hihi ja op deze foto nog niet eens zoveel als op de laatste foto's! (maar die staan nog niet op de laptop )
OOOOOOOH wat een schatjes!!!! Echt wel broertjes!!!! @ Lkg: Hoop voor je meis, dat je mannetje helemaal gelijk krijgt!!! @ timon: Succes met gesprek!!! Spannend!!!!! Hier niet veel nieuws. Klusdagen beginnen langzaam weer aan te breken. Zijn weer netjes om de dag aan het klussen dus komt helemaal goed hihi. Liefs Tamaar
Haai ladies, Linda: wat een mooie kereltjes! Echt 2 druppeltjes water zeg! Fijn dat Daan het goed doet. Voor je het weet heb je ze lekker bij je thuis! Enne, als ik jouw verhalen lees besef ik weer wat een moeilijke tijd wij hebben gehad. Bv lukte niet goed, Tristan wilde niet slapen, ik kon niet genieten.... Dus wees blij dat het bij jou wel allemaal lekker loopt! Lkg: ik duim weer hoor! Maarre, 2 vraagjes nog aan jou: waarom moet er een chromosomenonderzoek gedaan worden? Bij ons hoefde dat helemaal niet. En waar ga je nou naar toehoeeeeeeee in Amerika?? Ben helemaal niet nieuwsgierig ofzo hoor. Hierzo: kan ein-de-lijk voorzichtig melden dat het beter gaat. Afkloppen natuurlijk! Maar sinds Tristan sinds vorige week alleen nog maar Friso Standaard krijgt, lijkt hij veel rustiger geworden te zijn. Ook heeft hij nu zo'n inbakerslaapzak en een speciale anti-lucht-fles. Het resultaat is dat hij een ritme lijkt te krijgen. Overdag om de 3 uur ca 100 cc drinken, 's-avonds bunkeren (dan wil hij ineens continue drinken om het tekort van overdag aan te vullen) en 's-nachts slapen tot een uur of 3. Flesje erin en hij gaat braaf weer slapen tot een uur of 7. Vannacht hadden we trouwens een record. Hij heeft van 23.00 tot 4.45 uur geslapen!!!!!!!!!!!!!! Goed he! Hopen dat hij deze stijgende lijn volhoudt! Ow ja, heb ook voor het eerst weer op de echte Djuke gezeten. Ging op zich best aardig. Ben alleen mn conditie kwijt, heb overal al gezocht maar kan m nergens meer vinden. Hebben jullie nog suggesties??
Goeiemorgen meiden! Allereerst voordat ik het vergeet: Lkg: Ik heb een droom gehad vannacht dat je je banner mocht veranderen. Ik zag 4 weken en 1 dag op je banner staan Ik hoop dat ie uit komt! @ Djuke: Wat fijn dat Tristan eindelijk een beetje een lekker ritme krijgt, lekker houden zo! En wat je conditie betreft, geen ideeee hoe je die weer terug krijgt, waarschijnlijk maar rustig opbouwen weer... @ Hier: Alles prima, lekker moe, af en toe gespannen borsten (vooral 's avonds) en met vlagen misselijk. Verder leven we erg naar de echo toe op 30 maart!
Heej meiden, ff snel een reactie vanaf m'n werk.. @ Linda: Ahhhhhhhh ik ben verliefdddd! Ik heb je foto's op hyves al een paar keer bekeken.. wat een schatjes.. *zwijmel* Echt heerlijk dat het zo goed gaat met jullie. Daan is echt een stoere sterke bink zeg dat ie het zo goed doet in het ziekenhuis! Daniel was ook helemaal in de wolken van de foto's en zei: ohhhhh wat liefffff We volgen Twitter op de voet.. echt zo super dat jullie daarmee iedereen op de hoogte houden! Helemaal 2010!! @ Tamara: Hoe is het met jou meis?? Las op hyves dat je last hebt van je rug?? Vervelend zeg @ Ilona: Ohhh wat een gave droom!! Miijn wens is dat je droom uitkomt En ik hoop echt dat je een hele onbezorgde zwangerschap tegemoet zult gaan! @ Djuke: Heeeee.. wat superfijn om te horen dat het allemaal een beetje beter lijkt te gaan! Geniet van je supermooie manneke.. ook al zo'n fotomodel zag ik op hyves!! Chromosomenonderzoek doen ze om te kijken of het genetisch is bepaald dat Daniel slechter zaad heeft. Die kans is volgens mij niet zo heel groot, omdat iedereen in z'n familie kinderen heeft en geen problemen heeft. Maar stel dat het genetisch bepaald is, dan kan hij dat eventueel doorgeven als we een zoontje zouden krijgen. Naja, voor ons gevoel is het allemaal een beetje overdreven, en we denken zelf ook een beetje dat het maar gewoon weer een paar maanden uitstel is zodat er nog kans is dat we zelf zwanger worden, maar goed. En stel dat het genetisch bepaald is, dan hebben we toch al besloten dat we daar niets mee doen. Je zou er dan voor kunnen kiezen om alleen maar de zaadcellen die een meisje geven te selecteren, maar we vinden dat in ons geval nogal ver gaan. De kans dat je het doorgeeft is niet meer kan een kans en zwak zaad is geen bedreiging voor de gezondheid, en in onze ogen niet een grote ramp als je dit gewoon verteld aan een zoon als hij daar de leeftijd voor heeft. Dusss.. tis voor ons dus niet meer dan een formaliteit.. Oh jah, en op vakantie gaan we rondrijden. We vliegen naar Los Angelos en dan rijden we naar San Francisco - Yosemity - Salt Lake City - Yellowstone - Vancouver - Seattle. En voor die tijd ga ik zelf nog 5 daagjes naar een vriendinnetje in Toronto. Heb er zooooooveel zin in!! We hebben vanochtend weer zaad ingeleverd. Ze gaan het nu bewerken om te kijken of er genoeg overblijft voor IUI. Echt grappig om te zien hoeveel routine we nu hebben en hoe makkelijk het gaat.. en dat we het zelfs wel een beetje leuk vinden, hihi.. En Daniel kreeg ook nog een echo van z'n zaakje om te kijken of daar iets bijzonders op de zien was, maar alles was prima Ik begin me ook steeds meer te beseffen dat we niet alleen maar pechvogels zijn met slecht zaad, maar veel vaker geluksvogels dat al het andere gewoon goed is! Nou, nu moet ik weer snel verder werken Fijne dag allemaal!
@ Lkg, ik hoop echt dat die droom uit komt! En wat raar dat ze genetisch onderzoek gaan doen, terwijl jullie daar helemaal geen behoefte aan hebben. Ik denk ook dat het inderdaad tijd rekken is. Kun je dan niet tegen hen zeggen dat ze die onderzoeken maar lekker in hun eigen tijd doen? Het maakt voor jullie toch niet uit. Jullie willen zwanger worden en een jongetje of meisje is welkom, dus ik snap niet waarom ze dan toch onderzoeken Ik hoop wel dat al die hulp en onderzoeken niet meer nodig zal zijn, want die droom moet gewoon nu uitkomen! Enne dat Daniel nu zaad heeft ingeleverd, is dat niet een beetje vroeg? Want je nieuwe eitje zou dan pas over een week of 3 komen toch?
@ Ilona: Sja, die onderzoeken zijn standaardprocedures, tis helaas niet anders Maar ik hoop ook dat het allemaal niet meer uitmaakt.. al ga ik er maar wel vanuit dat ik ongi wordt, anders is het weer zo'n klap. Maar je droom geeft me wel een klein beetje meer hoop hihi.. En het zaad inleveren was puur voor het onderzoek, om te kijken of we met Daniels zaad in aanmerking komen voor IUI of dat we naar IVF of ICSI moeten.. Voor een echte behandeling komen we ws toch op z'n vroegst in de zomer pas in aanmerking..
@ Lkg, okee balen dat ze die onderzoeken standaard doen zeg, kost alleen maar tijd... Ik hoop ook echt dat die droom waarheid mag worden. Hoeveel dagen zit je nu na je eitje? Ik zag 4 weken en 1 dag op de banner staan, dus dat zou betekenen 15 daagjes na je eitje testen! Hihi ik hoop echt dat het uitkomt! Ik heb wel vaker dromen, maar deze was zo duidelijk, ik had zoiets van, dit moet ik je vertellen!
@ Ilona: Jaa gaaf dat je het vertelde!! Ik heb altijd een lf van 12 dagen, dus normaal gesproken zou ik zondag ongesteld moeten worden, en zaterdag spotting hebben.. Zit nu op dag 10 na m'n eisprong..
Okee, nou ik ben wel super benieuwd hoor! Zou zoooo gaaf zijn als het uit kwam! Nu maar even afwachten dan... Hoewel... Ik testte 9 dagen na ei positief Wanneer wil je gaan testen?
Dankje voor jullie reacties @ lkg: ben heel benieuwd! Maar snap dat je er niet teveel op gaat hopen...valt al vaak genoeg en hard genoeg tegen hè.. Maar ik duim voor jou! @ hier: dadelijk weer naar daan en voor de eerste keer samen met jesse! Werden net gebeld dat ze vanmiddag toch een rontgenfoto van daan's maag-darm kanaal willen maken omdat de voeding nog steeds niet loopt zoals het moet lopen. Het duurt te lang en komt niet echt goed op gang zoals het zou horen, hij heeft nog te weinig ontlasting. Niet verontrustend ofzo,maar ze willen wel bekijken hoe het er van binnen uit ziet.. Maak me nu toch wel een beetje zorgen, ook al was ze geruststellend en zei ze dat het gewoon controle was.. Nja, wel fijn dat ze het goed checken, maar goed, liever dat het gewoon gaat zoals 't hoort te gaan he.. Verder wel weer goed nieuws ook over daan; hij is van de monitor af. Hij deed het prima en het was blijkbaar niet meer nodig.. Vind het wel een eng idee want het is toch een hele controle minder..mja..de kinderarts zal het niet beslissen als het niet nodig is lijkt me. Daarnaast is zn warmtekussen weer wat lager gezet omdat hij het wat warm had vanmorgen, wat inhoudt dat hij zich dus nog altijd prima op temp. houdt. Nou, duim maar weer voor daan vanmiddag meiden. Gewoon voor mijn gemoedsrust...want het zal wel gewoon meevallen, mja..toch.
Lieve Lin, Ik kon niet eerder reageren; Maar ik wil jou en Arno feliciteren met de geboorte van jullie prachtkereltjes.. Wat ontzettend K** dat het met Daan zo moeizaam gaat. Ik hoop dat hij er snel boven op komt en dat jullie dalijk kunnen genieten van jullie beide kereltjes.. Veel succes straks in het zkh. Een hele dikke knuffel van mij. Want ondanks dat ik zelf in het zkh lag heb ik enorm veel aan jullie gedacht. Hier gaat het ff '' slecht'' vorige week maandag toch maar de vk gebeld dat de pijn bleef en dat de beeb echt niet meer is gaan bewegen dan dat ze voorheen deed. En binnen een half uur lag ik op een verloskamer voor een ctg. Die leek goed tot we bij de gyn kwamen.. De hartslag van de beeb was dusdanig hoog dat er meteen een echo is gemaakt en hieruit bleek ons kleine meisje een achterstand van ruim 2 en halve week te hebben daarnaast is het vruchtwater nihiel en is de placenta zo verkalkt dat ie gelijk staat aan een zwangerschap van 36 weken terwijl ik op dat moment 30.3 weken zwanger was. We mochten kiezen voor zkh MCL in Leeuwarden, maar omdat ze zo klein is dat ze in het MCL niets voor ons konden betekenen was het beter naar het UMCG te gaan. Uit eindelijk waren alle papperazzen om half 12 klaar en werden we om kwart voor 12 gebeld dat we om 1 uur in het UMCG moesten wezen ( en het is 1.5 uur rijden).. Uiteindelijk na wat extra gas en overtredingen waren we om kwart voor 1 aldaar. En hier werd alles opnieuw gedaan.. Hier was het hartfilmpje wel wat beter, maar ook deze metingen waren dusdanig slecht dat we niet meer naar de vk of gyn in Dokkum mogen en dat we moeten bevallen in Groningen ipv Thuis. Na een aantal uur mochten we naar huis mits ik zou bellen als ik klachten zou krijgen dinsdag voelde ik me dusdanig slecht, dat ik woensdag toch maar heb gebeld en weer moesten we komen. Hartfilmpje goed, maar mijn bloeddruk was zo hoog dat ze eigenlijk meteen wouden starten met medicatie, uit eindelijk toch gewoon naar huis gegaan maar in de avond meteen weer allerlei klachten wederom gebeld we mochten bloedprikken in Dokkum op mijn lever en nier functies. En om kwart voor 12 kregen we telefoon dat alles goed was .. Donderdag werd ik wakker met het gevoel alsof ik uit elkaar werd getrokken ik had zo'n scheurend gevoel in me bovenbuik, dat we weer moesten komen. Nu was de bloeddruk nog hoger, en me bedje werd voor zowiezo 48 uur gereserveerd. Uiteindelijk zakte de bloeddruk geleidelijk naar 140\72 dus lekker op peil, zaterdag mocht ik naar huis mits ik niks zou doen en volledige rust neem. Maandag moesten we weer op controle en alles was wederom goed. Ik voel me ontzettend duizelig en misselijk, maar morgen mogen we weer voor een ctg komen, omdat ik de beebie niet voel en dus niet weet of er iets mis is ja of nee. Dinsdag hebben we een uitgebreidde groei echo en dan hopen we dat ze dr eigenlijntje qua groei pakt ( 40 weken 2200 gram) en dat ze op die lijn blijft of dat ze nog verder onder de onderlijn van de curve gaat dat ze dr gaan halen. Maar elke dag dat ze zit is mee genomen. Het is allemaal ff afwachten en we moeten het bekijken van dag tot dag.. Ik maak me enorme zorgen, en sta stijf van de stress. Ik kom morgen of dinsdag wel weer ff een update geven. Ik lig vooral op me bed thuis, *krijg er doorlig plekken van haha*.. Dikke Knuff.
ach gatsie tante mars. Dat is wel even beroerd. Kan me goed voor stellen dat je in de stress zit. Gelukkig houden ze je wel goed in de gaten. Hoo pdat die kleine nog even kan blijven zitten. Hele dikke knuffel!!!!! @ linda: Mijn duimen draaien hoor!!!!
Jeetje tante Mars wat een stress moeten jullie hebben... ik hoop dat de baby nog even kan blijven zitten en zelf nog wat door kan groeien... en dat het met jou verder ook goed blijft gaan..... ik zal aan je denken.... Linda, wat een lieve mannetjes op de foto zeg, ik ben meteen verliefd.... Lkg, ik duim voor je hoor meid!! Ilona, alles nog steeds goed? Djuke, fijn dat het nu eindelijk wat beter gaat met je. Nienke, succes met het aanpassen van de fv.... Saskia, hoe is het met jou? En Tamara alles goed? Hier, even afwezig geweest.... en gisteren me rotgeschrokken. Mijn moeder belde dat ze in het ziekenhuis was opgenomen met pijn op de borst. Heel de middag in het ziekenhuis gezeten en uiteindelijk moest mam een nacht blijven omdat ze geen fietstest konden doen omdat Mam net een nieuwe knie heeft gekregen en geen kracht kan zetten. Vanmorgen zijn er weer onderzoeken gedaan en vanmiddag een ctscan. Er is niets uitgekomen dus waarschijnlijk was het een eenmalig iets. Maar dat er wat aan de hand is geweest is wel duidelijk want ze had echt hele erge pijn op de borst en een hele hoge bloeddruk en een afwijkend hartfilmpje. Maar vanmiddag is ze toch ontslagen uit het ziekenhuis en nu weer thuis.... Zelf ben ik erg vermoeid, vannacht erg slecht geslapen en zowat op de telefoon gelegen.... gelukkig is nu alles weer goed..... dus kan de rust weer terugkeren.
@ Linda: Heee.. en hoe vonden Jesse en Daan het samen?? En is er al iets bekend over de uitslag van de rontgenfoto's?? Erg spannend allemaal zeg! Hoop erg dat het goed is! @ Tante Mars: Jeeetje, wat schrikken voor jullie zeg!!! Tjeemienee, daar wordt je echt bang van Ik ga keihard duimen dat jullie meiske nog ff lekker in je buik blijft!! @ Charpi: Zoooo.. ook al zo'n eng verhaal! Lijkt wel de week van de vervelende verhalen Wel fijn dat het nu weer beter gaat met je moeder! @ Ilona: Hihi, ik ben niet bijgelovig ofzo, maar als daar reden voor is dan ga ik denk ik zondag maar testen.. dat zou vanaf de eerste dan van m'n vorige ongi dan namelijk 4 weken en 1 dag zijn