Proberen zwanger te worden na missed abortion/miskraam

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door marsonny, 10 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marsonny

marsonny Bekend lid

13 aug 2010
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 marsonny, 10 jun 2011
    Laatst bewerkt: 10 jun 2011
    Ik en mn man waren vorig jaar in verwachting, maar toen ik 8 wk & 1d zwanger was ben ik lelijk van de trap gevallen we hebben toen met 9wk & 4d een vervroegde echo gehad om te kijken of alles goed ging met het kindje. Op de echo zagen we toen een mooi levend kindje > hartje klopte, armpjes & beentjes bewogen we ging opgelucht naar huis.

4 weken later kwam ik 's avonds thuis uit het werk en bij het naar het toilet gaan merkte ik dat ik licht vloeide wij gelijk de VK gebeld en die had direct gezorgd dat we in het ZH een echo konden laten maken, we zagen het direct op het scherm het kindje leefde niet meer dat was 2 dagen na mn 1ste echo gestopt met leven. Ik heb een maand lang met een dood kindje in mn buik gelopen! We werden naar huis gestuurt & 2 dagen later moesten we weer naar het ZH terug.

We hadden er voor gekozen om thuis een miskraam op te wekken met behulp van tabletten in eerste instantie reageerde ik er niet op, maar in eens ging het flink mis ik ging heel erg vloeien en kwam in een weeënstorm terecht wij direct het ZH gebeld en daar moesten we direct naar toe. Na onderzoek bleek dat de vrucht klem bleek te zitten in de baarmoedermond en deze hebben ze met een tang verwijderd in de verloskamer. Helaas bleek de volgende dag dat er nog weefsel in mn baarmoeder aanwezig was en heb ik een gedeeltelijke curettage gekregen.

Het is nu allemaal een half jaar geleden, mn man en ik zijn samen bezig om alles een plekje te geven ik merk wel dat er steeds meer rust komt! We zijn ook al wel aan het proberen opnieuw zwanger te worden, maar helaas is dat nog niet gelukt!

Nu ben ik opzoek naar meiden die ook een MA heeft mee gemaakt en ook opnieuw bezig is met zwanger worden & die hun verhaal hier wil delen met mij!

2. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    Hoi wat heftig zeg bij jou dat het ook vast bleef zitten in de baarmoedermond!

Ik heb zelf onlangs een MA gehad. Was al bijna 11 weken zwanger toen we voor de 1e echo mochten gaan (12 mei) en daar bleek dat het hartje niet meer klopte :( was met 9 weken al gestopt. Heb eerst een paar dagen thuis afgewacht, maar vond het zelf niet erg prettig om met een dood kindje te lopen, dus heb zelf voor curretage gekozen. 19 mei ben ik gecurreteerd en we zijn nu beetje aan t verwerken. Hebben nog niet opnieuw geprobeerd zwanger te worden, doen nog even rustig aan tot na mijn controle begin juli. Daarna willen we er wel weer voor gaan.

3. marsonny

marsonny Bekend lid

13 aug 2010
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tazzie
    Wij hebben toen ook gewacht na de na-controle voor we het weer hebben geprobeerd!
    Wat jij ook had vond ik het ook heel moeilijk om het af te wachten tot het zelf kwam in het zh zeiden ze bij ons dat dat ook nog weken kon duren, dat had ik echt niet aangekund!

Heel veel sterkte met alles een plekje te geven, ik merkte aan mezelf dat dat echt met grote ups en downs ging, maar de afgelopen tijd merk ik zelf wel dat ik er positiever in kan staan!

4. marsonny

marsonny Bekend lid

13 aug 2010
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    Is er niemand die met me mee wil praten???

5. Ikhebjelief

Ikhebjelief Fanatiek lid

1 apr 2010
    2.044
    0
    0
    Hallo
    @marsonny, wat een vreselijk verhaal meid!! Poeh wat heftig,zit hier echt met kippevel.

Ik heb zelf een Miskraam gehad met 5w...Heel pril dus, ook nog geen echo of niks gehad..
    Test was duidelijk zwanger...HCG was perfect..
    Maar op vakantie is het mis gegaan...:(
    Heb enorm veel pijn gehad...

Weet niet of ik hier mee mag kletsen...?

liefs

6. marsonny

marsonny Bekend lid

13 aug 2010
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tuurlijk mag je ook mee praten Ikhebjelief een miskraam of een missed abortion is allebei heel heftig om mee te maken!
    Zijn jullie ook weer begonnen met zwanger worden of nog niet?

7. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    marsonny

hier gaat t ook wel met ups en downs. ene moment kan je t accepteren en een plekje geven, maar volgende moment kan je alles wel vervloeken :( al gaat t wel steeds een beetje beter..

@ikhebjelief ook een miskraam met 5 weken is best heftig hoor sterkte nog

8. marsonny

marsonny Bekend lid

13 aug 2010
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel herkenbaar hoor tazzie die ups en downs en dan denk je net dat het even gaat en dan stort je weer helemaal in. Merk wel dat het steeds minder & dat ik ook echt de tijd nodig heb gehad om het allemaal een plekje te geven!

Ik zit hier nu weer midden in mn eisprong week dus we hebben hier al weer een beginnetje gemaakt!

9. Ikhebjelief

Ikhebjelief Fanatiek lid

1 apr 2010
    2.044
    0
    0
    Hoi hoi
    @marsonny fijn dat ik mee mag praten, wij zijn wel weer gestart met zwanger worden, dit word weer de 1e rond na miskraam met spuiten, woensdag heb ik een foll meting.
    @tazzie ups en downs heb ik ook last van, ben wel heel bij gelovig, heb na me miskraam een bescherm/geluksengeltje gekregen van de oma van mijn man, die geef ik elke avond een kus en ik steek een kaarsje aan.
    Ook hebben wij om het af te sluiten een wensbalon geschreven, we moeten hem nog oplaten maar het weer is er momenteel niet na.

Dikke kus voor jullie!!

10. marsonny

marsonny Bekend lid

13 aug 2010
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij zijn toen om het af te sluiten naar het strand gegaan met de echo foto (die ik niet wilde hebben, maar in mn handen geduwd kreeg in het zh) met het overleden kindje erop & die hebben we daar samen verbrand en zijn toen uit eten geweest!

Moet wel zeggen dat ik dr ook wel vaak aan terug denk als zijnde ons kindje, al roepen de meeste mensen dat het nog geen kindje is/was, maar voor ons voelt het wel als kindje we hebben het immers zien leven op de echo!

Als ik het goed begrijp Ikhebjelief zit jij in de medische molen om zwanger te raken? Ben daar niet erg in thuis!

11. Ikhebjelief

Ikhebjelief Fanatiek lid

1 apr 2010
    2.044
    0
    0
    Hoi Hoi

@marsonny, jeetje kreegje de echo met daarop jullie overleden kindje, mijn god dat lijkt me echt erg:(
    Wel een mooi gebaar dat jullie naar het strand zijn gegaan, en daarna uit eten, dat wil ik ook nog samen met mijn man gaan doen.

klopt wij zitten sinds aug 2010 in de medische Molen, sinds aug 2009 bezig voor een wonder.
    Ik heb PCO en clomid (pillen) slaan niet aan, maar spuiten daarintegen wel, krijg er goede eitjes van, en is dus vorige maand ook bevrucht.
    Hopelijk gaat dat deze maand weer gebeuren en hebben we een plak beeb.
    fijn dat we nu een clubje hebben zodat we erover kunnen praten, dat doet me echt goed...Jullie??

liefs, Amy

12. marsonny

marsonny Bekend lid

13 aug 2010
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb de titel van het topic laten aanpassen, misschien willen er dan wel meer mensen mee praten hier ;)

Dat lijkt me toch best heftig om met medische ondersteuning proberen zwanger te worden, of valt het jou mee?

Wij zijn vorig jaar maar begonnen met zwanger worden en ik wast toen na 4 pogingen in julie zwanger, we hebben toen een maandje pauze gehad tussen door. We zijn vanaf vorig jaar november weer opnieuw aan het proberen geslagen, maar mn cyclus lag helemaal door de war, die is nu wel weer normaal sinds 3 maanden, maar helaas gebeurd er weinig!
    Volgende maand is het al weer een jaar geleden dat ik zwanger was geworden!

13. Ikhebjelief

Ikhebjelief Fanatiek lid

1 apr 2010
    2.044
    0
    0
    Hoi Hoi

@marsonny op zich heb ik er heel veel moeite mee gehad dat we niet op de normale manier zwanger kunnen worden, maar nu ben ik echt blij dat we geholpen worden.
    Ik werd namelijk maanden niet ongesteld,mijn cyclus was 112 dagen!( de langste) en de kortste 45 dagen.
    Met spuiten heb ik de laatste keer een cyclus gehad van 26 dagen!!! Toen bleek ik zwanger..Dus er is zoveel mogelijk!!
    Inmiddels aan gewend dat ik inwendige echo's moet en kijk er dus niet meer van op, het enige nadeel is dat als ik menstrueer op de 3e dag ook een echo moet om te kijken of alles van binnen er netjes uit ziet.
    Want dan vloei je en dan vind ik zo'n echo minder prettig, maar ach na 2 3x kijk je er ook nie meer van op.
    Zag idd dat je de titel had laten aanpassen, dat is goed,misschien melden zich ook andere dames, zou wel prettig zijn.
    Na 4 pogingen zwanger, jeetje dat is snel!
    De tijd gaat snel he meid...Ik was uitgerekend met oud en nieuw,precies oud en nieuw...Dit jaar zal ons oud en nieuw vol met de herrinering staan, helaas moet ik wel werken (nachtdienst) dus heb wel afleiding, maar het is nog zo ver weg..

kus

14. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    ikhebjelief klinkt best heftig zo in de medische molen maar fijn dat je met spuiten wel zwanger kunt worden! hoop dat je snel weer zwanger bent!

marsonny ik was ook naar 4 pogingen zwanger. maar helaas mocht het ook niet zo zijn :(

ik heb trouwens ook 2 echo foto's van ons kindje meegekregen. Dat wouden we zelf ook wel dus was geen moeten. Die ligt nog steeds in de envelop op tafeltje. Heb er nog geen behoefte aan om m weer te zien of er iets mee te doen..

wij wachten tot na de nacontrole, (8 juli) maar ergens duurt me dat echt te lang :)

15. Ikhebjelief

Ikhebjelief Fanatiek lid

1 apr 2010
    2.044
    0
    0
    Hoi Hoi
    @tazzie de MMM is ook best heftig, en gun het ook niemand, maar ben wel blij dat het er is.
    De nacontrole 8 juli? jeetje dat duurt lang,waarom zo lang als ik zo vrij mag zijn?

kus

16. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    eerlijk gezegd zou ik t niet weten. Curretage was 19 mei en de gyn wou me na 6 weken terug zien. (dat is door de planning van het ziekenhuis dus 7 weken geworden :( ) wil wel graag weer beginnen, maar durf ook niet goed omdat we moeten terug komen. en ben nog niet echt ongi geweest na die tijd.

17. Ikhebjelief

Ikhebjelief Fanatiek lid

1 apr 2010
    2.044
    0
    0
    @tazzie snap wel dat je idd wilt wachten tot de na controle,maar wwist niet dat dat zo lang was, bij een miskraam is dat volgends mij wel anders...alhoewel ik met koninginnedag een miskraam heb gehad, en ik ook pas 09-06-2011 ben gestart weer...
    Dus tja misschien dat het idd zo lang duurt..
    Voor jullie ook alweer 1 maand geleden..pff gaat snel he:(
    knuf

18. Ikhebjelief

Ikhebjelief Fanatiek lid

1 apr 2010
    2.044
    0
    0
    Hey Dames
    hoe is het hier?

ik ben net terug uit het ziekenhuis, er was nog niks te zien!:(
    Baal enorm,vorige keer lag er al een mooi eitje te wachten!
    Vrijdag nu terug...

19. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    hey meis balen zeg dat er nog niks te zien was! Hoop dat je snel een mooi eitje hebt!!

volgens mij is niet bij ieder ziekenhuis de wachttijd zo lang, maar dta weet ik niet zeker. Lees wel eens dat mensen 2a4 weken na de curretage al terug mogen komen..En het is natuurlijk ieder voor zich wanneer je er weer voor wilt gaan. Als ik erop had gestaan was het vast wel goed gevonden weer gelijk te beginnen, maar zelf lekke het me beter voor mijn lichaam om even af te wachten tot de eerste menstruatie

20. Dunc1984

Dunc1984 Bekend lid

15 jun 2011
    532
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hallo meiden,

Zou ik hier ook mee mogen kletsen? Ik heb 29 mei een mk gehad bij 6 weken. De vrijdag na de mk een echo gehad en het was helemaal schoon. Zit nu in de 1e ronde na de mk. volgende week zondag is mijn NOD..

Deel Deze Pagina