ha meiden, hier even moeilijk gehad gisteren..krig ontslag uit t ziekenhuis vandaag of morgen en tijdens t bespreken van hoe we t gaan doen gisteren kwamen we erachter dat het eigenlijk gewoon heel onpractisch is om in t ron. mc. don. huis te blijvn. dek kamrs zijn echt ingericht voor ouders en evt ouder kind, totaal neits voor babys. geen bedje, commode, bad, box wipstoel en ga zo maar door. daanaast ook niets van eten/voeding, luiers, flesjes en ga maar door. meeste valt wel van huis te halen maar we kunnen hem ook niet dagen in en campingbed laten slapen. naar huis zou voor hem veel beter zijn en ook voor ons om een ritme te kunnen maken. maar jeetje...beslissen dat we 45 min. rijden af zitten van daan, das erg heftig. alsof je tussen hen gaat kiezen... zijn er nog niet helemaal uit omdat de keuze maken gewoon heel dubbel voelt. voor wie moeten we t nu goed doen.. zucht.. voeding van daan was helaas niet oppgenomen door de maag, maar dat hadden ze al verteld dat dat kon gebeuren. hopelijk lukt t hem vandag wel. ps. heb slecht toetsenbordje hier dus sorry voor de typfouten...
Hé lin, Is een hele moeilijke keus war je nu voor staat. Het enige wat ik je kan adviseren is, luister naar je hart en je (moeder)gevoel. Die hebben het meestal goed. Heel veel sterkte met je beslissing.
nou..besluit genomen; wij gaan vandaag naAr huis. kraamzorg komt dan nog langs vanavond ivm jesse. blij dat we een beslissing hebben genomen, ook al blijft het rot voelen dat we ons mannetje hier moeten achterlaten.
Hoi meis, ik kan me voorstellen dat dat een moeilijk besluit is... Maar voor jou is het misschien beter om ook even thuis te zijn. Jullie hebben zoveel meegemaakt de afgelopen week. En als je naar jullie mannetje toe wilt, is het maar een klein stukje rijden. Meis, probeer er voor jezelf een beetje rust in te hebben, Daan is in goede handen. Liefs en een hele dikke knuffel
Linda, ik wens jullie veel kracht en liefde. Zie jullie beslissing niet als keuze tussen de jongens. Mocht je alsnog kiezen om bij Daan te zijn dan is dat vast mogelijk. Soms krijg je hulp uit onverwachtse hoek. Daan is vast een enorm sterk mannetje en gaat het dus erg goed doen. Dikke knuffel!!!!
Hee meiss.. ohh ik kan me zo goed voorstellen dat het een moeilijke keus is.. maar ik denk wel dat jullie een goede keus maken door naar huis te gaan! 45 minuten lijkt misschien lang rijden, maar ik las op twitter al dat het Ronald McDonald huis ook 20 minuten lopen is! Als je thuis al vast in een ritme kan komen geeft dat ook veel meer rust voor Daan als hij straks mee naar huis mag. Dan hoef je over twee weken niet thuis alles nog te ontdekken hoe het het makkelijkst gaat maar dan heb je al een beetje een routine met Jesse! En inderdaad.. als het blijkt dat het niet werkt thuis kan je dan niet alsnog voor het Ronald McDonald huis kiezen?? Vind het echt knap dat jullie in jullie berichtjes zo sterk lijken! Heb echt respect voor hoe jullie er mee omgaan. Ik volg twitter op de voet en ben erg blij dat we op deze manier kunnen volgens hoe het met Daan gaat. Heel veel sterkte meis!! Elk dag die voorbij is mag Daan weer eerder met jullie mee naar huis!
Hey Linda, ik leef echt ontzettend met jullie mee.. Ben dus ook een trouwe volger op twitter. Af en toe staan de tranen in mijn ogen, gewoon omdat jullie het zo moeilijk hebben in de tijd die juist zo mooi hoort te zijn. Gelukkig is mijn ervaring dat juist baby's zo ontzettend sterk zijn en snel kunnen herstellen. Heel veel liefs van mij!
Saskia zegt het goed, tranen in de ogen als ik de berichtjes op Twitter van Arno lees. Kan me zo goed voorstellen hoe moeilijk dit moet zijn. Wij beseffen hier nu enorm hoe we boffen met onze sterke gezonde beer. Maar goed, het gaat gelukkig steeds een stukje beter met Daan! Voor je het weet is hij ook zo'n sterke gezonde beer! Fijn dat de keuze nu gemaakt is over jullie verblijfplaats. Tuurlijk is dat rot maar het is maar een periode die zo voorbij is. Super trouwens dat Arno gewoon lekker vrij is! Hoeft ie iig nix te regelen met zn werk enzo! Nou, hele dikke knuffel weer van Tristan en ons! Hoe is het trouwens met jou, Linda? Herstel je een beetje ondanks alles! En wat geweldig dat de bv zo goed loopt met Jesse! Geniet er maar van. Ik heb van de week moeten stoppen omdat het teveel onrust gaf voor Tristan en mij. ( en kreeg prompt een borstontsteking als straf.)
het lijkt me heel moeilijk om ervoor te moeten kiezen om naar huis te gaan en op 3 kwartier afstand van Daan te zitten.... maar zo kan je wel Jesse wat rust geven..... voor Daan wordt goed gezorgd in het ziekenhuis meid.... ik blijjf jullie volgens op de voet....
Waauuuww, voor het eerst sinds de bevalling heb ik vanmiddag onze Daan vast gehouden!!! Wat heerlijk...wow!!!!! Heb hem echt 3 minuutjes ofzo vast gehad na de bevalling, toen kwam Jesse al (die was we 12 minuutjes later...het hele bevallingsverhaal volgt een keertje..nog even geen tijd voor ) We zijn nu thuis dus, met Jesse. Ons mannetje doet het geweldig, echt, wat een scheetje! Hij komt voor de voedingen ongeveer om de 4-4.5 uur en vaak zodra wij hem ongeveer willen wekken voor de voeding, komt hij zelf. Super dus! Ook het gaan slapen gaat vooralsnog goed, hij dut lekker in na een tijdje zonder te huilen ofzo. Ik weet 't, dat kan natuurlijk echt nog wel komen, maar voor nu is het heerlijk, haha. Ohja, ik heb ook kennisgemaakt met de eerste spuitluier, hahaha. Bij de luier verschonen heeft hij nu al 2 keer richting de kraamhulp geplast, haha. Lekker nog niet naar ons, lief van 'm hè? Verder met Daan gaat het goed! Hij is volledig van de beademing en morfine af. Hij krijgt nog wel paracetamol. Hij houdt nu ook de borstvoeding deels binnen en heeft vandaag voor de eerste keer ontlasting gehad via de stoma! Hij is nu op de afdeling chirurgie. Dat is echt weer een hele stap in de goede richting! Geen intensive care of high care meer, maar een babykamer waar hij dus gewoon vastgehouden en geknuffeld mag worden. Ik ga nu weer gauw stoppen, dadelijk Jesse voeden (en dan mezelf voeden haha)
Linda, fijn om te lezen dat het goed gaat met jullie. Lekker hoor dat Jesse om de 4 tot 4,5 uur komt voor het voeden en dat het zo lekker gaat met Daan. Die spuitluiers zijn lekker hè, hebben er hier ook al een aantal in ontvangst mogen nemen. Zijn nog steeds aan het knoeien met de voeding. Van geheel comfort kreeg ze na elke voeding een spuitluier, dus was de kans op uitdroging weer te hoog. Nu zijn we bezig met een combinatie van friso standaard en friso comfort, daar moeten haar darmen weer aan wennen en is de ontlasting dus weer hartstikke hard. Ook gaan we geen extra water meer toevoegen voor extra vocht aan de flessen, maar gaan we Sara water tussendoor geven. MEt het extra water in de fles moet ze namelijk de gehele fles leeg drinken en dat deed ze niet.
Hoi meiden! Linda, wat fijn dat je eindelijk Daan vast hebt kunnen houden en dat hij er langzaam maar zeker bovenop begint te krabbelen. Ongelofelijk hoe sterk die ukjes vaak zijn he? Ook fijn dat Jesse het zo goed doet! Ik volg jullie op twitter hoor! @ Hier: Weinig nieuws, misselijk bij vlagen en gespannen (.)(.)
@ Nienke: hmm even korte reactie; heb je geen borstvoeding gedaan of over moeten stappen op flesjes voor 'n reden? Wel lastig zeg..! haha, heb er verder nog totaal geen ervaring mee dus helaas ook geen tips, hihi.
Linda, er zaten te weinig voedingsstoffen in de borstvoeding, dus moesten we overstappen op flesvoeding. Met nu als gevolg dat we zo aan het knoeien zijn met de voeding.
He meiden, ff snel Alles wel okee hier! Ofja, Daan's voedingen gaan ten aanzien van de laatste dagen niet vooruit, dat is wel jammer. Niet erg, maar wel jammer want dan zou het herstel sneller/beter gaan. Maar goed, we mogen niet klagen want hij doet het verder fantastisch! Jesse is een heerlijk ventje tot nu toe, hopelijk houdt hij dit mooi zo vol! Borstvoeding loopt ook super goed, kolf binnen een klein kwartiertje 80 cc per borst voor Daan Fijn dus! En Jesse drinkt heerlijk een half uurtje (15 min per borst) en valt dan lekker in slaap. ik ga gauw een keer een foto plaatsen, maar komt er steeds niet van...
@ Linda: Jammer dat het nog niet beter gaat met de voeding.. maar wel super dat hij zo sterk is en dat het over het algemeen goed gaat! Maar hoe gaat het met jou meis?? Geniet je van je mannen, of is het nog overwegend zwaar? En moet je nog veel herstellen na de bevalling of voel je je helemaal goed? @ Ilona: Hee, wat fijn dat het zo goed gaat met je! Zou ik het wachtwoord van je site mogen? Zou het leuk vinden om het te lezen @ De rest: Meiden hoe is het met jullie??? Tis rustig hier!! @ Hier: Prima.. weinig nieuws.. moet zaterdag ongesteld worden dus wel een beetje spannend. Daniel zegt steeds dat ie denkt dat ik zwanger ben.. maar goed hij roept maar wat Ik blijf er maar gewoon van uitgaan dat het zonder hulp niet gaat lukken.
Linda, wat geweldig nieuws heb je geschreven. Heerlijk dat het goed gaat met beide mannetjes en natuurlijk papa en mama. Lkg, mijn duimen draaien! Hier nog 1 dagje werken en dan eindelijk de intake!!!!!!!
@ lkg: Gelukkig kunnen wij volop genieten van alles! Tis heel heftig verder geweest, maar we zitten toch echt op die roze wolk! Onze Daan (haha zal wel elke keer raar voor jou klinken of niet lkg ) doet het nog altijd goed. Goede hoop dat hij morgen misschien wel weer wat vooruit is gegaan met de voeding want vandaag was het ook al iets verbeterd. Verder werden we flink verrast toen we binnenkwamen; Daan is uit zijn couveusebedje!! Hij ligt nu in een warmtebedje, dat houdt in dat hij op een warmte-gelkussen ligt. Hij mocht uit de couveuse omdat hij zich goed op temperatuur kan houden. Super dus! Vandaag ook weer lekker geknuffelt met ons mannetje, heerlijk!! Morgen nemen we onze Jesse mee naar Daan. De hulp daar heeft zelfs speciaal voor Jesse een bedje naast Daan geregeld waar ie in kan liggen tijdens het bezoek aan Daan. Dan kunnen we voor het eerst onze mannen eens echt vergelijken! En dan zijn de broertjes ook eindelijk weer eens samen! Ook wel heel speciaal dus! @ lkg: Hopelijk heeft Daniel (hihi klinkt zo raar om hem nu Daan te noemen ) gelijk en voelt ie het goed aan!! ik zal voor jullie duimen!!!