Wij gaan voor onze eerste! Deel 3!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Djuke, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Ik ben er weer. Niet dat ik veel te melden heb. Maandag naar de fa om over ICSI 2 te babbelen. Ben benieuwd wanneer ik met de pil kan starten; december of januari. Nu vind ik het ook even goed. De deca heeft even genoeg gedaan waardoor ik de rust ook niet erg vind.

Lkg, je gaat dan volledig in Luxemburg wonen? Stoppen met werken is geen makkelijke beslissing geweest. Dat je dat gat in je cv gevuld kan houden door dat onderzoek is wel slim.;)

Charpi, bij jou gaat het ook hard.

2. Charpi

Charpi Fanatiek lid

26 dec 2008
    1.419
    0
    0
    Timon, succes maandag bij de fa..... kan me voorstellen dat de rust nu ook wel effe goed is, die hormonen doen veel met je....

Lkg, fijn weer wat van je te horen meid... jeetje nog maar 3 daagjes dan ben je 40 weken whahahaaaaaaaaaaaaa, het wordt echt spannend....
    Je keuze om te stoppen met werken begrijp ik denk ik wel, zeker met de vergoeding die er tegen over staat, ook voor Daniel en dan daarnaast promoveren om je cv te vullen... klinkt allemaal niet slecht...

Hier vandaag even flink in de rats gezeten.... ik kon me aan het einde van de middag niet meer herinneren wanneer ik de kleine voor het laatst gevoeld had, ik kwam op gisteravond dat ik nog zeker wist... dus ja dan ga je je zorgen maken.... en het heeft nog tot half 10 vanavond geduurd voordat ze een keertje duidelijk van zich liet horen.... nu is ze ook wakker, ik voel het aan wat geduw in mijn zij en wat borreltjes.... ja ze heeft steeds minder ruimte he om eens flink uit te halen.... maargoed ben weer gerust gesteld alles gaat goed van binnen....;)

3. Djuke

Djuke Bekend lid

Hi. Meiden.
    Even snel vanaf ons nieuwe speeltje: de iPad! Typen gaat alleen niet zo snel.

Leonie: ik sta ervan te kijken hoe actief je bent. Ben je nu in je up in A'dam? Dat zou ik toch niet prettig vinden , alleen zijn als de weeën beginnen. Is er iemand vlakbij die direct kan komen als het begint?
    En je keuze om lekker even thuis te blijven is verstandig. Alleen alles moeten doen? Dat moet je echt niet willen, onderschat het!

Tja, ik hou het toch ff hierbij. Tristan is de boel aan het verbouwen en de kat aan het plagen dus moet ingrijpen.
    Hij is trouwens Weeer verkouden, dus we worden weer wakker in de nachten. Verder erg druk, misschien wel te druk.

4. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    woehh lkg, nog 2 dagen en dan ben je 40 weken! Al las ik in je twitter dat je vandaag volgens mij 40 was? staat je banner anders?

Spannend zeg.......het kan zomaar elk moment gebeuren, in ieder geval ben je binnen 2 weekjes echt mama!!!! SPANNEND!! Wauw.

Heb je de beslissing gemaakt voor je werk? ga je stoppen? En wanneer ga je het vertellen aan je baas?

@ Djuke: vervelend dat het zo druk is zeg :(....hopelijk wordt het gauw weer wat rustiger allemaal... knuffel!

@ hier: Alles zn gangetje eigenlijk. Kids doen het super! :)

5. Lkg

Lkg Fanatiek lid

5 nov 2008
    1.010
    0
    0
    Amsterdam
    @ Timon: Spannend zeg.. maandag naar de fa. Hoop dat jullie snel weer mogen beginnen. En hoe is het met je moeder??

@ Charpi: Ohhh altijd eng hè als je de kleine een poosje niet meer hebt gevoeld. Hier is ie gelukkig altijd wel redelijk druk, lijkt me echt eng als ie ineens rustiger zou zijn. Maar gelukkig krijgt mijn buik nog altijd genoeg stretch-oefeningen want hij lijkt het heerlijk te vinden om zich uit te rekken ;)

@ Djuke: Wat vervelend dat Tristan weer verkouden is zeg :( Hoop dat hij er snel weer bovenop is.
    Ben inderdaad door de weeks alleen in Amsterdam, maar een vriendinnetje met auto (die kinderarts is) staat stand-by dus die komt zodra het begint en ze blijft totdat Daniel er is, of langer als we dat willen.

@ Linda: Super om te lezen dat het zo lekker gaat met de kindjes daar :D Echt top!
    Ik denk idd dat ik ga stoppen met werken.. maar ik wacht nog wel even met vertellen. Mijn werkzaamheden worden nu ook al door anderen overgenomen, dus het is niet zo dat ze direct in de problemen komen als ik niet terug kom. Stel dat ik nu ziek wordt na de bevalling, dan kan je nog de ziektewet in na het verlof, maar als ik m'n werk al opgezegd heb dan krijg ik dat natuurlijk niet. Dus ik denk dat ik het ergens in het begin van het nieuwe jaar zal vertellen.

Oh en officieel ben ik nu 40 weken en 1 dag :) De allereerste echo in het ziekenhuis gaf 29 nov als uitgerekende datum, daar is de banner ook op ingesteld. Maar de officiele termijnecho bij de verloskundige gaf 26 nov.. en daarmee zal ook eventueel inleiden enzo wel berekend worden. Dus.. officieel 1 dag overtijd nu..

Net lekker boodschappen gedaan in het winkelcentrum.. vanavond vrienden uitgenodigt om te komen eten.. mooi wat afleiding :) Verder nog echt 0 tekenen dat het gaat beginnen.. helaaaassss..

6. Charpi

Charpi Fanatiek lid

26 dec 2008
    1.419
    0
    0
    Ohwwww spannend Lkg..... al een dagje overtijd nu..... ben zo benieuwd wanneer het gaat beginnen bij je....

Hier alles weer rustig.... nouja vanmiddag kei emotioneel, die hormonsters ook.... ik zag het allemaal niet meer zitten ineens.... maar gelukkig helpt huilen dan wel, dan komt het eruit....
    Voel de kleine overigens weer volop gelukkig.... soms haast net iets teveel als ik in slaap wil vallen, maar mij hoor je niet meer klagen al blijft ze bewegen tot de bevalling.... niets liever dan dat....

7. Lkg

Lkg Fanatiek lid

5 nov 2008
    1.010
    0
    0
    Amsterdam
    @ Charpi: Ohhh lastig die hormonen he! Hoewel ik er weinig last van heb had ik afgelopen donderdag echt een jankdag.. heb wel 10 keer gejankt, allemaal om niets.. gelukkig is het de volgende dag vaak weer een stuk beter ;)

Hier alles nog steeds erug rustig. Morgen moet ik naar de verloskundige en ik begin me toch wel een beetje zorgen te maken over het overtijd lopen. Ik heb echt heel erg het gevoel dat het nog wel even duurt, en ik ben super bang dat ze morgen gaat zeggen: 'Nou, dan zie ik je volgende week wel weer'.. :( Pff.. eigenlijk zou ik ook supergraag ingeleid willen worden met iets van 41 weken, en niet dat ze me door laten lopen tot 42 weken. Statistisch gezien maakt de baby in die laatste week gewoon echt meer kans om voor, tijdens of na de bevalling te overlijden.. als ik daar aan denk wordt ik helemaal gek. Maar goed, een inleiding kan je natuurlijk niet eisen :(
    Stiekem zit ik er aan te denken om morgen te zeggen dat ik de baby zo rustig vind.. zodat ik zeker weet dat ze gaan controleren.. maar dan zou ik dus wel gewoon keihard liegen :) dat is ook weer niet echt wat ik wil. Zucht.. ik wou dat het gewoon begon..

8. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ lkg; gewoon duidelijk blijven zeggen dat je je zorgen maakt, dat je die verhalen weet en dat je het doodeng vindt om na de 41 wkn te bevallen. Dat je dat niet durft en echt niet wil.
    Zoiets.. hahah, mijn collega is het in ieder geval wel gelukt. Die had echt doodsangsten om na de 41 wkn te bevallen omdat een vriendin haar kindje verloren is, omdat ze haar tot de 42 wkn hadden laten lopen en dat dat kindje het moeilijk had blijkbaar. als ze een week eerder gehaald was, had ze het gered waarschijnlijk.
    NIET om je bang te maken, maar goed, zo';n verhaal kan je best vertellen, misschien dat ze je dan tegemoet willen komen?
    Dan zeg maar dat je dat van een vriendin (moi ;)) gehoord hebt en je dat doodsbenauwd maakt.

9. Lkg

Lkg Fanatiek lid

5 nov 2008
    1.010
    0
    0
    Amsterdam
    Hmm.. net ook nog maar weer met Daniel over gehad en ik denk inderdaad dat het toch niet handig is om er over te gaan liegen. Ik ga gewoon eerlijk zijn.. dat ik me er veel zorgen over maak en dat het lichamelijk prima gaat, maar dat ik wel erg bang ben om erg lang overtijd te lopen. Dan hoop ik maar dat ze daar gewoon op ingaat en het niet wegpraat.
    Als ze echt doet alsof er niets aan de hand is en als ze echt niet ingaat op m'n zorgen dan kan ik altijd nog beslissen om dinsdag met Daniel naar Luxemburg te gaan (hij is maandag lekker een dagje thuis :)) want daar doen ze standaard inleiden met 41 weken.

10. Charpi

Charpi Fanatiek lid

26 dec 2008
    1.419
    0
    0
    Lkg ik ben erg benieuwd wat je verloskundige gaat zeggen morgen.... leg je zorgen neer meid, meer kun je niet doen....

11. Djuke

Djuke Bekend lid

Snel ff checken of er al nieuws is op LKG gebied... :D
    Nope! Dat betekent:
    A. Er is nog geen nieuws --> op je strepen gaan staan bij de vlos en eisen dat er ingeleid wordt. Deed ik ook, was uiteindelijk niet nodig gelukkig. Maar het werkte wel. Jij bent baas over je buik!
    B. Het is begonnen --> Succccccces! Ik hoop dat het een mooie, goede bevalling wordt!
    C. Het is geboren --> dan hoop ik dat alles super is gegaan!

Enniewee, de bel gaat, ga even lesgeven. Doeiiiiiiii!

x

12. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Dan hadden de buddys t wel gehoord, als het zo ver is, toch hè lkg!? :-d

13. Mama Mars

Mama Mars VIP lid

22 feb 2007
    9.268
    1
    36
    Beeb nog binnen ;) ... Zagik op twitter :D ..

Jammer genoeg...

14. Lkg

Lkg Fanatiek lid

5 nov 2008
    1.010
    0
    0
    Amsterdam
    Ik waggel nog altijd rond met beeb in buik ;)

Net naar de verloskundige geweest.. zucht.. ik heb echt aangegeven dat ik me veel zorgen maak.. maar het hielp niets.
    Volgende week maandag (6 dec) mag ik (PAS) naar het ziekenhuis voor een echo en ctg, en ik heb gewoon volgende week donderdag (9 dec) nog een afspraak staan bij de verloskundige :$. Toen ik nog een keer aangaf dat ik me toch wel zorgen maakte, en of ik niet misschien vrijdag, dus voor het weekend, naar het ziekenhuis mocht voor de controles zei ze keihard: 'Nee, want dat ik nergens voor nodig'. Nou.. het huilen stond me nader dan het lachen.. Ik vraag toch niet om een keizersnee.. ik vroeg niet eens om inleiden of strippen.. alleen maar of de controle niet voor het weekend mocht.. maar ze bleef gewoon keihard. Pas bij 41+3 dagen heb ik iets van zekerheid.. dat is over 7 dagen!! :(

In alle omringende landen leiden ze de bevalling gewoon in met 41 weken.. en ik twijfel er nu over om vanavond mee naar Luxemburg te gaan. De zorg is daar zooo anders en zoveel strenger dan hier in NL.. en ze leiden sowieso in met 41 weken! En.. ik heb ook nog eens niets te verliezen.. als ze me in Luxemburg niet willen helpen (waar ik absoluut niet vanuit ga) dan kom ik gewoon vrijdag weer mee terug en dan kan ik maandag alsnog hier naar de controle..

Zucht.. dit geeft veel meer stress dan nodig :( Het is toch belachelijk dat je je in allerlei bochten moet wringen om een controle van je kindje te krijgen. Ik hoop maar dat de bevalling gewoon uit zichzelf begint deze week.. maar ik wil gewoon zekerheid voor het geval dat niet gebeurd..

Sorry voor m'n klaagzang.. maar moest even m'n verhaal kwijt :)
    Ik ga nu maar lekker met Daniel lunchen (die werkt een dagje thuis) en vanmiddag komt een vriendinnetje thee drinken dus gelukkig wat afleiding :D

15. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Meid, lekker naar Luxemburg gaan!!! Zou ik echt doen! Als je daar terecht kan, doen! Heb je daar ook al eens controles gehad? dat je verder daar bekend bent zeg maar?
    Dan zou ik dat lekker doen ipv 7 dagen wachten!!

Wat een chagrijn dan zeg, die vk. bah!

16. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Wow, wat een kaai is die vk, Lkg. Belachelijk dat ze niet naar jouw zorgen luistert. Ga je vanavond naar Luxemburg?

Linda, wat fijn dat het goed met je mannen gaat.

Charpi, houdt je kleintje je nog lekker bezig?

Mijn moeder zit in haar 3e week bestralingen en heeft nog geen bijwerkingen. Gelukkig maar. Toch houdt ze alles open, want het kan zomaar komen, ook lang na de bestralingen. Wel is ze eind dit jaar klaar.:D

Gisteren hadden we de verjaardag van mijn neefje. Hij wordt morgen 2 jaar. Daar waren enkele baby's en ik trok het niet. Nou, dat is voor het eerst dat me dit overkwam. Gelukkig ging het later wel.

Wat moesten we vroeg in de auto! Om 8.30 de afspraak met de fa over ICSI 2. De fa die we met de punctie hadden ontving ons. Ze heeft verteld hoe het team fa's de 1e poging vonden. Ik zal de Gonal F in 225 eenheden gaan spuiten ipv 150 zoals de 1e keer. Dit om te proberen meer follikels te kweken. Ze vroeg of wij nog vragen of opmerkingen hadden. Ik heb graag een roesje met de volgende punctie als de eierstokken weer naast elkaar liggen. Dit is genoteerd en tegen die tijd gaan we het aanhalen.
    Het traject is weer opgezet. Omdat de kans bestaat dat ik in natuurlijke cyclus het begin zal missen moet ik met de volgende menstruatie al starten met de pil. Dan zal het zeker goed gaan.
    Begin december: menstruatie = pil
    Eind december: menstruatie = pil
    6 januari: start decapeptyl
    13 januari: stop pil
    20 januari: start Gonal F 225 eenheden
    27 januari: 1e fm
    In december starten heeft geen zin, want in de 2 weken rond kerst maken ze het lab zeer grondig schoon. Ergens vind ik het niet erg. Ik had me er al een beetje bij neergelegd.

Ik hoop dat ik halverwege februari 2 streepjes kan gaan showen.

17. Charpi

Charpi Fanatiek lid

26 dec 2008
    1.419
    0
    0
    Timon, allereerst fijn dat je moeder nog geen last heeft van bijwerkingen van de bestralingen.... ik hoop dat dat zo blijft!

Je mag dus weer beginnen met de pil.... ik ga weer heel hard voor je duimen dat je begin februari aan ons 2 streepjes kan laten zien... en heel begrijpelijk hoor dat je tijdens die verjaardag het even niet trok... het is ook niet niets waar je doorheen moet....

LKG, wat een harde tante zeg je verloskundige.... ik ben benieuwd of je besloten hebt om met Daniel mee te gaan naar Luxemburg voor een evt. inleiding met 41 weken.... maar wieweet meis beval je gewoon deze week nog, hou ook die mogelijkheid open he....

Hier momenteel even last van slapeloosheid.... ik slaap maar heel kort s nachts, vandaar dat ik nu ook al weer beneden zit... al ga ik het straks echt nog wel een keertje proberen....
    Mijn Mam en Frank zijn nu bij ons om te helpen met de babykamer en wat laatste klusjes in huis.... en wat zijn die kleine kleertjes poppig aan de lijn zeg....:D

18. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    LKg, MELDPLICHT! :D

19. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    ohw, haha, lees op twitter dat je aan 't sudoko-en bent :p whaha

20. hemeltje83

hemeltje83 Actief lid

9 nov 2008
    443
    0
    0
    N-Brabant
    Haha ben ik blij dat ik niet overtijd gegaan ben... Volgens mij word je helemaal gek van iedereen die je in de gaten houdt, niet Lkg? Weet niet of het een troost is maar zodra je je kleine ventje in je armen hebt ben je dit lange wachten helemaal vergeten hoor!!

Deel Deze Pagina