Wij gaan voor eerste kindje in 2012 (DEEL2)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Sunshine24, 17 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sunshine24

Sunshine24 Fanatiek lid

27 mrt 2012
    1.284
    0
    0
    Goedemorgen meiden,

@ctje leuk meis geboortekaartje schiet voor jou ook echt op als de feestdagen voor bij zijn hihi! Ik voel me wel goed wel erg moe en slaap slecht en af en toe nog die buikpijn en zere branderige tepels hihihi..

@ liga hoe voel je je? Laat je het weten van de vk? nee dat lijkt mij ook niet echt handig tot kerst..

@liefde spannend, zondag testen..
    @mammietammie hoe is het met je temp?

2. Liefde1987

Liefde1987 Fanatiek lid

2 apr 2012
    1.325
    1
    0
    @Mammietammie, klopt je banner en zit je weer op cd 1?? Of gaat je banner automatisch na je NOD verder met een nieuwe cyclus......Ik hoop het laatste!!

@Sunshine, fijn dat je je wel redelijk voelt! Gelukkig nog niet misselijk!

@liga, ahh maar de kleine man laat vast nu niet nog 4 weken op zich wachten toch? ;) Ben benieuwd wat de vk te zeggen heeft.

Vanmiddag testen kopen en weer ff nieuwe zwangerschapsvitamine...... Misschien koop ik wel 2x de digitale van clear blue en doe ik morgenochtend stiekem een test...1dag voor nod :p whahaha.
    Ik ging met m'n domme kop vanochtend tempen :( Dus nu zit ik weer in de stress (temp 36,8)...super stom natuurlijk want mijn temp zegt nu niks, want ik weet niet hoe die de dagen hiervoor was! En ik ben een koukleum en m'n temp is ook vaak 36,3.....zegt dus allemaal niks en dus echt dom en onnodig van mij dat ik dit gedaan heb:(

3. liga

liga Fanatiek lid

27 okt 2011
    1.569
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lièfde niet stressen ! Komt vast Goed want ik ga heel hard duimen!:)

Nou alles was goed bij de vk. Met 41 weken word ik ingeleid als hij er nog niet is dus das super fijn ! Geeft me wat rust:). Zit nu lekker een croissantje te eten want had zon trek net haha manlief moest dus de supermarkt plunderen voor z'n werk :p.

4. Liefde1987

Liefde1987 Fanatiek lid

2 apr 2012
    1.325
    1
    0
    @Liga ohhh dat is super fijn zeg! En dat geeft zeker een beetje rust! Nog max 3 weken dus :)

5. liga

liga Fanatiek lid

27 okt 2011
    1.569
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja nog 22 dagen haha maar morgen of overmorgen is t volle maan dus wie weet.... :p

6. Liefde1987

Liefde1987 Fanatiek lid

2 apr 2012
    1.325
    1
    0
    hahaha ik duim voor je! :D

Pfff heb weer te veel gegoogled en lees dat tempen met PCOs ook weer heel anders is en minder betrouwbaar....vraag me dus af of ik dat dan wel moet doen de volgende ronde.....

Wat een warhoofd en stresskip ben ik ook hè ;) Sorry!

ga nu maar eens hard aan het werk.....zucht

7. Mammietammie

Mammietammie Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.567
    0
    36
    Zuid-Holland
    Goeiemorgen meiden

Ctje wat jammer dat je alleen moest gisteren, maar wel fijn dat alles goed was! Zijn jullie zelf ook lang of niet?

Liga spannend hoor, nog 22 nachtjes :D Max :D

Liefde hihi nee m'n banner begint automatisch overnieuw. Maarrrr....m'n temp is flink gedaald dus zal wel vandaag of morgen ongi worden :( Ga dus ook niet meer testen.

8. Liefde1987

Liefde1987 Fanatiek lid

2 apr 2012
    1.325
    1
    0
    @Mammietammie, oh nee :( dat hoop ik niet.....Hoeveel is je temp gezakt?

9. Mammietammie

18 jan 2012
    1.567
    0
    36
    Zuid-Holland
    Hij staat nu in m'n chart.
    Kan iemand mij vertellen waarom je moet tempen vanaf cd 1 en dus tijdens je menstruatie? Het gaat toch alleen om je ei te vinden? Het lijkt me niet zo fris om tijdens m'n menstruatie te tempen dus als het niet echt ergens voor nodig is doe ik het liever niet denk ik :)

10. Liefde1987

Liefde1987 Fanatiek lid

2 apr 2012
    1.325
    1
    0
    @Mammietammie, oh ja hij is 0,45 naar beneden gekelderd :( Ik dacht nog...als het 0,1 of 0,2 is kan die morgen zo weer hoger zijn toch? Maar ik blijf duimen.....

Als ik het goed begrepen heb, temp je vanaf dag 1, omdat als je temp weer dezelfde waarde bereikt als dag 1, wordt je ongesteld...maar dat zie je ook wel als je temp weer zakt....dus ik denk dat tempen vanaf dag 1 niet heel erg noodzakelijk is.
    Het gaat toch ook voornamelijk om je ovulatie en dat je temp daarna hoog blijft toch?

Ik heb dit toevallig net zitten lezen omdat ik info zat te zoeken over tempen.

11. Mammietammie

18 jan 2012
    1.567
    0
    36
    Zuid-Holland
    Haha handig... Dankjewel. Ik weet niet of het elke cyclus hetzelfde is maar deze keer is duidelijk te zien wanneer m'n ei is en ws ook wanneer m'n menstruatie eraan komt. Dus denk dat ik dan lekker een paar daagjes oversla :p Weet jij al of je gaat tempen?

12. Ctje1987

Ctje1987 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    2.822
    94
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Zo dames, het is weer lekker druk hier!!

@Liga - wat fijn dat je over max 22 dagen wordt ingeleid. Kan me voorstellen dat het je wat rust geeft. Maar inderdaad, wie weet met volle maan.. ;) Een Dolfje Weerwolfje. :)

Alles over temperaturen ben ik weer vergeten, sorry! :( In ieder geval heel spannend dat je binnenkort kunt testen. Ben zo benieuwd!!

@Mammietammie - oooh nee! Hoop niet dat je inderdaad ongi gaat worden.
    En nee, mn man en ik zijn allebei niet echt super lang.. ik ben voor een vrouw wel langer dan gemiddeld: 1,74 en mn man is voor een man normaal: 1,80

Vanmiddag komt de kraamverzorgster voor de intake!

13. Liefde1987

Liefde1987 Fanatiek lid

2 apr 2012
    1.325
    1
    0
    @Mammietammie, ja ik lees weer heel veel verschillende dingen over PCOs en tempen....maar ik denk dat ik wel een gokje ga wagen.. als het niet blijkt te werken kan ik er altijd weer mee stoppen toch. En het lijkt er op dat ik door de clomid wel mooie eisprongen en progesteronwaarden heb, dus denk dat ik een gokje waag ;) Moet er dus alleen rekening mee houden dat ik dan wel kans heb op enorme temperatuurschommelingen door de pcos.....
    Ach t komt wel goed! Ga het volgende cyclus bijhouden, kijken of we er wijs uit worden! :D

@Ctje, weer een stapje dichterbij!! De kraamzorg, altijd spannend of het een leuke en aardige is ;)

14. Sunshine24

Sunshine24 Fanatiek lid

27 mrt 2012
    1.284
    0
    0
    Goedemorgen meiden

@mammie tammie ahhh balen meid heb naar je temp gekeken en dat is idd wel een flinke dip, is de duivel al te zien.. geen bloed is nog wel moed he.. sommige mensen kunnen niet aan hun temp zien dat ze zwanger zijn..

@liefde oh spannend zondag testen he? ik zal zeker je temp bijhoude in de hoop dat je er wat mee kan

@ctje en hoe was de kraamzorg?

@liga hoe gaat het ? hou je het nog vol?

Ik voel me verder goed alleen doodmoe en slaap slecht en hele branderige tepels.. au , verder geen buikpijn meer, gisteren wel wat steekjes dus hoop dat het goed gaat daarbinnen.. nog 13 dagen tot de echo pfff haha..

15. liga

liga Fanatiek lid

27 okt 2011
    1.569
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat gaat dan snel sunshine nog even en je kan een echo showen!:)

Hoer geen beeb nog ben continu moe en slaap super veel .. Veel buik en rugpijn maar verder niks :(
    Ga nu maar weer slapen ...

16. Ctje1987

Ctje1987 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    2.822
    94
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    @ Sunshine - Kraamzorg was leuk!! Super aardige vrouw, maar helaas is zij zelf geen kraamverzorgster. Zij doet de intakes en werkt op het kantoor van dat kraamzorgbureau. We hebben wel alles doorgenomen, maar ben de helft alweer vergeten ;) Moest in ieder geval een pakket kiezen mbt de hoeveelheid kraamzorg.. heb t meest uitgebreide pakket gekozen, dat komt neer op 49 uur voor 8 dagen, de indeling hiervan mogen we zelf maken. Dus als mijn man thuis is, kan ze eerder weg en dan blijft ze een andere dag wat langer. Ik vind het wel fijn dat ze veel uur komt: ik weet nog zo weinig van baby's en daarnaast is het fijn dat ze wat (licht) huishoudelijke taken doet.. zeker met twee katten is het fijn als er elke dag eventjes gestofzuigd wordt.
    Wat wel vervelend is, is dat ons bed niet omhoog kan. Wij hebben een waterbed en dat kan niet op klossen. Hierdoor lig ik voor de kraamverzorgster te laag.. Mijn man moet dus zelf ons bed verschonen, maar goed, dat is ook geen ramp. Voor het helpen met de borstvoeding vond ze het een goed idee als ik een 1persoonsmatras op mijn bed leg, zodat ik wat hoger lig.. hmm.. ga ik maar naar opzoek dan!

Gisteren is het wiegje voor bij ons op de slaapkamer bezorgd. Het weekend gaat mijn man deze even in elkaar zetten, voel namelijk sterk de behoefte om het bedje op te maken ;)
    Straks even langs de babydump, want er ligt weer een bestelling klaar!

Vanmiddag colleges, daar baal ik wel van dat ik dat nog moet doen.. het autorijden wordt namelijk steeds vervelender. Maar goed, nog een paar weken, dan is mijn opleiding ook klaar. Scriptie kan thuis in mijn eigen tijd!

Liga, je kleine laat je wel wachten he! Gek idee dat je sowieso voor het eind van het jaar met z'n drietjes bent!
    Sinds de gyn vertelde dat onze kleine een breed hoofd heeft, ben ik weer mega bang voor de bevalling! Daarnaast heeft ze echt het beeld dat ik van onze kleine heb sterk beinvloed ;) Ze had het over een breed hoofd, normaal lijf, lange benen en grote voeten.. nu is 'groot' natuurlijk relatief, maar als ik nu aan ons kindje denk, zie ik echt zo'n kind met een mega hoofd en enorme voeten voor me.. een soort ET zeg maar ;) Achh nee hoor.. Ben wel erg benieuwd naar hem :) Ik zal hem sowieso de mooiste baby vinden, omdat ik z'n mama ben! Hopelijk laat ie zich volgende week goed zien bij de 3d-echo. Hoop ook dat ie dan nog niet ingedaald ligt, want het lijkt me dat je dan geen echo meer kunt maken..

17. Mammietammie

18 jan 2012
    1.567
    0
    36
    Zuid-Holland
    Hahaha ctje, ik weet zeker dat het een hele knappe kerel is die in jouw buik zit hoor hihi!

En liga, lekker slapen meid. Alle rust pakken nu het nog kan.

Ik ben ongesteld :x Ronde 12 :(

18. Ctje1987

Ctje1987 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    2.822
    94
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ooooh wat vervelend mammietammie :( Nou, dan gaan we maar voor een mooi kerstcadeau de volgende ronde!! Knuffel!!

@ Liefde - wanneer ging jij nou testen? Volgens mij las ik ergens zondag?? Spannenddddd

19. Veetje83

Veetje83 Bekend lid

31 jul 2012
    553
    1
    16
    Fulltime werkzaam in de techniek
    Noord-Brabant
    @Mammietammie, wat ontzettend balen! En ik had er nog wel een goed gevoel over bij jou! Hoop dat het ronde 12 raak is!! Binnen 1 jaar is normaal.. maar kan me voorstellen dat het steeds moeilijker voor je wordt!

@Ctje, wat jammer dat je de kraamverzorgster zelf niet hebt kunnen ontmoeten.. Welk kraambureau heb je? Ik moet zelf nog kiezen, maar heb weinig positieve verhalen gehoord van thuiszorg organisaties..

@Liga.. wat een geduld moet je hebben!! De kans wordt steeds kleiner dat het een novemberbaby wordt.. Wie weet wordt hij wel een sinterklaasbaby ;).

@Sunshine, fijn dat je je zo goed voelt! De klachten die je omschrijft komen me bekend voor, dus niets vreemd aan ;).

@Hier, merk ook altijd dat als mijn blaas vol zit ik meer last van mijn buik heb, omdat er teveel druk op zit (zoals 's ochtends)..
    Verder pas ik nu nog maar 1 gewone broek, de rest zit me eigenlijk te strak.. Zit nu op mijn werk met een te strakke broek aan.. dus heb de boel maar open gegooid.. dat wordt snel op zoek naar meer positiekleding.. 2 broeken is toch niet genoeg.. Jullie nog tips voor betaalbare positiekleding?
    Gisteren heb ik het ook op mijn werk verteld, iedereen is erg blij voor me :).

20. liga

liga Fanatiek lid

27 okt 2011
    1.569
    0
    0
    NULL
    NULL
    mammietammie owww balen meid:(

ctje wat knap dat je je nog zo goed inzet voor je opleiding! En je beeb is vast niet uit proportie hoor! :)

veetje: Kijk serieus eens bij hm online daar is altijd wel een positiebroek voor 10- of 15 euro te vinden:) Ik heb de eerste helft 2 broeken gebruikt en verder allemaal jurkjes met leggings en zomerkleren natuurlijk:p. Ik had de tip gekregen om niet meer dan 2 broeken aan te schaffen omdat je 9 van de 10 keer een grotere maat nodig hebt aan het einde van je zwangerschap en inderdaad ik kon halverwege weer alles nieuw kopen in een maat groter:). Dus ik zou zeggen 2 lange broeken, 3 positie leggings ofzo en wat jurkjes dan kan je lekker afwisselen! Ik had ook de tip gekregen om bij wehkamp enzo te kijken, maar daar heb ik nooit wat in mijn maat gevonden:p. Wel veel gekocht bij prenatal in de winkel ook daar hebben ze altijd wel iets afgeprijsd hoor meid!:)

Ik begin echt te veranderen in een hormonaal monster vind er niks aan:( Ik doe zo sacherijnig tegen mn moeder ( nogal overbezorgd en daar krijg ik nu jeuk van) terwijl ze zo lief is en als mn mannetje thuiskomt moet ik ook echt m'n best doen om vrolijk te zijn, want het liefst zou ik erbij zitten als moppersmurf:p.
    Iemand tips? top 10 tellen helpt niet, want ik floep alles er zo uit:p.

Deel Deze Pagina