Wij gaan voor onze eerste! Deel 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door jedalin, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ Iloon: hihi grappig dat je dat allemaal al zo op papier hebt zeg! hihi, zo ver had ik er allemaal nog niet over nagedacht :p

Wij hebben trouwens bewust geen rusttijden aangegeven op de kaart. Dit omdat we niet weten wanneer het fijn is om te rusten. Misschien zetten we erop smiddags, en blijkt in de praktijk juist dat sochtends veel handiger is...

Mgoed.... ik zit Arno op te houden hihi, die wil al een half uur naar de winkel en ik zit hier maar te beppeN! :D

2. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ Chikai: zie mijn onderschrift ;) ; een eeneiige tweeling; 2 jongens :)

3. Lkg

Lkg Fanatiek lid

5 nov 2008
    1.010
    0
    0
    Amsterdam
    @ Linda: Jah, je hebt ook wel gelijk.. het is niet zo persoonlijk dat is waar. Maar Daniel en ik hebben samen als ik het optel 13 ooms/tantes en nog veel meer neefjes/nichtjes. Als die oom en tantes allemaal langskomen ben ik dus al zeker 7 weekenden kwijt aan het ontvangen van bezoek! En dan zijn onze ouders en broers en zussen en vrienden nog niet eens geweest!! Ze moeten allemaal 1,5 tot 2 uur rijden om bij ons te komen, dus ze zullen dan ook niet maar een uurtje blijven, maar eerder de hele middag.. en natuurlijk allemaal in het weekend.. neeeeehh.. dan maar liever wat onpersoonlijker en allemaal op 1 dag hahahaha.. :p

Hee, maar super dat de controle weer helemaal goed was, en dat het met de arbo arts zo goed ging!! Helemaal top!!

@ Zethu: Goed dat je zelf gebeld hebt! Hoop dat er wat uit het gesprek komt!

@ Ilona: Jeetje, wat goed dat je dat allemaal op papier hebt.. zou niets voor mij zijn, maar wel handig dat je het gemaakt hebt!!

4. Djuke

Djuke Bekend lid

lkg: komt ook omdat wij 2 vreselijke pretentieuze kraamfeesten hebben meegemaakt. Iedereen opgedoft, ouders misschien 2 minuten gesproken en baby zat in quarantaine bij oma op schoot en NIEMAND mocht eraan komen. ;)

Linda: heb ik nou ook, met die rusttijden. Je weet vantevoren toch nooit wat het ritme gaat worden? Op zich vertrouw ik mijn familie wel in zoverre dat ik redelijk zeker weet dat ze vantevoren bellen.
    Alleen mijn moeder wordt een tank die niet tegen te houden is. Op het moment dat zij lucht heeft gekregen dat ik weleens weeen kon hebben, zit ze in de wachtkamer van het ziekenhuis. Ze heeft de route naar het ziekenhuis al ingeprogrammeerd in de TomTom en is aan het onderhandelen met mijn vader over hoeveel dagen ze per week in Woudrichem mag zitten. :) "want is het wel MIJN kleinkind," zegt ze dan...:)

5. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Wow, Ilona, wat duidelijk! Ga je dit ook echt aan iemand geven die het "na gaat leven" (de kraamhulp of je man of??) Iedereen weet zo wel waar die aan toe is.

Hee Linda, ik zag het net staan ja en toen las ik je berichtje. Wow, ben benieuwd of je ze straks dan wel uit elkaar kunt houden!!

Hmm, Djuke, van zo'n moeder zou ik echt moe worden. Ik zou geloof dan eens een keer terugvlammen "En het is MIJN KIND"! :) Daar kan ik echt niet tegen. Hopelijk gaan mijn ouders en schoonouders dit niet doen en bellen/sms'en ze gewoon van tevoren!

6. Pinguïns

Pinguïns Niet meer actief

Chikai, ik geef dit aan mijn man, die denkt er zelf gelukkig ook zo over.
    We zien nu hoe mijn schoonzusje verstikt wordt door hun bezoekjes, ze zitten er iedere dag!!
    Nou dat hoeft voor mij niet.
    Mijn schoonzus woont ook nog eens 30 kilometer verderop en wij in hetzelfde dorp, dus je kan je wel voorstellen dat ze dan gaan proberen om veel langs te komen.
    Vooral mijn schoonvader is een opdringerige man en daarom hebben we gewoon regels gemaakt.
    We willen dat het ons feestje wordt.
    Zoals Djuke over haar moeder zei: Het is MIJN kleinkind, dat heeft mijn schoonvader ook gezegd.
    Het is bij hen ook heel belangrijk om ze duidelijk te laten weten hoe we er over denken.
    Ik ga dit ook met de kraamzorg bespreken, mocht het ons weer lukken om een wondertje te maken!

7. Saskia1982

Saskia1982 Fanatiek lid

28 aug 2008
    1.902
    0
    0
    Brielle
    @Lkg: Ik hoop dat de nieuwe start je heel goed bevalt zeg :D
    Zal vast wel erg gezellig zijn met meerdere mensen in één ruimte ;)

@Nienke: Alweer 40 weken zeg.. *praat tegen buik van Nienke, kom er maar uit hoor mama wil je nu weleens gewoon kunnen vasthouden*
    Daar luisterd de kleine vast wel naar, dus vanavond word je misschien wel mama :p
    Vind het trouwens super dat ons groepje nog vrijwel helemaal bij elkaar is gebleven :D

@Djuke: Wat een rare opmerking daar zeg, ze snappen zelf toch ook wel dat je op het eind ongeduldiger en onzekerder word?
    Nou was ik een van de eerste bij de december mama's, maar geloof niet dat we daar zoiets hebben gezegt tegen degene die de maand afsloten..
    Ik hoop voor je dat jouw kleine ook snel komt..
    *spreekt ook even de kleine Djuke aan..*

@Chikai: Spannend zeg, ook vanaf hier word er voor je geduimt!

Kraamvisite: Hier wou niemand de eerste zijn dus de eerste twee weken alleen naaste familie en mijn baas+aanhang op bezoek gehad..
    Nou stond er ook op ons kaartje dat we in het ziekenhuis verbleven, dus zomaar langskomen gebeurd dan toch niet..
    Op een gegeven moment dachten we eraan om zelf de mensen maar eens te gaan bellen :p

@Zethu: Nog steeds in spanning dus, heb je voor jezelf al een beslissing genomen of je ervoor wil gaan?

@Linda: Fijn dat alles weer goed was bij de gyn zeg :D
    Grappig dat jij nu bijna stopt met werken en ik alweer bijna moet beginnen ;)
    Heb er trouwens ook wel weer zin in, alleen wel vreemd en spannend dat ik Lana dan moet achterlaten bij opa en oma..

Bellen tijdens/na de bevalling: Wij hebben bewust gewacht tot na de bevalling met bellen, daarna vrijwel iedereen gebeld :p
    Peter en ik hebben pas na de bevalling bedacht hoe we het bezoek wouden hebben, had ook niet echt de bevalling die we verwacht hadden..
    Alleen ouders en schoonouders zijn dezelfde dag nog in het ziekenhuis op bezoek geweest.
    Daarna ook nog een collega van me op bezoek gehad toen ik de tweede dag in het ziekenhuis lag (die moest daar toch zijn voor haar termijnecho)

Kraamfeest: Niets voor mij, vind het veel fijner om bezoek verspreid te krijgen en je kan elkaar dan ook veel beter spreken vind ik, maar dat is heel persoonlijk ;)

Rusttijden: De kraamhulp liet me tussen 13 en 15 uur rusten, daarna deden we gewoon hoe het uit kwam.
    Agenda naast de telefoon en elke dag maar 1x kraambezoek, het rusten kwam dan ervoor of erna, net wat beter uitkwam ;)

Hier: Niet veel te vertellen dus dan maar wat spam :p
    Zo laat ik haar achter in haar ledikant..

8. Saskia1982

Saskia1982 Fanatiek lid

28 aug 2008
    1.902
    0
    0
    Brielle
    Zo vond ik onze dwarsligger vandaag weer terug..

9. Saskia1982

Saskia1982 Fanatiek lid

28 aug 2008
    1.902
    0
    0
    Brielle
    Dan nog even gewoon een leuke foto ;)

10. Saskia1982

Saskia1982 Fanatiek lid

28 aug 2008
    1.902
    0
    0
    Brielle
    En dan nog eentje om het weer af te leren ;)

11. Pinguïns

Pinguïns Niet meer actief

Ach gossie Sas, wat een scheetje is het toch!

12. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Ik dacht al, zo alweer pagina vier!
    Maar nu snap ik hoe ze zo vol komen!! :D:D

13. nienke18

nienke18 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.197
    0
    0
    Consultant
    Boskoop
    sas, echt schattig hoor die foto's. Volgens mij kan je wel foto's blijven maken. Bart gebruikt zijn fototoestel nogal eens voor zijn werk, maar die ligt voorlopig toch echt thuis.

Kraamfeest, is ook niks voor mij. Vind het leuk als er bezoek komt en dat iedereen de baby even kan zien en ik de tijd heb om rustig met iedereen te praten. Nu woont een deel van onze familie wel een stukje verder weg, maar niet heel erg veel.

Rusttijden, we hebben nu op de kaart gezet:
    Mama en ik moeten even bijkomen van ons geboorteavontuur.
    Daarom rusten we van 12 tot 15 en vanaf 21:00 uur.

Verder alleen het telefoonnummer van Bart op de kaart gezet, zodat hij alle afspraken bijhoudt. En inderdaad afgesproken om maar één kraamvisite per dag te hebben. Wij hebben met onze ouders en schoonouders afgesproken dat we bellen als we naar het ziekenhuis gaan en dan bellen als ik ben bevallen. Mijn schoonouders moeten uit Amsterdam komen en die gaan dan bij ons thuis alvast zitten omdat het toch wat verder rijden is. Maar ze komen pas naar het ziekenhuis als wij bellen.

14. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Aaahhh super lieve foto's!! :D:D:D:D
    Wat een moppie!!

15. Tamaardb1984

Tamaardb1984 Actief lid

18 jul 2008
    441
    0
    0
    Oeee, het kriebelt hier echt gigantisch als het over al die spannende dingen gaat.
    Hihi. Heerlijk.

@ Dukje: wel fijn dat je vk zo goed naar je luisterde. en dat ze ook wat voor je wilt doen! Maar hopelijk hebben je man en ouders gelijk en komt die kleine van het weekend helemaal uitzich zelf jullie begroeten.

@ Nienke: tot hoelang mag je eigenlijk doorlopen? Overtijd bedoel ik???

@ kraamtijd: Wij hebben een afspraak. Op het moment dat de weeen oooit hihi beginnen meteen mijn pa en ma bellen zodat ze hierheen kunnen rijden. 2,5 uur Zo kan me moeder zo snel mogelijk bij me zijn. En verder denk ik ook dat het afhankelijk is van hoe je bevalling is geweest en hoe je jezelf voelt. Het belangrijkste is denk ik dat de mannen gewoon goed op ons moeten letten. en voor ons op moeten komen hihi.
    (geen idee waar ik over praat)

liefs

16. nienke18

nienke18 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.197
    0
    0
    Consultant
    Boskoop
    Tamaar, je mag tot 42 weken doorlopen en dan gaan ze de bevalling inleiden. Maar zover hoop ik toch niet te komen.

17. Tamaardb1984

Tamaardb1984 Actief lid

18 jul 2008
    441
    0
    0
    hihi ik was op pagina een gebleven. Na mijn tekst dacht ik wow wat zijn er veel pagina's bij. Had niet goed opgelet. Maar sas, wat is het een schatje!!!!

@ nienke: nee dat hoop ook niet voor meis, inleiden schijnt toch vervelender te zijn.

@ kraamvisite: Mijn hele familie woont in Limburg, dus veel kraamvisite zullen we niet krijgen denk ik.
    En LKG: ik ga gewoon een keer een weekendje naar mijn fam. dan kunnen ze het ook zien en ik beslis dan wanneer ik weer ga :) lekker makkelijk hihi.
    als ik bevallen ben zullen mijn ouders een paar dagen bij ons zijn, heerlijk!!!! En dan mogen ze de kleine pakken wanneer ze willen ( behalve als het eet, spuugt, huilt of slaapt natuurlijk)
    Want ja ze zullen de kleine veel minder zien als mijn schoonouders. Dus dat geluk wil ik ze dan ook gewoon geven!
    Maar ja we zien tegen die tijd wel hihi

18. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    ha tamara.....gebeld vandaag??

19. Djuke

Djuke Bekend lid

Ja, Tamara. Weet je al wat? Ik ben ook erg benieuwd!

Sas: wat een snoezie! Heeft ze bruine ogen of lijkt dat zo?

Hierzo: mn mams en ik zijn ook erg dik met elkaar dus op zich vind ik het niet zo heel erg. Maar ik moet haar wel duidelijk zien te maken dat het echt geen zin heeft om in dat ziekenhuis te gaan zitten wachten tot ik bevallen ben.
    Die MIJN kleinkind opmerking maakt ze met name tegen mijn vader. Dan vergeet ze voor het gemak ook even zijn aandeel. :D Ze wil nl. komen oppassen 1 dag in de week. Zou ons erg goed uitkomen maar het is helaas erg moeilijk te plannen voor haar ivm de boerderij. Want mijn vader kan ook niet alles alleen en de dames Koe houden daar geen rekening mee. ;)
    Ach ja, we zien wel hoe het loopt.

20. Tamaardb1984

Tamaardb1984 Actief lid

18 jul 2008
    441
    0
    0
    Hier nog niet gebeld. Morgen zijn we allebei vrij dus morgen vroeg maar gelijk even bellen. Ik geloof dat dat kan vanaf 11 uur.
    Vanmiddag moest tim werken dus hij voelde zich niet geroepen om al te bellen vlak voor zijn werk. Ook wel begrijpelijk.

pfff, echt erg, heb de hele dag geen f*ck gedaan. Alleen maar computerspelletjes. maar wel lekker hoor. Even ik en niemand anders. Niets moet alles mag.

Deel Deze Pagina