Wij gaan voor onze eerste! Deel 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door jedalin, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pinguïns

Pinguïns Niet meer actief

O okee hihi..

2. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    tis hier VEEEL te rustig!!!!

3. Pinguïns

Nou inderdaad, waar is iedereen? :D
    Lekker weertje hier, NOT!

4. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Wat een regen hè! Blehh..

Kheb ook niets te melden eigenlijk, haha.

Misschien de rest wel :p/

5. Pinguïns

Haha ja misschien de rest wel, ik heb ook niet echt iets te melden...

6. Charpi

Charpi Fanatiek lid

26 dec 2008
    1.419
    0
    0
    Jaaaaaa ik heb wat te melden :D

Weet het nu echt zeker..... ik voel de baby:D:D:D....
    Al een paar dagen twijfel ik maar vanmorgen was het zooooo duidelijk in mijn buik, ik lag nog op mijn zij in bed en ik voelde echt een enorme verplaatsing van binnen.... ik vergelijk het maar met een luchtbel die zich verplaatst.... Voelt heel grappig aan.... Meestal voelde ik s avonds wat maar dan gaf ik mijn darmen weer de schuld, maar nu was het echt overduidelijk..... ohwwww ikke is blij.....

Verder begint de nesteldrang te komen, en dat is nu iets wat ik bij mezelf nooit verwacht had.... ik ben namelijk een ramp in de huishouding en besteed dat werk het liefste uit. Nu dus zelf met de sop aan de slag geweest..... Laadjes uitgeruimd, veel weggegooid.... en alle stof is weer verdwenen uit de slaapkamer.... Wel merk ik dat het nu met buikje minder makkelijk gaat allemaal, maar ach ik heb de tijd.....

7. Lkg

Lkg Fanatiek lid

5 nov 2008
    1.010
    0
    0
    Amsterdam
    Heee meiden! Ben er ook weer na een extreem druk weekend.. pfff..

@ Charpi: Jeeeee.. dat voelen is zooo heerlijk! Ik moet nu altijd helemaal lachen als hij schopt.. vind het zo leuk en apart :) Het wordt nu vast snel harder! Maar maak je niet druk als je eens een dagje niets voelt hoor, ik heb gisteren de hele dag niets gevoeld, maar vandaag is ie weer lekker druk :)

Uhmm als jullie niets te vertellen hebben heb ik wel wat te vertellen ;)

Daniel heeft vrijdag met z'n pa de babykamer leeggehaald, dus ik heb hem vrijdagavond helemaal schoon gemaakt. De meubeltjes kunnen nu bezorgd worden en in elkaar gezet worden :) Fijn gevoel! Kan bijna niet wachten tot het er is, ben heel benieuwd hoe het staat enzo. Over 3 weken wordt het bezorgd, dus nog even geduld.

Zaterdag ging m'n familie in een luchtballon.. tussen de buien door hebben we onwijs geluk gehad, want ze hebben een uur kunnen vliegen! Wij gingen er achteraan rijden.. was superleuk :D Steeds naar ze zwaaien en roepen hihi. En zondag de hele dag zo ongeveer visite gehad voor m'n verjaardag (ben woensdag jarig), en superleuke kado's gehad. Een babyfoon, het boek 'Opperdepop' :)D), een bon van de Prenatal, een bon van de Hema en centjes :) Ben er erg blij mee! Kan nu lekker gaan shoppen voor de baby!

Vanochtend moest ik boren bij de tandarts.. de verdoving is nu net pas uitgewerkt.. pff.. dus ik kan eindelijk weer normaal praten.

Nou, verder heb ik niet zoveel nieuws geloof ik. Oh jah, we hebben in principe een huisje gevonden in Luxemburg. Als Daniel deze week bevestiging van z'n contract krijgt dan wordt alles getekend. Jippie :)

Nu weer snel verder werken.. vanavond pufclub dus ik kan het niet te laat maken op het werk ;)

8. Pinguïns

@ Charpi, wat cool!!!!

@ Lkg, met welk bedrijf hebben je ouders ballon gevaren?
    Wij zaten zaterdag ook in de lucht en moesten toch iets eerder landen vanwege een flinke onweersbui die er aan kwam!

9. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ lkg: oooh leuk een huisje!! Spannend zeg. Heb je foto's ergens op internet ofzo staan van het huisje?? :D Ben super benieuwd!

Wat gaaf dat het kamertje leeg is! Dat wordt ,zodra de meubels er zijn, iedere dag even genieten daar in dat kamertje. Geloof me :)
    ik dacht zelf; neeehh, dat ga ik niet doen. Maar jawel...ook ik. haha.

Opperdepop is echt een geweldig leuk boek!!! Heb 'm ook :).
    Lekker dat je kunt gaan shoppen!
    Da's typisch he: ben je zelf jarig krijg je vanalles voor de baby ;).
    hihi had ik ook, vond het wel leuk :D

@ charpi: ahhh super! magisch he!

10. Charpi

Charpi Fanatiek lid

26 dec 2008
    1.419
    0
    0
    Nou wil ik natuurlijk wel weten wat voor boek Opperdepop is..... ben niet nieuwsgierig hoor :)

11. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Ik ben er ook weer! Gisteren een leuke bbq gehad en daar blijven slapen. Nouja, slapen.... wat heeft het heftig geregend!!!:$

Linda, stem 1037 is binnen. Die ander loopt nu wel heeeeel erg voor.

Charpi, wat gaaf dat je je ukkie nu echt voelt! Je mag bij mij ook wel komen poetsen.;)

Lkg, wat geweldig dat jullie een huisje hebben gevonden. Dat gaat straks veel rust geven.
    De babykamer inrichten lijk me erg geweldig. Al die spulletjes en meubeltjes. Welke kleuren hebben jullie gekozen?

12. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    oh kheb volgens mij gevonden hoe de jurypunten gaan bij mijn baby van de maand wedstrijd!
    Dit typt tenminste iemand daar dus het zal wel :p.

De publiekswinnaars (de eerste 10) krijgen punten van 1 t/m 10, dus nr 1 krijgt 10 punten, nr. 2 krijgt 9 punten en ga zo maar door tot nr 10.
    Dan heeft de jury vooraf ook op alle kindjes gestemd, maar dat kan best dat de nr. 1 van de publieksstemmen GEEN punten heeft gekregen van de jury.
    Dus nr. 1 van de publieksstemmen (10 punten dus)+ 0 van de jury, blijft op 10 staan.
    Terwijl nr.5 van de publieksstemmen (5 punten dus) misschien wel 10 punten van de jury heeft gekregen maakt dus 15.

Dus dat wordt voor mij: 9 punten... en voor roan 10..
    En dan dus de jurypunten erbij :)
    Maar kan dus ook nog goed dat iemand die op de 3e 4e of 5e plaatst staat wint!

13. Lkg

Lkg Fanatiek lid

5 nov 2008
    1.010
    0
    0
    Amsterdam
    @ Linda: Ohhh dat is dus nog spannend met de jurypunten! Nou.. de 9 van het publiek zijn in ieder geval binnen!!

@ Timon: Witte meubeltjes en de vloerbedekking en gordijnen donkergrijs.. de spulletjes verder grijs en rood :) Hopelijk mogen jullie ook snel babyspullen sjoppen.. is zooo leuk!

@ Charpi: Opperdepop is een boek van de Albert Heijn. Het is een kookboek voor kinderen, en is ingedeeld naar leeftijd. Erg leuk om hapjes te maken als ze mogen gaan eten!

@ Linda: Als het rond is zal ik de foto's laten zien!! Vind het nu een beetje gek om met iemand anders huis te gaan showen terwijl we nog niet getekend hebben.. maar zal deze of volgende week waarschijnlijk komen!!

@ Hier: Pufclub was weer leuk :D Nu snel hapje eten!

14. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Ik ben al wat aan het neuzen, maar mag nog steeds niet. We willen zoooo graag. *Zucht* Gisteren naar een rommelmarkt geweest en jeetje, wat lag daar veel leuks! En dan mogen we nog niet. Lastig...

15. Lkg

Lkg Fanatiek lid

5 nov 2008
    1.010
    0
    0
    Amsterdam
    @ Timon: Ahhh dat is inderdaad zo moeilijk :( Hoop echt dat het niet lang meer duurt voor jullie!

@ Hier: Twee buikfoto's toegevoegd.. in verkeerde volgorde, maar kan het nu niet meer omdraaien haha. Laatste week niet extreem veel gegroeid, en ook niets aangekomen in gewicht. Ben benieuwd wat de komende week brengt.

16. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Wij hopen dat de komende cryo tp een succes zal worden. Z'n voorganger heeft immers al even geplakt gezeten. Ik zal dan wel om extra lijm vragen.;)

17. Djuke

Djuke Bekend lid

Haai ladies,
    Was jullie niet vergeten hoor. Weer drukdruk hier!

Linda: wat heerlijk dat je mannetje weer thuis is. Hoe gaat het nu met de verzorging? Gaat het poepen goed, geen luieruitslag, geneest die wond mooi en slaapt ie 's-nachts?

Charpi: heerlijk he! Baby voelen woelen. Heb je al zo'n grote buik dan met 20 weken? Dat je zegt dat het huishoudelijk werk al zwaarder wordt?

Lkg: ok, geen foto's voorlopig dan. Maar dan wil ik wel een mooie omschrijving van je nieuwe hutje. :D Alvast gefeliciteerd met je verjaardag trouwens!

Tamara: dikke knuffel voor jou! Aan de ene kant een troost dat je weet dat je toch gewoon zwanger kunt worden. Maar wat ongelooflijk lullig dat het toch een mk is geworden. Want dat is het, daarvan ben ik overtuigd. Hoe is het verder met je huisje? Wanneer mogen jullie erin?

Ilona: alles goed daar?

Timon: mn duimen zitten in de startstand hoor!

Hierzo: dilemma, dilemma, dilemma. Ik ben sinds 2 weken officieel werkloos. Das heel raar hoor, als je altijd vlot een baan hebt kunnen vinden. Maar parttime in mijn gebied, agrarisch bedrijfsleven, bestaat bijna niet. Dus wat nu. Ik twijfel over een terugkeer in het onderwijs. Onderwijs is natuurlijk ideaal in combi met kindje en paard. Maar ik wil dan wel wat anders gaan lesgeven. Nu ben ik gebonden aan het agrarische onderwijs en daar zijn niezzo veel scholen van. Dus mn bevoegdheid Engels erbij gaan halen. Ik krijg mega veel vrijstellingen omdat ik al een bevoegdheid heb dus das mooi. Studie lijkt me ook leuk en het is maar 3 jaar. Dus so far so good. Maar dan komt de twijfel. Wil ik het agrarische echt opgeven? Wil ik wel weer voor de klas met alle ellende die daar ook bij hoort en het pedagogische geneuzel? Ik moet een baan ernaast hebben ivm de centjes. Op een school zou natuurlijk ideaal zijn maar er is weinig te vinden. Dus een simpel baantje voor 2 dagen ofzo zou makkelijker zijn. Maaaaaaaaar, ik voel me daar een beetje te goed voor. :):) Eigenlijk, stiekem.
    Baal zo van mezelf momenteel! Blegh!
    Sorry hoor, ladies, moest het even kwijt!

18. Lkg

Lkg Fanatiek lid

5 nov 2008
    1.010
    0
    0
    Amsterdam
    @ Djuke: Lastig hoor.. moeilijk om je advies te geven.. ik kan alleen maar zeggen wat ik zou doen, en dat is zeker niet een makkelijk baantje aannemen alleen om het geld. Jah als het financieel echt niet anders kan dan moet het natuurlijk, maar als je de mogelijkheid hebt om je bevoegdheid Engels te halen in niet al te lange tijd dan zou ik 100% zeker daar voor gaan. In de tussentijd kan je altijd blijven zoeken naar een perfecte baan in de agrarische sector, maar onder je niveau werken zou ik zelf denk ik heel erg ongelukkig van worden. Maar ik begrijp je twijfel heel goed.. hoop dat je er uit kan komen. Wat zegt Julian?

@ Linda: Jahh.. ben wel benieuwd naar een Daan-update!! Gaat het goed thuis??

@ Hier: Gisteren voor het eerst echt bewust een harde buik gehad. Achteraf heb ik het volgens mij wel vaker gehad, maar gisteren merkte ik het echt bewust. Ik weet dat het heel normaal is, en niet erg.. en ik had een drukke dag gehad.. maar toch vind ik het niet fijn. Ik voel me schuldig tegenover het kindje.. net alsof ik niet genoeg om hem denk ofzo. Vanochtend erg zitten twijfelen of ik in bed zou blijven liggen, maar ben toch naar werk gegaan, en kreeg in de trein alweer een harde buik toen ik opstond. Naja, misschien moet ik er gewoon even aan wennen..
    Oh jah.. het huisje.. of naja '-je'.. hihi, tis heel groot. 140 m2 woonoppervlak en beneden nog een garage, berging en washok van in totaal ook wel 40 m2. Tis een duplex, met daarin 2 appartementen. 1 op de eerste verdieping en 1 op de tweede verdieping. Op de tweede verdieping zouden wij dan komen. Het is supernieuw allemaal, hele mooie zwarte plavuizen (?) vloer, niet zo'n grote keuken, maar wel alles nieuw. 3 slaapkamers. Ennn, het grote voordeel is dat de huurders nu al hun spullen willen verkopen, dus dat we alles (bed, bank, kasten) over kunnen kopen. Dat scheelt zoveel werk en gedoe. Ik hoop dat ik jullie binnenkort mooie foto's kan showen :D:D

Nu snel gaan.. over 15 minuten bespreking op het werk en moet het nog voorbereiden :)

19. Charpi

Charpi Fanatiek lid

26 dec 2008
    1.419
    0
    0
    Djuke wat een dilemma, ik zou eerst goed afwegen of je het onderwijs weer in wilt.... is dat een ja dan kan je ervoor gaan om je engelse graad te halen.... Onder je niveau werken hoeft niet altijd een drama te zijn he, ligt er helemaal aan wat je tegen komt.... Ligt er natuurlijk ook aan hoe hard de centjes nodig zijn.... moeilijk hoor....

Linda, ben ook erg benieuwd hoe het nu thuis gaat? En ga je weer werken? Of blijf je nog even thuis?

Lkg, jeetje dat klinkt als een mega groot huis zeg.... wel lekker, ik hoop dat de deal doorgaat en dat we foto's kunnen bewonderen....

Tamara ik ben ook wel benieuwd wanneer jullie in jullie huisje mogen?

Timon, mijn duimen blijven draaien, net als bij Tamara trouwens...

Ilona, alles goed daar?

Hier, vandaag een bleh dag (kan je hebben)....
    Over mijn buik, die was al flink aan de maat Djuke haha voor ik zwanger raakte en nu merk ik echt als ik mezelf zegmaar dubbelvouw bij het bukken dat er iets grondig in de weg zit.... Ook heb ik af en toe wat lichte bandenpijn waardoor bewegen niet echt lekker is.... maar ik mag niet klagen hoor..... het is tot nu toe een vrij perfecte zwangerschap.

20. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    haha, daan update dan :)

De verzorging gaat prima. We hoeven niets te doen met die wond, behalve 1 keer per dag spoelen en nieuw gaasje erin, en dat doet de thuiszorg voor ons :).
    Het poepen loopt als een trein! Tis echte babypoep...je weet wel, djuke en andere mama's, van die hele sterk ruikende poep, maar toch niet echt vies. Babypoep...die poep die mama's kunnen hebben. ;) hihi.
    En dan een keer of 4-5 per dag, haha.
    Het wordt steeds iets vaster, in het begin was het echt waterig. Dus da;s wel fijn!

Hij heeft behoorlijk rode billetjes, dus luieruitslag, maar nog altijd geen kapotte billetjes. We houden het mega vet met bepanthen. Hopelijk blijft het dus goed gaan en gaan ze niet kapot .Dat lijkt me zoooo rot.
    We doe nook niets met babydoekjes. Alles met water en gaasjes deppen.

Van de 5 nachten thuis zijn er nu 2 goed gegaan, dus doorgeslapen. De andere nachten is hij wakker geworden tussen half 3 en half 5. niet zo fijn!! Maar goed, hoort er ff bij, hij zal ff moeten wennen enzo.
    Hopelijk gaat het vanaf nu beter.

Verder doet hij het onwijs goed. Hij begint wel iets verder achter te lopen op jesse merk ik. Jesse gaat de hele box door, die ligt in no time boven Daan ;).
    En daan ligt eigenlijk behoorlijk stil, kijkt om zich heen en beweeegt wat naar boven, maar niet zoals jesse.
    Wél draait Daan van buik naar rug, jesse niet. haha. Tis wat.
    Jesse draait bijna van rug naar buik, die komt alleen net niet over zn arm heen. maar dat maakt hem weinig uit lijkt het, want hij komt op zijn rug toch wel waar ie wil zijn ;)
    Volop ontwikkeling in ieder geval hier! :D
    Ze hebben nu 1 keer in de kinderstoel gezeten en wat vinden ze dat toch leuk :D en ik ook ;) hahah.
    Maar niet te lang, want da's da nweer niet goed.

Hapjes krijgen ze nog steeds 1 keer per dag. Heb 1 dag 2 hapjes gegeven en maar 3 flessen, maar dat vond ik zo'n gedoe! 2 hapjes, betekend voor mij 4 hapjes geven. En 6 flessen. was iets teveel gehuil tussendoor dus waren ze nog niet aa ntoe.

Geef jij wel 3 flessen nu djuke? En dan een boterham en tussendoortje ofzo? en 2 hapjes?

(goh wan verhaal haha)

@ djuke: hmm wat balen dat je nu zonder baan zit en even niet weet wat je er mee wilt. Studie engels lijkt me wel erg gaaf. maar 3 jaar..met kid..heftig!
    succes met beslissen!

@ lkg: wauwie, huisje klinkt eeeerg gaaf en ideaal!!!
    handig dat jullie alles mogen overnemen! Als jullie dat prima vinden om hun bed enzo over te nemen, erg handig! hihi zou ik niet willen, ik wil juist mn eigen spullen dan kopen, maar tis wel makkelijker natuurlijk.

@ charpi: ik moet morgen weer werken. Maandag een extra dagje vrij gekregen en vandaag was ik al vrij. heb er wel weer zin in hoor, lekker weer ff eruit :)

@ lkg: vergeet ik je harde-buik verhaal. vervelend is dat ja..maar t hoeft niet altijd te liggen aan teveel doen hoor. die kun je ook zo krijgen. Maar kan me voorstellen dat jij een erg drukke baan hebt en dat je je dan wel even schuldig voelt. Maar de kleine heeft er geen last van, dus geen zorgen hoor! is alleen vervelend voor jezelf, die buik zo aangespannen!

Deel Deze Pagina