@ Amanda: vrijdag avond verrast door een goede vriendin van me. Ze belde me rond half zeven en zei: je was je haar toch zat? Ik zei ja pfff enorm. Toen zei ze nou ik kom rond half negen naar je toe dan gaat mijn zus je haar knippen, we zijn onderweg vanuit Zwolle en ze heeft haar spullen bij zich. En toen ben ik gaan nadenken wat ik met mijn haar wilde, t was lang en ik had t alleen nog maar vast. Ik op internet zitten kijken en dacht ik wil een boblijn haha zo een die van voren langer is. Nou dat is helemaal goed gekomen en t staat lekker pittig. Voel me al weer wat meer sterk en zelfverzekerd. Maar goed na t knippen zeiden ze hup omkleden en opmaken we gaan de kroeg in. Ik had daar helemaal geen zin in. Maar toch gegaan en de grootste lol gehad!!!! Gisteren gewoon t zaterdag ritueel uitgevoerd en 's avonds zijn die twee lieve meiden weer langs geweest was super gezellig en ik voel me echt stukken beter. Mijn vriendin is hoogzwanger, over drie weken uitgerekend! Wordt ik ook zoooo blij van. Wat manlief betreft ga ik even peilen of hij me niet irriteerde omdat ik zo down was. Zo niet, ga ik alsnog t gesprek aan. Xxxx
Hoi dames, Lekker Anneke dat je langzamerhand de draad weer oppakt. Hoe is het gesprek met je man gegaan? Ik heb nu lekker vakantie! We vertrekken komend weekend ben op m'n gemak bezig met de voorbereidingen, heerlijk die voorpret! Ik vind dit trouwens een heerlijk topic! Er wordt niet zoveel gekletst dat je iedere dag moet kijken omdat je anders niet meer weet waar de gesprekken over gaan... Bij mij komt de ongi er al aan, keek net ff terug en zag dat het vrijdag 2 weken na mijn geplaatste berichtje over m'n ei is, dus een kortere cyclus deze keer. Heb me toch een last van m'n (.)(.)! Zelfs douchen is niet lekker, je moet er wat voor over hebben
@Anneke Tof dat je zulke fijne vriendinnen heb! En al achter of het irri was vanwege dat je down was? @panna helemaal mee eens dat het gelukkig geen drukke topic is. Heb abbo's verwijdert bij andere topics omdat ik te veel moest terug lezen, echt irri. Lekker waar gaan jullie naar toe?? de tijd tussen je eisprong en NOD behoort 2 weken te zijn, dus dat is goed. Als je een lange cyclus heb is je eisprong later. Als ik het fout heb hoor ik het graag zon expert ben ik ook nie Maarre zijn jouw (.)(.) altijd zo gevoelig rondom je ongi?? Ik dacht dat het voortekenen waren van een zwangerschap?! xxx
hallo Mag ik met jullie mee kletsen? Ik heb mij sinds gister geregistreerd op zp. Ik ben een meid van 30 jaar en sinds 7 mei gestopt met de pil. Mijn vriend en ik zijn nu 3 jaar samen wij gaan voor ons eerste kindje.
Hoi meiden, Gister is mijn mannetje zelf t gesprek aan gegaan, en liet eindelijk blijken dat hij t net zo vreselijk vind als mij. Hij heeft beloofd voortaan eerder over zijn gevoelens te praten, zodat ik me er niet alleen voor voel staan. Ik hoop dat ie er echt van geleerd heeft. De les voor mij was dat ik in t vervolg als er iets naars is beter op let en t gesprek aan ga en hem eraan herrinner hoe fijn t is zijn te luchten. Ik ben gisteren bij de huisarts geweest omdat ik weer steken kreeg rond mijn baarmoeder, ze heeft contact opgenomen met de gyn. En die vertelde dat mijn hcg vrijdag nog maar op twaalf zat. Dus de pijn die ik nu heb zijn waarschijnlijk voor tekenen vd menstruatie. Al kan t nog wel een paar weken duren, kan ik ook een dezerzijds dagen ongi worden. Nou hoe eerder hoe beter toch in dit geval. Zit nu lekker op 150 mg diclofenac per dag en dat helpt iets, hoofdpijn heb ik gelukkig niet meer. Genoeg weer even over mij. @ Panna, waar gaan jullie naar toe. Heerlijk hoor even er tussenuit. En inderdaad die voor pret is altijd zo lekker!!!! @ Amanda, jaaa ik vind t ook echt ideaal dat je niet na een dag vet veel moet lezen om weer helemaal bij te zijn. En inderdaad ik ben dol op mijn vriendinnen ben helemaal happy met me haartjes. @ No name, van harte welkom op ons topic!! En nog even @ Panna, mij (.)(.) zijn ook altijd heel gevoelig tegen de tijd dat ik ongi wordt en tijdens en net na ook.
@anneke: fijn dat je hebt uitgesproken met je vriend, zo zie je maar weer, mannen komen van mars en vrouwen van Venus. Hopelijk komt de ongi snel en heeft je lichaam het 'opgelost' @no name: gezellig, welkom @mandjuh: heb wel vaker last van m'n (.)(.) gehad voor ongi...
@anneke fijn dat jullie erover hebben gepraat en dat hij er zelf over begon !! @panna ah ok, ik zelf heb dit niet maar heb dan ok in verleden borstverkleining laten doen mn boops zijn qua gevoel toch al raar !! Ik ben helaas net ongesteld geworden :x. Ging uit van mn laatste cyclus 29 dgn en nu zijn het weer 25 dgn. Met klussen trouwens wel aan beide cyclus gedacht. Eigenlijk is het toch heel makkelijk: je berekent je eisprong (voelt het zelfs) je klust, zwemmertjes doen hun best en je bent zwanger!! Zo niet ga je toch denken dat er iets mis is met je of met vriendlief?? Dit is natuurlijk wel heel plat gezegd maar zo denk ik er wel over Ga beginnen met ovutesten, iemand hier verstand van??
Hallo meiden!! Heb mij in het begin van dit forum ook even gemeld en heb daarna niet veel meer gekeken (op heel t forum overigens) Ik was toch even benieuwd hoe het met jullie gaat. Zoals jullie zien ben ik zwanger Echt nog zo ongeloofwaardig en heeeeel erg spannend!! Ik hoop dat alles maar goed mag gaan. Jullie succes meiden! XXX
@Mandjuh: Echt vet balen dat je ongi bent geworden!!!!!!!! ik ging naar de gyn de eerste keer om alles te laten onderzoeken en precies een dag na mijn eerste inwendige onderzoek ben ik zwanger geraakt dus ik zou zeggen ga ook hihihi. Maar ff serieus je gaat ook vaak denken dat er iets mis is dat hadden wij ook heel erg. en nu heb ik dat natuurlijk nog veel erger. ik heb geen ervaring met ovu testen maar weet wel dat als je wil bereken wanneer je ei komt je de korste cyclus van de laatste drie maanden als gemiddelde moet gerbuiken. ik kwam daar pas de laatste keer achter dus ik dacht owwwww zit dat zo en toen......... ik kan niet wachten tot ik weer ongi wordt en 15 september hoop ik te weten hoe en wat met mijn eileiders
Ik dacht dat je pas doorgestuurd wordt voor vruchtbaarheidsgehalte als je al een jaar bezig ben met klussen hmm dat van het gemiddelde wist ik ook niet nee. Maar wij klussen sowieso om de dag (soms 2) dus dat moet wel goed zitten denk. Ik hoop dat alles goed is met de eileiders. Wel spannend! Maalt het door je hoofd wat de uitslag zou kunne zijn??
Anneke, blij dat je er met je vriend over hebt kunnen praten. Denk dat 't iets "typisch" mannelijk is... Niet makkelijk, die onzekerheid waar je door moet. Ik blijf duimen voor je dat 't goed komt! Sjital, proficiat! Blij te lezen! mandjuh, jammer dat je ongi werd! Ik hoop voor je dat 't heel snel wel raak is voor jullie! Mijn vriend blijft nog minstens een week langer in het buitenland; een verloren cyclus dus nu maar, dan kan ik ondertussen wel zien wat die clomid met mijn lichaam doet....
Fieneke: wat jammer dat het een verloren maand is. anneke: wat goed dat jullie met elkaar kunnen praten en wat leuk van jou vriendin. no name: welkom mandjuh: wat spijtig dat je ongesteld bent geworden. Het lijkt inderdaad heel gemakkelijk . sjtal: een dikke proficiat. hier vanavond bloed laten nemen en vrijdag mag ik de gyn bellen ivm de uitslag. Hoop op goed nieuws.
@Fieneke wat jammer.. hoeveel rondes hebben jullie achter de rug (ff nieuwsgierig ) @claudia ben benieuwd duim voor een goede uitslag voor je. Zie op andere forums dat ze vraag van de dag stellen. Lijkt me hier ook wel leuk om elkaar zo beter te leren kennen . Wat jullie?? Hier komt ie dan: Wat voor moeder denk je te zijn??
@Amanda: nee ik besef me wel wat de uislag allemaal kan zijn, maar wacht t af want t kan alle kanten op. @Fieneke: Hè wat vervelend zeg dat ie nog langer wegblijft. Zonde van de cyclus maar idd misschien beter ivm de clomid. Maar goed hij komt niet alleen naar huis om zwanger te worden toch. Kan me voorstellen dat je hem nu toch wel mist. @Sjtal: Nog alles goed in je buikje? Heb je al last van kwaaltjes?
Inderdaad een goeie Amanda. Wat voor een moeder zou ik zijn..? Een hele trotse met een gebroken hart, maar ik houdt me vast aan de (zweverige) gedachte dat het zieltje al wist dat het niet tot een mensje zou groeien en al voortijdig zou sterven. En dat t ondanks dat toch bij mijn vriend en mij liefdevol verwekt wilde worden. Het zieltje weet dat t welkom was en dat vanaf dag 1 van hem/haar gehouden werd. En dat er nog steeds van hem/haar gehouden wordt. Dit zieltje is niet voor niks zo vroeg al terug gegaan naar de andere 'wereld' en ik weet dat het altijd dichtbij ons zal zijn. Al is het natuurlijk niet in tastbare zin. Ik weet dat ik nooit meer echt alleen zal zijn. En ik ben dankbaar dat t vruchtje mij als moeder koos, al was t alleen maar om te laten zien dat we t konden. Op een dag wordt misschien helder waarom het nog niet zo mocht zijn.... Dit is natuurlijk niet helemaal n antwoord op hoe de vraag bedoeld was maar ik kan nog niet denken aan n volgende zwangerschap
Claudia; ik duim voor goed nieuws van de gyn! Mandjuh, ronde 7 zit erop... Jij? Vermits het voor mij nu nog maar ronde 8 is die begonnen is, ben ik eigenlijk snel met de clomid enzo. Voel me er soms grof over naar mensen die al veel langer proberen... Maar ben wel dankbaar dat de HA ons wil helpen. Wat voor een moeder ik zou zijn... Beetje streng, maar altijd troostend en luisterend. Altijd op zoek naar dingen om het kindje te stimuleren. En, veel te bezorgd denk ik... Zelf heel veel meegemaakt in mijn kindertijd en jeugd en, ben als de dood dat dat kindje iets van die dingen meemaakt... Jullie? Anneke, ik wil hem nu inderdaad vooral naar huis om eindelijk nog eens een knuffel te krijgen van 'm en gewoon, zijn gezelschap. Niet enkel om het zwanger worden. Het is jammer dat hij nog later naar huis komt, maar 't hoort er allemaal bij... Knuffel!
@anneke mooi verhaal.. begrijpelijk dat je nog niet aan een volgend zwangerschap kan denken @fieneke wat rot om te lezen dat je veel heb meegemaakt in je jeugd. En wat goed dat je -mocht het zover zijn- je kind hier voor wilt behoeden. Heb je het kunnen verwerken? Over de Clomid: je moet doen wat jezelf het beste lijkt en zekers niet naar een ander kijken Hier: Ik zal zorgzaam en beschermend zijn maar ook vrijheid geven om de wereld op eigen manier te laten ontdekken. En natuurlijk streng wanneer nodig maar zal wel moeilijk zijn want echt boos worden of iets kan ik niet dan schiet ik meestal in de lach!! Lijkt me geweldig om educatief op te voeden. En het zal overweldigt worden met speelgoed... Mijn moeder heeft een speelgoed winkel! xxx