Wij gaan voor onze eerste! Deel 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door jedalin, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pinguïns

Pinguïns Niet meer actief

Okee dan, nou voor die tijd heb je als het goed is een echo gehad hoor meid, zal zo rond de 9 a 10 weken zijn!
    Ze gaan bij de vk dan ook informatie geven over de combinatietest.
    Als je die wilt laten doen, moet dat zowiezo tussen de 11 en 13 weken gebeuren en daarvoor moeten ze weten hoe ver je dan bent, dus doen ze voor die tijd een termijnecho!

2. Charpi

Charpi Fanatiek lid

26 dec 2008
    1.419
    0
    0
    Lkg ik denk dat je je echo dan al hebt gehad hoor zeker omdat je bij de gyn loopt... ik moet bij 7 weken zwangerschap al komen voor een eerste echo dus ik denk dat jij ook al snel mag...

Ik ben nog steeds heel erg blij voor je en ook voor Ilona dat jullie nu allebei zwanger zijn geworden.... ik hoop alleen dat ik snel mag volgen.... en de andere meiden ook...

3. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ Lkg: meis je moet gewoon doorgeven dat je in je eerste ronde een mk gehad hebt.., dan krijg je een vroegere echo! Zo rond de 7 weken. Dus geen zorgen, jij hebt dan gewoon voor je vakantie een echo..

ik reageer later even op iedereen oke, want we gaan zo eten! :)
    Wilde even vertellen hoe het met daan gaat! :)
    Want onze Daan heeft zijn eerste flesjes gehad vandaag! :D Arno heeft er eentje gegeven, hihi, met maar liefst 10 cc :)
    De rest kreeg ie nog via de sonde omdat ie rustig aan moet opbouwen dat er voeding via zijn slokdarm loopt.
    Morgen krijgt hij 20 cc, overmorgen 30, enzovoorts tot de 60.
    Als hij deze voedingen zo goed blijft doen, dan is de kans heel groot dat hij volgende week naar huis mag!!!!
    We houden er rekening mee dat het langer kan duren, maar dit was toch wel heel fijn om te horen! Ons mannetje komt nu vast en zeker gauw thuis!! :D

Vandaag ook de wijk-vk op bezoek gehad. Jesse gewogen en hij weegt nu 3050 gram! :D kanjer! :D
    We mogen hem nu 's nachts laten slapen tot hij zelf komt. We maakte hem nu elke keer om de 4 uur wakker als hij zelf niet kwam. Hij heeft al een paar keer 5 uur gehaald, dus ben benieuwd de komende dagen/nachten :)
    Hij zit nu in ieder geval op 6 voedingen van 100 cc en per week mogen we nu met 5 cc ophogen.

Jesse weegt nu 2605 gram dus ook hij groeit goed :)
    Hij is wel flink kleiner als zn broer, mgoed, dat gaat ie wel inhalen! :D

4. Lkg

Lkg Fanatiek lid

5 nov 2008
    1.010
    0
    0
    Amsterdam
    Hee Lin, wat een superrrrgoed nieuws!!! Echt fijn dat het zo goed gaat met Daan!! En dat je gewoon al kan uitkijken naar dat hij naar huis mag.. dat lijkt me echt heerlijk!
    En Jessie die zo goed slaapt en drinkt en groeit.. echt geweldig joh!

Hier gaat het goed.. alleen was ik er van overtuigt dat ik.. nuchter als ik ben.. niet mee zou gaan in de angst die zwangere vrouwen altijd in het begin hebben.. maar niets is minder waar. Ik ben gewoon doodsbang! Ik heb er een onwijs goed gevoel over, maar tegelijkertijd maak ik me erg veel zorgen over m'n schildklierwaarde die best veel te hoog is. Heb er twee weken geleden voor een tweede keer voor geprikt, maar heb de uitslag daar nooit van gevraagd omdat het me direct niet zo belangrijk leek maar toen ik een beetje op internet ging zoeken (wat je echt nooooit moet doen, ik weettttt het!!) blijkt dat dat veel kans op een miskraam geeft en afwijkingen :( Nu ben ik bang.. Ik ga morgenochtend de gyn bellen, hopen dat hij me gerust kan stellen!!

Nou, nu ga ik weer verder m'n nuchtere mood zoeken :p

5. Pinguïns

Don't worry Lkg (moet ik zeggen, ik maak me ook zorgen), je hebt er geen invloed op of je zwangerschap wel of niet goed gaat, dus probeer het een beetje van je af te zetten.
    Moeilijk, I know, maar het komt vast goed!

6. Charpi

Charpi Fanatiek lid

26 dec 2008
    1.419
    0
    0
    Lkg ik kan me je zorgen heel goed voorstellen meid.... ik hoop dat de gyn je wat gerust kan stellen... Het lijkt me heel moeilijk om je geen zorgen te maken zeker als het al een keertje is misgegaan, ik zou zelf ook me zelf veel zorgen maken als ik weer zwanger raak, maar wat Ilona zegt, probeer het een beetje van je af te zetten, je kan er namelijk zelf helemaal geen invloed op uitoefenen of je wel of niet een miskraam krijgt....

Linda, wat een goed nieuws zeg dat Daan nu voor het eerst een beetje via mond/slokdarm heeft gedronken.... hij wordt vast snel net zo groot als zijn grote jongere broer Jesse.... En ook goed van Jesse dat deze 's nachts nu mag proberen om langzaam aan langer te slapen dan de 4 uur.... Ik hoop dat je Daan snel mee naar huis mag nemen zodat je lekker thuis van je twee knullen kan genieten....

Hier, volop aan de klus... de jaloerzie is weer een beetje afgezakt.... sorry hoor meiden dat ik het gewoon neerschreef... Maar ja ik wil gewoon net zo graag als jullie zwanger worden... en ons geduld wordt toch wel een beetje op de proef gesteld aangezien we nu toch alweer ruim een jaar aan het wachten zijn.... en nu ik weet hoe het is om zwanger te zijn, al was het maar kort met de miskraam, wil ik dat gevoel weer terug.... heel egoïstisch gedacht van me....

7. Pinguïns

Meid, je hoeft je helemaal niet te verontschuldigen, ik begrijp je gevoel heel goed!
    Wij waren bij de eerste na 5 rondes zwanger, toen kreeg ik de mk en het kon wat mij betreft niet snel genoeg weer raak zijn.
    Nu was het in ronde 6 raak, maar wie weet had ik nog veel langer moeten wachten.
    Het ligt er maar net aan of je een goeie eisprong hebt en of de bevruchting goed gaat.
    Dan is het wachten op een goede innesteling en dan hopen dat het kindje goed aangelegd wordt.
    Zwanger worden is een vervelende hobby, zo heb ik het wel ervaren.
    Mochten wij overwegen om voor een 2e te gaan (wat ik niet denk) dan zou ik niet meer overal op letten, ovutesten enz..
    Dus meid, maak je niet druk om wat je zei, dat is heel begrijpelijk, ik kan er volledig in komen.
    Kan me goed voorstellen dat je het nu wel een beetje zat bent en zwanger wilt zijn!
    Hopelijk deze ronde dan maar.

8. Charpi

Charpi Fanatiek lid

26 dec 2008
    1.419
    0
    0
    Ik heb toch het gevoel dat ik me moet verontschuldigen.... jullie kunnen er ook niets aan doen dat ik nu niet zwanger ben en misschien de komende maanden nog wel niet... maar ik merk gewoon dat de hormonentroep erg zwaar is voor me... Ik heb het er niet zo vaak over maar het valt niet mee....
    Nu zit ik weer rond mijn eisprong en de hormonen gieren letterlijk door mijn lichaam heen.... ik ben erg emotioneel en op dit moment kei chagrijnig.... maar vind het vervelend om te klagen en dat doe ik nu in weze toch een beetje.... Ik denk dat iedereen het begrijpt dat wachten een heel vervelende aangelegenheid is.... Nu ronde 6 met clomid.... ik hoop dat het weer raak is al realiseer ik me maar al te goed dat de kans elke ronde niet super groot is.... Het verlangen is soms killing.....

9. Pinguïns

meiden, even ego...

Ik ging net naar het toilet en verloor een drupje bloed.
    VK gebeld en die zegt dat ik moet afwachten...

10. Lkg

Lkg Fanatiek lid

5 nov 2008
    1.010
    0
    0
    Amsterdam
    Even kort vanaf werk Ilona: ahhhh doodeng :( Heeele dikke knuffel en ik hoop de de tijd voorbij vliegt en er niets aan de hand is!!

11. Pinguïns

Zeker doodeng...
    Ik heb gister nog wel gevreeen met mijn man dus ik hoop dat het daardoor komt..

12. Lkg

Lkg Fanatiek lid

5 nov 2008
    1.010
    0
    0
    Amsterdam
    Ohhh ik hoop ook heel erg dat het daar gewoon door komt. Was het echt rood bloed, of ouder bloed? En heb je buikpijn enzo?

Pff, ik hoop niet dat je het erg vind dat ik het vraag, als je er niet aan wil denken dan hoef je niet te antwoorden hoor!

M'n duimen draaien!!

13. Pinguïns

Hoi Meis,
    Ik heb geen krampen en het was een drupje roze/rood.
    Verder niks meer gezien.
    Qua gevoel denk ik dat het nog wel goed zit, want mn boobies doen ook nog steeds zeer, maar we zullen het af moeten wachten tot de echo..
    Gelukkig gaan mijn man en ik er samen tussenuit dit weekend, dus het zal wel voorbij gaan vliegen dan..

14. nienke18

nienke18 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.197
    0
    0
    Consultant
    Boskoop
    iloon, zeker spannend meid. Heb zelf met 6 weken en 9 weken bloed verloren, was ook roze/rood. Bleek een scheurtje aan de buitenkant van de baarmoederwand te zijn.

15. Lkg

Lkg Fanatiek lid

5 nov 2008
    1.010
    0
    0
    Amsterdam
    Ohh dat klink wel bemoedigend.. Als je verder niets meer ziet dan zit het wel gewoon goed hoor.. positief zijn!!

Oh lekker een weekendje weg! Waar gaan jullie heen? (of heb je dat al verteld en heb ik het gemist?)

16. Pinguïns

Ik ga er eigenlijk ook gewoon vanuit dat het goed zit, maar het is wel schrikken...
    Voorlopig ga ik niet meer met mijn mannetje vrijen in ieder geval :(

We gaan een weekendje naar de Veluwe, naar Garderen.
    We hebben daar een heerlijk hotel geboekt, dus we gaan er lekker tussen uit!

17. Charpi

Charpi Fanatiek lid

26 dec 2008
    1.419
    0
    0
    Jeetje Ilona wat is dat schrikken zeg..... mijn duimen draaien dat het goed blijft gaan....

18. Pinguïns

Tot nu toe is er gelukkig niet meer uitgekomen, dus ik heb een klein beetje vertrouwen dat het wel goed zal zitten...

19. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    he ilona wat schrikken!!
    maar gelukkig is het bij een drupje gebleven en dat hebben veeeel vrouwen!
    Maar tis erg vervelend als je het dan zelf hebt, maakt je toch super onzeker weer hè..
    Fijn dat jullie er lekker een weekendje tussen uit gaan!

@ hier: Vandaag zonder Arno bij daan geweest want die had cursus van zijn werk. Dus samen met Jesse en mijn vader geweest.
    Heb onze jongen zijn flesje gegeven met 20 cc. Wat super; hij dronk het achter elkaar leeg! :D
    En morgen wordt weer spannend; dan gaan we hem voor het eerst aan de borst leggen!! ben heel benieuwd of hem dit zal lukken aangezien hij dat nog nooit heeft gedaan..

Verder mocht ie vandaag lekker in bed want zijn infuus is er ook uit :) (sinds eergisteren al trouwens)
    heb toegekeken en morgen gaan we het zelf doen met begeleiding.
    Ook uitleg gekregen over zijn stoma; hoe je deze maakt, erop plakt, verschoont en leegt en hoe je zijn wondje behandeld.
    Zij deed het allemaal heel handig maar dat wordt nog wel fftjes frotten, want jeetje, tis allemaal zo klein en ben bang dat ik hem pijn doe.. dat is niet want het is voor hem niet pijnlijk maar hij vindt het gewoon erg vervelend, dat gefrot... en logisch natuuurlijk.

Verder weer erg leuk nieuws gehad vandaag: grote kans dat als Daan goed blijft drinken en wij alles onder de knie hebben met het stoma, dat hij dit weekend al naar huis mag in plaats van daarna!! :D:D:D
    Echt gaaf!! Ik wil er nog niet teveel op rekenen, maar de verpleegster klonk in ieder geval heel positief.
    Zij moet maandag weer werken en ze zei dat ze niet verwacht mij dan nog te zien! :D

20. Djuke

Djuke Bekend lid

Haai ladies,

Even knuf voor Ilona: het komt goed meis! Echt waar! Enne, ga je soms naar het Bilderberg hotel Groot Heideborch in Garderen? Daar zijn wij ook 2x geweest en het is echt een heerlijk hotel! Dus als je daar heen gaat, ga je gegarandeerd genieten!

Lkg: het hoort erbij om je zorgen te maken. Ik voelde de eerste weken helemaal nix, dus daar maakte ik me zorgen om. Gewoon die vroege echo plannen, daar heb je, zeker gezien je voorgeschiedenis, recht op. En dan is het ineens, heel echt! :D

Linda: wat fijn dat het zo goed gaat met Daan! Super joh!

Charpi: het klinkt heel gek, wat ik ga zeggen. Maarre, ik keek ook enorm uit naar het zwanger worden en we hebben er echt lang voor moeten vechten. Wat alleen NIEMAND je vertelt, is het hoe ontzettend zwaar het is om een baby te hebben. Natuurlijk genieten wij ook, maar 8 weken lang niet geen nachtrust hebben..... is gewoon niet leuk.

Heel eerlijk gezegd meiden, en ik weet hoe erg het is dat ik dit zeg, als ik dit vantevoren had geweten. Had ik mezelf nog wel achter de oren gekrabd of een kind krijgen wel zo'n goed idee was.
    Maar goed, we blijven hoop houden dat het beter zal gaan. Ook al zijn we nu echt wel een beetje wanhopig. Tristan ligt nu weer te krijsen. En waarom, geen idee. Wordt er helemaal moedeloos van.

Deel Deze Pagina