Wij gaan voor eerste kindje in 2012 (DEEL2)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Sunshine24, 17 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ctje1987

Ctje1987 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    2.822
    94
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Goed idee van de verzekering!! Nu kan het nog. Welke verzekering vergoedt die dingen allemaal? Ik zit nu bij Ohra en die vergoedt veel, maar niet de eigen bijdrage voor een zkh bevalling en ook niet de 4,- pu voor kraamzorg!

Vind t juist goed van je, die positieve instelling!! Mooie testjes hoor! Heb je geen cb die aangeeft hoe lang je zwanger bent? Want dat weet je niet precies toch? Ben echt zo blij voor je! Hahaha kijk ons lekker actief zo vroeg op de morgen ;)

2. Liefde1987

Liefde1987 Fanatiek lid

2 apr 2012
    1.325
    1
    0
    Haha ja actief zijn we he! Mijn man is werken :( En ik kan echt NIET meer slapen! stuiter stuiter stuiter haha

Bij Agis heb je een gezinnenpolis en die vergoedt dat allemaal.
    Kost 25,- extra per maand (ik heb korting bij Agis en betaal 20,- pm) Kost dus wel 300,- per jaar. Maar de eigen bijdrage van ongv 330 van ziekenhuis verg. krijg je dan al vergoedt....Dus dan heb je al 30 voordeel. En 40 uur x 4 euro eigen bijdrage kraamhulp = 160 krijg je dan ook vergoedt. Scheelt toch 190 euro :)

Nee ik dacht dat ik juist CB met indicator gekocht had ;) Maar niet dus..... Mijn eisprong was 12 december, op cd 14. Dus volgens mij klopt mijn banner nu precies!! Mijn temperatuurkaartje gaf ook aan dat mijn uitgerekende datum 4 sept is

3. Ctje1987

Ctje1987 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    2.822
    94
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Oooh handig! Zal ook bij Agis kijken :)

Ik snap wel dat je niet meer kunt slapen hihi!! Jij stuitert door het hele huis natuurlijk ;) 4 sept woow, klinkt nog ver weg, maar geniet er maar van, want voor je het weet zit je met je dikke buik te wachten op de bevalling! ;)

4. Liefde1987

Liefde1987 Fanatiek lid

2 apr 2012
    1.325
    1
    0
    Ja september..pffff long time to go ;) Ik zit ook over allemaal stomme dingen na te denken whahaha. Want ik heb 24 juni tm 14 juli vakantie en dan gaat eind juli mijn zwangerschapsverlof in (hahah zat ff te kijken op www.vruchtbaredagen.nl dan staan alle data op een rijtje;)). Maar ik stem juist altijd mn vakantie met 1 collega af zodat het werk doorgaat....ik in juli op vakantie en zij in augustus....maar in augustus heb ik dus, als alles goed gaat, zwangerschapsverlog. Stom he dat ik daar nu over na denk!

Mn man zei vanochtend: Oh en met oud en nieuw...hoe ga je dat doen dan??
    Haha we gaan naar vrienden ;) Waar je al niet over na kan denken hè....
    Zondag vierde we kerst hier, had alcoholvrije wijn gekocht...in eeen andere fles gegoten :p M'n vriendin houdt niet van rosé, die wil witte wijn....dus dat kwam mooi uit! En die alcoholvrije wijn smaakt ook echt naar wijn...Alleen voelde ik niks toen de fles leeg was en m'n vriendin die klonk niet meer zo nuchter hihi

oooh sorry voor mijn hyperactiviteit hoor, ratel aan een stuk door, hele verhalen :p

5. Liefde1987

Liefde1987 Fanatiek lid

2 apr 2012
    1.325
    1
    0
    #1405 Liefde1987, 25 dec 2012
    Laatst bewerkt: 25 dec 2012
    :D Ga zo maar eens lekker douche en kijken wat ik ga doen totdat manlief weer thuis komt om 2 uur :) Dan gaan we met mijn ouders, oma en oom en tante uiteten

6. Ctje1987

Ctje1987 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    2.822
    94
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hihihi muts, waar je allemaal al over na kunt denken! Hahaha snap t wel hoor! Gaat nu echt vanalles door je heeen.
    Denk je dat ik als hoogzwangere nog over kan stappen naar een gezinnenpolis bij Agis of mag dat niet? Ik vind t wel aantrekkelijk dat ze die kosten vergoeden en ik vind een gezinspolis met een kleintje ook niet verkeerd.. Scheelt niet echt veel met mn huidige verzekering. En hoe zit dat met alle instanties die mijn oude verzekering hebben staan bij mij? (verloskundige, kraamzorg, ha etc) moet ik die zelf allemaal informeren over mn overstap?

Nou meid genietze!!! Hahaha handig trouwens met die wijn!! Hahaha

7. Liefde1987

Liefde1987 Fanatiek lid

2 apr 2012
    1.325
    1
    0
    @Ctje ja je kan nog overstappen kijk:

Ook als u zwanger bent en gaat bevallen in 2013 kunt u overstappen naar een andere zorgverzekering. Zorgverzekeraars zijn verplicht om u te accepteren voor de basisverzekering en er geldt geen medische selectie op verloskundige zorg en kraamzorg voor de aanvullende zorgverzekeringen.

Ik durf niet te zeggen of je zelf alle instanties moet informeren.
    Normaal moet je volgens mij bij een volgend bezoek even een kopie laten maken van je nieuwe pas....
    Maar omdat de kraamzorg en verloskundige allemaal al geregeld is en die veel gaan declareren, is het misschien verstandig om hun wel even te bellen of te mailen....

8. Ctje1987

Ctje1987 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    2.822
    94
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Okee thanks liefde! Dan ga ik denk ik toch nog overstappen.. hahaha ben altijd zo'n trouwe klant hihi. Als ik ergens bij zit, dan blijf ik omdat dat makkelijker is ;) Zit ook al 8 jaar bij T-mobile ;) maaaar dit is een mooi moment om over te stappen!

Nou, de andere ZP meiden liggen lekker te slapen!

9. Liefde1987

Liefde1987 Fanatiek lid

2 apr 2012
    1.325
    1
    0
    Haha heb ik meestal ook hoor, als ik ergens bij zit blijf ik er meestal. Overstappen is vaak zo'n gezeur of er gaat altijd wel wat verkeerd!!
    Ik was altijd bij mijn vader in verzekerd, maar toen we gingen samen wonen heb ik samen met m'n man de verzekeringen doorgespit...Maar hij krijgt via z'n werk korting bij Agis, en ik vind Agis erg fijn. Mooi duidelijk overzicht ook als je inlogd, alles netjes op een rijtje......

Jaaa iedereen slaapt nog lekker haha, die schrikken zich rot als ze zien dat er 's ochtends zo veel gekletst is ;)

10. Kaatje87

Kaatje87 Fanatiek lid

2 dec 2011
    2.602
    125
    63
    Jaaaaaa liefde!!! Super!! Gefeliciteerd!! Geniet er van meis! Goed begin van de kerstdagen zeg :)

11. Kaatje87

Kaatje87 Fanatiek lid

2 dec 2011
    2.602
    125
    63
    Haha ja ik ben net wakker.. Dus dacht shit tis al 9.10.. Snel op t forum kijken.. Haha en idd jullie zijn al ff aan het kletsen..

12. Liefde1987

Liefde1987 Fanatiek lid

2 apr 2012
    1.325
    1
    0
    @Kaatje jaaaaaaaaa bedankt! Het begint zeker super goed deze dagen.

Nu jij en Mammietammie nog.....

Meiden ik ga wat doen, voordat ik hier het hele forum spam ;) hahaha

Fijne dagen!!!

13. Ctje1987

Ctje1987 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    2.822
    94
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hahaha okee Liefde! Fijne dag vandaag, maar dat komt vast goed!

Goedemorgen Kaatje - Fijne kerst!! :) Ik ga gauw schoonmaken, om 13.00 staat de familie voor de deur.

14. Mammietammie

Mammietammie Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.567
    0
    36
    Zuid-Holland
    Jaaaaaaa wat super liefde! Wat een timing :D Van harte gefeliciteerd meid! Goed dat je er positief in staat want dit keer gaat het helemaal goed, zeker weten :)

Ik ben vanochtend ongesteld geworden. Jammer maarja nu kunnen we wel weer verder en heb ik hopelijk geen geklooi meer met spotting enzo en hoop dat die verschrikkelijke buikpijn ook minder word. Ennnn. 1 positief puntje eraan: ik mag mijn eigen gemaakte toetje morgen eten :D Zit rauw ei in ;)

15. Mammietammie

Mammietammie Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.567
    0
    36
    Zuid-Holland
    Oja en wat lief dat je aan me denkt liefde :) Fijn om te horen :) Maar het is je van harte gegund hoor!

16. Kaatje87

Kaatje87 Fanatiek lid

2 dec 2011
    2.602
    125
    63
    Goedemorgen Ctje! Jij ook een fijne kerst!
    Jullie allemaal een fijne kerst meiden!

@Mammietammie, balen meis! Had het je zo gegund!
    Gaan we samen naar de volgende ronde...

17. Hilse

Hilse Niet meer actief

@liefde, JAAAAA gefeliciteerd!!! :D:D
    Dat worden nog eens fijne feestdagen! Hihi

@mammietammie, jammer meid!! Maar geniet maar extra van je toetje hihihi

@verzekeringen, aaahh word er gek van. Wil ook nog overstappen maar valt niet mee :p

18. Ctje1987

Ctje1987 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    2.822
    94
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Howww wat jammer mammietammie!! Maar inderdaad.. rauw ei kan nu geen kwaad en een wijntje bij het eten, mmm! Op naar de volgende ronde! Jouw mooie babynieuws en dat van Kaatje komt in 2013! :)

@Hilse - naar welke maatschappij wil jij overstappen?

Ik word nu echt een waggelende eend! Ik heb t hele huis gestofzuigd en nu tintelen mn benen, mn rug doet zeer en ik zie allemaal gele vlekken hahaha, misschien moet ik iets rustiger aan doen. Maaaar het huis is schoon! Mannetje boos want die zou het doen, maar hij ging eerst sporten, ik vind t dan zo lullig als hij t hele huis nog moet doen.

19. Kaatje87

Kaatje87 Fanatiek lid

2 dec 2011
    2.602
    125
    63
    Oooh Ctje, nu wel rustig aan gaan doen hoor!

20. Sunshine24

Sunshine24 Fanatiek lid

27 mrt 2012
    1.284
    0
    0
    Ohhhh liefde meid van harte geflecteerd ik zei et je toch!!!!! Je temp is zo hoog ooooohhh wat goed zeg geniet ervan meis .. Nu zijn we samen zwanger hihi!!!!! Hier alles goed ziekjes m verkouden balen! Ik reageer straks meer! Meid ben zo blij boor je maar het kon niet missen

Deel Deze Pagina