@ lindangel: Ik snap helemaal wat je bedoelt. Ik heb altijd een regelmatige cyclus gehad van 28 dagen. Ook de 2 maanden nadat ik was gestopt met de pil voor nummer 2. Echter 2 maanden geleden had ik een cyclus van 35 en afgelopen maand een cyclus van 45... Dus geen touw aan vast te knopen en hoop dat het deze maand raak zal zijn. Misschien zijn we er te veel mee bezig waardoor je lichaam doorop reageert. Dat zou kunnen. Ik was er ook van overtuigd dat ik vorige maand zwanger was. Had last van pijnlijke borsten, opgezwollen onderbuik, hoofdpijn, vlagen misselijk.. Maar helaas was het dus niet zo.. Ik hoop voor jou dat het ook snel raak is
@Mama van 2: dat klinkt inderdaad erg herkenbaar. Ik zou zweren dat ik bijvoorbeeld van die bandenpijnachtige steekjes heb... Ik weet wel zeker dat ik er erg mee bezig ben, en ik probeer ook de hele tijd tegen mezelf te zeggen: "nou, hopen dat ik ongesteld word!", maar echt lukken wil het nog niet. Gisteren dacht ik even dat ik ongesteld werd en voelde ik meteen lichte paniek - bleek vals alarm, was gewoon afscheiding - dus dat geeft misschien wel aan dat ik het ergens toch tegen zit te houden ofzo. Dat komt natuurlijk ook doordat ik hoop dat ik wel zwanger ben, juist ook omdat ik niet zo snel/makkelijk positief test. Dus ja, dan geloof je een negatieve test ook niet direct meer. Maar wel vreemd dat jij inderdaad dan ineens van die lange cyclussen hebt. Misschien dat het toch iets te maken heeft met ontpillen? Want je bent dus nog wel aan de pil geweest tot een half jaartje geleden?
Wat balen zeg, kijk anders eens op matcare.nl, die kun je bestellen en zijn ook niet duur. Je kunt met deze al 4 dagen voor je nod testen! (met mijn dochter deed ik het 3 dagen van te voren, en direct een dikke streep )
@ lindangel: ja ben 6 maanden geleden gestopt. Ik denk meer dat het te maken heeft met de stress die ik zelf veroorzaak doordat ik denk dat ik zwanger ben maar het dus niet ben.... Ik heb na 16 dagen overtijd gestest (durfde het niet eerder) en die was negatief de volgende morgen werd ik ongesteld. Dus tja ik denk dat ik mijn lichaam een beetje voor de gek hou met mijn gedachtes.
Mmm... Mamavan2, dat klinkt inderdaad een beetje alsof het toch de zenuwen zijn. Ik had dat ook toen ik zwanger probeerde te worden van mijn zoontje. Toen was ik drie dagen overtijd en na een negatieve test werd ik dezelfde middag nog ongesteld. Maar nu heb ik dus al twee negatieve testen gehad en nog steeds niet ongesteld. @Foxter: Bij die van Matcare testte ik juist bij mijn zoontje heel vaag positief, pas na drie dagen na NOD. Echt een streep die ik amper kon zien. Na vier dagen iets duidelijker, en pas na een week echt een goede streep, maar nooit zo duidelijk en dik als de controlestreep.
Hoi dames, Ook wij gaan voor een tweede kindje! Mijn zoontje is nu 17 maanden en we willen heel graag een broertje of zusje hem. We zitten nu in ronde 2. Heb mijn NOD rond 8 sept. Spannend...... Succes allemaal
@lindangel Dat "twijfelen" en denken "komt het allemaal wel goed?" herken ik ook wel hoor! Ik wil zelf ook heel graag een tweede, maar denk ook vaak is het niet te vroeg?, en al dat geregel, kan ik dat allemaal wel aan... etc Mijn zoontje (17 maand) was namelijk heel makkelijk als baby en is dat nu eigenlijk nog steeds (sliep veel, dronk goed, huilde weinig). Dan denk je ook nog een tweede zal vast nooit zo makkelijk worden...... Maar diep van binnen weet ik natuurlijk ook wel dat het allemaal wel gaat lukken. Dat hoort er denk ik gewoon een beetje bij!
Hier precies hetzelfde gevoel Diep van binnen weet ik dat het wel goed komt, maar toch denk ik soms ohoh, wel druk met 2!
Hoi meiden, onze zoon is morgen 13 maanden,wij gaan vanaf aankomende maand weer proberen zwanger te raken... Heb vandaag mijn ongi gekregen,wij hebben ook die vragen allemaal,is het niet te druk met 2 en al dat soort dingen,maar het is zo mooi om kinderen te hebben,en je rolt daar dan ook vanzelf wel weer in,mijn zus heeft nu ook 2 kinderen 1 van net 2 en 1 van 4 maanden maar het is zo leuk!! Succes meiden!
Onze zoon is nou twee en sinds april zijn wij bezig voor een 2e. Met Patrick duurde het helaas ruim 1,5 jaar voordat we zwanger waren, maar hopen nou dat het iets sneller gaat. Dacht dat het deze keer wel makkelijker zou zijn met de onzekerheid en de zenuwen omtrent zwanger of toch niet, maar daar heb ik me goed in vergist. Volgens mij test ik veel meer dan toen we bezig waren voor Patrick .
Wat leuk dat er zoveel voor een 2e gaan Ik heb net hier op zp gelezen van iemand, dat het 6 maanden duurt voor de prikpil uit je lijf is. Dan moet ik dus nog anderhalve maand wachten.
Net naar de dokter gebeld, de assistente belt morgen terug. Ze gaat navragen hoe lang de dokter denkt dat het duurt voor mn cyclus iets gaat doen, en of het helpt om een maand de pil te slikken.
Kijk, dat is nog eens actie ondernemen, Foxter! Ga je er ook nog iets van zeggen dat ze je hadden moeten waarschuwen voor het feit dat het zo lang kan duren totdat je weer ongesteld wordt? Of heb je dat al gedaan?
@pruts27 Ik had eerlijk gezegd van tevoren ook gedacht dat het "klussen" voor een tweede makkelijker zou zijn en dat je er minder mee bezig zou zijn. Maar in tegendeel! En ik zit nu nog maar in de 2e ronde...... Ik kan me eigenlijk niet eens herinneren dat ik bij de eerste daar ook zoveel mee bezig was. Misschien komt dat wel omdat je nu weet hoe geweldig het voelt om zwanger te zijn (tenminste dat vond ik wel) en uiteindelijk zo'n hummeltje in je armen te hebben. Bij de eerste kon ik me dat allemaal niet zo goed voorstellen eigenlijk.
Ik heb wel tegen de assistente gezegd dat ik het raar vind dat de dokter iets heel anders zegt dan wat op internet staat. Maar ik denk dat ik het beter echt tegen de dokter zelf kan zeggen, dus als ik weer eens een afspraak heb ga ik er met hem wel wat dieper op in, want ik vind wel dat als ik hem om zulke dingen vraag, ik een eerlijk antwoord hoor te krijgen..
Gelijk heb je, Foxter! Al heb je er nu natuurlijk niets meer aan. Misschien kan hij dan de volgende keer wel beter advies geven aan een ander... @helena81: dat 'probleem' heb ik dus ook. Ik ben er zo verschrikkelijk veel mee bezig. Niet zo vreemd op dit moment (met 5 dagen overtijd en 2 negatieve testen), maar toch. Ik had ook gedacht dat ik wel iets relaxter zou zijn... Maar je hebt gelijk: het is ook zo verschrikkelijk leuk om zwanger te zijn!
Wow! Wat leuk om te zien dat er nog meer mensen zijn die voor een tweede kindje gaan! Onze zoon is nu 1,5 en ook wij gaan voor een tweede. Ben zo ontzettend benieuwd!
bij ons is de eerste door de pil heen gekomen, dus was ik er helemaal niet mee bezig. Nu dus wel heel erg... Ben eigenlijk wel blij om te horen dat dit meer mensen hebben..