Wij gaan voor onze eerste! Deel 3!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Djuke, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Charpi

Charpi Fanatiek lid

26 dec 2008
    1.419
    0
    0
    Lkg mag ik je ook toevoegen op twitter??

Betekent het dat je als je aan het sudoku-en bent dat je niet mee naar luxemburg bent gegaan??

2. Lkg

Lkg Fanatiek lid

5 nov 2008
    1.010
    0
    0
    Amsterdam
    #222 Lkg, 30 nov 2010
    Laatst bewerkt: 30 nov 2010
    Meld!!

Er is echt onwijs veel gebeurd na gisteren.. en ik weet bijna niet waar ik moet beginnen maar ik zal proberen het kort te houden :)

Heb gisteren besloten niet mee te gaan naar Luxemburg.. en als ik me zorgen bleef maken om dan donderdag te zeggen dat ik de baby minder voel om zo een controle te krijgen..
    Nu is m'n beste vriendinnetje dus kinderarts in het ziekenhuis in Almere.. en ik had haar op de hoogte gebracht van de reactie van de verloskundige enzo. Zij had gisteren avonddienst en heeft zo met de gynaecoloog daar in het ziekenhius mijn situatie eens besproken, en die vond het echt belachelijk dat ik niet eerder een controle kreeg en die zei dat ik maar naar Almere moest komen.

Vanochtend heb ik eerst nog mijn eigen verloskundige gebeld om aan te geven dat ik me echt zorgen maak en dat ik toch heel graag voor het weekend de controle zou willen.. maar dat telefoongesprek.. ik weet nog steeds niet goed wat ik er over moet zeggen.. maar die verloskundige is gewoon echt niet aardig (en dan druk ik me een stuk beleefder uit dan dat ik vanmiddag zou hebben gedaan ;)). Ze bleef volhouden dat 42 weken het protocol was, en dat ik al blij mocht zijn met een controle met 41,5 weken. En als ik de baby minder voelde wilde ze met alle liefde een ctg regelen, maar ze wilde het niet doen omdat ik me zonder aanwijsbare reden zorgen maakte en omdat andere mensen zeggen dat 41,5 weken laat is. Haar exacte woorden waren: 'Als je dat van een gyneacoloog hebt gehoord, dan moet die de controle zelf maar doen'. Ik stond compleet perplex en belde het vriendinnetje om dit te vertellen (om 12.30 uur) en vijf minuten later belde ze terug dat ik om 14.15 een afspraak in het ziekenhuis in Almere had.

Dus toen zijn we samen naar het ziekenhuis geraced en om 14.30 lag ik een half uur aan de ctg, en om 15.15 had ik een afspraak met een gyneacoloog voor een echo en gesprek. De ctg en echo waren super! Het gaat hartstikke goed met het kindje en alles ziet er helemaal goed uit.. nou.. ik kon wel janken toen ik daar zat. Oke, dat zullen vast de hormonen zijn, maar het voelde echt zo ontzettend als een opluchting.. en toen besefte ik pas echt hoeveel zorgen ik me onbewust maakte.
    Maar goed, toen hadden we nog even een gesprek en de gyn gaf aan dat zij absoluut voor inleiden in met 41 weken, en ze liet echt heel duidelijk merken dat ze het niet eens was met mijn verloskundige. Ze vertelde dat er na de 41ste week gewoon echt een hoger percentage kindjes sterft, terwijl dat onnodig is. Hun procedure is standaard om met 41 weken in te leiden als de conditie van het kindje dit toelaat, dus ze heeft direct gebeld of er vrijdag plek was. Dit was er.. dus.. om een lang verhaal kort te maken.. vrijdag om 8 uur moet ik me melden in Almere en wordt ik ingeleid!! De gyn vroeg ook nog het telefoonnummer van mijn verloskundige, en zij zou contact met hun opnemen om de situatie uit te leggen.. zo ontzettend lief!!

Oh jah, daarna zijn we nog even over de verloskamers gelopen.. en echt.. wat een verademing vergeleken met de kamers die ik hier in Amsterdam zag tijdens de voorlichting. Het is daar echt supermooi en relaxed.. allemaal een eigen douche en wc.. een extra bed voor Daniel mocht dat nodig zijn.. Er is bovendien ALTIJD een gyn aanwezig, ook in de nacht (dit is in het ziekenhuis hier in Noord niet zo).. en al het overige personeel dat standby moet staan woont of slaapt op maximaal 5 tot 10 minuten afstand.

Ik ben nog helemaal overdonderd door alle ontwikkelingen.. maar ik ben echt zo zo zoooo onwijs blij dat het vriendinnetje die afspraak voor me geregeld heeft en dat ik me nu gewoon geen zorgen meer hoef te maken. Er is nog zoveel meer gezegt en besproken.. maar dit is in ieder geval het belangrijkste :)

Oh ja, ps: Nog even niets zeggen op Hyves of Twitter ofzo.. we zijn er nog over na aan het denken of we het de familie enzo vertellen of niet ;)
    Ps2: Charpi, tuurlijk mag dat! M'n twitternaam is Lionaii (twitter.com/lionaii)

3. Pinguïns

Pinguïns Niet meer actief

O wow Lkg, wat een super nieuws!
    Dus vanaf vrijdag mogen we baby nieuws verwachten!

4. Lkg

Lkg Fanatiek lid

5 nov 2008
    1.010
    0
    0
    Amsterdam
    Jups! Hoewel het best zaterdag of zelfs zondag kan worden (m'n baarmoedermond zat nu nog potdicht).. en wie weet begint het ook alsnog vanzelf wel voor vrijdag.. maar uiterlijk zondag zal er idd wel echt babynieuwd zijn :D

5. Pinguïns

Pinguïns Niet meer actief

Jeeee wat super meis!

Mocht ik je niet meer spreken voor die tijd, dan wil ik je alvast heel veel succes en plezier wensen!
    Liefs

6. Djuke

Djuke Bekend lid

Jeetje, leonie, wat een verhaal! En die vlos! :$:x
    Superactie van je vriendin en wat fijn dat je nu in Almere terecht kan!
    Is je hubbie er vrijdag ook?vast wel toch?
    Nou,dikke knuffel!

7. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    waaaaaaaaaaaaaahhhh leonie!!!!! Jij gaat gewoon vrijdag beginnen met jouw bevalling!!!! WAUW!!!!
    Wat ONWIJS goed dat je vriendin gebeld heeft en je daar gehoord wordt! En wat goed te horen dat het daar veeeel relaxter eruit ziet! Zo herken ik idd ook het ziekenhuis waar ik bevallen ben! Eigen douche, eigen bed, eigen kamer, geen vervelend klein hokje. Super zeg!! En ideaal dat er ook een bedje voor daniel komt indien nodig.
    Hee, dus hij kan er gewoon gepland bij zijn, daniel!!! Wat fijN!!! Die hoeft dus ook niet op stel en sprong te gaan rijden,5 uur lang, om bij je te zijn! Toch? Ik neem aan dat hij lekker met jou mee gaat om 8 uur sochtends?!
    Ooh ik ben ZO blij voor je!!!!!

Wat fijn ook dat alles super gaat met de kleine! Oeh ik ben zoo benieuwd naar alles en zo blij voor je! :D hihi.

Misschiein heb je er iets aan, maar wij hebben het volgende gedaan m.b.t de inleiding en vrienden/familie.
    We hebben mijn vader en arno's ouders gebeld en hen ingelicht. Duidelijk gezegd dat WIJ hen op de hoogte houden en dus niet om het uur een telefoontje willlen hoe ver het is en of de kindjes er al zijn.
    En dat WIJ zouden bellen als zij aan kunnen rijden als het bijna zo ver is of als ze geboren zijn. Niet dat hun al op de gang zitten en wij net een minuut samen met onze kindjes konden zijn en dan al opa's en oma erbij kwamen.

Vrienden hebben we op de dag dat ik ingeleid werd gesmst sochtends. Dat ik werd ingeleid, en dat de kids waarschijnlijk vandaag gingen komen! hahah.
    Die stuurde allerlei succes smsjes wat wel érg leuk was om te krijgen! :)
    Arno heeft hen op de hoogte gehouden via 1 vriendin en die stuurde af en toe tussendoor nog wat lieve berichtjes. Erg fijn te horen door je pijnlijke momentjes heen :).

Dus... zo deden wij het.
    hihi mn verhaal staat totaal in tegenwoordige tijd en verleden tijd, mgoed, je komt er vast uit ;)

Hopelijk heb je er iets aan ;)

8. Charpi

Charpi Fanatiek lid

26 dec 2008
    1.419
    0
    0
    Ohwwwww Leonie wat spannend meid, vrijdag is gewoon de inleiding als de kleine zich vandaag of morgen niet begint aan te melden..... ik vind het echt spannend. Heb je toegevoegd op twitter!

Hier vandaag de 34 weken bereikt.... het aftellen begint hier dus ook echt te komen nu.... vind het zoooo spannend, maar eerst Leonie!!!!

Frank (de man van mijn moeder) denkt echt dat de kleine deze maand nog geboren gaat worden..... hihi, die wil gewoon heel graag opa worden.... maargoed het begint nu toch wel errug dichtbij te komen allemaal.... want ook wij hebben binnen 3 tot 8 weken waarschijnlijk een kleintje.... Ben wel een beetje jaloers hoor Leonie... hier ook de grote wens om die kleine meid nu eens buiten mijn buik te zien en te voelen.... Bij jou gaat het gewoon deze week gebeuren..... ik zal het op de voet volgen allemaal!!!!!:D

Vanmorgen hier weer een groeiecho en naar de verloskundige... laat nog wel weten hoe het geweest is.....

9. Charpi

Charpi Fanatiek lid

26 dec 2008
    1.419
    0
    0
    Even een ego-bericht.....

Ben net terug uit het ziekenhuis..... we zijn ons rotgeschrokken bij de groeiecho. Onze meid ligt met de buikomvang ruim 5 weken voor op groei!!!!:$:$:$ Beentjes ook ruim 4 weken en hoofdje ruim 3 weken.:$:$:$
    Ze ligt dus helemaal boven de bovenste groeilijn momenteel en weegt al bijna 3100 gram... Nu weet ik wel het zijn schattingen, en ze kunnen er 10% naast zitten, maar dan nog is onze kleine meid echt een forse dame aan het worden....
    Het vruchtwater was normale hoeveelheid dus dat was wel geruststellend. Verder was bloeddruk ook gewoon perfect (110/70)... en ineens weer stevig gegroeid... na een maand van stilstand in gewicht.
    Morgenochtend moet ik een ontbijttest laten doen om het suikergehalte te controleren.... al verwacht ik daar niet veel van, gezien de 2 eerdere controles die allebei goed waren. Maargoed, heb nu toch wel het advies gekregen op mijn suikerinname te gaan letten... nou dan doen we dat maar he...
    Hoewel de verloskundige me gerust probeerde te stellen, ben ik er niet gerust op.... krijg over 2 weken weer een groeiecho en controle bij de gynaecoloog.... stel dat ze zo in deze lijn doorgroeit.... allemamaggies, hoe moet ik haar er straks dan op eigen kracht uitkrijgen.... en ik mag toch hopen dat ze mij niet te ver door laten lopen voorbij de 40 weken... eerlijk gezegd zou ik nu liefst voor de 40 weken al bevallen, van mij is 37 weken lang zat al.... maarja zo zullen ze in het ziekenhuis wel niet denken.... ben gewoon echt erg geschrokken....

10. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    jeetje meid, wat groeit de kleine hard ineens!!
    Maar goed, voor hetzelfde geldt groeide ze niet zo goed..dan had je 'n groter probleem.
    Wel goed dat ze even testen op zwangerschapsdiabetes. Met zo'n snelle gewichtstoename zou dat idd kunnen.
    Jeetje...5 weken. Dadelijk krijg je net zo'n reusje als waar djuke van moest bevallen, hihi. Wat woog tristan ook alweer?

Ik denk idd dat er geen een ziekenhuis is wat met 37 weken gaat inleiden tenzij er een noodzakelijke reden is.
    Die laatste weken zijn toch erg belangrijk voor de kleine om nog in je buik te zitten, kracht op te doen, enz...

Hopelijk vinden ze het zo rond de 40 weken dan wél prima.. al is ook dat maar afwachten.
    Ach, misschien komt ze voor die tijd zelf wel gewoon! :D hihi

11. Djuke

Djuke Bekend lid

Wow, charpi. Das idd een flinke meid. Probeer positief te blijven. Misschien groeit ze dadelijk helemaal niet ze hard meer en komt ze gewoon wat eerder. Met 37 weken bevallen is geen goed idee, Linda heeft gelijk. Die laatste paar weekjes schelen enorm.

Tristan woog 4637 Gr. Maar wij zijn allebei groot (1.80 en 1.93cm) dus dat was verwacht. Maar hij kon er dus ook niet uit, gelukkig viel de ks
    reuze mee. Alleen het herstel duurde llanger.

12. Charpi

Charpi Fanatiek lid

26 dec 2008
    1.419
    0
    0
    Linda en Djuke jullie hebben gelijk, die kleine moet (mag) gewoon blijven zitten tot de 40 weken, maar ik heb wel laten vallen in het ziekenhuis "Jullie laten me toch niet tot de 42 weken doorlopen he" (schoot eruit hihi)... en toen antwoorde de vlos dat er dan wel over gesproken zou worden.... maar voorlopig verandert het beleid inderdaad niet.... Jeetje ik heb nu al een ruime 6 ponder in mijn buik zitten.... Tja ikzelf was ook een 9 ponder en het is mijn moeder ook gelukt om me er goed uit te krijgen op eigen kracht... Ben gewoon erg onder de indruk van die groei van die kleine meid in mij.... ze heeft het er in ieder geval goed....;) en ik voel haar ook voldoende, dus daarover ook geen zorgen....
    Ik vraag me eigenlijk wel af of grotere baby's vaker de gewoonte hebben om eerder te komen....:(

13. Lkg

Lkg Fanatiek lid

5 nov 2008
    1.010
    0
    0
    Amsterdam
    Whowww Charpi.. das echt geen kleine meid meer haha.. das direct als een grote meid als ze geboren wordt!! Supergoed natuurlijk dat ze zo goed groeit! Maar kan me je zorgen ook wel goed voorstellen hoor!! Hoop dat ze uit zichzelf eerder komt als ze er klaar voor is ;)
    Gelukkig wordt je goed in de gaten gehouden, en je kan altijd naar het ziekenhuis in Almere gaan.. daar leiden ze in met 41 weken :p:p

@ Timon: Fijn dat je moeder zich zo goed voelt!! En spannend dat alle data voor de nieuwe ronde weer gepland zijn.. zo heb je iets om naar toe te leven! Ga keihard voor je duimen!

@ Linda: Ik denk dat wij helemaal niet gaan vertellen dat ik ingeleid wordt.. maar gewoon pas bellen als hij geboren is. Dat is nu in ieder geval het plan. Anders zitten onze ouders de hele dag in spanning, en ik weet nu al dat m'n moeder die nacht geen oog dichtdoet.. terwijl het best wel 2 dagen kan duren. En ik wil ook graag nog even een paar uurtjes rust na de bevalling.. maar als we vertellen van vrijdag dan weet ik zeker dat ze vanaf 8 uur in de startblokken staan om onze kant op te rijden. Als we ze wat onverwachter bellen dan hebben we nog even wat tijd hoop ik hihi..
    Maar aan de andere kant is het krijgen van smsjes op die dag natuurlijk ook wel leuk.. is toch weer even een onderbreking en fijn om te weten dat er mensen aan je denken dan. Naja, we kunnen het altijd nog vertellen.. ;)

@ Hier: Voel me weer helemaal goed en rustig :) Vanmiddag lekker met een vriendinnetje in de stad gelunched en toen moest ik nog even naar het winkelcentrum om wat boodschapjes te doen en langs de bank te gaan. Was weer een hele middag, maar ben nu lekker thuis en ga de hele avond lekker bij de verwarming hangen hihi. Ben via internet alle afleveringen van 'Grenzeloos verliefd' aan het kijken.. heerlijk programma voor op de bank ;)

14. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ lkg: haha ja ik snap wat je bedoeld.
    Enne...om het verhaal dan maar even helemaal te vertellen, aangezien jouw ouders hetzelfde lijken dan mijn schoonouders ;)

Wij hadden ze dus gebeld de dag ervoor om het te vertellen en duidelijk afgesproken dat wij zouden bellen. Ze wonen wel op een ruim uur rijden afstand.
    Sochtends om 8 uur begonnen met inleiden en savonds rond 8 uur waren ze geboren.
    Bleek, toen wij gingen bellen dat de kids geboren waren, mn schoonouders op de gang zaten in het ziekenhuis! En niet pas even, nee, gewoon al dik 2.5 uur! Whahahah.
    Gelukkig waren ze wel zo netjes om niet binnen te komen, niet te laten weten dat ze er waren.
    Op zich hadden ze wel een goeie reden; mn schoonvader moest voor zijn werk weg rond 5 uur tot ongeveer 7 uur. Ze was bang dat als de kids geboren zouden worden rond die tijd, ze er dus niet heen kon omdat hij naar zijn werk was. hahah.
    Achja. Ze zijn dus een minuutje of 30 na de geboorte mogen komen van mij, want daarvoor gaan ze je eerst even wat wassen op bed enzo, en natuurlijk de 1e keer borstvoeding (als je dat gaat geven). Daar hoefde ik ook echt geen schoonouders bij te hebben hoor! :D haha.

Fijn te horen trouwens dat je nu helemaal gerustgesteld bent.
    Nog 2 dagen...
    Waahhh... NOG TWEE DAGEN!!!!!! Ofja.. eigenlijk 2 nachtjes, want 2 dagen is het al niet eens meer voor je gaat beginnen.
    AAHHH!! :D:D:D

Heb je al wat gelezen over inleiden? Het verloop enzo?

15. Lkg

Lkg Fanatiek lid

5 nov 2008
    1.010
    0
    0
    Amsterdam
    Whahaha.. nou dat zou bij ons dus ook zomaar kunnen gebeuren.. ouders die al voor het ziekenhuis zitten te wachten enzo.. dat wil ik écht liever voorkomen :p

Heb verder bewust niet zoveel gelezen.. ik denk dat ik dan alleen maar gespannen raak. Ik heb de folder van het ziekenhuis gelezen en info gehad van de gyn. Ze gaan 's ochtends eerst een gel inbrengen om de baarmoedermond te rijpen.. en dit kan best een tijd duren (kan best een hele dag zijn). Maar in die tijd mag ik nog wel los rondlopen enzo, en ben ik niet aan bed gebonden. Als alles er dan klaar voor is dan brengen ze een infuus in, en daardoor krijg je dan hormonen toegedient die je weeen geven (dan kan je natuurlijk niet meer echt rondlopen) en dan wordt ook voortdurend met een ctg het hartje van de baby bijgehouden. De gyn gaf aan dat de uiteindelijke bevalling soms wel heftiger is dan een bevalling die natuurlijk op gang komt, omdat je lichaam niet echt zelf het voorwerk doet, en niet langzaam aan de echte weeen kan wennen door bijvoorbeeld voorweeen. Maar goed, ook daarbij gaf ze aan dat geen enkele bevalling hetzelfde is, dus het kan net zo goed meevallen.

Dat is zo ongeveer wat ik weet :) Heb je nog toevoegingen? Had jij ook dat de baarmoedermond nog rijp moet worden of kon je al gelijk aan het infuus?

16. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Ik heb sochtends rond 8 uur gel gekregen.
    Had trouwens al 2 cm toen ik binnen kwam. Daan was ook al ingedaald maar lag nog niet vast in mijn bekken.
    Rond 11 uur begon ik toen lichte weeën te voelen dus toen heeft ze mijn vliezen gebroken (is ook pijnloos!)
    Ik heb dus geen weeënopwekkers gekregen omdat het met die gel al gauw genoeg begon.

Rond half 3 heb ik toen een ruggenprik gekregen omdat die weeën toch wel heeel erg pijnlijk werden.

Rond 6 uur had ik 10 cm ontsluiting dus dan gaat het ruggenprik-spulletje weer uit... en begint het feest ;)

Om 7 uur begon ik de eerste persweeën te voelen en uiteindelijk om iets voor 8 en iets over 8 zijn de kids geboren.

Dus...zo was het bij mij. Op zich allemaal best vlot verlopen.

Tussendoor blijven ze idd goed via de ctg de hartslag volgen van je kindje.
    Wel leuk, kan je via de monitor helemaal volgen hoe de kleine het doet.
    En ook wel geinig, vooral voor arno: die zag elke keer als er een wee aan stond te komen, want dan gaat het streepje ineens wat omhoog.
    Dus die zag al iets voor mij wanneer ik weer kon gaan puffen :p

17. Lkg

Lkg Fanatiek lid

5 nov 2008
    1.010
    0
    0
    Amsterdam
    Ahhh.. maar jij had dus idd al ontsluiting. Ik heb nog niets.. dus ik stel me er wel een beetje op in dat het iets langer duurt dan bij jou. Heb zelf in m'n hoofd dat hij zaterdag aan het eind van de middag geboren wordt.. en dat de hele eerste dag gewoon nodig is voor het rijp worden.. Hoop maar dat het dan niet tegenvalt ;)

Ohh en hahah.. ik denk dat Daniel dat ctg-apparaat ook erg interessant gaat vinden! Ik vond het gisteren al zo grappig dat ik precies kon zien wanneer hij een schop gaf, want dan ging de hartslag een klein beetje omhoog.. heel apart!

18. Charpi

Charpi Fanatiek lid

26 dec 2008
    1.419
    0
    0
    Ben erg benieuwd Lkg hoe het zal gaan bij je vrijdag.... of zou er nog een wondertje gebeuren en de kleine zich morgen nog aandienen?;)

19. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Wat is dit geweldig nieuws! Fijn om zo'n vriendin te hebben. Kijk wat een gesprek je kan opleveren.;)

Ergens benieuwd naar de reactie van de vk als de gyn belt.;)

Spannend vrijdag. Mocht ik voor tijd niet aanwezig zijn wil ik je nu al succes wensen.

20. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Linda, vertel eens hoe het nu met je mannetjes gaat. Vinden ze al het eten lekker?

Charpi, wat heeft ze een spurt gemaakt! Straks heb je een standaardje op wieltjes onder je buik nodig.:p

Djuke, alles goed met het paardje en natuurlijk Tristan?

Lkg, wat een lastige keuze wat je nu met (schoon)ouders aan moet.
    Mijn broertje had besloten door te geven als mijn schoonzusje weeën zou hebben. Uiteindelijk is mijn neefje rond 2.00 geboren, maar heeft hij pas rond 8.00 gebeld. Gelijk afgesproken wie wanneer op bezoek zou komen. Dat werkte erg goed. Ze wilden sowieso niemand tot 3 uur na de bevalling ontvangen zodat ze eerst zelf tijd voor het ventje hadden. Ik vind het een erg goede keuze.

Jullie zijn lieverds. Mijn NOD is deze week. Dan direct aan de pil. Toch een beetje het begin van het traject, alleen een beetje langer.;)
    Als Lkg en Charpi straks hun hcg gaan strooien wil ik wel met een flinke zak gaan vangen zodat ik het in februari kan gebruiken.:D

Deel Deze Pagina