Tamaar, de pil weer nemen is echt tegen je gevoel. Eigenlijk heb ik nu wel zoiets van 'ik zie wel'. Onbegrijpelijk dat ze zo onzorgvuldig zijn geweest met het geven van de juiste informatie!:x Dit is echt te slecht voor woorden! Dan heb je toch geen vertrouwen meer in die mensen? Gaan jullie nu voor IVF of is ICSI een optie? Dat is meestal de optie als er amper een levende zaadcel is gevonden. Ik heb bewondering voor jullie instelling en geef je hierbij een dikke knuffel. Jippie, Daan heeft aan de borst gedronken! Wat goed, Linda! Geweldig nieuws dat de kleine man het weekend naar huis zal mogen. GEWELDIG! Ilona, gelukkig is het dat wondje en niets anders. Lkg, veel succes met de juiste kdv.
Bekijk bijlage 61334 NOD * Tamaradb: 4 april, 19e ronde, intake mm * Timon: 5 april, 25e ronde - In april met ICSI beginnen * Charpi: 6 april, 6e ronde met clomid * Nensi: geen nod doorgegeven, 14e ronde Zwanger * Tante Mars: Zwanger in ronde 40, uitgerekend 13 mei 2010 * Hemeltje83: Zwanger in ronde 9, uitgerekend 17 mei 2010 * Ilona2802: Zwanger in ronde 12, uitgerekend 14 november 2010 * Lkg: Zwanger in ronde 16, uitgerekend 27 november 2010 Bevallen * Annelies1979: 13-10-2009 - 40 weken en 6 dagen - Kelvin - 3300 gram * Saskia1982: 29-11-2009 - 39 weken en 3 dagen - Lana - 3525 gram * Djuke: 24-01-2010 - 39 weken en 3 dagen - Tristan - 4630 gram * Nienke18: 29-01-2010 - 41 weken en 1 dag - Sara - 3400 gram * Lindavnr: 10-03-2010 - 38 weken en 1 dag Daan & Jesse 2505 gram & 2765 gram
@lijst, het valt me ineens op dat we met de nods heel dicht bijeen zitten alle 3 meiden!!! Dat wordt een spannende eerste week van april.. @Tamara, ik hoop dat je vannacht een klein beetje hebt kunnen slapen... dikke knuffel meid @Linda, wat goed dat het goed gaat met Daan zeg.... en dat het je gelukt is de sonde te vervangen... ik duim met jullie mee dat Daan van het weekend in zijn eigen bedje ligt.... ben trouwens wel benieuwd wat jullie vandaag te horen krijgen over de andere operatie... @Ilona, wat een opluchting moet het zijn geweest dat het bloed van een wondje vandaan kwam... @Lkg, succes met de keuze die jullie moeten maken voor het kdv... @Hier, vandaag dag 18, meestal heb ik mijn eisprong ergens deze dag.... al kan ik het deze maand niet zo goed zeggen... Had gisteravond wel heel veel buikpijn dus misschien is het gisteravond al gebeurd. Maar andere maanden had ik een paar dagen een zeurende onderbuik en dat heb ik deze maand niet zo, dus ik weet even niet hoe ik mijn lichaam moet inschatten... ach ja... we klussen voor de zekerheid gewoon nog een paar dagen door om de dag....
@ Charpi: Stoma vervangen doe maar hihi, die sonde hoef ik gelukkig niet te vervangen @ lkg: gewoon op beide kdv's inschrijven!! Daar betaal je niets voor en dan kun je nog altijd kijken welke je uiteindelijk plaats hebt of welke je voorkeur heeft. Hebben wij ook gedaan, en ook gewoon voor alle dagen van de week en uiteindelijk dagen geschrapt die we niet nodig bleken te hebben.
@ Ilona: jaa, hoe gaat het eigenlijk met je taartjes?? Loopt het een beetje?? Normaal als je je direct opgeeft bij een kdv als je zwanger bent is een jaar wachttijd net te doen.. 9 maanden zwanger en drie maanden verlof, en dan weer werken. Maar goed, de eerste maand weet je het natuurlijk nog niet We hebben toch besloten voor die fijne en mooie te gaan bij de boerderij. We zijn beide in een dorp en met veel natuur om ons heen opgegroeit, dat willen we onze kinderen ook graag meegeven en dat is gewoon moeilijker in een kdv in een ' achterstandswijk' in Noord volgens ons. Dus komende week maar eens gaan bellen. zorgverzekering heeft volgens mij geen haast, ik krijg inderdaad ook een kraampakket. Denk dat ik ze na de echo maar even bel. @ Linda: hoe laat hebben jullie het gesprek? Spannend hoor, een operatie op zo'n klein manneke is toch altijd iets engs, lijkt me moeilijk om allemaal te moeten aanhoren dan wat ze gaan doen.. Phoeiii.. @ Hier: Jippieieie.. Vandaag 33 dagen zwanger, dat is de eerste mijlpaal al voorbij (de vmk van 1,5 jr geleden) Wordt verder helemaal gek van alles uitzoeken op financieel gebied. Er zijn echt 6 verschillende tegemoedkomingen die je krijgt als je kinderen hebt.. Waarom doen ze niet gewoon 1 toeslag ofzo.. Maar goed, nog maar even rekenen, zoals het er naar uitziet houden we netto evenveel over of ik nu 3 of 4 dagen ga werken, echt stom..
6? En dan indien je overal recht op hebt.. maar euhh..: kinderbijslag kindgebonden budget combinatiekorting welke vergeet ik in de gauwigheid? En kun je niet voor de zekerheid toch ook bij die andere kdv inschrijven? Dadelijk lukt het laatsen bij die boerderij niet en dan hebben jullie niets...lijkt me wel fijn iets achter de hand te hebben? Het gesprek is vandaag maar geen idee hoe laat. Ze weten dat we er vanaf 2 uur zijn dus dan komen ze wel een keer binnen wandelen is allemaal niet strak gepland op tijden daar, op zich wel fijn dat ze er zo makkelijk in zijn haha jesse was vanmorgen al erg vroeg na zijn voeding wakker (2 uur ongeveer na zijn voeding ipv 4 uur) Hem wat bijgevoegd, vond ie even goed maar toch weer huilen. Net hem eens in de schommelstoel gezet... nou, wat een uitvinding: heb hem nog niet gehoord, hij is muisstil!
@ Linda: ohh dat klinkt wel heel relaxed zo'n schommelstoel dan! Is dat zo'n electrische?? Die twee kdv's horen bij 1 organisatie, dus weet niet als we dan op die minder leuke een pkaats hebben of je dan nog op de wachtlijst van die leuke mag blijven staan.. Dat soort vragen ga ik maar even voor bellen volgende week.. Om je rijtje af te maken: - kinderopvang toeslag - ouderachapsverlofkorting - levensloopverlofkorting Volgens mij is niet alles op ons van toepassing, maar dat wil ik wel 100 procent zeker weten wil geen geld bij de belastingdienst laten liggen
aahja oke, levensloopverlofkorting, die kende ik nog niet.. zal eens even opzoeken wat dat is Het is idd zon electrische. veel te duur om te kopen nieuw (bijna 200 euro), maar heb deze te leen van een collega
jeetje wat een rij vergoedingen bij de belastingdienst zeg.... al zal het vast allemaal niet voor iedereen van toepassing zijn.... Linda whhahahaha ik bedoelde inderdaad de stoma niet de sonde, whahahhahhhaa..... hoe is je gesprek gegaan vanmiddag?
Lin, gefeliciteerd. Lekker genieten van alledrie de mannen thuis. Belastingdienst: Als jullie nog vragen hebben mbt tot de toeslagen en dergelijke, moet je het maar even zeggen. Is een beetje mijn vak als accountant zijnde en heb het net allemaal zelf uitgezocht tot op de cent.
Haaaa heeeerlijk ons mannetje thuis!! Was wel even hectisch gisterenavond want daar hadden we totaal niet op gerekend aangezien het ziekenhuis het elke keer over zaterdag of zondag had. Mn vader gebeld of ie naar het ziekenhuis wilde rijden want we hadden maar 1 maxi cosi bij (van jesse) hahah. lekker handig. Eenmaal thuis moest zijn bedje schuin omhoog gezet worden ivm de maag-darm-problemen die hij heeft (gehad). Daarna gauw stoma moeten knippen (moet je zelf het gaatje in knippen) en vervangen want de oude was aan het lekken. Een heel gefrot en gedoe, en uiteindelijk lukte het ook niet bepaald; we hebben er tot nu toe al 3 moeten verwisselen Terwijl je normaal gesproken zo'n ding zeker een dag erop kan hebben zitten, en eigenlijk ook wel 1.5-2 in het beste geval.. maar dat wil dus nog totaal niet lukken. Het is echt zo'n klote werkje, dat gaatje erin knippen en dan precies goed erop plakken.. pf. Nja, kortom, was het erg druk gisterenavond. Vannacht ging best goed, we hebben het zo kunnen doen dat de jongens een half uurtje na elkaar komen. Daan zit 's nachts om de 4 uur en overdag om de 3 uur voor de voeding. Ik haal dan de eerste uit bed, verschonen en voeden. Arno maakt terwijl ik hem uit bed haal de fles klaar en verwarmt de kruik. Ondertussen zodra hij klaar is, ben ik ook een heel eind klaar (onze jongens drinken de fles binnen 10 minuten op, haha, zuiperds) en legt hij dan de eerste in bed. Dan ga ik verder met de tweede op de zelfde manier. Werkt best goed. We doen het nu nog even allemaal met zn 2en omdat we voor Daan echt met zn 2en nog moeten zijn voor de verzorging..dat stoma vervangen lukt nog echt niet alleen want hij ligt daarvoor teveel te trappelen met zn beentjes.. en tis een zooitje. Elke keer als die stoma eraf is, komt er net nog ontlasting uit gesputterd.. en da's super dun, dus tis elke keer 'n zooitje. Mgoed; al met al vonden we de nacht niet tegen vallen! En dat voor 'n eerste nacht met 2 kindjes Nu ga ik gauw lunchen (hihi ja, om half 3 )
Hoi meiden, Even snel een berichtje vanuit Grderen! Het is hier heeeeerlijk Lekker gefietst en gewandeld vanmiddag, wel vermoeiend, maar wel lekker! Lin, ik doe met je mee, ik ga zo ook lunchen Nienke, ik wil wel advies hoor mbt de toeslagen
Kan me voorstellen Linda dat het een gefrot is met de stoma vervangen.... maar wel fijn dat je de mannetjes al redelijk na elkaar kan voeden.... Ilona, geniet maar volop in Garderen meid, je hebt het verdiend!!! Hier, beetje grieperig, heb koorts en ben verkouden.... voel me dus zo slap als een vaatdoek....
@Charpi: Dat jaloerse gevoel is alleen maar gezond hoor meid, betekend alleen maar dat jij ook graag zwanger wil worden Denk dat wij het bijna allemaal wel herkennen dat gevoel.. @Ilona: Fijn dat het maar bij één drupje is gebleven zeg, kan me voorstellen dat je er enorm van geschrokken was. @Linda: Jullie volg ik natuurlijk ook op twitter, wat een geweldige berichtjes elke keer zeg @Charpi: Hier is alles prima @Djuke: Ik hoop dat je ondertussen al hulp heb, want het lijkt me niet fijn als alles je emotioneel zo zwaar valt. Natuurlijk is het niet niets om ineens te moeten zorgen voor je kind, maar je moet er ook van kunnen genieten. Dikke knuf voor jou en ik hoop dat je je snel beter voelt! @Charpi: Fijn dat alles voor Pia goed is afgelopen. @Lkg: Spannend zeg, nu nog even een paar weekjes geduld @Tamara: Jeetje meis, hier schrik ik echt van Gelukkig kunnen ze tegenwoordig heel wat doen met IVF. Heel veel sterkte en een dikke knuffel! Hier: Terug van ons midweekje vakantie in Voorthuizen. Wat een weer hebben we gehad zeg, betere week konden we ons niet wensen! Maandag kwamen we aan en hebben we even alle spullen opgeruimt, vakantie met baby is echt een hele verhuizing Toen het campingbedje van Lana opzetten.. Nou een complete ramp, zijn we haast een uur mee bezig geweest en 1 kantje was nog niet geheel uitgeklapt. Gelukkig was het ook zo stevig genoeg om Lana er met een veilig gevoel in te laten slapen. Daarna lekker chinees gehaalt en ons de rest van de avond in het huisje vermaakt. Dinsdag zijn we naar het pluimvee museum geweest, Lana heeft nog een kuikentje bij haar in de kinderwagen gehad en dat vond ze toch intressant! Daarna door naar een kennis en toen was het tijd om te eten, Lana was al wat mopperig dus we hebben even snel bij de mac gegeten. Woensdag zijn we naar Burgers zoo geweest, echt super mooi weer dus zeker genoten. Vooral die tunnel in het oceanium was geweldig. Al die kleurtjes, het licht en die vissen die over je heen zwommen, dat vond Lana echt prachtig! Savonds lekker uit eten geweest en Lana heeft zich heel goed gedragen. Donderdag zijn we naar het zwembad geweest, geen succes.. Water zou 30 graden zijn volgens de folder van het park, maar dat was het absoluut niet. Je staat er versteld van hoeveel geluid er uit zo'n klein meisje kan komen, kortom dat was meteen inpakken en weg gaan Smiddags zijn we weer naar wat kennissen geweest en gezellige tijd gehad, savonds weer heerlijk uit eten geweest en op een paar minuutjes huilen heeft Lana zich weer prima gedragen! Vrijdag weer de volksverhuizing naar huis gehad, tja en dan maar weer opruimen en het huishouden etc. Al met al een lekkere week gehad en ben echt trots op mijn meissie dat ze zich zo goed gedragen heeft. De hele week was ze overdag wel bijna de hele dag wakker, maar toch lief en rustig en snachts lekker slapen.
Hey Sas, Voorthuizen? Dat ligt vlakbij waar ik nu zit! Ik zit in Garderen Ons weekendje is ook alweer bijna voorbij, morgen weer naar huis toe Gaat veel te snel voorbij... Vanavond gaan we lekker hier op de hotelkamer naar Ik hou van Holland en Echt waar kijken. Verder gaan we lekker relaxen, want we hebben kontpijn van het fietsen van vanmiddag