Wij gaan voor onze eerste! Deel 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door jedalin, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pinguïns

Pinguïns Niet meer actief

Haai Lin, ik krijg de termijnecho met 8w2d, precies rond de tijd dat het vorige keer mis was.
    Dus dat is wel fijn.
    Nog wel eventjes wachten hihi.

Ja ik heb maar gelijk gebeld, hopelijk hoef ik ze niet meer af te bellen en mag ik een voorspoedige zwangerschap hebben.

Hoe is het bij jou?
    Nog geen gerommel? :D

2. nienke18

nienke18 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.197
    0
    0
    Consultant
    Boskoop
    Ilona,
    Dit is geweldsig, gefeliciteerd meid.
    Ik zie hem echt een mooi roze streepje. Was inderdaad weer lang geleden.

Djuke, oh wat moet jij je te pletter zijn geschrokken. Als je Tristan de fles geeft is dat dan met bv of met fv? Doet ie het beter op fv?

Vannacht een erg drukke nacht gehad. Sara kreeg om 23:30 de fles, maar wilde niet slapen. Uiteindelijk is ze om 01:00 in slaap gevallen. Gelukkig kwam ze daarna om 04:30 en om 07:00. Alsof ze een klokje heeft dat haar verteld dat ze om 07:00 moet wakker worden.

3. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Nee, geen gerommel :(
    Om 12 uur hebben we een groeiecho en ga ik vragen of ze willen toucheren... wil toch wel erg graag weten hoe het er voor staat!

4. Pinguïns

Ja kan ik me voorstellen, een zwangerschap van 1 kindje is al zwaar, laat staan met 2...
    Veel succes meid, ik hoop dat ze wat voor je kunnen doen!

5. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    haha kheb arno al geinstrueerd om flink door te zeuren, want ik laat me altijd veel te makkelijk ompraten als ze het in 1e instantie niet zouden willen doen... :)
    Dus hopelijk komt 't goed.

6. Pinguïns

Hihi goeie move!

7. Djuke

Djuke Bekend lid

Ilona: gefeliciteeeeeeeeeeeerd!!!!

Nou, ik vind dit geen toeval meer hoor. Precies zwanger worden in de maand waarin je uitgerekend was. Ik geloof zeker dat dit zo heeft moeten zijn. Zelf wilde ik bijvoorbeeld altijd op mijn 30e kinderen. Dat zat in mijn hoofd. En ik ben dus zwanger geraakt in de nacht van mijn verjaardag. Toeval????
    Enne, kleintje van Iloon: hou je goed vast! Jouw papa en mama is het zo gegund om jou te mogen begroeten over 9 maandjes! En Tristan wil over een paar jaar met jou komen spelen bij die leuke speeltuin in Maasdam. :D

Linda: spannend, ben benieuwd naar je echo en of er al actie is down under.

Nienke: Tristan krijgt beide want ik heb niet genoeg voeding. Meestal kan ik een flesje of 3 bv geven per dag. Tis niet veel maar tis toch ieder geval iets. Voorkeur heeft hij niet echt al lijkt hij de bv het fijnste te vinden.

Hierzo: goede nacht gehad. Tristan sliep rond half 12 en werd om 3 uur wakker. Flesje gemaakt van 140 cc en daar heeft ie 110 cc van op. Hij viel mooi in slaap dus terug gelegd. Oogjes gingen meteen open. Toch neergelegd en de wieg geschommeld (vanuit bed met een touwtje :D). En tadaaaaaaaaaaa, meneer viel in slaap!!! Goed he!
    Hij kwam weer rond half 7 en heeft daarna nog geslapen tot 10.15 uur.
    Gister heb ik een nieuwe speen (Avent 2) en infacol gekocht. Vooral de nieuwe speen werkt goed. Die gaat net effe wat sneller.
    Wel zit ik sinds eergisteravond op een poepbroek te wachten. Maar goed, hij lijkt er nog niet echt last van te hebben.
    Dadelijk ga ik voor het eerst met hem naar mijn ouders. 40 minuutjes rijden. Wandelwagen mee en kennismaken met de koetjes. Oftewel zijn erfgoed, want mn vader is er heilig van overtuigd dat Tristan hem opvolgt. ;)

8. Pinguïns

Hihi dankjewel meis :)
    Ik hoop echt dat het goed zit!

9. hemeltje83

hemeltje83 Actief lid

9 nov 2008
    443
    0
    0
    N-Brabant
    Joehoe!!! Ilona wat fijn!!! Gefeliciteerd!!
    We duimen dat je nu 9 maanden een onbezorgde zwangerschap mag hebben!

Dikke kus!

10. Pinguïns

Dankjewel meid, hoe is het bij jou?

11. hemeltje83

hemeltje83 Actief lid

9 nov 2008
    443
    0
    0
    N-Brabant
    Goed, goed, erg druk op het werk: moet nog maar 6,5 week werken en moet nog veel afwerken en overdragen.
    Met de uk gaat alles prima: hij/zij ligt erg laag dus m'n blaas krijgt het te verduren samen met m'n bekken maar goed als de kleine zo blijft liggen kan tie vlot indalen hopelijk.

Wel gaaf dat ik nu niet meer onderaan sta op de zwangerenlijst!!

12. Pinguïns

Hihi goed he?
    Ik hoop dat er snel andere meiden gaan volgen, de lijst kan wel weer wat roze gebruiken!

Ik hoop dat de laatste weekjes op je werk zullen mee vallen!

Jullie weten nog niet wat het gaat worden?

13. Mama Mars

Mama Mars VIP lid

22 feb 2007
    9.268
    1
    36
    Iloon gefelicitteerd.. Lekker genieten meid!!!

Hier alles wel oke, beeb heeft al diverse keren aan gegeven eruit te willen. Maar gelukkig stopt het ook weer :D..
    De beebsroom is helemaal af is echt zo leuk geworden..

De trouwringen, trouwkaarten,geboortekaartjes zijn allemaal uitgezocht en besteld. De eerste 2 kunnen we vrijdag alen (omdat we 1 april al trouwen) en de geboorte kaartjes krijgen we een proefdruk van mee ...
    Ben blij dat nu al het geregel en gedoe klaar is..

Lin; nog ff succes met die laatste loodjes is had die twee druktemakers al verwacht maar 37 weken is om trots op te zijn...

Tot snel

Knuf

14. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ Mars: fijn dat alles geregeld is voor de bruiloft! :)

Hoezo gaf je kleintje aan eruit te willen...?
    Da's wel heel vroeg hoor, spreek haar maar even boos aan dat ze nog moet wachten!!

En spreek die van mij maar gelijk aan dat ze niet meer hoeven te wachten!! ;)

@ hier: Echo gehad. Ukkies zijn beide weer goed gegroeid volgens hun eigen lijn. Het meten ging wel allemaal erg lastig dus heel betrouwbaar zijn de gewichten niet, maar oke. Volgens de meting nu zou er 400 gram tussen zitten ongeveer, dat zou dus verdubbeld zijn vergeleken met de vorige keer. Verder geen probleem aangezien ze dus gewoon volgens eigen schema groeien.
    Ze zouden nu 2724 gram en 2334 gram wegen.
    Verder alles prima; vruchtwater nog voldoende, al heeft het eerste kindje iets minder als het andere.
    Ondertussen heeft het 2e kindje het toch voor elkaar om een klein beetje te zijn gedraaid....
    Hoofdje ligt nog wel richting omlaag, maar hij ligt ook een beetje dwars. Da's dus niet fijn...hopelijk snapt ie tijdens de bevalling dat zn hoofdje eerst moet!!
    Zo niet, kan er nog een poging gedaan worden om hem uitwendig te draaien, zodra het eerste kindje geboren is.
    In het slechtste geval gaat ie toch fout omlaag en ligt ie dus dwars..en zou ik een keizersnede moeten.
    Nou, dat lijkt mij dus echt het toppunt van een rotbevalling: eerste kindje natuurlijk bevallen en dus daarvan de pijn hebben, en 2e kindje keizersnede en dus ook dát nog eens mee moeten maken.
    mgoed...tis niet zo dat het kindje dus echt dwars ligt en de kans dat het gewoon goed omlaag zal gaan is groter :)

Verder heeft de verloskundige gevoeld en mijn baarmoedermond is driekwart verstreken en heb 1 centimeter ontsluiting.
    Hihi, wil totaal niets zeggen en ze kon ook geen enkele voorspelling maken over een bevalling..maar goed, weten we dit ook weer :p
    Ze zei dat het in ieder geval wel netjes was dat de baarmoedermond al direkwart verstreken is op dit termijn bij een 1e zwangerschap :) dus da's fijn.

Verder mag ik aanstaande zaterdag als ik wil eeen ctg scan laten maken, omdat de voetjes van de kindjes bij elkaar liggen en ik niet echt weet welke van de 2 ik nu wanneer voel.
    Maar ik denk dat ik dit verder niet nodig vindt, want voel toch wel wat bewegingen ook boven in mn buik af en toe, en volgens mij kan dat nooit het ingedaalde kindje zijn..zo lang is ie ook weer niet ;)

Volgende week maandag weer een echo en dinsdag afspraak met de gyn.
    Hopelijk is het dan allemaal al niet meer nodig....maar ik ben er bang voor.. volgens mij zitten de jongens prima..

15. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Ilona, wat gaaf! HARTELIJK GEFELICITEERD!!!

Linda, wat betekend het als je bmm 3/4 is verstreken? Als je nu 1 cm ontsluiting heb, hoe lang is de verwachting dat je kan gaan bevallen? *Timon is een groentje:)*

Tante Mars, zie dat je niet veel meer online zal zijn. Fijn dat je bruiloft helemaal is geregeld. Foto van je babykamer?

Hier in huis aan de schoonmaak geweest. Lekker weer vandaag en dus ramen en deuren open. De ramen aan de buitenkant gelapt... lekker fris en zo helder.;)

16. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Linda, heb jij maandagavond CSI gezien?

17. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Ha timon,
    Dat houdt in dat er wat voorwerk gedaan is voor de bevalling.. het 'tuitje' waar ze het hieronder over hebben is dus bij mij al voor ongeveer driekwart verdwenen. :)
    Hier een duidelijke uitleg, voordat je van mijn verhaal niets snapt ;):

"De totale vorm van de baarmoeder is te vergelijken met een peer. Het bolle gedeelte is het spiergedeelte van de baarmoeder, en de hals is de baarmoedermond. Onder invloed van contracties moet de rijpe peervorm (op zijn kop gezien) veranderen in een appelvorm. Met andere woorden, de hals moet opgenomen gaan worden in het bolle gedeelte. Dit proces noem je het verstrijken. Verstrijken betekent dus dat de baarmoedermond niet meer een lang "tuutje" is onder aan de baarmoeder, maar dat de cervix steeds dunner en korter wordt en onderdeel wordt van het onderste deel van de baarmoeder.

Bij een vrouw die nog nooit eerder een kind heeft gebaard zal dit verstrijken moeten gebeuren voordat de cervix zich kan openen. Bij een vrouw die al wel eerder een kind heeft gebaard kan het verstrijken en ontsluiten tegelijkertijd gaan.

Je snapt nu dat dit nog steeds bij de voorbereidingen hoort.

Hierdoor kan het dus gebeuren dat bij een inwendig onderzoek bij een eerste kindje blijkt dat de baarmoedermond mooi soepel en verstreken is, en zelfs misschien al 1-2 cm ontsluiting heeft. (Bij een tweede of volgende kindje kan dit oplopen tot 3-4 cm) Als de vrouw echter geen regelmatige en sterke weeën heeft die voor verdere ontsluiting zorgen, is de bevalling nog niet begonnen. Als de weeën onregelmatig zijn, kan het ook nu nog gewoon stoppen. Maar door het vele voorwerk heb je wel een prima uitgangspunt voor als de bevalling begint."

en:

"Voordat de baarmoeder open kan gaan (ontsluiting) moet de baarmoedermond eerst verweken en verstrijken.
    Als je je de baarmoeder voorstelt als een grote ballon, dan is de baarmoedermond het opblaastuitje. Dit tuitje(de baarmoedermond) is ongeveer 3 cm lang en rondom 1 cm dik.

Voordat de baarmoedermond zich kan openen, moet het tuitje ‘verdwijnen’ d.w.z. glad worden met de rest van de baarmoederwand.
    Als je geen weeën hebt, is het weefsel van de baarmoedermond erg stug. De eerste periode van weeën zorgt ervoor dat de baarmoedermond verweekt, dat het weefsel soepeler wordt. Pas als het weefsel week is, kan de baarmoedermond verstrijken d.w.z. dunner worden totdat de mond gelijk loopt met de rest van de baarmoederwand.
    Pas als dit hele proces van verweken en verstrijken is voltooid kan er ontsluiting ontstaan.

Vooral bij een eerste kind, kan dit verweken en verstrijken nogal wat moeite kosten. Je hebt dan al een hele tijd weeën, maar er is nog geen ontsluiting. Wel wordt de baarmoedermond soepeler en dunner. De weeën zijn in deze periode ook nog niet zo sterk. Je kunt er nog best tegen en ze komen meestal nog maar om de 5 tot 10 minuten."

Helaas zegt verder die cm ontsluiting niets over wanneer de bevalling zou kunnen zijn.. dat kan morgen zijn, maar ook over 3 weken.. dus blijft afwachten!

18. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Nee, Csi niet gezien..hhaha die vindt ik nooit zo leuk.. ben meer van house, ncis, the mentalist enz. :)

19. Pinguïns

Dank je wel Timon! :D

20. Tamaardb1984

Tamaardb1984 Actief lid

18 jul 2008
    441
    0
    0
    Hai Meiden,

@ Iloon: Wat fantastisch nieuws!!!!!! Gefeliciteerd!!! * ziet hier groen van jaloezie* :)
    Nee echt geweldig!!!

@ Lin: klinkt wel al heel spannend zeg. 1 cm ontsluiting. Dat betekent dan toch dat je lichaam er klaar voor is. Ik weet het nu zeker, ik neem me laptopje mee op vakantie. Want ja ik weet het wel weer. Lig jij te bevallen als ik in het zwembad lig en dan lees ik het pas maandag. Dat gaat echt niet!!!! :)

@ hier: Ik heb gewoon de zenuwen. Komt ook een beetje door Iloon hoor ;) Voel toch wel dingen die ik normaal niet voel. Maar goed wil er ook weer niet te veel op letten. Nog 4 daagjes en dan moet ik ongi worden. En ik wil ook niet gelijk testen dus over een weekje weet ik meer. :) nog even volhouden dus!

@ Lkg: hoe is het bij jou meis?

@ Tante Mars: Hoe kan het zo dat de kleine er al uit wou... had je al weeen ofzo??? Wel spannend dat je bijna gaat trouwen!!!!
    Past je jurk nog??? hihi.

Liefs

Deel Deze Pagina