Ervaringen met embryoscope?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Pien15, 7 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Hoi dames!

Deze week geconstateerd dat de verse tp van onze 2e IVF ook mislukt is. We hadden dit keer 4 follikels, 4 eicellen, 2 goede bevruchtingen (2-cellig), 1 teruggeplaatst op dag 2, de andere in de vriezer.
    Ik vond het al geen monsterscore, maar was toch blij met het resultaat gezien de 4 follikels, tot aan afgelopen woensdag toen de menstruatie doorbrak natuurlijk...
    De eerste IVF had ik 9 follikels, 6 eicellen, met dezelfde hoeveelheid menopur (150). Ook toen had ik 1 terugplaatsing (4 cellig) en 1 cryo. De cryo ontdooide niet goed.
    Bij de tweede IVF mocht ik na de eerste FM ophogen naar 225 eh, maar dat helpt je niet meer in aantallen.
    Een volgende keer zal ik dus zeker beginnen met 225 en dan maar hopen dat ik dan weer een mooi aantal eicellen heb.

Maar wat kunnen we anders doen een volgende keer? Ik heb bijvoorbeeld gelezen over de embryoscope. Ik ben daar wel erg nieuwsgierig naar. Wij krijgen de embryo's op dag 2 teruggeplaatst. En hoewel het me ergens ook wel lijkt dat de buik de beste plek is, vraag ik me toch af hoe de ontwikkeling van de embryo's gaat. Ik heb gehoord dat als je een blastocyste op dag 5 uit de embryoscope teruggeplaatst krijgt je toch een behoorlijk hogere slagingskans hebt. Jammer genoeg zal ik voor zo'n embryoscope een eind verder moeten reizen. Nu zitten we lekker dichtbij.

Daarom ben ik wel erg benieuwd naar jullie ervaringen. Waar ben je onder behandeling en wat is je ervaring met de embryoscope? Heeft dit een meerwaarde gehad voor je gevoel?

Alvast bedankt!!

2. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Ff up

3. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.453
    1
    0
    Hey Pien, ik heb Dit gevonden over Gent, maar dat gaat niet over de embryoscope, maar toch interessant Slaagkans ivf stijgt naar 50 procent door nieuwe 'cleanroom' - HLN.be
    Ze plaatsten wel op dag 5 terug.
    Ik heb de Eeva gehad zoals je misschien weet in het VU, dat vond ik heel goed! Het wordt wel op dag 3 teruggeplaatst, maar ze kunnen met 85 procent nauwkeurigheid bepalen of het op dag 5 een blasto gaat zijn! Je moet hiervoor wel minimaal 5 bevruchtingen hebben dat wel...
    Ik hoop dat je ervaringen te horen krijg van de embryoscope, waar hebben ze deze? Rotterdam en Voorburg ofzo? Ik weet het niet eens! De eeva heeft wel hetzelfde idee dat de embryo's niet meer uit het oventje hoeven voor beoordeling omdat er een camera'tje in zit.

4. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Dankje Doortje! Nu je het zegt wist ik wel dat ze bij jullie Eeva hebben. Ik heb dat al eens eerder gevonden. Dat is in het VU toch? Ik heb nog eens naar de statistieken van het NVOG gekeken en het VU is toch echt wel de beste en niet alleen in 2012, maar ook daarvoor. De verschillen met het UMCG zijn echt opvallend groot. Zo is de kans op een doorgaande zwangerschap in het UMCG bij IVF 14,7 en in het VU 20,9. Bij ICSI zijn de verschillen nog groter. UMCG scoort als een van de laagsten. En ik weet wel dat die verschillen verklaard kunnen worden door verschillende factoren, maar ik kan me niet voorstellen dat die verschillen soort patiënten zo groot is dat dat gat verklaard.
    Ik vind het maar lastig... Ik blijf het liefst dicht bij huis, want het is allemaal al zo belastend, maar ja als ik daarmee m'n kansen niet optimaal benut is dat wel zonde natuurlijk....

Iemand nog ervaringen met de embryoscope? Ik neem aan in elk geval genoeg DD en Gent gangers?

5. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.453
    1
    0
    Hey Pien, ja ik heb ook voor het VU gekozen vanwege de goede cijfers en daar heb ik ook de cryo cijfers bij meegenomen. Bij de open dag zei de hoofdarts dat ze hele goede embryologen hebben en dat zij voor een groot deel bijdragen aan de hoge slagingskansen (logisch dat hij dat zegt), maar klopt denk ik ook want de ontdooiingscijfers zijn hoog! Ook de cryo cijfers zijn hoger dan ergens anders... Maarja volgens mij staat daar wel tegenover dat ze alleen cryo's van erg goede kwaliteit invriezen, dus dat je dan relatief misschien minder kansen hebt. Maarja dan wordt je ook niet blij gemaakt met 10 cryo's terwijl je heel weinig kans hebt dat ze blijven plakken.
    Mocht je voor het VU gaan dan kun je bij mij slapen als dat soms nodig is... Ik woon op 25 minuten rijden er vandaan.
    Maar het is inderdaad wel een gedoe zo ver weg hoor pfffff. Ik zat al een beetje te denken als het niet zou lukken om dan naar Gent te gaan omdat ik dacht dat wij misschien picsi en assisted hatching nodig zouden hebben, maar daar zag ik ook enorm tegenop.
    Balen dat het UMCG gewoon niet beter zijn best doet ;) of mag ik dat niet zeggen?

6. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Da's lief aangeboden Doortje :). En weet je qua sfeer en personeel vind ik het MCL-UMCG helemaal prima. Dat is het probleem ook niet, maar het was zo veel makkelijker geweest als zij ook iets meer vooruitliepen in de ontwikkelingen... Maar ja misschien is het UMCG in andere disciplines dan weer beter dan het VU, je weet het niet. Een ziekenhuis kan ook niet overal in uitblinken... Ik heb trouwens het idee dat ze bij het UMCG ook al erg streng zijn op de cryo's. Wij hebben er tot nu toe ook maar steeds 1 gehad. maar de zwangerschapsresultaten zijn wel erg bedroevend van cryo's, ongeveer 11%...
    En uiteindelijk is het ook een kwestie van geluk. En heb ik geen idee waar bij ons nou echt het probleem zit. Zijn de eicellen van mindere kwaliteit door de endocystes? Is mijn immuunsysteem te actief (i.v.m. de Hashimoto, trage schildklier)? Match ik gewoon slecht met mijn man's DNA? Daar gaan we hier in NL in elk geval niet achterkomen vrees ik...

7. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.453
    1
    0
    Nou Pien, ik up 'ma even voor je hoor! Ik ben ook wel benieuwd! Er zullen toch vast wel mensen zijn mer ervaringen?

8. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Dankje Doortje, valt een beetje tegen he...

9. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Hey Pien

Wij gaan voor de embryoscope in Duitsland en als er bevruchtingen zijn (ze bellen me dadelijk als het goed is..) gaan ze in de embryoscoop tot 5 dagen. Dat kost best wel wat maar wij wilden weten of alles doordeelt na 3 dagen ;) Maar ik heb dus nog geen ervaring.

Deel Deze Pagina