Hoi allemaal, We zijn nu dik een jaar bezig voor ons 1e kindje... Vanmorgen een verwijsbrief gehad voor het ziekenhuis, Volgende week mogen we al, best spannend. Wat kunnen we een beetje verwachten? Zaad onderzoek heeft mijn vriend al gehad dit was goed, en ze hebben al gekeken of ik pcos had i.v.m onregelmatige cyclus, dit is niet het geval. Groetjes junibloem
Bij de gyn worden de standaard eerste onderzoeken gedaan: bloedonderzoek om je hormoonwaardes te testen, echo om te kijken hoe je eierstokken eruit zien, zaadonderzoek, je cyclus volgen. Daarna komt er een plan van aanpak. Succes!
hoi, ik kom idd net van de eerste afspraak vandaan. inwendige echo gehad, nu bloedonderzoek op hormonen en vriendlief zijn sperma wordt gecheckt. spannend!
Dank je voor jullie reactie... Het is erg spannend, maar ook fijn dat er nu gekeken word. @swagartist hoelang zijn jullie al bezig dan? Ook jullie 1e kindje?
Wij zijn twee weken geleden voor het eerst naar het ziekenhuis gegaan. Daar hebben we alle vragen beantwoord, een inwendige echo gekregen en hebben ze bij mij bloed afgenomen. ML heeft later een potje ingeleverd. Aankomende woensdag krijgen wij de uitslag. Geeft rust hè, dat er hulp onderweg is Laat je even weten hoe het is gegaan?
Spannend meg! Ja een heel rustgevend gevoel, maar hopen dat we snel zwanger zijn, En dat ie blijft plakken. Ja hou je op de hoogte, laat jij ook weten hoe het jullie vergaat..
ik kan gelukkig in november ook naar het ziekenhuis samen met me vriend we zijn ook al 1 jaar bezig succes meiden
Fijn dat je dan ook naar het ziekenhuis kan, maar nog mooier als je de afspraak kunt afzeggen, duim voor jullie, dat het maar snel raak mag zijn....
Wij zijn ook nu een jaar bezig. 1ste afspraak gyn:vragenlijst, inwendige echo was goed. Vriend heeft zaad ingeleverd en ik heb chlamydia (standaard procedure) FSH en progesteron laten prikken. Morgen krijgen we de uitslag...... Tegelijkertijd met Meg, als ik het goed gelezen heb. Wat spannend allemaal! Wat gebeurd er wanneer er niks uitkomt? Moet je dan nog even blijven proberen? Hoelang? Of gaan/kunnen ze nog andere dingen onderzoeken? Zuurgraad? Samenlevingstest? Ik hoop dat iemand me hier meer over kan vertellen. Het stomme is dat ik het liefst wil dat er niks aan de hand is maar dat ik ook merk dat ik langzaam het vertrouwen verlies dat het op de natuurlijke manier gaat lukken (terwijl dit nergens op gebaseerd is...... stom hè).
Liesie en meg ben benieuwd naar jullie uitslag, wel spannend denk ik he. Ja daar ben ik ook benieuwd naar als er niks uitkomt wat dan...
Hallo allemaal, wij zijn een jaar bezig voor ons tweede kindje, van onze dochter hier was ik in de 8ste cyclus zwanger maar nu schiet het niet op.... Ik had met de ha afgesproken dat als het na de zomer niet gelukt zou zijn ik terug mocht komen voor een verwijzing gezien mijn leeftijd (38) Vorige week dinsdag zijn we bij de gyn geweest er is bloed geprikt bij mij, mijn man heeft een potje mee gekregen voor zaad onderzoek en er is een inwendige echo gemaakt bij mij. Op de echo was vocht te zien dat waarschijnlijk in mijn rechter eileider zit....dat zou niet zo best zijn.... 29 oktober kan ik terecht voor nog een echo om te kijken of het eventueel vanzelf weg is gegaan, het kan namelijk ook in het buikvlies zitten. Als blijkt dat het er nog zit moet ik misschien een kijkoperatie om uit te zoeken waar het precies zit..... Ik hoop maar dat het weg is......
Hoi Huggybird, Dat is dan wel even schrikken ja, hoop dat het de 29e weg is, nog best wel lang wachten dan voor de echo
Hoi junibloem, Het is verschrikkelijk lang wachten..... De gyn zei "ik wil je graag over een week of drie terug zien voor de volgende echo maar het is druk en ik heb nog vakantie dus misschien gaat drie weken niet lukken" komen we bij de balie om een afspraak te maken kon het pas over 6! Weken ik begon spontaan te huilen daar had net gehoord van dat vocht en als het in de eileider zit is dat niet goed en misschien wel een kijkoperatie..... De dame achter de balie had zichtbaar met me te doen en zei ook dat ze het echt heel erg vervelend vond... We hebben nog gekeken of ik bij een andere gyn eerder terecht kon, of bij de zelfde gyn maar in het andere ziekenhuis.... Kon allemaal niet eerder dan 5november.... Ging die dinsdag tussen de middag de telefoon, de dame van de balie, ze vond het zo rot voor me dat ik zo lang moet wachten dat ze nog even met de gyn samen in de agenda had gekeken en nu kan ik de 29e. Het is maar een week eerder maar ik vond het zo verschrikkelijk lief van haar dat ik meteen weer vol schoot....
Ooh dat is wel super lief ja! Dan voel je je ook wel serieus genomen.. Succes met wachten... En hoop echt voor je dat het vocht weg is! Veel liefs
Zo, ik ben net thuis! Semen- en bloedonderzoek waren helemaal goed. Omdat ik een geperforeerde blindedarm heb gehad sta ik vanaf nu op de wachtlijst voor een kijkoperatie. Moet daarvoor 3 tot 5 weken wachten. Een stuk sneller dan verwacht Doodeng natuurlijk, heb een ontzettende overgeef fobie, maar het moet even. Dan zijn kort samengevat drie mogelijkheden: - de boel is zo verkleefd > ivf - opstopping in de eileider die ze direct doorspuiten - niets aan de hand> nog een jaar zelf proberen. Ben iig super opgelucht dat het semenonderzoek goed is. We hebben nu eicellen en goede zaadcellen. Dan moet onze wens toch ooit in vervulling gaan Ben benieuwd naar jouw uitslag Liesie!
Dank je wel, donderdag en vrijdag had ik echt even een mega dip maar na een goed weekend ben ik er weer. En nu maar doorgaan tot de 29 en.....
Hoi meg, spannend die kijkoperatie...... Fijn dat het semen -en bloed onderzoek in ieder geval goed was.... Jullie gaan allemaal voor een eerste kindje toch? Ik hoop dat jullie wens mag uitkomen, met of zonder hulp....
Fijn dat het allemaal goed is! Maar erg spannend die kijkoperatie. En opzich de wachttijd daarvoor valt mee, al is het natuurlijk wel lang wachten voor jezelf. Voor ons is het ons 1e kindje ja
Wij gaan ook voor de eerste... Fijn om verhalen te lezen van andere die in hetzelfde schuitje zitten... Ik vind zes weken wachten op de volgende afspraak wel erg lang! Vooral omdat het echt een spannende afspraak is... Is het geen optie om door een andere gynaecoloog in een ander ziekenhuis er voor een tweede keer naar te laten kijken? Of kan je niet eenvoudig wisselen?
Het meg, het werd na het telefoontje 5 weken en inmiddels is de eerste week voorbij en is het "nog maar " 4 weken..... Het is ook lang, vandaar mijn gesnotter bij het maken van de afspraak... We hebben gekeken of we bij een andere gyn terecht konden of in de andere locatie van het ziekenhuis maar dat was allemaal niet voor 5 november, dan liever bij mijn eigen gyn.... Dit zijn wel gynaecologen van de polikliniek voorplantingsgeneeskunde, ik weet niet of er bij de "gewone" gyn sneller plek zou zijn, de ha zei meteen al dat ik hier naar toe verwezen zou worden en niet naar de gyn waar ik drie jaar geleden na mijn pap2 uitslag geweest ben....