Wij gaan voor onze eerste! Deel 3!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Djuke, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Charpi

Charpi Fanatiek lid

26 dec 2008
    1.419
    0
    0
    hihi ik heb er uiteraard weinig invloed op lol :)))

2. Charpi

Charpi Fanatiek lid

26 dec 2008
    1.419
    0
    0
    whahahahhahaah wat heeft iedereen toch met 1 januari.... als het dan geboren wordt gaat het me veel cadeautjes kosten lol :D:D

3. Pinguïns

Pinguïns Niet meer actief

2 januari Charpi! :D

4. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Da's een vette datum :p (al zou ik er zelf niet jarig op willen zijn whaha)

5. Charpi

Charpi Fanatiek lid

26 dec 2008
    1.419
    0
    0
    Genoteerd Ilona!!

Hihi bijna iedereen denkt dat het eerder komt, vind ik heel grappig.... heb er maar 2 tot nu toe met een latere datum....
    Eerst zat ik er heel erg mee met de kans op een kerstkindje of met de jaarwisseling, maar nu kan ik alleen maar denken als ze maar gezond is..... daar gaat het toch uiteindelijk om....:D

6. Djuke

Djuke Bekend lid

Haai ladies,

Daar was ik weer een keer. Hijg, puf, ren, vlieg, haast!

Lkg: Jeetje, wat ben je nog actief met dikke buik! Ik kon op het laatst niet zo veel meer hoor! Ben nog naar de tandarts geweest, 2 straten verderop. Nou, dat viel niet mee. Slaap je trouwens nog wel goed? Ik moest vanaf week 36 iedere nacht er minstens 2x uit om te plassen. (en dan kwam er natuurlijk maar zo'n drupje van nix). En omrollen in bed ging ook niet meer.
    Maar ik miste mijn buik idd ook. Dat gezellige gerommel, heel geruststellend vond ik dat altijd.

Charpi: Ik ga voor 18 januari! Dan is mijn man jarig dus das een mooie datum! Hoestie verder? Zie mn verhaal aan Leonie hierboven, dat geldt ook voor jou. ;)

Linda: echt mooie mannetjes! Hoorde ik nou iets over brulpartijen 's-avonds? Ik hoop voor je dat het meevalt! Enne, krijgen ze al tandjes en kruipen ze al? Blijven ze echt mooi op dat speelmatje? Tristan kruipt echt overal heen en zit overal aan met zijn tengeltjes.

Ilona: hoest nou bij jou? Kan je een update geven?

Tamara: lekker aan de klus! Ik heb er ook een hekel aan maar het wordt vast heel mooi. De foto's op je hyves zijn al leuk, mooi huisje! Lekker hoor, alles nieuw!

Hierzo: druuuuuuuuuuuk! Ina heeft het allemaal weer onderschat. Werk, studie, kind, man, paard, huishouden, sociaal leven. Vooral Djuke heeft eronder te lijden. Het kost me moeite om er 4x per week op te kruipen. Ik ga zo'n 5x naar hem toe, 1x rijdt een ander meisje hem dus hij staat 1 dag stil. Dat is op donderdag want dan ben ik van 8.30 tot 20.50 uur onder de pannen. (eerst werken, dan naar de Hogeschool).
    Dus ik kijk weer wel regelmatig maar heb niet altijd de tijd (en puf!) om te reageren! Maar denk wel aan jullie hoor! Jullie zijn mijn online dinnetjes! Knuffie!!

7. Djuke

Djuke Bekend lid

Heb ik nog niet eens verteld hoe het met Tristan gaat! Shame on me! Foei! Maar het gaat heel goed, hij is lekker vrolijk en ontzettend ondernemend. Twee weken geleden is hij voor het eerst echt ziek geweest. Toen had hij de 6e ziekte, echt heel zielig.
    Verder zijn er 5 nieuwe tanden aan het doorkomen! :$ Dus het arme kereltje weet soms niet waar hij het zoeken moet van ellende.
    De nachten wisselen nog steeds heel erg. 1 nacht doorslapen, 2 nachten spoken, 2 nachten doorslapen, 1 nacht spoken. etc etc

8. Pinguïns

Pinguïns Niet meer actief

#188 Pinguïns, 19 nov 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2010
    Hoi meiden, ik hou sinds een tijdje een dagboek voor mezelf bij, ik zal hieruit kopiëren zodat jullie kunnen lezen wat er allemaal gebeurt:

Miskraam 1: 10 Augustus 2009 op 8 weken en 4 dagen.
    Geen onderzoek laten doen.

Miskraam 2: 16 April 2010 op 9 weken.
    Uitstrijkje gehad Ikazie ziekenhuis: Uitslag Pap1.
    Kweek gehad Ikazia ziekenhuis: Uitslag negatief.
    Huisarts bezocht, doorverwijzing gehad voor bloedonderzoek schildklier: Uitslag goed, geen afwijkingen gevonden.

1 juli 2010 1e afspraak Erasmus MC Dokter van Dunné.
    Bloed geprikt bij zowel Ilona als Henk voor chromosomenonderzoek. (1 buisje)
    Uitslag wordt doorgebeld door de dokter op 27 september 2010.
    Mocht ik ondertussen zwanger worden, dan moet ik bellen en vraagt ze de uitslag versneld op.
    Verder is ons geadviseerd om als ik zwanger ben, mee te werken aan een onderzoek waarbij iedere week een 3D echo gemaakt zal worden.
    Statistisch gezien hebben wij na deze 2 miskramen 84% kans op een goede zwangerschap.
    Er is geen indicatie om te wachten met zwanger worden.

Zwanger! Uitgerekend 04-05-2011.
    Miskraam 3: 19 september 2010 op 7,5 weken.

21 September 2010: Eindelijk uitslagen Karyotypering binnen.
    Bij Ilona alles goed, bij Henk op het eerste gezicht ook, alleen is de kwaliteit van de kweek niet goed genoeg. Het Erasmus biedt het onderzoek nogmaals kostenloos aan.

16 November 2010: Afspraak bij Dokter Verstraeten in UZ Gent, België
    10 buizen bloed afgestaan voor onderzoek naar HCG (zwangerschap), immuniteit, stolling, schildklier.
    Echo gehad om te kijken hoe het er uit ziet, voorlopig alles normaal.
    Advies gekregen om nu nog nuchter te laten prikken op homocysteïne en hysteroscopie.
    Henk moet nog een keer het chromosomenonderzoek laten doen (karyotypering).

18 November 2010: Gebeld naar huisarts voor verwijzing bloedprikken homocysteïne.
    Formulier opgehaald.

19 November 2010: Erasmus MC gebeld, afspraken gemaakt met Dr. Van Dunné voor info hysteroscopie en de daadwerkelijke hysteroscopie.
    Werk gebeld met verzoek om mij niet in te roosteren van 9 t/m 11 December.

29 november 2010: 12.15 afspraak met Dr. F. van Dunné, Erasmus MC

9 December 2010: 08.30: hysteroscopie.
    Info hysteroscopie:
    http://www.youtube.com/watch?v=sKHaALwGaeM
    In het filmpje gaat het over sterilisatie, maar dat ga ik niet doen hoor!
    Het is alleen om een idee te krijgen van wat het een beetje is.
    Nog een filmpje, alleen dan over dat ze weefsel weghalen, dit zou bij mij wel gedaan kunnen worden, omdat er misschien iets in zit wat er niet in hoort.
    YouTube - Hysteroscopie - Weefsel weghalen.mov

10, 11 & 12 December 2010 vrij van mijn werk.

9. Charpi

Charpi Fanatiek lid

26 dec 2008
    1.419
    0
    0
    Jeetje Ilona het is al een hele waslijst he.... maar wel goed denk ik om het allemaal op te schrijven.... anders weet je het op een gegeven moment echt niet meer.... Ik hoop dat de hysteroscopie niets raars wordt gevonden.... zal voor je duimen meid....

Djuke, heeee meissie weer een teken van leven! Ja kan me best voorstellen dat je heel erg je best moet doen om alles in je leven rond gepland te krijgen.... je hebt ook behoorlijk wat op je bordje liggen.... ik doe het je niet na....
    Fijn dat het met tristan goed gaat, en ja de kinderziektes gaat hij wrs allemaal krijgen de komende jaren, numero 1 gehad dus nu.... wel zielig inderdaad voor je mannetje.... verwen je ons binnenkort weer eens met een foto??

Hier gaat alles nog zo zijn gangetje.... buik gaat wel steeds meer in de weg zitten dat wel.... meisje is afwisselend heel rustig en dan ineens weer een dag heel actief. Zelf merk ik wel dat ik erg veel last heb van moeheid, ik hoef maar iets te doen en ik ben kapot.... zit dan ook letterlijk uit te hijgen. Kan echt goed merken dat die kleine meid alle energie bij me wegtrekt.... maargoed nog 2 maandjes dan is dat ook over (hoop ik).

10. Lkg

Lkg Fanatiek lid

5 nov 2008
    1.010
    0
    0
    Amsterdam
    @ Ilona: Jeetje wat een waslijst is het dan alweer zeg.. goed om het voor jezelf zo bij te houden, dan houd je het overzicht een beetje. Lijkt me eng die hysteroscopie, maar wel echt goed om te doen als ze daardoor meer info krijgen.. Hoop echt dat alles uiteindelijk goed gaat komen meis!! Succes met alle onderzoeken!!

@ Charpi: Hihi, lekker genieten van je buikje hoor! Voor je het weet is ie weg! Lastig dat je zo snel moe bent.. lekker rustig aan doen dan maar hoor!!

@ Djuke: Phoeiii.. pas je wel een beetje goed op jezelf?? Wel je nodige rust nemen hoor! Je schema klinkt inderdaad erug druk! Echt knap dat je dat allemaal red. En vervelend zeg dat Tristan ziek was :( Maar wel fijn om te horen dat het nu weer beter met hem gaat!! Hoop dat ie binnenkort de kunst van het doorslapen toch ook leert :)

En uhh.. ik slaap echt nog primmmmma :) Hoef maar 1x per nacht te plassen.. en verder slaap ik makkelijk 9 a 10 uur per nacht als ik er de tijd voor neem. Gisteren kwam ik pas 11.15 uur m'n bed uit.. vanochtend 10.30 uur.. en dan nog moet ik bij mezelf denken: je mag er wel eens uitgaan.. en meestal ga ik dan vooral uit bed omdat ik trek heb hahaha..

Verder weer mega-dilemma's hier.. zucht.. Daniel is sinds deze week officieel ingeschreven hier in Luxemburg, en nu vertelden zijn collega's dat je behoorlijk veel geld krijgt als je hier een kind krijgt. Als je in Lux een baby krijgt en alle onderzoeken ondergaat enzo krijg je gewoon 1500 euro handje contantje :$ Nu is dat voor ons al te laat omdat ik alle onderzoeken in NL heb gedaan en hier nog niet officieel woon.. maar voor een tweede is dat natuurlijk wel aantrekkelijk :D Maarrrr.. ze hebben hier ook een soort van 'thuisblijfpremie'. Ze willen moeders stimuleren om thuis te blijven voor hun kinderen, en je krijg 480 euro per maand als je dat doet. Daar bovenop krijg je 185 euro per maand kinderbijslag als je hier met je kind woont.. en als ik hier zou wonen zouden we een tweede auto met Lux-kenteken kunnen nemen wat 100 euro wegenbelasting per maand scheelt. Als met al is dat dus ruim 750 euro. Als ik in NL zou blijven werken zou ik netto 1000 euro verdienen, dus dan werk ik in principe voor 250 euro extra per maand. Zo wordt de keus om te blijven werken wel erg moeilijk gemaakt :(
    - Optie 1 is 3 dagen per week werken voor 1000 euro per maand.. daarbij veel drukte en stress hebben omdat ik door de weeks alleen voor het kindje moet zorgen.. en Daniel ziet het kindje natuurlijk niet zoveel.
    - Optie 2 is stoppen met werken en 750 euro per maand krijgen.. Dan zit ik dus de hele week in m'n eentje thuis en heb ik bijna geen sociale contacten meer, maar dan ziet Daniel de kleine wel gewoon veel vaker en zullen we veel meer een gezin zijn.. en dan zou ik veel langer borstvoeding kunnen gaan geven als dat zou lukken.

Nou.. ik weet het nu echt even niet meer. Ik zou het vreselijk vinden om te stoppen met werken.. maar ik zou ook gek zijn als ik mezelf en ons kindje al die stress en drukte op de hals haal voor 250 euro.. Duss.. ik denk dat de komende dagen erg hard nagedacht moet worden hier thuis :(

11. Charpi

Charpi Fanatiek lid

26 dec 2008
    1.419
    0
    0
    Wat een dilemma Lkg, ik kan me goed voorstellen dat je je hersenen enorm goed moet pijnigen hierbij.... heb je de kosten van de kinderopvang die 3 dagen ook al verwerkt in het geheel? En ik snap je heel goed dat je denkt dat thuiszitten met je kleine je sociale contacten ook sterk verminderd.... dat is zo, kan ik je uit ervaring vertellen.... ik zit immers thuis.... en soms is dat ook echt om gek van te worden, maar ik denk dat zo'n kleintje je ook lekker bezighoudt gedurende de dag en dan lekker samen met Papa 's avonds is natuurlijk ook heel lekker.... en hoe bevalt het je in Luxemburg eigenlijk..... al wat contacten gemaakt daar? is de taal een barriere? ohwwww lastig lastig....
    Temeer omdat ik wel eens denk van weer gaan werken heeft ook wel wat.... het gaat immers heel goed met me een hele tijd al, maar durf ik de gok te nemen met zo'n kleintje die van mij afhankelijk is, ik denk het niet..... dus voor mij is er geen keuze.... ik denk wel dat welke keuze je ook maakt, je altijd zal blijven denken wat als ik het andere had gekozen....
    Moeilijk zeg...... succes met overdenken van alles....

12. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    pff wat lastig lkg.
    Ik kan je wel vertellen; het is heeeerlijk om een ff te werken ipv álleen maar thuis te zijn!!
    Ik vind het echt heel fijn om te gaan werken. Gemiddeld een dag of 2 en dat vind ik heerlijk. 3 dagen vind ik soms wat veel, zeker als dat allemaal doordeweeks is.
    Maar ik zou echt niet thuis willen blijven de hele week..
    IK vind het zo fijn om ff iets anders te hebben dan babygebrabbel, babypraat, baby baby baby..hahah.

Maar goed, als je weet dat je met wél werken een hoop stress hebt, druk hebt enz, dan maakt dat het wel lastig. Ik heb geen stress baan en dat scheelt natuurlijk enorm.

Het wordt natuurlijk wel verleidelijk als je zoveel geld krijgt om thuis te blijven, ipv te gaan werken.
    Lastig zeg!!

Naja, ik kan je moeilijk adviseren omdat mijn baan totaal anders is als die van jou, maar in mijn geval zou ik nooit stoppen met werken.

Veel succes meid... pfffoeei, lastig!

13. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ lkg: vraagje, heb jij noou al een keer de buitenkant van die wipstoel gewassen? Willen we ook 'ns doen maar nog niet echt gekeken hoe dat werkt met losmaken.
    Was benieuwd of het inderdaad zo handig lukt?

14. Lkg

Lkg Fanatiek lid

5 nov 2008
    1.010
    0
    0
    Amsterdam
    @ Charpi en Linda: Thanks voor jullie ideeen.. hier wordt nog altijd hard gedacht ;) Neig nu toch naar thuisblijven, en gewoon wel hard m'n best doen voor sociale contacten in Lux, maar de hebben nog niets besloten..

@ Linda: Nee, ik heb het zelf niet gewassen.. Toen ik hem kocht vertelde de vrouw waarvan ik hem heb gekocht dat ze hem net precies gewassen had (hij is ook helemaal schoon) en dat je dat witte er uit kon halen als je de schroefjes los maakte. Ik heb het zelf dus nog nooit gedaan, maar het witte zit wel gewoon mooi en strak in de wipstoel dus het kan zeker, maar of het makkelijk is kan ik je dus helaas niet vertellen.. Heb net wel ff bekeken hoe het vastzit, en volgens mij is het niet zo heel ingewikkeld hoor! Mocht je het uitgeprobeerd hebben dan hoor ik het graag ;)

15. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    hahah oke, kheb er nog niet echt naar gekeken, maar komt goed.Tegen de tijd dat we ze verkopen zal ik eens gaan onderzoeken :p

Het blijven heerlijke dingen; ze liggen er nog altijd super goed en fijn in, en dat met al 8 maanden en 9.5 kilo ongeveer! :)

Enige nadeel zijn de riempjes, die zijn echt veel te groot gemaakt.

16. Charpi

Charpi Fanatiek lid

26 dec 2008
    1.419
    0
    0
    Lkg ik me goed voorstellen dat je nog steeds aan het nadenken bent..... ik zie van allebei de voordelen wel in, zowel blijven werken als thuisblijven.... dus het is maar net waar je voor kiest....

Voel je inmiddels al iets rommelen meid?? Het gaat nu toch opschieten.....

Hier alles nog rustig, alleen nog steeds erg moe moe en nog eens moe.....

17. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Ik ben er wel, na enkele dagen afwezigheid. Reageer later verder! Eerst slapen.;)

18. Charpi

Charpi Fanatiek lid

26 dec 2008
    1.419
    0
    0
    Joehoeeeeeeeee waar is iedereen......
    Ik dacht al dat ik weer geen berichtjes kreeg van gepostte berichten van jullie maar niets is minder waar, er zijn gewoon helemaal geen nieuwe berichten....:$

Lkg hoe gaat het meis.... al voortekenen?

Linda, hoe is het met de mannen en met jou....

Djuke, begint je een beetje te wennen aan je overvolle agenda? En vind je het lesgeven leuk op de school? Lukt je studie een beetje? Alles goed met Djuke? En Tristan niet te vergeten, hoe is het met je vent?

Tamara, lukt het een beetje in je nieuwe huisje.... gaan jullie er al snel wonen?

Timon, hoe is het nu met je?

Ilona, ik hoop dat thuis de rust een beetje is wedergekeerd.

Mama Mars, alles klaar nu met de studie?

Hoop dat ik niemand vergeet met dat geweldige geheugen nu....

Hier gaat alles goed.... vandaag alweer 33 weken JIPPIE!!!!:D....
    Voel me goed alleen errug moe als ik ook maar iets gedaan heb.... ik slaap dus ook veel, nouja lig erg veel op bed en tracht te slapen met wisselend succes.... de kleine wil me nogal eens wakker houden, of ik kan de juiste houding weer eens niet vinden....
    Ja die buik gaat me steeds meer in de weg zitten.... en we moeten nog 7 weken hahahahahahhahaha.... nouja of 4 of misschien wel 9 nog:$, moet er effe niet aan denken lol....

19. Lkg

Lkg Fanatiek lid

5 nov 2008
    1.010
    0
    0
    Amsterdam
    Jaaa.. wat is het stil he hier!!!

@ Charpi: Whoehoeiiii.. gewoon alweer 33 weken.. over precies een maandje mag jullie kleine meisje gewoon komen :D En fijn dat je je goed voelt!! Lastig he dat slapen haha.. ik ben een echte slaperd :) ik lig makkelijk 10 a 11 uur per nacht op bed hihi.. Lig dan wel regelmatig wakker, vaak draaien, maar vind dat niet echt vervelend ofzo.. lig dan altijd te 'dagdromen' over de baby, heeerlijk.. en ik weet dat ik vanzelf weer in slaap val gelukkig ;)

@ Hier: Ik neig nu naar stoppen met werken. Ik heb er de afgelopen dagen veel over na kunnen denken.. en ik denk dat het voor Daniel en ons gezin sowieso het beste is.. en naja.. daar zal ik dan iets voor op moeten geven. Bovendien heb ik met de professor gesproken die me de vorige keer heeft aangeboden om te promoveren, en het aanbod staat nog steeds. Ik kan dan vanuit huis aan het onderzoek werken.. daarmee krijg ik geen gat in m'n cv en houd ik alle opties voor een nieuwe baan open. Tevens zijn er in Luxemburg ontzettend veel vrouwen die niet werken (hoe zou dat nou komen :p) en zijn er heel veel clubjes. Er wordt elke dag wel iets georganiseerd (babyspelen.. koffie ochtend.. boekenclub.. woman's night out.. naaiclub) dus als ik daar leuke meiden kan ontmoeten dan kan ik wel werken aan het krijgen van sociale contacten.

Verder alles nog altijd rustig hier trouwens hahah.. zou het bijna vergeten ;) Vandaag even naar het winkelcentrum gelopen en dat wordt toch wel zwaar.. begin erg te waggelen en was echt moe toen ik terug was.. maar goed, ben er wel weer even lekker uit geweest! Morgen ga ik met een vriendinnetje uit eten in de stad.. heb er zoooo'n zin in.. heel stom, maar ik geniet elke keer van dat soort uitstapjes alsof het de laatste keer is dat ik dat kan doen, terwijl dat best wel mee zal vallen haha.. Maar goed, nog steeds geen enkellll pijntje of krampje te voelen, ik denk echt dat het een december-kindje gaat worden..

20. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Oehh jee je bent gewoon al zowat 40 weken joh!!!! Wauwie!! Spannend! :)
    Wat doe je nog veel joh, wandelen naar het dorp! met bijna 40 weken! hahaah bikkel :D

Jee, dus waarschijnlijk stoppen met werken. heftig....
    Maar aan dat onderzoek werken, dat is dan in je vrije tijd ofzo? want dat is dan natuurlijk niet betaald?

Deel Deze Pagina