Wij willen vanaf mei/juni voor een 2e kindje gaan. Onze eerste heeft bijna 2 jaar geduurd en werd ik zwanger de ronde direct na hsg, dus heel benieuwd hoe dat nu gaat. Ik ben wel al gestopt met de pil, we gebruiken nu condooms. Wie begint er ook binnenkort voor een 2e kindje?
Wij! Vanavond laatste pil 🎉🎉. Wij hebben een flinke tijd moeten wachten op uitslagen van erfelijksheidsonderzoeken maar dat is nu eindelijk afgerond en ik ben geen drager, dus we mogen 😊. Wat een geduld hebben jullie moeten hebben zeg. Hier was het na 10 maanden raak bij onze eerste.
Hier ook voor een 2e vanaf mei/juni. Ik heb na deze strip nog een nieuw doosje en daarna wil ik er voor gaan. (en ml staat er positief tegenover, hopelijk bedenkt hij zich niet meer...) Bij onze 1e was het in de eerste ronde raak maar toen was ik al wel een half jaar met de pil gestopt. Aangezien ik toen symptomen van endometriose kreeg wil ik nu niet eerst ontpillen maar er direct voor gaan. Liefst zou ik er nu al voor gaan maar sinds januari een nieuwe baan en ml krijgt in mei te horen of zijn jaarcontract wordt omgezet naar vast (verwachten van wel) en die zekerheid is voor ons fijn. Ik heb wel een vast contract maar wil eerst rustig erin komen op het werk zonder extreem moe te zijn.
Wij willen dan voor onze derde gaan, mag ik ook mee praten? Na een stop willen we ook weer in juni beginnen. We willen geen winterkindje, en voor mn lichaam ook even lekker dat ik stop met zwanger zijn. Alle zwangerschappen eerste ronde (1x 2e ronde raak) nu 2 kindjes en 5 sterrenkindjes en 1 bonusdochter. wachten duurt lang.... Zo gaat de tijd misschien iets sneller hihi.
Wat akelig dat het al zo vaak mis is gegaan . Wel leuk, een derde! Ik doe ook niet aan ontpillen. Ik verwacht dat ik net als de vorige keer weer snel een normale cyclus heb, zou fijn zijn .
tuurlijk ben je ook welkom als je voor een 3e gaat heftig hoor zoveel miskramen. Ik ben niet met de pil gestopt om te ontpitten, maar doordat ik hem de laatste 2 maanden zo vaak was vergeten en steeds bloedingen kreeg tussendoor. Dan maar helemaal geen pil en condooms gebruiken tot we er klaar voor zijn. We hebben hele heftige maanden achter de rug waarin ons zoontje doodziek is geweest. Nu gelukkig weer volledig hersteld, maar we zijn er nog behoorlijk van onder de indruk
Jeetje koekenpan dat is zwaar, dat zet alles in een ander daglicht. Ik ben blij dat hij hersteld is en volledig. Dit is niet vanzelfsprekend. Ik snap dat je na de roerige tijd, eerste even rust in de tent wil hebben voor de volgende op stapel staat. Even een time out. Ik moet zeggen dat het voor mn lichaam wel even goed is om niet zwanger te zijn en als we in juni beginnen wordt het maart en vanaf die maand willen we een kindje. @Kris80 hoop voor je dat jouw lichaam snel weer de cyclus aanpak. En ben blij voor je dat je geen drager bent. Dan weet je dat je niets door kunt geven. Hopelijk hoef je deze keer niet zo lang te wachten. @MamaLe snap dat Ml wil wachten om te kijken of zijn contract vast wordt, het zijn toch onzekere tijden. En inderdaad dan zou ik ook niet ontpillen maar er direct na de laatste pil vol voor gaan. Spannend weer he.
Wat heftig koekenpan. Fijn dat hij nu hersteld is maar kan me voorstellen dat je daarvan moet bijkomen. Wat heeft hij gehad? Kris, hopelijk is het snel raak! Ik vertrouw er ook op dat mijn cyclus snel terug is. Vorige keer namelijk direct. Meijtje, wow 4 kindjes straks. Zie dat je sinds je dochter al 2 miskramen hebt gehad, heftig maar snap dat het goed is om je lichaam even zonder zwangerschaps te hebben. Hier heeft mijn lichaam echt wel even moeten ontzwangeren. Heb bijna 8 maanden bv gegeven en daarna heb ik nog wel enkele maanden last gehad. 3 maanden terug moest ik ook echt nog niet aan een 2e denken maar nu kriebelt het zo erg. Vanavond goed gesprek met ml gehad. Hij ziet altijd ontzettend veel beren op de weg maar wilt wel ook graag een 2e en vind ook een leeftijdsverschil van 2,5-3 jaar mooi. Dus nog 3 strips en dan gaan we ervoor. Echt heel spannend
Respect MamaLe dat je 8 maanden gegeven hebt, ik 4 toen was ik er echt klaar mee. Met werk en 2 andere kinderen erg veel. Ja na deze stop ik, nu hopen dat de volgende goed gaat... Kan zomaar zijn dat ik nog een jaar bezig ben. Ik ben trouwens nog niet ongesteld sinds de curretage. Al heb ik daar niets van gevloeid. Ben echt heel goed schoongemaakt.
Ik klets ook even mee als dat mag. Onze eerste wordt deze maand 1 en sinds 2 maanden gaan we voor een tweede. Omdat ik PCOS heb en het bij de eerste 1.5 jaar duurde na 3 rondes Clomid (zwanger na 150 mg) wilden we er niet te lang mee wachten. Nu heb ik het idee weer geen eisprong te hebben door het doen van ovulatietesten. Het maakt me nu al moedeloos. Ik werk toevallig in het ziekenhuis en heb intern een mail gestuurd naar de fertiliteitsarts waar ik bij de eerste ook liep en ze raadde me aan toch al voor een doorverwijzing te gaan omdat ik na het stoppen met bv 7 maanden geleden pas 4 menstruaties heb gehad. De eerste kwam meteen na het stoppen en de tweede er snel achteraan. De 5 maanden erna dus maar 2 menstruaties gehad. Ik heb morgen de afspraak bij de ha. Spannend! Hopelijk mag ik snel weer met de Clomid beginnen.
Ons zoontje heeft een invaginatie van zn darmen gehad, waarbij de dunne darm helemaal tot aan zn rectum in de dikke darm was gezakt. Hij is hieraan met spoed geopereerd waarbij een stuk darm is verwijderd, omdat dat aan t afsterven was. Hij heeft later nog meerdere complicaties gekregen, waarvoor hij nog een keer geopereerd is. Heeft in t ziekenhuis nog een longontsteking en buikvliesontsteking opgelopen. Na 3 weken ziekenhuis knapte hij eindelijk weer op en nu is hij weer zn vrolijke zelf. Bij mij kriebelde t vanaf dag 1 na de bevalling alweer voor een 2e. Ik vind moeder zijn echt heel erg leuk (het zwanger zijn en bevallen wat minder, maar het is het zo waard). Ik heb ook 8 maanden borstvoeding gegeven en daarna al snel gestopt met de pil, dus nu hormonaal weer een beetje normaal aan t worden. Krijg ook eindelijk mn libido weer terug na 1.5 jaar! dat is wel echt heel fijn!
Meijtje, ik weet ook niet of ik het bij een2e weer zo lang vol ga houden hoor. Het scheelt nu wel dat ik een stuk dichterbij werk dan eerst (toen 1,5-2 uur rijden nu 30 minuten) dus heb dan straks hopelijk wel war meer rust. Ook had ik toen diverse bedrijven waar ik heen moest dus kolfplek was soms even zoeken. Nu een vast bedrijf. We gaan het dan wel weer zien. Pff heftig koekenpan, snap dat je van alles zeker zal moeten bijkomen. Heeft het nog verdere gevolgen voor je zoontje dat hij een stuk darm mist? Hier gelukkig een heel makkelijk en gezond meisje. Begint nu met dr peuterpubertijd maar meestal is ze super lief, behulpzaam en slaapt ook super s nachts (klop het even af.. ). Dus ben benieuwd hoe dat met een tweede gaat.
Wat heftig Koekenpan! Gelukkig dat hij nu opgeknapt is, wat lijkt me dat zwaar. Zo'n mini in het ziekenhuis, knap ook dat je er al weer bijna aan toe bent. Ik moest echt bijna anderhalf jaar bijkomen van nummer 1 . Wat bv betreft, dat is helaas mislukt bij zl. We gaan er straks weer vol voor, alleen nu wil ik er wel meteen een lactatiekundige bij hebben. Misschien zelfs al wel eerder wat advies vragen. Zijn ovulatietesten wel betrouwbaar bij PCOS? Meen dat ik dat ooit eens heb gelezen... Wel vervelend dat je weer de molen in moet, hopelijk gaat het nu sneller nu je weet wat de juist afstemming is vd clomid?
Wij willen in de zomer/na de zomer voor een 3e gaan, is dat ook goed ? Ik heb 2 zoontjes, eentje die volgende maand 2 wordt en eentje van bijna 6 maanden. Wij wisten eigenlijk direct na de bevalling al dat we nog niet compleet waren en het kriebelde meteen weer ondanks de beide jongens echte huilbaby's waren.
Hoi meiden! Ik klets ook graag mee! Vorige maand ben ik gestopt met de pil en wij gebruiken nu ook condooms om te zien hoe m'n lichaam het zelf weer gaat oppakken, dus fijn in de ontpilfase. Wij verwachten dit 2 maanden te doen, dus ergens eind april/begin mei echt bezig te gaan. Ik heb al een zoon van 12 uit een eerdere relatie trouwens. Leuk om zo samen onszelf een zwangerschap in te kletsen!
Hoi meiden, mag ik ook meekletsen? Ik heb een zoontje van bijna 9 maanden en wij willen ook graag voor een tweede kindje gaan. Het lastige is alleen dat ik nog borstvoeding geef en dit gezien mijn zoontje ernstig eczeem heeft (wat nu gelukkig goed gaat!) graag tot 1 jaar wil volhouden. Ik ben dus ook nog niet ongesteld geweest. Wel heb ik al weken regelmatig het gevoel wel ongesteld te gaan worden, dus ben ik begonnen met ovulatietesten. Ongeveer een week geleden had ik een positieve ovulatietest, dus ik heb goede hoop dat ik nu mijn cyclus aan het terugkrijgen ben! Mocht dit niet zo zijn, dan wil ik de borstvoeding rond een jaar gaan afbouwen en zullen we ergens deze zomer voor een tweede kindje gaan!
Hoi meiden, Ik zie dat er ook meiden mee kletsen die voor een derde wondertje willen gaan, leuk! Wij ook alleen nu nog niet..ookal gebruiken we momenteel geen anticonceptie en mijden we de vruchtbare dagen. Sinds de geboorte van mijn zoontje gebruik ik al geen anticonceptie dus ontpillen zal niet nodig zijn tegen de tijd dat we er echt voor gaan. Bij mijn zoontje zijn we bijna 2 jaar bezig geweest om zwanger te worden dus ik ga er nu ook wel een beetje vanuit dat het niet zo vlot zal gaan. Bij onze dochter was ik wel vrij vlot zwanger (3 de ronde) Wij willen er voor gaan zodra ik klaar ben met m'n thuisstudie, heb nog 3 examens te gaan en dan kan het. Dus waarschijnlijk ergens in juni...Ik zou ook heel graag een zomer kindje willen krijgen maarja dat kan je natuurlijk niet plannen.
Welkom allemaal ! Onze eerste was van augustus, echt zomerkindje dus. Lente lijkt me ook wel wat. Of ietsje later, juni, dan heel de zomer verlof, hoe fijn. Maar om nog wat langer van deels betaald ouderschapsverlof te kunnen genieten op basis van de 32 uur die ik nu heb, is eerder ook fijn . Maar goed, zou al lang blij zijn dat het gewoon vlot raak is en netjes blijft zitten. Ben wel benieuwd hoe lang het dit keer zal duren.
Welkom allemaal! Kris, zie dat onze kindje niet zo ver uit elkaar liggen wat betreft leeftijd. Juni kindje lijkt mij idd ook wel wat zou het ook erg leuk vinden om het met dl haar 2e verjaardag te kunnen aankondigen (begin september). Zien jullie op tegen een 2e (of 3e) zwangerschap en/of bevalling? Ikzelf zwangerschap niet. De eerste was heel makkelijk en behalve de standaard kwaaltjes ook fluitend erdoorheen gegaan. Tot 41 weken gelopen maar toen wel een hele zware bevalling met ruim 2 uur persen en uiteindelijk een vacuüm verlossing en subtotaal ruptuur. Daar kan ik dus al wel tegenop zien. Nu was dl 4200 gram en had haar handje naast haar hoofd dus weet dat het laatste de oorzaak was van alle ellende ben dus wel bang dat ik straks weer zo'n groot kindje moet baren. De kriebel voor wel een tweede is overigens wel vele malen groter dan de angst voor de bevalling. Uiteindelijk ben ik nuchter genoeg om te weten dat het maar een dag afzien is.
Volgens mij heb ik weer mn 1e ovulatie sinds de zwangerschap Ben benieuwd of ik inderdaad ongesteld word over 2 weken. Fijn om te zien dat alles nog werkt. Ik zie wel een beetje op tegen de zwangerschap en bevalling. Wil zo graag dat alles nu wel normaal verloopt. Ik heb de laatste weken veel in het ziekenhuis doorgebracht ivm hoge bloeddrukken en uiteindelijk ook zwangerschapsvergiftiging. Ik was net een paar dagen thuis omdat alles stabiel leek, toen spontaan mn vliezen braken. Daarna volgde een 25 uur durende bevalling waarvan 2 uur geperst. Zoontje kwam met een matige start ter wereld, die werd gelijk meegenomen. En omdat hij te vroeg was heeft ie nog in een couveuse gelegen. Ik zou nu zo graag minimaal tot de 38 weken willen lopen en ons kindje lekker bij me willen houden na de bevalling. Daar ben ik nog angstiger dan voor de pijn, daarvan weet ik nu in ieder geval wat ik ervan moet verwachten.