Wat een verhalen!!!! Ben ik een paar dagen afwezig moet ik het nodige bijlezen. Lkg, jij heb een mooie bevalling gehad. Niet dat ik er ervaring mee heb, maar toch... Heb je foto's van Timo in je fotoalbum? Ik ben erg nieuwsgierig. Charpi, wat een bezigheid zo op de (late) avond. Je kleine meid heeft jullie echt even beziggehouden. Voel je haar nu wel elke dag? Door deze verhalen vergeet ik bijna om Tamaar succes te wensen deze wachtweken. Mijn duimen draaien voor je. Ik hoop wel dat ik begin 2011 zover mag zijn en dat jullie hier dan nog zijn. Volgens mij ben ik straks misschien de enige zonder... Hier een beetje uit de dip, maar ik sta nog steeds niet te juichen. Wel heb ik kunnen praten en voel me daardoor beter. Blij zijn vanuit mezelf ben ik nog niet. Ik mis wat... Verder gaat het goed, hoor!
Lieve Timon, tuurlijk zijn we hier straks ook nog..... ik was in ieder geval niet van plan weg te gaan zodra ik mijn kleine meisje in mijn handen heb hoor..... we zijn een hecht groepje meiden dat al lang samen is.... ok er zijn meiden bij die niet meer schrijven, maar er zijn ook blijvers.... dus als het aan mij ligt blijft deze topic nog heel lang open en gezellig met al onze ups en downs.... Kan me wel voorstellen dat je ergens bang bent dat je als enige nog niet zwangere hier overblijft.... maar daarom hoor je hier niet minder thuis hoor lieverd.... we leven allemaal ontzettend met je mee.... dikke knuffel!!!!! Hier gaat het overigens weer goed hoor, ik voel de kleine meerdere malen per dag.... soms heel vaag, maar ik herken haar wel....
Dag meisjes! @ Timon: meis, 2011 wordt het jaar van ons beide oke? Volgende maand mag jij ook en dan heb je zoiezo goed nieuws oke!!! @ chapri: haha ik heb vanacht gedroomd dat je vliezen gebroken waren haha en dat ik dat hier las. wHAAAAAAhahahahaha hoe ik daar nou bij kom. Moest er zelf heeel hard om lachen. @ Linda: Je mannetjes drinken gewoon hun eigen fles zag ik op hyves. lekker makkelijk zeg en wat goeeeeed!!! Hoe is het met je pien in de kop? @ djuke: hoe is het bij jou meis? Bijna schoolvakantie??? En met je mannetje is hij weer verkoudheid af??? @ Lkg: wat zet je toch mooie fotoos op twitter. Waar ben je nu eigenlijk thuis of luxemburg... en is je mannetje alweer aan het werk of heeft hij effe vrij? @ hier: rare dagen achter de rug. 1ste dag na tp had ik s'ochtends last van menstruatiekramp. Het duurde maar een half uurtje. De 2de en derde dag erg misselijk en weeig gevoel van binnen. En nu voel ik helemaal niets meer stom he dat ik me daar zo druk om maak.Alleen maken mijn darmen erg veel geluid maar verder niets. zelfs geen last van mijn boops. Maar goed heb ook niet echt goed vergelijkings materiaal. Vorige keer had ik natuurlijk nog zoveel last van de punctie. Dus geen idee wat ik nu zou moeten en kunnen voelen. Liefs
Whahahaha Tamara, neeee mijn vliezen zijn nog niet gebroken hoor.... Voor jou is het nu natuurlijk ook hartstikke spannend.... nog 7 daagjes geloof ik voor je nod.... mijn duimen draaien.... Hier vandaag groeiecho + controle gyn en ik ben er best zenuwachtig voor moet ik bekennen.... Ben gewoon bang dat ons meisje weer enorm gegroeid is.... (2 weken geleden was ze ruim 6 pond)... wordt vervolgd...
Hopleijk valt het mee charpi en is ze niet te hard gegroeid! @ Tamara; Spannend meid... ook geen idee wat je zou moeten voelen overigens...maar late nwe gewoon hopen dat het zo goed is!! haha ja ze drinken sinds een weekje hun eigen fles..echt super leuk en idd erg handig Heb ik weer mn handen wat vrij, haha. Al vind ik het ttoch wel fijn om ze gewoon lekker bij me te hebben hoor tijdens de fles... is zo'n lekker rustig momentje!
****ego bericht**** Vanmorgen groeiecho gehad en gesprek gyn.... Het ziet er allemaal wat positiever uit als 2 weken geleden. Ze is nog wel gegroeid maar bij lange na niet meer zo veel erbij.... ze ligt nog wel bovenin de groeicurve dus waarschijnlijk zal ze wel een 8 of 9 ponder worden, maar niet extreem daarboven... Vandaag woog ze bijna 3300 gram. Verder is ze nog niet ingedaald. Maar dat hoeft nu nog niet. Mocht ze niet indalen omdat het evt. niet zou passen dan kan het uiteindelijk uitdraaien op een keizersnede, maar zover weg denken we nu nog niet... Over 2 weken wordt weer gekeken hoe het dan met mij gaat, maar vooralsnog is er geen sprake meer van eerder inleiden... Over 1 week weer terug voor controle bij de verloskundige, over 2 weken naar de gyn.
Wat een rust hier!! Charpi: fijn dat je meiske niet weer zoveel is gegroeid! Kan me heel goed voorstellen dat je opziet tegen een bevalling van een +9 ponder! Heb je zelf het idee dat je vroeger gaat bevallen omdat ze al een mooi gewicht heeft? Tamara en Timon: jaaaa jullie allebei een prachtjaar! Jullie hebben zoveel moeten doorstaan... we duimen onze duimen eraf! Lkg: geniet je lekker van jullie wonder? Hoe gaan de nachten, trek je het een beetje dat je eruit moet? Overweldigend gevoel he; de liefde voor je kindje! Linda: leuk om de foto's van je mannen te zien! Ze doen het allebei erg goed he! Zijn er verder nog mama's die meelezen die een updateje willen geven? Nog even onze trots spammen:
Dag meiden, @ Hemeltje: wat een prachtig mannetje heb je zeg, Heerlijk zo'n lachebekje!!! @ Charpi: Wat fijn dat voor alsnog inleiden niet de bedoeling is. Tuurlijk wil je geen mega kind moeten uitp*&pen maar toch, is toch mooi als het uit zich zelf mag komen! Heb je nou elke week een controle afspraak? @ Hier: Ik heb heel stiekem het gevoel van binnen dat het wel eens raak kan zijn. Maar dat zeggen we natuurlijk ook weer niet te hard. Ik weet niet ik voel me gewoon zo.... ik weet niet.... blij, happy, gelukkig en ik heb de hele dag al wat steken in mijn onderbuik. Iets zegt me gewoon dat iets heel erge moeite is aan het doen om zich vast te pakken. Maar goed.... pffffffffffffffff is het al de 21ste????
Tamara, mijn duimen draaien volop hoor nog 5 daagjes, wachten duurt lang als je iets heel graag wilt, ik weet er alles van momenteel... Ik heb nu inderdaad elke week controle, de ene week bij de klinisch verloskundige en de andere week bij de gynaecoloog... dus aanstaande woensdag naar de vlos en dan de dinsdag daarop naar de gyn. Jeetje dan is het alweer na kerst.... als ik er zo over nadenk dan gaat het toch wel weer erg hard. Volgende week de magische grens van 37 weken, dan mag ze komen, al heb ik het gevoel dat ze nog wel even blijft zitten, maar ik kan het mis hebben natuurlijk. Hemeltje, wat een heerlijke foto van Owen... echt een heel tevreden mannetje zo te zien op de foto. Leuk dat je ons dat showt Ik heb zelf momenteel niet het gevoel dat ze vroeger komt, maar dat baseer ik vooral op het feit dat ze nog heel erg hoog zit en geen bewegingen maakt richting indalen.
Haai meiden, Tamara en Timon: natuurlijk wordt 2011 jullie jaar! Het mag onderhand wel een keer toch! Hemeltje: wat een mooie kjaltje! Linda: wow, flesje vasthouden! Nou, dat doet Tristan niet hoor. Hij vindt het heerlijk om lekker baby bij ons op schoot zn flesje leeg te drinken. Zijn ochtendpap geven we zelfs weer met de fles omdat het anders zo'n vechtpartij wordt telkens. Lkg: hoe is het met jou? Ik op twitter iets over dreigende borstonstekeningen maar wel een lekker tevreden mannetje! Dat slapen op de borst komt me bekend voor. Tristan sliep ook het liefste zo. Wij lieten hem dan zo in slaap vallen en dan probeerden we hem in zijn wiegje te leggen. Met wisselend succes! Hij heeft dan ook veel tussenin geslapen op het aankleedkussen. Pink van een van ons in zijn mond (speen bliefte meneer niet) en dan zo maar slapen. Hopelijk krijgen jullie al een beetje een ritme! Charpi: hihi, herkenbaar je verhaal over aan de CTG liggen. Zo lag ik ook rond een week of 37 in het zkh aan de CTG. Ik was van de trap gevallen en voelde Tristan niet meer. Achteraf logisch want een baby houdt zich stil als zn moeder stuitert van de adrenaline. Maar ja, dat wist ik op dat moment ook niet. Fijn dat de groeiecho nu meeviel! Hierzo: druk, druk. Nu op school (Fontys) want dadelijk heb ik les tot vanavond 21.00 uur. Vanmorgen zelf les gegegeven aan mijn pubertjes. Maar morgen ben ik saampies met Tris lekker vrij. Hopelijk slaapt hij weer lekker uit! (woensdag tot 9.30 uur! Maar toen had hij ook de halve nacht gespookt). Doorslapen is nog steeds een moeilijk verhaal. We hebben weer dramanachten achter de rug. Tristan slaapt 70% van de tijd niet door helaas. Dus das wel zwaar.
Heyyyy Djuke leuk weer wat van je te horen.... kan me voorstellen dat het zwaar is al die gebroken nachten met overdag drukke programma's... succes vanavond met de studie en morgen lekker genieten van een vrije dag met je mannetje... Hier net terug van controle bij de tandarts.... alles was goed, geen gaatjes, maar wel ontstoken tandvlees, maar dat kan ook van de zwangerschap komen.... Verder vandaag weer wat nieuwe energie opgedaan, weet niet waarvandaan, maar voel me iets beter... gisteravond erg emotioneel geweest, de kleine meid zat zo verschrikkelijk hoog dat ik er gek van werd en alleen maar wilde dat ze eruit kwam.... maar ben momenteel weer rustig.... zal gewoon nog een paar weken geduld moeten opbrengen... eerst maar eens kerst en de jaarwisseling....
@ Tamara: Wat spannend!! Ik hoop zooo dat je gevoel goed zit!!!! Hoop het ZOOO!!!! Tis je zo gegunt! @ Djuke: Pfff zwaar dat tristan nog niet doorslaapt zeg...heftig. Mijn neef en vrouw hebben een meisje van 1.5...die slaapt nog altijd niet door. Die is midden in de nacht klaar wakker, en dan wil ze spelen en druk doen. Is een heel druk kindje, en naja, die kan gewoon niet de rust nemen. Erg heftig voor hun want hun zitten er dus iedere nacht mee. Ook een flesje of zo helpt dan niet. hier slapen ze gelukkig prima. Vannacht toevallig een nacht die wat minder ging. Dan heb ik het over 3 keer wakker, speen geven, en tis weer goed. Dus valt wel mee hoor, maja, je moet er wel uit. Maar volgens mij krijgen ze tandjes dus dat zou dat wel verklaren. Daan heeft ook dunne poep en luieruitslag en rode wang en koorts... dus naja, we zien wel.
hey meiden, zo rustig hier zeg, is iedereen buiten aan het spelen in de sneeuw???? @ Djuke: wat balen man dat die kleine van je nog niet helemaal het doorslapen doorheeft. Ik kan me voorstellen dat dat voor jullie op het gegeven moment ook een beetje opbreekt. Slaapt hij smiddags nog? En gaat dat dan wel gewoon goed??? @ hier: we zitten alweer op dag 8 na tp. vorige keer werd ik met 10 dagen ongi dus het wordt nu spannend. Weet ook niet of het dit keer hetzelfde zal zijn dan. Maar ik voel vanalles hahaha. Voornamelijk veel steekjes in mijn buik. Verder zouden wij vanavond naar Petticoat gaan in den Haag. Maar door het winter weer moeten we het aan ons voorbij laten gaan. En wat ik dan zo frapant vind. Overal op het nieuws wordt aangegeven als je niet de straat op hoeft doe dat dan ook niet. En dan nog denkt meneer van de ende dat de musical niet afgelast hoeft te worden. Met het resultaat dat we waarschijnlijk ons geld niet terug krijgen. Echt BUT!!!!! Maar goed, we gaan ons leven niet wagen voor dat miezerige geld. Liever weggegooid geld, als weggegooid leven. Toch? Hoe is het bij jullie met het weer? hier ligt echt een dik pak sneeuw. Vanaf vanmorgen 6 uur sneeuwt het al en het houdt ook niet op ook en dan ook niet van die kleine vlokken nee gewoon complete dikke vlokken. Ik was met de auto naar het werk, en mijn mannetje is zo lief om lopend naar mijn werk te komen om mijn op te halen. een stukje van normaal 5 minuten nu een half uur over gedaan. Vrachtwagens die vastzaten. Tim kwam zelf ook een paar keer bijna niet weg. zelfs niet in de 2. Maar goed, toch hou ik er van. Heerlijk die sneeuw. Lkg het zal bij jou wel net zo erg al zijn he! Liefs
@ Tamara: Ohhhh het begint nu echt spannend te worden!! Ik gun jullie echt de kerst van jullie leven, met een groeiend wondertje in je buik!!! Ook al ben ik hier niet zo vaak, ik heb tijdens het voeden en kolven wel heel veel tijd om aan je te denken en voor je te bidden!! @ Djuke: Jeetje, respect hoor hoe je een baan, studie en de zorg voor jullie nachtbrakertje combineert. Pas nu ik zelf een kleine heb besef ik hoe ontzettend zwaar het is.. dus petje af voor je! Gelukkig heb je straks kerstvakantie toch? Lekker even bijkomen! @ Charpi: Hihi, de kleine grote meid houd jullie wel bezig zeg! Nu al houd ze je 's nachts wakker.. daar heb ik gelukkig tijdens de zwangerschap nooit last van gehad. Wel fijn om te horen dat ze niet zo onwijs hard is gegroeid sinds de laatste controle.. nu hopen dat het zo blijft en dat je het nog eventjes volhoud! @ Linda: Ohhh tandjesss.. dan worden ze toch ook een beetje hangerig en huilerig enzo? Hoop dat ze er snel geen last meer van hebben! @ Hemeltje: Wat een lekker kereltje zeg!!!! Echt een leuke foto! @ Hier: Het is zo apart hoe iets wat zo ontzettend veel tijd en energie kost, toch zo leuk kan zijn! Ik zou me echt niet meer voor kunnen stellen hoe het zou zijn zonder ons mannetje, ook niet na een nacht van maar 3,5 uur slaap Timo doet het echt supergoed.. alleen heeft hij vooral 's nachts, maar vandaag ook al overdag het probleem dat hij na een voeding niet in z'n eentje in slaap wil vallen. Dus inderdaad de Djuke-tactiek wordt hier ook vaak uitgeprobeerd, naar me in bed in slaap laten vallen en dan overtakelen naar de wieg, maar helaas loopt dat 9 van de 10 keer uit op een huilende baby haha.. Naja, voor overdag heb ik nu in ieder geval wel echt DE oplossing!! Heb een draagzak (Beco Butterfly) en daar ligt hij heerlijk in en dan kan ik ondertussen gewoon eten, de was doen, computeren, etc Wat een uitvinding zo'n ding! Ik heb ook wel een draagdoek, zo een die je zelf moet knopen, maar daar ligt hij zo opgepropt in.. dat vind hij maar niets. In de draagzak, lekker tegen mama's borst is hij direct stil.. dus die gebruiken we maar vaak! Gisteren ook voor het eerst naar buiten geweest.. met de kinderwagen twee uurtjes door het winkelcentrum gelopen.. heerlijk om even buiten te zijn, en wat een trots gevoel kan je hebben om zo rond te lopen hihihi.. Vanochtend moesten we ook weer op pad omdat we naar de notaris moesten voor het overschrijven van de garage die we gekocht hebben, en dat ging ook super! Nu hoeven we lekker niet meer te krabben! Morgen hebben we van 13 tot 17 het kraamfeest.. ik zie er een klein beetje tegenop omdat het ook nog eens in de buurt van onze ouders is, en dus met dit weer zeker 2 uur rijden heen en terug is.. maar dan zijn we wel direct van alle visite af.. en ik kan gewoon gaan zitten complimentjes in ontvangst nemen over hoe mooi ons mannetje is, m'n ouders en schoonouders regelen de hapjes en drankjes Verder voor de tweede keer een beginnende borstontsteking aan m'n rechterborst.. jeeemig wat doet dat een pijn zeg! Maar ik was er nu gelukkig op tijd bij, en ik kan inmiddels professioneel borst-masseuse (met als specialiteit de rechterborst) worden zoveel uur heb ik m'n borst al gemasseerd hahaha Nou, dat was weer een lang verhaal.. Timo slaapt in de draagzak dus ik ga een poging doen om hem over te takelen naar z'n wieg en zelf ook een dutje doen. Hopelijk is dit poging 1 van 10 die wel lukt
@ Tamaar: Oh oh meiss...ik hoop het ZO!!! Wat zou dat mooi zijn, voor de kerst. wauw... Ik duim HEEL hard!!!!!! @ lkg: wat fijn te horen dat je menneke het zo goed doet! Heerlijk! Die korte nachten worden vanzelf langer! @ hier: Foto's gemaakt van mn mannetjes voor de kerst... Jesse:
o wat zijn het ook een schatjes. Hoe kun je ze nou uit elkaar houden hahaha ze lijken zo ontzettend veel op elkaar!
hier nog geen bloed en geen bloed is GOED! hahaha. ik ga mrogen al een test wagen, omdat tim en ik dan samen vrij zijn. De rest van de week moet ik zoveel werken dat we gewoon niet veel samen zijn. En wil het echt samen doen. Is wel 11 dagen na tp, maar heb geen idee of dat te vroeg is.