niet testen omdat het zo kort is. Vandaar dat ik na het weekend ga testen. Sla trouwens nu gewoon Februari over. Laatste menstruatie begon op 24 Januari.
@Sunshine - ooh meid, helemaal vergeten op jou te reageren!! Bijna Venetie he!! Super hoor! Heerlijk genieten. En bijna de 20weken echo, bijna op de helft meid!! @kaatje - dankje! Oeh 5 maart komt al in de buurt! Hoop het zoooooooo!!! Duimduimduim!
@Ctje, aah knuffel! Snap wel dat je je zo voelt hoor! Je bent ook radeloos als je als mama je kindje niet kunt helpen en ze zo verdrietig zijn en pijn hebben! Hopelijk helpt die fles nog eens een handje mee! @Kaatje, dat is al dichtbij! Nog heel even in spanning! Ik duim!!
Ctje alles wat je voelt is normaal hoor schaam je niet het is zo frustrerend! D'r Brown flessen zijn top hoor! Ik heb avent natural vind ik zelf heeeel erg fijn. Je doet t super hoor! Oja de temp vd melk moet zeg maar lichaamstemperatuur zijn je moet t niet echt voelen op je pols. Heel veel succes ben benieuwd hoe het gaat! Hier een ziek kind vandaag krijsen! Echt zo zielig!
@Liga, aahw zielig zeg!! Hier zit m'n buik nu echt wel in de weg zeg! Kan me eigenlijk niet voorstellen dat er straks een klein mannetje uit komt!! Hihi zo onwerkelijk idee!! Net een kennis van me bevallen van een jongetje. Heeft maar een paar uur geleefd.. Had iets met z'n hartje.. Daar zou hij gelijk aan geopereerd worden als ie geboren was maar nu kwam er bij dat z'n longetjes niet goed genoeg ontwikkeld waren Hij is met 41w geboren en woog 4300 gram..!
@Hilse - ach jeetje wat een nachtmerrie zeg!! Vreselijk Ja, rond 35 weken voelde ik me ook echt blegh! Moest 10x per nacht plassen, had t vreselijk zuur, had opgezwollen handen, voeten en ook mijn gezicht was formaat oliebol.. Nog even volhouden meid, je bent er heeeeel bijna! Gek idee he? @liga - dank je meis Wat heeft je kleine? Zielig zeg!! Breekt echt je moederhart! Tijn heeft (voor het eerst) 3 uur in zijn eigen bedje geslapen. Uurtje geleden zn flesje op en nu ligt hij op mijn borst te slapen. Ik hoop zo ontzettend dat dit hem gaat helpen.
@Ctje, zet 'm op super mom! Hoop ook dat het hem helpt! Ja echt vreselijk voor hun, zo sneu.. Zoiets wil je niet horen bij de 20weken echo van ja er is iets niet goed... En idd ik ben er bijna! Nog even volhouden! Heb ook van die fijne steken in m'n blaas als kleine beweegt haha.. En pijn in m'n buik joh m'n darmen doet soms erg zeer dat ik niet meer kan lopen.. Heb wel normale ontlasting gelukkig. Zit gewoon veel lucht denk ik. Heb ook moeite met opboeren, zit allemaal lekker ingewikkeld nu daar binnen Heb vsm tabletjes besteld, had ik dat al gezegd? En frambozenblad druppeltjes.. Schijnt beide ter bevordering van de bevalling/ontsluiting te zijn en het herstel. Dus ben benieuwd Nou las ik op een topic over die pilletjes dat een vk had gezegd dat daar alcohol in zit. Snap dat niet helemaal, hoe kan zoiets in tabletjes zitten? Je hebt er ook granules van en druppels dus misschien zit het alleen daar in? jullie een idee?
Cd'tje klinkt goed! Ik duim voor jullie Hilse jeetje lees t nu pas wat vreselijk!!! Kleine heeft koorts en is heel erg verkouden huilt zoveel vind t echt zielig
@ctje...snap je gevoel helemaal hoor. Het is ook heel heftig wat jullie meemaken! Mijn gevoel zegt dat de fles Tijn gaat helpen. Ik heb sinds een paar dagen ook dr. Brown flessen en het helpt echt! @hilse...wat een nachtmerrie! Krijg er kippenvel van! Laatste loodjes meis...je bent er bijna! @liga...beterschap voor jouw ventje! @sunshine...heerlijk bijna je vakantie! En spannend de 20 weken echo!