Wij gaan voor eerste kindje in 2012 (DEEL2)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Sunshine24, 17 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liga

liga Fanatiek lid

27 okt 2011
    1.569
    0
    0
    NULL
    NULL
    Krijg je geen echo om te zien waar het bloed vandaan komt ctje?? Blij dat t gestopt is maar vind dat ze toch wel makkelijk doet je vk...
    Misschien eens gesprek aanvragen op je werk? Let op jezelf hè meid!

Hier is alles helemaal klaar das wel fijn :)

2. Mammietammie

Mammietammie Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.567
    0
    36
    Zuid-Holland
    Fijn dat het gestopt is Ctje, maar ik vind het ook wel zorgelijk. Ik snap niet dat ze je geen advies geeft om minder te gaan werken. Misschien dat je het met halve dagen werken of minder hele dagen werken beter aan kan.

Liga, hahaha dat is idd normaal al irritant maar met die horrormonen erbij....gggrrrr ;)

3. Ctje1987

Ctje1987 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    2.822
    94
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Jaa, ik vind het ook zo stom dat ik geen echo krijg!! Ze zegt: in het ziekenhuis zouden ze nu niks anders doen dan wat ik nu doe.. een beetje bloedverlies kan geen kwaad, zolang het geen maandverbandje vol is.. Ik kijk even aan hoe het vandaag gaat en anders bel ik gewoon weer terug en dan vraag ik om een echo.
    Volgende week wil ik idd een gesprek op mn werk.. kijken of het mogelijk is om wat te minderen.

4. Hilse

Hilse Niet meer actief

Ctje, gelukkig is het bloeden nu gestopt. Maar ze doet er idd wel een beetje makkelijk over hoor! Als je het niet vertrouwd moet je zeker een echo eisen! Zij is er tenslotte om jou te helpen.

En leuk zeg zo'n avond! Voelt toch wel goed he?
    Ik heb ook een info avond gehad, over kraamzorg vk gyn en ziekenhuis enz. Maar was niet in m'n eigen ziekenhuis, maar daar komt vast ook nog wel wat :)

@liga, aahh mannen! Hij moet het nu toch snappen :p hihi

5. Veetje83

Veetje83 Bekend lid

31 jul 2012
    553
    1
    16
    Fulltime werkzaam in de techniek
    Noord-Brabant
    @Ctje, gelukkig is het bloeden nu minder!! Kan me voorstellen dat het schrikken is!
    Ik zou ook voor de zekerheid gewoon een echo vragen.. Dan kunnen ze toch even kijken, wie weet dat er wel een oorzaak is voor het bloeden en die alleen te vinden is middels een echo.. Die zekerheid is dan gewoon fijn!
    En je werk.. snap dat het lastig is.. maar zou inderdaad het gesprek aangaan.. het gaat tenslotte om jouw gezondheid en de gezondheid van je kindje!

Trouwens wel leuk dat je zo'n info avond hebt gehad! Zou ik ook graag doen.. maar dat duurt voor mij nog even :).

@Hilse, bedankt voor de tip van de sokjes bij het Kruidvat.. :D. Ik wacht er nog even mee na mijn eerste echo, maar zag dat de aanbieding geldig was tot 4 november.. dus dan kan ik het daarna bestellen/halen.
    Zag ook dat er een voedingskussen in de aanbieding was en hoor van verschillende dames dat het fijn is om tijdens je zwangerschap met zo'n ding te slapen.. Dus die bestel ik dan ook gelijk mee :D.

@Mammietammie, het lijkt me vreselijk om met tegenzin naar mijn werk te moeten gaan.. Ik hoop voor je dat het je toch nog gaat bevallen, want het is toch een belangrijk deel van je leven, je werk! Ik snap dat je vriend de zekerheid voor een zwangerschap wil hebben.. maar aan de andere kant.. een kindje kan je niet echt plannen.. Hopelijk hoef je er niet te lang op te wachten en ben je voor het eind van het jaar nog in blijde verwachting!!
    En trouwens, je zegt dat je er deze ronde geen vertrouwen in hebt? Haha, dat dacht ik nou ook in de ronde dat het juist raak was ;). Dus *duim duim hoop hoop* :D.

@Sunshine, fijn dat je weer bij de gyn terecht kan.. nog even geduld.. deze weken zijn het meest "frustererende".. die voor je ei.. want voor mijn gevoel waren die een beetje nutteloos.. Maar goed, voor je het weet is het weer klustijd :D.

@Liga, laat je hormonen maar lekker vliegen hoor :D.. Haha, groot gelijk! Ik denk dat ik er nu nog niet zoveel last van heb.. maar merk door mijn vermoeidheid dat ik wel sneller emotioneel ben, maar dat heb ik altijd al gehad..
    En misschien komt het ook door mijn hormonen.. geen idee. Oja, en ik merk ook dat mijn lontje wat korter wordt.. haha, dus PAS OP! ;).

6. liga

liga Fanatiek lid

27 okt 2011
    1.569
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ctje goed zo gewoon er bovenop zitten hoor!

Veetje ja die lOntjes weten wat :p had echt een rotdag vandaag was zo sacho! Werd ook weeeer door m'n werk gebeld dat er een open dienst was... Echt hoe dom zijn die mensen ik
    Zit al dik 3 maanden thuis !

7. Ctje1987

Ctje1987 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    2.822
    94
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    @all - hier gaat het weer gewoon goed! Geen vocht/bloed meer verloren gelukkig. Ik merk wel dat mijn conditie aan het verslechteren is.. Dat is wel logisch, maar ook wel even wennen. Gisteren een stukje gelopen met mn man en na 5 min kreeg ik al last van mijn buik! Toen we uiteindelijk thuis kwamen, kon ik niet meer!!

Ik heb sinds gisteren echt zo'n onrustig gevoel: ik wil alle babykleertjes wassen en alles klaar hebben hihi. Gelukkig kan ik het goed tegenhouden, want het is nog vrij vroeg daarvoor.. moet nog 3 maanden!!

Hoe is het met jullie? Nog even en dan is het 1 november Veetje!! :) Dan gaat het ook opschieten voor Liga! :) Spannende tijd!! :)

8. liga

liga Fanatiek lid

27 okt 2011
    1.569
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ctje luister goed naar je lichaam die geeft alles heel goed aan:). Ben blij dat je geen bloed meer verloren hebt!
    Ik kreeg ook al vroeg nesteldrang gewoon lekker aan toegeven;) Je kunt t altijd een tweede keer wassen Hahaha.
    Ik vind de tijd echt voorbij vliegen nu nog maar 7 weken ik kijk zo naar de bevalling uit!:)
    Ik merk echt dat beeb minder ruimte krijgt als ik op m'n zij lig krijg ik eerst flink wat trappen als commentaar Naar het matras :p

9. liga

liga Fanatiek lid

27 okt 2011
    1.569
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oja we hebben geboortekaartjes besteld gisteren en we zijn definitief uit de naam !:)

10. Ctje1987

Ctje1987 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    2.822
    94
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Goed liga!! Wij zijn ook definitief uit de naam en het kaartje! Fijn gevoel he? Leuk dat je de kaartjes al besteld hebt. Ik wacht er nog even mee tot ik ook de 30 wkn gepasseerd ben hihi.
    Wat goed dat je uitkijkt naar de bevalling! Super stoer! Ik ben nog steeds bangggg! Wil mn kleintje wel heel graag vasthouden en zien, maar ik ben gewoon echt heel bang voor de bevalling. Maar goed.. hij moet er toch uit ;)

11. liga

liga Fanatiek lid

27 okt 2011
    1.569
    0
    0
    NULL
    NULL
    Niet bang zijn joh ! Ik heb een paar keer over de bevalling gedroomd en t was zon mooie droom! Nadat ik bevallen was kon ik alles weer en voelde ik me zo goed! Leuke dromen zijn dat :) misschien doet moeder natuur dat om de angst weg te halen ;)

12. Ctje1987

Ctje1987 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    2.822
    94
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Jaaa ik droom ook over de bevalling en dan gaat t ook allemaal goed! :) maar ik vraag me nu elke keer af hoe lang t duurt voor ik alles weer een beetje kan.. kan me er niks bij voorstellen.. kan ik gelijk weer zitten en lopen en naar de wc enzo hihi daar ben ik nu zo mee bezig!
    Zit nu even bij de kapper, heerlijk even een momentje voor mezelf ;) Net bij Only wat topjes gekocht. Neem ze gewoon in een L, dan heb ik geen positietops nodig ;) Verder van die soort cols/sjaals gekocht :) even een dagje voor de aanstaande mama dus. Mijn man is ook zo bezorgd, super lief. Hij zorgt heel goed voor me.

Vanavond weer heerlijk met thee naar The voice kijken! :)

13. liga

liga Fanatiek lid

27 okt 2011
    1.569
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heerlijk geniet ervan!

14. Sunshine24

Sunshine24 Fanatiek lid

27 mrt 2012
    1.284
    0
    0
    Lieve lieve lieve Hilse bedankt voor je pendel hihi, heb je hem weer gevonden?! Dikke x

15. Sunshine24

Sunshine24 Fanatiek lid

27 mrt 2012
    1.284
    0
    0
    Ctje vroeg me al af hoe het met je ging gelukkig weer beter! Geniet maar even van je rustig dagje en rustig aan doen hè! Hihi Leuk meiden dat jullie de kaartjes klaar hebben en de naam hihihihi! Liga nog even en dan ben je er! Komt echt goed!

16. Ctje1987

Ctje1987 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    2.822
    94
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Spannend sunshine!! Heeft Hilse december gependeld? Leuk kerstcadeau!! Al is een vervroegd kerstcadeau in november natuurlijk nog beter!! :)

Dames, vraagje: ik heb t er met mn man over gehad en ik ga het fulltime werken de laatste 8 weken tot mn verlof gewoon niet redden. Ik ben nu al - in de vakantie nota bene - bekaf! Kun je nagaan hoe ik me straks na een dag werken voel! Het liefst wil ik de helft gaan werken of net iets meer. Hoe gaat dat? Kan ik me voor 50% ziek melden of heeft mn werkgever een verklaring van de vk nodig en geven ze dit 'zomaar'?

17. Mammietammie

18 jan 2012
    1.567
    0
    36
    Zuid-Holland
    Hoi dames, hoe is het met jullie? Leuk weekend gehad?

Ctje ik zou even contact opnemen met jullie Arbo arts om te vragen hoe of wat. Ik zal het straks nog even aan mijn vriend vragen, die werkt op personeelszaken dus weet denk ik wel hoe of wat. Maar die zit nu vol spanning fey-aja te kijken dus zal hem maar niet storen ;)

Ik heb de afgelopen maanden al zoveel klachtjes gehad en het was geen een keer raak, maar nu heb ik toch wel wat vreemde dingen... Sinds het stoppen met anticonceptie zit ik mega onder de puisten en nu zijn ze in een paar dagen tijd bijna helemaal verdwenen :$ Verder af en toe last van boeren, terwijl ik normaal gesproken nooit boer, ik kan het niet eens (ook niet expres!) En ik heb het idee dat met vlagen mijn reuk en smaak sterker is. Vrijdag aten we lasagne en ineens kon ik alle kruiden specifiek onderscheiden waardoor het apart smaakt, vriendlief proefde niets bijzonders... Ook rook ik gisteren de hele dag hondenpoep terwijl er toch echt niets in de buurt was (veelvuldig gecontroleerd :)), rook het zelfs nog toen ik fris gedoucht richting bed ging. Verder regelmatig een rommelende buik maar dat is voor mij niet bijzonder. Zit nu 10 dpo als het goed is. Ik ben zo benieuwd maar ook zo bang dat het weer niet zo is. Daar ga ik uit zelfbescherming ook maar vanuit, het is tenslotte al vaker niet dan wel raak geweest...

18. Ctje1987

Ctje1987 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    2.822
    94
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    @Mammietammie - thanks! Mijn vk zei idd ook dat het via de bedrijfsarts gaat. 12 nov gaat er bij ons een nieuwe periode en ook een nieuw rooster in, ik wil dan naar 3 ipv 5 dagen..
    Hahaha mijn man zit samen met mijn zus voetbal te kijken. Ik kijk half mee ;)

Je 'kwaaltjes' klinken goed!! Ik had echt bijna nergens last van.. maar wel van een sterkere reuk en smaak. Zo lust ik al sinds t begin van mn zwangerschap geen lasagne meer.. en ook ham, gadver!! Ik duim voor je!! Wanneer ga je testen?

19. Liefde1987

Liefde1987 Fanatiek lid

2 apr 2012
    1.325
    1
    0
    Meiden!!! Eindelijk ben ik hier weer! En waarschijnlijk heb ik veel gemist de afgelopen 4 of 5 weken.... geen idee hoelang ik niet ben geweest :(

Maar...ik ben weer in 'de race' en het is weer lekker tijd voor zp :)

We hebben zelfs al een deel 2 van dit topic, moest ff zoeken naar jullie.

Hoe gaat het met iedereen? Heb natuurlijk niet alles terug gelezen.

@Barb, gefeliciteerd met jullie zoon!! Fijn dat het goed gaat.

@Veetje, wauw zwanger!!!! Gefeliciteeeeeerd, gaaf zeg

@Mammietammie, bijna testen, ik hoop dat t nu eidenlijk raak voor je is!

@Sunshine, hoe is het bij de gyn gegaan? Is volgens mij al ff geleden, maar dat heb ik allemaal gemist ;)

@alle zwangeren, alles goed? :D Het schiet nu voor de meeste ook al aardig op he...

Hier gaat t allemaal prima nu. Heerlijke vakantie en Dubai gehad. Omdat alles nog even onzeker was met alle onderzoeken enz enz en we even niet echt met zwanger worden bezig konden zijn heb ik zp ook maar even niet meer bezocht. Had er ook niet echt behoefte aan, maar net was ik toch wel erg nieuwsgierig hoe het met iedereen ging.

Ik ben ondertussen doorgestuurd naar de fertiliteitsarts, heb weer 10 tabletten Provera om mijn cyclus op gang te helpen. Nog 5 pilletjes te gaan. Vervolgens moet ik op cd 3 tm 7 Clomid slikken, en op cd 11 een echo om te kijken of er een mooi eitje is. Nog 5 dagen en dan begint mijn nieuwe cyclus weer en kan ik ook eindelijk weer zeggen dat we met zwanger worden bezig zijn!! Heerlijk om straks hopelijk weer een eisprong te hebben.... kan niet wachten :)

K zal vanaf nu weer leuk fanatiek met jullie meekletsen :)

XXX

20. Mammietammie

18 jan 2012
    1.567
    0
    36
    Zuid-Holland
    Liefde! Gezellig dat je er weer bent meid! Balen voor jullie dat je in de tussentijd nog niet echt bent opgeschoten. Ik hoop dat het met de clomid gelijk raak mag zijn.

Ctje ik heb het nog even gevraagd. Je kunt in gesprek gaan met je werkgever en dan aangeven wat je wilt en waarom. Omdat je al langer dan 24 wk zwanger bent krijgt je werkgever een uitkering voor de uren die jij 'ziek' bent, het kost de werkgever dus in principe niks en daardoor zou het raar zijn als ze je niet willen helpen hierin. Mochten ze wel moeilijk doen dan kun je het beste een advies van je verloskundige of huisarts krijgen dat je minder moet werken.

Deel Deze Pagina