Geeft niet hoor Linda ik geef overal antwoord op.... Ik heb al meerdere malen geprobeerd te stoppen met de medicatie met gevolg dat ik keidepressief word.... Nu in overleg met psychiater afgewogen wat beter is voor de baby..... als ik de meds blijf slikken loopt het kindje geen gevaar, het kan er geen aangeboren afwijkingen van krijgen, alleen kan het wat leerproblemen geven. Als ik stop met de medicatie wordt ik dus depressief en dat is helemaal niet goed voor de baby tijdens de zwangerschap en daarbij heeft het kind dan grote kans op latere leeftijd zelf depressief te worden. De keuze was voor ons dus snel gemaakt. Ik heb jarenlang therapie gehad en dat is nu in een afrondende fase.... ik ben uitgeleerd zegmaar. Ik weet wat ik zelf moet doen om volgende depressies te proberen te voorkomen en mijn medicatie helpt me deze balans te bewaren. Wel loop ik weer extra risico na de geboorte op een nieuwe depressie omdat dan je hormoonhuishouding weer veranderd. Daarom blijf ik voorlopig nog wel onder controle van de psychiater staan voor de medicatie en in oktober hebben we een afspraak staan om door te nemen welke voorzorgsmaatregelen er worden genomen voor na de bevalling. Ik werk inderdaad niet, ik ben 100% afgekeurd wegens steeds terugkerende depressies. Ik heb al 2 keer geprobeerd weer aan het werk te gaan, maar krijg dan telkens een terugval met als gevolg een nieuwe depressie....dus als ik teveel hooi op mijn vork krijg gaat het mis. Daarom nu maar besloten niet meer te proberen aan het werk te gaan, hoewel ik dat soms best enorm mis. De sociale contacten e.d. Nee, laat mij straks maar fulltime voor de baby zorgen dat kost meer dan genoeg energie. Als je nog meer vragen hebt, stel ze gerust
Jullie hebben zoveel geschreven en ik heb even niet de puf meer om alles te beantwoorden. Hier doodop en blij dat ik morgen vrij ben. Even bijtanken.
@ Charpi: Super dat alles goed was bij de gyn!! Heftig zeg je verhaal.. maar wel fijn dat het nu zo goed gaat met de medicatie en door niet te werken.. Kan me voorstellen dat het lastig is om thuis te zitten, maar straks met de baby is het vast leuker!! Hoop dat je na de bevalling de goede begeleiding krijgt om een depressie te voorkomen! @ Djuke: Heerlijk zeg, even een paar daagjes er tussenuit!! Waar gaan jullie naar toe? Tristan zal vast genieten van de aandacht van opa en oma, en opa en oma van hem Groot gelijk hoor dat je even tijd voor jullie tweeen neemt.. super belangrijk voor je relatie! Ik hoop dat jullie leuke dagen hebben en even lekker kunnen bijtanken! @ Lin: Hoe is het werken gegaan? Is het fijn om weer aan de slag te gaan, of ben je toch liever thuis bij je mannetjes? Moet je nog veel werken deze week? @ Hier: Gisteren was zoooo gaaf! Toen ik naar bed ging moest Daniel nog even douchen, dus ik ging lekker rustig liggen.. en toen ging de baby een feestje vieren.. hij zat de hele tijd te schoppen! Ik wilde het Daniel laten voelen, maar met z'n grote mannenhanden voelde hij steeds niets terwijl ik het duidelijk voelde.. maar toen we naar m'n buik keken schopte hij ineens keihard en konden we het van de buitenkant gewoon zien!! Dus Daniel heeft het nog niet gevoeld, maar wel gezien.. was een erg gaaf moment
Haai ladies, Charpi: heftig allemaal zeg! Wat goed dat je er zo over kan praten. En heel goed dat er extra controle is na de bevalling. Kan je uit ervaring vertellen dat de hormonsters een hoop chaos kunnen veroorzaken. Ik heb dus bijna een PND gehad en gelukkig waren we er op tijd bij. Wat mij erg hielp is verlengde kraamzorg. In totaal is er 4 weken lang iedere dag iemand bij me geweest. In het begin echt puur voor de zorg en later om samen leukere dingen te doen en langzaam de begeleiding af te bouwen. Dus dat kan ik je aanraden. Ik ben ook nog even bij de psych geweest maar dat was geen succes. Ik kon nl. prima beredeneren wat en waar het mis ging dus waar maakte ik me druk om, aldus de psych. Lkg: gaaaaf is dat he! Ik had dat vaak als ik in bad ging, vooral toen ik echt een buik begon te krijgen. dan bewoog de hele buik heen en weer! Hoe is het trouwens met je buikje? Die begint nu vast toch wel te groeien? Linda: jouw opmerking dat je zelf je kindjes niet zou kunnen missen heeft me wel geraakt. Voelde me meteen een egocentrische moeder. Weet ook wel dat je het helemaal niet persoonlijk bedoelde hoor. Maar ik ging toch direct twijfelen of het allemaal wel een goed plan was.
@ Djuke: Heee.. niet gaan twijfelen meis!!!! Iedereen staat daar gewoon anders in, en als jij er niet zoveel moeite mee hebt is dat alleen maar fijn toch! Ik vind het juist hartstikke goed dat jullie samen weg gaan! Je bent niet alleen ouders van Tristan, maar ook nog partner, en ik kan me voorstellen dat dat er vaak bij inschiet met een kleine thuis die veel aandacht nodig heeft. Juist nu met jullie jubileum staat jullie relatie even centraal, en door die tijd die jullie samen nemen kunnen jullie goede ouders voor Tristan zijn!! Ik denk dat ik het ook heerlijk zou vinden om de baby een paar daagjes uit logeren te doen, maar ik kan me ook goed voorstellen dat er mama's zijn die zich niet prettig voelen als ze zonder hun kindje zijn.. helemaal als één van de kindjes zoals bij Linda extra verzorging nodig heeft.. Dat maakt de ene mama niets beter dan de ander! Gewoon lekker gaan genieten!! Je bent een topmama voor Tris, en een topvrouw voor Juul!!
Haai, Lkg: bedankt voor je lieve woorden. Ik weet het ook allemaal wel maar je voelt je al wat schuldig en dan pats* Niet dat Linda dat zo bedoeld, dat weet ik ook wel. Maar goed, het is allemaal goed gegaan. Tristan was wel wat uit zijn doen en uiteindelijk is Julian blijven slapen (hij bracht hem weg omdat ik nog Djuke moest verzorgen die ook in de lappenmand zit). Het heeft wel lang geduurd voordat de kleine meneer weer sliep want hij was natuurlijk wel onder de indruk van andere omgeving. Vanmorgen natuurlijk gebeld naar schoonmama en alles ging prima. Pfffffff, gelukkig! Heb nu heel raar gevoel. Aan de ene kant van jippie, paar daagjes vrij en aan de andere kant IK WIL MIJN BABY, NUUUUUUUUUUUUUU!
Djuke ik kan me goed voorstellen dat je aan de ene kant geniet van deze paar daagjes vrij en aan de andere kant niets liever wilt dan Tristan weer om je heen. Je moet je niet schuldig voelen meissie, er wordt goed voor Tristan gezorgd en jullie tijd saampjes is ook heel belangrijk.... Verder wacht ik het gesprek in oktober met de psychiater af, dan komen vanzelf de voorzorgsmaatregelen ter sprake... Nu ben ik vooral aan het genieten van de zwangerschap ook al voel ik nog helemaal niets.... maar das normaal geloof ik. Heb alleen vandaag buikpijn, denk dat mijn baarmoeder aan het groeien is.... Lkg wat heerlijk zeg dat je de beeb zo goed gevoeld hebt.... ik ben jaloerssssss kan niet wachten tot ik zover ben dat ik de kleine uk ga voelen al kan het zijn dat ik wat langer geduld moet hebben omdat de placenta voor ligt.....
OHW OHW OHW OHW ...heel mijn bericht weg. En het ergste is: Ik zág dat internet eruit ging vliegen, dus ik kopier mijn bericht, ik verstuur het bericht maar lukte niet meer, dus bericht weg... Doe ik hier in een venster op plakken... krijg ik iets heel anders als wat ik kopierde...!!! grrr Nou, nog maar een keer @ Djuke: oooooohw nee!! Ik weet dat jij het weet, maar toch even; ik bedoelde het écht niet zo!! Tuurlijk snap ik dat jij lekker gaat genieten met je mannetje samen, ff zonder kindje, zonder verplichtingen en zonder na te hoeven denken of je genoeg luiers en voeding enz. bij hebt! En ik bedoelde ook niet dat ik ze nooit uit zou laten logeren! Tis wat lkg zegt; het liefst laat ik niemand aan daan zn kontje komen, maar dat kan nu eenmaal niet anders overdag, maar laat staan de hele verzorging. Dat gaat niemand doen, behalve arno en ik. Ben er (volgens mij heel normaal ) heel beschermend in, omdat het ook niet niks is. Dus ik zou op dit moment echt niet de kids laten logeren..maar als dadelijk alles achter de rug is, en het gaat goed, nou... dan gaan ze echt wel een nachtje of weekendje uit logeren hoor! heerlijk, ff met zn tweetjes samen zijn, genieten van elkaar! dus nogmaals; ik bedoelde het echt niet fout! sorry sorry dat ik je rot heb laten voelen .... @ lkg: Het werken gaat goed! Vind het fijn om weer na een half jaar thuis te zijn geweest iets te doen, weer lekker bijkletsen met collega's en ff mama-af te zijn. Zeker als ik dan hoor dat het heel goed gaat met de kids. dan werk ik heerlijk, en maak ik me geen zorgen. Een dag of 3 vind ik dan ook prima en goed te doen! Ik moet deze week alleen nog vrijdag (heb maandag en woensdag gewerkt) Wat heerlijk dat je de kleine hebt zien bewegen! gaaf he!? zo'n bobbel die in eens je buik uit komt, heerlijk! @ charpi: dankje voor je antwoorden! een heftig verhaal. Wel erg fijn dat je medicatie goed werkt. Wel vervelend dat je nu er al aan moet denken dat je kleine misschien erg veel kan huilen in het begin en misschien leerproblemen krijgt, maar goed, dat is minder erg als dat het tijdens jouw zwangerschap niet goed gaat en de kleine iets mee krijgt van een evt. depressie. Straks met de kleine gewoon lekker veel op stap gaan, veel wandelen of ondernemen, want anders wordt je wereldje al gauw klein, met alleen thuis zitten. Merk ik hier wel iig.. ik kom weinig weg met 2 kids.. ben blij als ik ff lekker kan zitten ipv dat ik ze mee neem en ga wandelen.. dus ik ben veel thuis, en dat begin je na een paar maanden toch wel te merken, dat je het leven om je heen een beetje mist. Daarom vind ik ht wel fijn om te werken nu weer. Maar wat ik al zei; met 1 is het een stuk makkelijker om er lekker ff op uit te gaan. @ hier: Mijn eerste verse fruithapje vandaag gemaakt. Gelijk 4 porties, haha. Kids hebben vandaag voor 't eerst net zo veel op als een potje, dus een heel potje. Ik gaf ze elke keer maar de helft, dus dacht, eens kijken hoe het gaat als ik meer geef.. Nou. prima dus. haha. Maar ze vonden het lekker! De potjes vonden ze al lekker, en mijn hapje ook. Joehoe was een appel-banaan-peer hapje. Djuke, maak jij ook zelf de hapjes klaar? en zo ja, ook de groentehapjes?
Haai ladies, Linda: ik weet het, maar toch. Ligt ook niet aan jou, ik voelde me al onzeker en dan komt zo'n opmerking gewoon binnen. Terwijl ik heel goed jouw idee erachter begrijp en weet dat je het helemaal niet zo bedoelt. 8) Hapjes: jaaaaaa, leuk he! Ik sta iedere avond te mixen. Wij hebben het boek van Opperdepop van Albert Heijn en dat is echt een superboek! Tristan vindt eigenlijk alles lekker. Ik maak ook groentes vers maar verder dan wortels en courgette ben ik nog niet gekomen.
@ Hapjes: Oh jaaa, dat lijkt me ook zo leuk om zelf te maken! Is dat boek dat je hebt Djuke speciaal voor kinderhapjes?? Dat lijkt me wel supervet! Ik ben helemaal niet van het koken voor mezelf.. ik geef er weinig om en vind maar weinig dingen lekker.. maar ik zou juist zo graag willen dat het kindje gewoon alles lust dus ik ben van plan met de hulp van een boek gewoon heel veel verschillende dingen voor hem te maken, wie weet is dat boek wel handig dan! @ Hier: Jeeeee.. net een draagdoek opgehaald die ik via mp had gekocht. Hij is echt super.. donkergrijs.. precies mijn kleur en hij is supernetjes! Het is zo'n doek die je moet knopen dus ik wilde natuurlijk direct oefenen.. maar m'n handtas heeft toch een iets ander formaat dan een baby dus het was een beetje een rare oefening, maar ik zag mezelf wel helemaal lopen Ennnnnn.. de stofstaaltjes zijn binnen!!! Maar goed dat ik staaltjes heb besteld want ik zie dat de bruine kleur van de ruitjes lakentjes heel anders is dan de bruine kleur van de effen lakentjes, dus dat past niet zo mooi bij elkaar. Dus nu maar ff een nieuw plan maken en denken wat ik ga veranderen Oh en we gaan zaterdag met Daniels vader en zijn vrouw naar een babywinkel bij hun in de buurt Een beetje een luxe, een stuk duurder dan de babydump.. maar hun wilden daar graag kijken.. nou prima. Ik zal wel eerlijk zeggen dat de kamertjes ergens anders een stuk goedkoper zijn, dan moeten ze zelf maar weten wat ze daarmee doen .
Oh wat leuk lkg, dat klinkt als een kinderkamer cadeau krijgen hahah. Of wisten jullie dat al dat jullie die cadeau kregen? Of hmm, had je dat al verteld? Herinner me nu vaag iets haha. Leuk dat je een draagdoek gevonden hebt! whaha, ik zie je al helemaal lopen met je handtasje erin . ga je er nu ook nog een babybjorn bij kopen? Ik heb de minimonkey die ik hier gewonnen heb met de babyvandemaand verkiezing nog niet 1 keer gebruikt.. vindt het eigenlijk niets, zo'n draagdoek. Geen idee of ie lekker zit ofzo hoor, heb hem dus nog niet gebruikt, maar denk dat ik hem maar weer verkoop ofzo, want ben meer van de babybjorn. Zeker nu de kids al 6.5 kilo zijn, dat hangt niet meer zo lekker lijkt me . Ik heb een boek cadeau gekregen in de kraamtijd. erg leuk, ook allerlei receptjes. Ik ben helemaal geen keukenkoningin en houdt ook helemaal niet van nieuwe dingen maken die ik niet ken, dus hopelijk ga ik wel eens dat boek open slaan . Maar goed, in het begin mogen ze nog maar weinig spannends, dus dat is wel leuk om te maken . Gewoon even met de staafmixer erdoor en klaar
@ Lin: Ahhh die minimonkey is wel anders.. ik heb er eentje van lifetree.. die je echt moet knopen. Ik wil er zeker ook nog een babybjorn bij! Ik zal heel veel met de trein en het ov gaan reizen, dus dan lijkt me voor de eerste maanden, als het ook nog winter is, een draagdoek wel fijn.. en dan als hij/zij wat groter is dan de babybjorn.. maar goed, ik zie vanzelf wat bevalt als ik ze allebei heb, en wat niet bevalt verkoop ik ook gewoon weer! En jaa.. we mochten een kamertje uitzoeken van hun! Maar wel lastig dat we nog niet weten wat het wordt.. ik wil het liefst een bruine kamer met donker en lichtbruine accenten, maar ik twijfel of dat niet een beetje zoetsappig is voor een jochie.. Wat denken jullie? Ik denk dat ik gewoon de echo afwacht en nog niets definitiefs bestel zaterdag.. maar het is wel leuk om met hun alvast wat te kijken. Ik heb besloten om vanavond eens te proberen vroeg op bed te gaan, dus ik ga nu snel douchen en dan lekker slapen Weltrusten!!
Euhj....onze kamer is bruin, met zandkleur... niks niet zoetzappig voor 'n jochie! hahah. Nee, ik vind bruin echt een hele mooie kleur, altijd erg chique. Ben niet zo voor een allerlei-kleurtjes kamer.. (naja, is ook wel aan onze babykamer te zien natuurlijk). Het liefste had ik ook koloniaanse meubels gehad maar dat was echt te duur. en tweedehands kon ik niets aankomen aangzien we 2 bedjes moesten hebben . hadden 1000 euro gekregen voor de kamer, maar de meubels alleen waren al duurder dan dat en vond ik zonde van 't geld! Nu voor 300 euro de meubels gekocht en de rest van ht geld de kamer ingericht en geschilderd enz. . Ik zal mn verhaal kort houden verder...mocht je het nog lezen, houd ik je niet langer uit je bed! Truste!
@ Linda: Owww oeps hihihi.. Nee, maar jullie kamer is niet te zoet inderdaad.. die is superleuk! Ik wacht gewoon af of we zaterdag een mooie bruine kunnen vinden.. en als ze daar niets hebben wat ik echt helemaal superdesuper vind dan gaan we die week daarna bij de babydump wel kijken. Wij hebben ook 1000 euro om te besteden, vandaar dat ik ook liever het kamertje bij de Babydump haal, dan hebben we in ieder geval nog wat over voor andere spulletjes! Als we naar Luxemburg gaan dan moet ik daar natuurlijk ook een babykamertje maken.. dan doe ik die misschien wel wit met zilver, dan heb ik gewoon allebei wat ik wil Of zou het beter zijn om een beetje dezelfde stijl te hebben zodat het kindje niet zo in de war raakt? Naja, dat is nog ver weg Ik ga zo in m'n pauze even winkelen met de stofjes op zak.. eens kijken of ze bij de Hema of V&D effen bruine lakentjes hebben die bij mijn kleur bruin past
Lkg, je kan alle kamertjes van de babydump al op internet bekijken, misschien een tip.... en ze hebben niet veel bruin hoor, heel veel wit....
@ lkg: hahah, twee babykamers gewoon! Maar goed dat jullie beide een goeie baan hebben! . Zilver wit leek mij ook heel gaaf, maar dat had ik dan eerder bij een meisje gedaan. Kan denk ik weinig kwaad voor de kleine, dat de kamertjes niet op elkaar lijken.. maar dat weet ik ook niet zeker.. @ hier; Kids op het kdv sinds kwart voor 1.. en ik hoef pas om 16.00u te werken.. lekker raar, want nu zit ik dus hier terwijl de mannen daar zijn. Mgoed, later brengen kan niet. En natuurlijk eerlijk: dit is ook wel lekker, 2.5 uur vrij zonder kids.. .
@ Charpi: Weet ik Ik heb de hele site al uitgeplozen.. ik vind de Matrix van TWF heel mooi op de plaatjes, moet het alleen natuurlijk wel nog even in het echt zien @ Lin: Ohh hahaha, grappig dat we het net andersom gedacht hadden wbt jongen meisjes kamer.. enuhh.. Daniel krijgt verhuisvergoeding van zijn nieuwe werk, daar kunnen we een heel eind mee komen om een nieuw huis in te richten Werkze vanavond en geniet nog even van je vrije uurtjes!
@Lkg hoe had ik ook kunnen denken dat je het nog niet had uitgeplozen hahahahaha.... @Linda, idd vreemd dat je op vaste tijden de kids moet brengen op het kdv, al is dat voor hen wel weer handig denk ik.... en nu even genieten van een paar uurtjes voor jezelf... Hebben jullie geen last van de warmte? Hier is het buiten 35 graden pffffff mag van mij wel wat minder Vanmorgen een hele felle steek gehad in mijn buik, dacht echt wat gebeurd er nu.... tot nu toe weinig buikpijn, ja gisteren even, zal de baarmoeder wel zijn die groeit.
Haha, financieel hebben we niets te klagen nee.. en dat hebben we eigenlijk ook nooit gehad.. maar daar staat natuurlijk ook genoeg tegenover. Hij is altijd weg, nu natuurlijk helemaal.. hij maakt hele lange dagen.. moet altijd beschikbaar zijn voor werk, zelfs op vakantie.. Maar goed, daar kiezen we zelf voor, dus we mogen zeker niet klagen, maar tis niet dat het helemaal aan komt waaien