Wij gaan voor onze eerste! Deel 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door jedalin, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    huh, het gesprek 'wat als je weer zwanger zou worden??'
    Is dat standaard een gesprek? of willen jullie nu alweer?? haha

2. Saskia1982

Saskia1982 Fanatiek lid

28 aug 2008
    1.902
    0
    0
    Brielle
    Nee, dat is een gesprek voor vrouwen die niet goed zijn in bevallen :p
    Dus als je er net zo'n drama bevalling van maakt als ik had, dan krijg je zo'n gesprek om een eventuele volgende keer het drama te voorkomen..
    Tweede is nog niet ter sprake hier hoor, maar mocht ik weer zwanger worden dan loop ik verplicht bij een gyn..
    Daarnaast extra echo's en ik mag niet meer savonds of in het weekend bevallen, dus word met 38a39 weken ingeleid met ok op standby of bij grote beeb direct een keizersnee.

3. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    aaah oke, ik dacht al! hihi :p

4. Charpi

Charpi Fanatiek lid

26 dec 2008
    1.419
    0
    0
    Wel fijn Saskia dat ze met jullie meedenken alvast voor een evt. tweede.... moet je denk ik zelf ook wel een goed gevoel geven. Al kan ik me ook voorstellen dat je nu nog niet denkt aan een tweede op dit moment...

Linda, ik hoop dat ze voor jullie gaat kiezen.... het is even afwachten...

5. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Bekijk bijlage 48580

NOD
    w Tamaradb: 6 februari, 17e ronde, intake mmm
    w Ilona2802: 6 februari, 11e ronde
    w Charpi: 12 februari, 4e ronde met clomid
    w Timon: 9 februari, 23e ronde - Wachten op ICSI
    w Lkg: 20 februari, 15e ronde, intake mmm.
    w Nensi: .. februari, 13e ronde

Zwanger
    w Lindavnr: Zwanger in ronde 7, uitgerekend 23 maart 2010
    w Tante Mars: Zwanger in ronde 40, uitgerekend 13 mei 2010
    w Hemeltje83: Zwanger in ronde 9, uitgerekend 17 mei 2010

Bevallen
    w Annelies1979: 13-10-2009 - 40 weken en 6 dagen - Kelvin - 3300 gram
    w Saskia1982: 29-11-2009 - 39 weken en 3 dagen - Lana - 3525 gram
    w Djuke: 24-01-2010 - 39 weken en 3 dagen - Tristan - 4630 gram
    w Nienke18: 29-01-2010 - 41 weken en 1 dag - Sara - 3400 gram

6. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ timon: als je de lijst aanpast, zou je dan ook het plaatje er bij kunnen plaatsen? :)

7. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Veel sterkte, Charpi. Dit zal zeker een lastige tijd zijn, maar fijn dat je ha je gaat helpen. We wachten rustig af tot jij de mogelijkheid heb om een foto te plaatsen.

Wat fijn dat Lana zo groeit. Geweldig, Saskia.

Zijn de jongens aan het voetballen als mama rust wilt hebben, Linda? ;)

8. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    hahah nee, aan het volleyballen :p
    Arno heeft jaren onder volleyen gezeten en coacht nu een dames1 team, en ik speel sinds 2 jaar in de recreantencompetitie met onze vriendinnengroep (dus meer voor de lol als dat we heel goed zijn ;)...al gaat het wel best goed; staan 2e in de poule :D).

Dus het worden geen voetballers, maar volleyers :p

9. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Ik krijg dat plaatje niet mee en snap er niets van.:(

Aha, volleybal... heb ik in mijn jeugd (lang lang geleden:D) ook nog gedaan. We stonden met meisjes A1 in de districtscompentitie.

10. Djuke

Djuke Bekend lid

Dag dames,

Even een update over ons.
    Met Tristan gaat alles heel erg goed. Hij groeit lekker en de borstvoeding begint te lopen. De ene keer beter dan de andere keer. Maar gelukkig beginnen mijn melkfabriekjes mooi te lopen dus kan ik hem steeds meer eigen melk aanbieden.
    Vannacht hebben we eindelijk een goede nacht gehad. Dit door de truc met het kussen. We proberen nl. niet eens meer om hem terug te leggen in zijn wieg. Hij slaapt nu tussen ons in op het voedingskussen. Dat ligt hoog dus kan hij niet onder onze dekens komen. Dat vindt meneer heerlijk en nu gaat hij dan ook braaf slapen ipv de gebruikelijke krijspartijen.

Met mij gaat het ook weer een stapje beter. Maandagavond was het dieptepunt. Toen is er iemand van het GGZ geweest en was er sprake van opname op de psychiatrische afdeling van het ziekenhuis. En Tristan dan op de kinderafdeling. Nou, toen ik dat hoorde raakte ik helemaal in paniek. Want ik wilde Tristan bij me houden. Eventueel terug naar het ziekenhuis maar dan met de zorg die ik had na de keizersnede. Want ik wil zekerheid om me heen, dat was het hele probleem.
    Na een hoop gepraat en gedreig van het GGZ met het AMK (want ik zou Tristan weleens wat aan kunnen doen), kregen we toch voor elkaar dat ik thuis mocht blijven met extra hulp.
    Nu heb ik een soort particuliere kraamzorg en Julian is thuis. Bovendien komt morgen de psychiater (de overbuurman, dus das handig), heb ik 's'nacht een half pilletje lorazepam en krijg ik straks gezinshulp.
    Ik begin weer licht te zien en het paniekgevoel is minder. Nu volhouden.
    Duimen jullie voor me?

11. Saskia1982

Saskia1982 Fanatiek lid

28 aug 2008
    1.902
    0
    0
    Brielle
    @Charpi: Het is een fijn idee dat als er ooit een tweede zal komen dat ze me niet zomaar tot het eind toe laten lopen met het risico op nog zo'n drama bevalling ;)

@Djuke: Jeetje zeg, wat een eikel van het GGZ zeg, gelukkig heeft het gepraat toch nog iets opgelevert!
    Wat fijn dat het toch langzaam aan weer wat beter begint te gaan :D
    Natuurlijk duimen we voor je dat je zo vooruit blijft gaan!

12. Charpi

Charpi Fanatiek lid

26 dec 2008
    1.419
    0
    0
    Djuke, fijn dat je toch thuis mocht blijven met Tristan en nu extra hulp krijgt... ik hoop dat je steeds verder vooruit blijft gaan.... ik denk aan je! Dikke knuffel!!!!!!!

13. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Jeetje djuke, wat heftig allemaal meid.
    Wie bedenkt zich dat nu; dat je zomaar te maken krijgt met de ggz en het amk. Gelukkig hebben jullie het allemaal goed kunnen regelen en mag tristan gewoon thuis blijven bij jullie met de nodige zorg om jullie heen.
    Kan me voorstellen dat jij die mooie roze wolk eventjes mist... maar hopelijk gaat het gauw beter en kunnen jullie ervan gaan genieten!
    Heel fijn te horen dat Tristan een goede nacht gehad heeft!!
    Dikke knuffel voor jou!

@ hier: Echo vandaag was weer goed. Beide kindjes zijn goed gegroeid. Er is nog wel steeds een achterstand, nu van bijna 300 gram, maar omdat ze allebei wel goed groeien op hun eigen tempo is dit verder prima, volgens de echoscopiste.
    De gyn hebben we morgen een afspraak mee, dus even vragen of hij dit ook zo vindt.
    Kindjes wogen nu 1898 gram en 1600 gram. Wel zei ze erbij dat die van 1600 gram op zich niet helemaal betrouwbaar is omdat ze alleen de buikomvang kon meten. Het hoofdje kon ze niet meten omdat deze te ver onderin lag en ze er niet bij kon.
    Ben benieuwd of hij ook al echt ingedaald is, dat zal de gyn morgen wel gaan voelen :)

Verder is de navelstrengdoorbloeding prima (wordt gecheckt omdat we 1 navelstreng hebben met 2 bloedvaten ipv 3).

Gesprek met de verpleegkundige ging helaas niet door ivm ziekte. Dit gesprek zou gaan over pijnbestrijding tijdens de bevalling.

Sorry dat ik verder niet reageer; onze hele huiskamer moet leeg geruimd worden omdat de vloer behandeld wordt vrijdag... dus druk druk!

14. Charpi

Charpi Fanatiek lid

26 dec 2008
    1.419
    0
    0
    Geeft niet hoor Linda dat je verder even niet reageert..... ik al lang blij dat het met je knullen goed gaat daar van binnen.... laat ze maar lekker nog een tijdje blijven zitten en verder groeien.... ze zijn nu nog wel heel klein he om al te wereld te komen..;)

15. nienke18

nienke18 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.197
    0
    0
    Consultant
    Boskoop
    Djuke, wat vervelend dat je je zo voelt. Gelukkig gaat het al een stukje beter. Mooi dat de borstvoeding op gang komt en dat je lekker thuis mocht blijven. Een beetje extra hulp is nooit weg en je komt er echt wel hoor meid. Met kleine stapjes bereik je het ook.

Bij mij gaat het steeds beter en met Sara ook. Zal jullie even bijpraten over de bevalling.

Op vrijdag 29 januari had ik 's ochtends 2 cm ontsluiting en konden de vliezen gebroken worden. Hiep hiep hoera. De artsen vonden dat na het breken van de vliezen om 9 uur de weeën niet snel genoeg op gang kwamen en dus kreeg ik een infuus om 10:00 dit te versnellen. Dit ging steeds beter en na de controle om 12 uur had ik drie cm ontsluiting en werd de dosis elke 20 min. opgevoerd.

Om 2 uur zouden de artsen weer terugkomen om te kijken hoeveel ontsluiting ik had. Om 13:00 begon ik al persdrang te krijgen en heb ik op de bel gedrukt. Om 13:30 kwam er eindelijk iemand kijken en hebben ze gekeken naar de ontsluiting, die was 6 cm. Dus de persdrang en weeën die inmiddels om de minuut kwamen moesten weggepuft worden. Om 14:00 trok ik het niet meer, de dosis van de weeënopwekker bleef omhoog gaan en de weeën kwamen steeds sneller en op een gegeven moment zat er nog maar 30 sec tussen de weeën.

Ik heb om pijnstilling gevraagd, die kreeg ik om 14:30 met 7 cm ontsluiting. De pijnstilling hielp niet en de persdrang werd alleen maar groter. Om 14:50 had ik 10 cm ontsluiting, maar er zat nog een klein randje. De arts-assistent kwam erbij en die heeft het randje weggedrukt. Om 15:00 mocht ik persen. Nu dacht ik, nu ik mag persen komt ze eruit ook. Met 4 persweeën was onze kleine meid geboren om 15:15.

De grootste verassing van ons leven, want we waren er van overtuigd dat het een jongen zou worden. Maar des te leuker dat het een meisje was. De bevalling ging voor mij iets te snel en mede doordat ze de dosis van de opwekker bleven opvoeren. Maar verder weinig complicaties.

Nu genieten we van onze kleine meid. Die op het moment heel veel last heeft van darmkrampjes. Ook omdat ze al 3 dagen geen onlasting heeft gehad. Hier zijn ze druk mee bezig. Morgen gaat helaas de kraamzorg alweer weg.

16. Tamaardb1984

Tamaardb1984 Actief lid

18 jul 2008
    441
    0
    0
    Hey Meiden,

ff snel tussen de bedrijven door.

@ Djuke: Wat ontzettend heftig zeg wat er allemaal gebeurt bij jullie. Gelukkig dat je thuis mag blijven met de kleine bij je! Thuis is toch de beste omgeving! Kun je wel een beetje van je kleine mannetje genieten of komt het daar ook niet echt van nu!
    Lieverd, luister goed naar jezelf en gooi het eruit als het moet. Fijn dat je man ook thuis is. We blijven natuurlijk voor je duimen!!!! Dikke knuffel!!!

@ Nienke: zo wat een verhaal. Wat appart dat ze terwijl je zo'n drang had om te persen gewoon de dosis verhoogden. Maar goed, gelukkig is het dan nog allemaal wel rap gegaan en heb je een kleine gezonde meid! :) Geniet er lekker van!!!!

@ Hier: Om de dag heb ik een ovu test gedaan en ze zijn nu al niet meer zo positief als afgelopen week. Snap er totaal niets van, maar goed heb wel even wat testen in huis gehaald voor het geval dat. Maar gelijk met indicator zwanger / niet zwanger. Dat gezeur met streepjes wordt ik een beetje moe van. :)

Verder druk in het nieuwe huisje. Maandag de sleutel gekregen. Nou toen zag ik het allemaal even niet meer zitten hoor. Wat een vieze bende was het. Dikke tranen, (die natuurlijk weer nergens op sloegen) maar goed lekker emo. Dinsdag even wat dingen bij elkaar geshopt. Moesten toch lampen en dat soort dingen hebben. Ook nog eens mijn oppas kindje op bezoek, schiet het me s'ochtends ook nog eens in de rug. Kon niet meer tillen, bijna niet lopen, ga zo maar door. Vandaag de hele dag met mijn schoonmoeder wezen schoonmaken. (lekker met zo'n rug) maar goed tanden op elkaar en gaan met die banaan. En het is schoon!!! Jahoe, eindelijk, Morgen even een relaxed dag en wat laatste dingetjes in pakken. En dan vrijdag meubels uit elkaar halen en echt alles inpakken. En dan zaterdag verhuizen. En het allerergste. Dan is mijn vakantie week alweer voorbij. En om nou te zeggen dat ik uitgerust terug kom, niet echt hihii.

nou dat was even een korte update vanuit hier.

tot snel.

Liefs

17. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ Nienke: mooi verhaal meid, je hebt het mooi beschreven!! :)
    Wat grappig dat jullie totaal verrast waren dat het een meisje geworden is! :D:D

Je hebt verder dus weinig complicaties gehad? Ook van onder alles 'heel' gebleven? (hihi charmante vraag)

Hè toch, al 3 dagen geen ontlasting.. hoe gaat het vandaag? heeft ze al kunnen poepen? anders zullen ze er toch wel iets aan moeten gaan doen toch?

Vind je het jammer dat de kraamzorg weer weggaat? is je mannetje ook al die tijd thuis geweest of heeft hij gewerkt?
    Hoor er veel verschillende dingen over; de een vindt het heel fijn als ze kraamzorg er is, de ander is blij dat de kraamzorg weer gaat omdat het toch wel druk in huis is enzo.

@ hier: Voor controle bij de gyn geweest. Die vond het allemaal prima gaan. Dat de een kleiner is, is verder geen probleem zolang ie goed blijft groeien volgens zijn eigen tempo.
    Over 2 weken heb ik weer een groei echo om te kijken of hij inderdaad wel gewoon goed doorgroeit, en om de navelstrengdoorbloeding goed in de gaten te houden.

Verder is een van onze jongens aan het indalen :) Die gaat volgens de gyn ook echt niet meer draaien.
    De ander verwacht hij ook totaal niet dat ie nog gaat draaien, maar goed, daarvan kan hij dat natuurlijk niet met zekerheid zeggen omdat hij nog niet ingedaald is.

Ook bloeddruk weer gecontroleerd. die was deze keer wel wat hoger als anders (130-82) maar verder niet te hoog ofzo. Voor de zekerheid hebben ze wel mijn urine gecheckt maar zaten geen eiwitten in :)

18. Tamaardb1984

Tamaardb1984 Actief lid

18 jul 2008
    441
    0
    0
    @ Linda: Wat goed dat alles zo perfect is!!! Ik zie trouwens dat je bijna je verlof. Heb je het toch goed volgehouden he! Is dat vroeg? dat de een al in gedaald is? Geen idee hihi.
    Wel leuk dat je nu elke twee weken die kleintjes ziet:) Het is misschien balen dat je elke keer heen moet, maar je ziet toch elke keer die kleintjes weer he!

19. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    jaa volgende week officieel met verlof! :) maar zit wel 100% in de ziektewet hoor.. werk nu 2 dagen 3 uurtjes op kantoor.
    Lekker rustig aan dus..en da's meer voor mezelf omdat ik dat ook wel leuk vindt om er nog te zijn tot mijn echte verlof in gaat haha.

Het is op zich rond deze periode prima dat ie aan het indalen is. Tis verschillend; de een heeft het eerder en de ander wat later.. maar rond deze tijd is dus wel normaal jah :)

Tis erg leuk om ze elke 2 weken te mogen zien! :) Erg fijn, en dat we dan elke keer op en neer moeten maakt me niet zo veel uit hoor! :D vindt het wel luxe dat we zo vaak mogen! :) (Al is dat met een tweeling gewoon normaal hoor haha)

Het is ook elke keer wel weer een geruststelling als je hoort en ziet dat alles prima is.

Gisteren de echo was ook echt super leuk; een van onze jongens gaf kushandjes op de echo en zat met zn vingertje voor zn mond.. zó maf dat je hem dat gewoon allemaal ziet doen...echt bizar eigenlijk! haha.

20. Tamaardb1984

Tamaardb1984 Actief lid

18 jul 2008
    441
    0
    0
    ja is toch niet te geloven dat dat dan in jou buik rond zwemt hihi. blijft een wonder!!!

Deel Deze Pagina