Wij gaan voor onze eerste! Deel 3!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Djuke, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Charpi, jullie meisje bezorgd mij rillingen. Wat een sterke meid. Zeker intens van haar blijven genieten.;)

Tamaar, wat een ellende! Hoe kunnen ze je voet nu zo strak hebben ingegips? Daar let je toch op? En nu nog 6 weken thuis jezelf niet meer kunnen vermaken. BAH!
    Waar woon je? Misschien kunnen we je eens omen bezighouden.:D

Hier gaat het al een beetje beter. Ik zit minder vast in het donkere. Kan al wat beter mijn balans houden, maar merk ook aan momenten dat ik er nog (lang) niet ben.
    Vanuit het werk zijn ze me aan het prikken over weer een beetje te komen werken. Volgens hen ontstaat er anders een drempel. Nou, daar heb ik echt geen last van. Ik ben nog geen maand thuis!:$ Iets wat je in bijna 3/4 jaar heb opgebouwd kan iet in 3 weken verwerkt zijn.
    De maatschappelijk werkster en haptonoom geven hetzelfde advies; In rust en eigen tempo herstellen. Ik zoek zelf mijn grenzen op, maar wel in een veilige omgeving en dat is momenteel mijn werk nog niet met alle valkuilen.

Vandaag bij de haptonomie geweest. Mensen, wat is dat fijn tegenover bioresonantie. Ik voel steeds wat in mijn lijf, het doet wat. Ook krijg ik veel meer respons van de behandelaar.

2. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Samen spelen! :D

3. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Linda, wat een leuke foto. Ze lijken erg op elkaar, zeg. Hou je ze uit elkaar door het groene of blauwe shirt of door de groene of blauwe speen?:D:D

4. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    whahah ja die kleuren zijn wel mooi gematched he :p hahah.

hihi maar gelukkig hier totaal geen moeite om ze uit elkaar te houden; wij zelf vinden ze niet echt lijken op elkaar. :)
    haha zie wel gelijkenissen hoor, natuurlijk, maar zie ook echte verschillen :)

5. Charpi

Charpi Fanatiek lid

26 dec 2008
    1.419
    0
    0
    Awwwww lieve foto Linda.... wat groeien je mannen toch hard.... en toch vind ik ze veel op elkaar lijken, maarja jullie bekijken ze dag en nacht he, dan is het toch makkelijker uiteen houden....;)

6. Lkg

Lkg Fanatiek lid

5 nov 2008
    1.010
    0
    0
    Amsterdam
    @ Charpi: Ohhh wat een mooie foto's! En idd.. een flinke dame zeg! Wel fijn dat ze best zwaar is natuurlijk.. dan heeft ze wat meer reserve in deze moeilijke tijd. En heerlijk om jullie te zien met haar op je borst! Genieten is dat he?!

@ Timon: Meis, doe rustig aan. Beter nu iets langer over je herstel doen dan te snel weer aan het werk gaan en dan weer terugvallen! Maar heel fijn om te horen dat het langzaam wat beter gaat!

@ Linda: Geweldige foto! Echt 2 schatjes! Ik zie het verschil ook echt niet haha, maar kan me voorstellen dat jullie het wel zien ;)
    Enuhh.. na al die uren kolven heb ik er wel wat handigheid in gekregen hahah.. ik houd gewoon eentje met m'n pols vast zodat ik de hand vrij heb.. of ik houd ze allebei met één arm/hand vast. Vanmiddag had ik zelfs Timo ook nog op schoot in de tussentijd hahaha..

@ Tamara: Jemig, kan me voorstellen dat je je dood verveeld. Jammer dat ik in Lux ben, anders was ik even langs gekomen. Ik ben binnenkort weer een weekje in Amsterdam, als je je dan nog zo verveeld dan komt Timo je wel even opvrolijken! (als je dat leuk vind natuurlijk ;))

Verder eindelijk een lach van Timo op de foto kunnen vastleggen :) Bij het cb vorige week vertelde ik dat hij naar me lachte, en toen zei die vrouw: nou dat is wel erg vroeg hoor. Met andere woorden, ze geloofde het niet zo. Nou mooi dat ie het wel deed :D Heb ook twee filmpjes gemaakt van hem in de wipstoel, die zijn nu bezig te laden op you tube!

7. Lkg

Lkg Fanatiek lid

5 nov 2008
    1.010
    0
    0
    Amsterdam
  8. Lkg

Lkg Fanatiek lid

5 nov 2008
    1.010
    0
    0
    Amsterdam
  9. Charpi

Charpi Fanatiek lid

26 dec 2008
    1.419
    0
    0
    Awwwww wat een leuke filmpjes Lkg..... en de foto's ook hoor..... het wordt al een heel mannetje....:)

10. Lkg

Lkg Fanatiek lid

5 nov 2008
    1.010
    0
    0
    Amsterdam
  11. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Super lieve filmpjes!! :D die knipoogjes, erg lief!! :) hihi.

Wat lacht ie ook super schattig naar de speeltjes :D

12. Charpi

Charpi Fanatiek lid

26 dec 2008
    1.419
    0
    0
    We hebben vanmiddag een gesprek gehad met de behandelend arts van Riana. Deze heeft ons verteld dat Riana nog minstens 5 weken in het ziekenhuis zal liggen. Ze liet ons de hersenfoto's zien van Riana en daar zijn we toch wel van geschrokken.... de abcessen zijn toch wel erg groot, vooral eentje.... Nu is het voor ons ook begrijpelijk dat Riana echt langere tijd aan de antibiotica moet per infuus en daar staat gewoon minimaal 6 weken per infuus voor en dan volgt daarna een controle MRI en daarna wordt besloten of de antibiotica nog wordt verlengd via infuus of evt. oraal verder wordt gegeven indien nog nodig.
    Riana haar bloedwaarden zijn momenteel goed en binnen normale waarden, dus die worden nu niet elke dag meer geprikt, die worden nu nog maar 1x per week geprikt. Zolang ze nog parentale voeding heeft zal ze nog wel dagelijks geprikt worden voor die waarden, maar we zijn bezig met afbouwen en hebben goede hoop dat ze eind volgende week er helemaal vanaf kan.
    Zodra ze van de parentale voeding af is gaat ze van de couveuseafdeling af naar de kinderafdeling en krijgt ze daar een eigen kamer (of wellicht een 2-persoonskamer die ze moet delen) met veel meer privacy voor haar en ook voor ons. Dan kunnen we ook meer. Nu zijn we 2 of 3 maal daags in het ziekenhuis rond voedingstijden, maar dan kunnen we gewoon echt langere tijden bij haar zijn en is het niet raar als mama een boekje zit te lezen terwijl Riana slaapt. Dat zie ik mezelf nu echt niet doen op de couveuseafdeling waar je amper 2 vierkante meter ruimte hebt voor jezelf met 9 andere baby's om je heen met hun ouders en dan de verpleegkundigen nog. Ok, we zouden de gordijnen dicht kunnen doen, maar das dan helemaal zo benauwend, dus die laten we maar open. Dus ik kijk er wel naar uit dat ze ergens de komende 2 weken zal worden overgeplaatst naar de kinderafdeling.
    Het is wel effe een harde dobber dat onze schat nog zo lang niet thuis zal zijn, en als de MRI tegenvalt wellicht nog langer niet, maar laten we daar nog maar even niet vanuit gaan. Ik probeer de dagen dag voor dag te nemen en te genieten van de momenten met Riana samen. Met ons gaat het redelijk goed, gezien de omstandigheden. Jos gaat er iets makkelijker mee om als ik, die kan het makkelijker van zich afzetten dat Riana wellicht hersenbeschadigingen heeft opgelopen en zich helemaal concentreren nu op haar herstel tot dat ze naar huis komt. Ikzelf kan dat niet los van elkaar zien en merk dat ik mezelf er continu op betrap dat ik me afvraag of de bewegingen en gedragingen die Riana toont "normaal" zijn. Het lijkt normaal hoor, maar soms vraag ik het me af.... Ik word er gewoon een beetje onzeker van. Ook merk ik aan mezelf dat ik het mezelf nog steeds verwijt dat Riana ziek is geworden. Het is nu duidelijk dat Riana die bacterie(n) al heeft gekregen in de baarmoeder via de placenta van mij, dus feitelijk kan ik er helemaal niets aan doen, maar toch geef ik mezelf de schuld. Ik voel me verantwoordelijk.
    Aan mijn psychiater heb ik dan ook gevraagd of ik een SPVer(sociaal psychiatrisch verpleegkundige) toegewezen kon krijgen, waar ik mee kon praten over wat er nu allemaal gebeurd. Ik heb 27 januari een eerste gesprek en hoop dat het een beetje klikt. Het is in ieder geval ook een moeder, daar ging mijn voorkeur naar uit. Wellicht kan het me helpen met dit alles om te gaan geestelijk, want het kost allemaal toch behoorlijk wat kruim. Wel ben ik blij om te kunnen zeggen dat ik niet in een postnatale depressie ben weggegleden na de bevalling. Tuurlijk is het geestelijk heel zwaar geweest vooral de eerste week, maar nu er zoveel vooruitgang is, keert het optimisme terug. Nu is het natuurlijk nog steeds zwaar, want het is toch een hele belasting elke dag op en neer naar het ziekenhuis en dan telkens je kindje daar achter moeten laten als je naar huis gaat. Maar het is te doen, we slapen allebei erg goed (liggen in coma 's nachts) en ik pak overdag ook mijn extra rust nog. De dagen vliegen om.... je wordt echt letterlijk geleefd.

Sorry voor het lange verhaal....

13. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    jeetje meid toch wat een nieuws dat je meisje nog 6 weken sowieso moet blijven. :(
    Gods...wat rot!!!!! :(:(
    Ik weet hoe 2.5 week ziekenhuis waren..laat staan zo lang. Ik had vooral moeite met Daan achterlaten en naar huis gaan. Daarom was het erg fijn om in het ronald mc donald huis te overnachten.
    Is het zkh dichtbij? Ligt ze eigenlijk nu in Helmond of een ander ziekenhuis??

Liefs en een dikke knuffel voor julie!

14. Charpi

Charpi Fanatiek lid

26 dec 2008
    1.419
    0
    0
    Riana ligt gelukkig in Helmond, dus dat is redelijk dichtbij.... ong. 15 min rijden, dus we zijn als het verkeer meezit in 20 min van deur tot deur.... maar eigenlijk is elke minuut te lang.... Het is gewoon tegen de natuur om zo verwijderd te zijn van je kind.... ook al weet je dat dat nu het beste voor haar is....

Verder zitten we thuis ook nog met een zieke hond.... Pia is heel erg aan het kwakkelen.... wil amper eten, dus is helemaal ontregeld met haar suiker.... heel zielig..... denk dat we op korte termijn misschien wel eens afscheid van haar moeten gaan nemen.....:(

15. Djuke

Djuke Bekend lid

Haai ladies,

Even snel een berichtje uit studeerland.

Charpi: wat een prachtig meisje hebben jullie! Heerlijk zo'n lekkere grote baby. Was Tristan natuurlijk ook. Natuurlijk is het schrikken dat ze nog zo lang moet blijven maar gelukkig gaat het herstel goed en das toch het belangrijkste. Enne, de weken vliegen voorbij hoor! Vooral als je een baby hebt!

Lkg: ik las je berichtje dat je definitief de keuze hebt gemaakt om te stoppen met werken en te gaan promoveren. Stoer hoor! Enne, ik vind het zo leuk om te lezen dat je zo geniet van Timo. Maar tegelijkertijd doet dat erg pijn want je weet misschien wel dat ik dat dus helemaal niet heb gehad dankzij de pnd. En die wetenschap dat het ook anders kan zijn is erg confronterend.
    Enniewee, ik ben heel blij voor je dat jij wel gewoon lekker die roze wolk hebt!

Linda: had ik al gezegd wat een prachtige mannetje je toch hebt? Vast wel! Wacht maar tot ze gaan kruipen, dan zitten ze niet meer zo keurig op hun speelkleedje. Dan kan je er telkens achteraan. :D

Tamara: hoe is het met je pootje! Knuffie voor jou!

Hierzo: druk aan de studie. 4 tentamens komen eraan en met al die drukke dagen wil ik op tijd beginnen. Volgende week is Tristan immers jarig en het leven op school gaat ook gewoon door. Zo bleek ik nog wat cijfers tekort te komen met nog een week te gaan voor het rapport. :$ fuckieduckie!
    Ik ben nu bezig met een boekverslag en ga dan weer leren/ samenvattingen maken. Heb tentamens van reading (dat moet wel lukken), phonetics (uitspraak met dat leuke schrift, is erg moeilijk), grammar (oude vertrouwde grammatica) en SCC UK (das een soort algemene kennis over Engeland, gewoon heeeeeeeeel veeeeeeel leren over allerlei feitjes.)
    Dus een hoop te doen! Tristan is met zijn papa bij mijn schoonouders aan het klussen dus heb het rijk alleen. Het is alleen zo stil, blegh!

16. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ Djuke: Wat spannend, zn eerste verjaardag! :D Het je de outfit al klaarhangen? :D hahah
    Wat geven jullie als kado? :)
    En geef je een 'feestje'?

haha de kids zitten helaas niet mer stil op een kleedje hoor :) Jesse tijgert sinds een dag of 3, eeeerg stoer :D Vind het zo leuk! :D
    Daan rolt overal heen, maar tijgert nog niet.
    Tzijn 2 schatjes! :D hahah

Slapen ook weer prima gelukkig. Vanmorgen kwam het gezin om 11 uur uit bed gerold! hahah schaam schaam. maar ach. weekend :)
    Kids sliepen zelfs nog gewoon om 11 uur. gekkies. (wel met een fles om 8 uur tussendoor hoor haha)

17. Tamaardb1984

Tamaardb1984 Actief lid

18 jul 2008
    441
    0
    0
    hey meiden,

@ Charpi: wat ontzettend kl*te gewoon dat het zoiezo nog zo lang gaat duren. Maar wat hebben jullie een vechtertje op de wereld gebracht zeg. ongelooflijk!!!! Hele dikke knuffel voor jullie alle drie!!!

@Linda: ooo, wat schattig dat er al gerold en getijgerd wordt. haha je dag zal nu wel bestaan uit kastjes dichthouden en dat soort dingen of valt dat nog mee. Ze gaan even goed wel heel hard he, merk je nou ook dat als jesse iets al kan dat daan dan denkt dat wil ik ook en dat hij dan snel volgt of vind hij het ook wel prima zo.:)

@ Djuke: spannend meis, al die tentamens. Ik vind het zo knap van je dat je dat allemaal doet terwijl je ook nog zo'n kleine spruit en een huishouden hebt!

@ Lkg: zag op twitter dat je vannacht lekker geslapen had. Is je mannetje nu wel een beetje terug in zijn ritme???

@ Hier: gister ondanks alles een leuke dag gehad.
    Een vriendin van me is hier geweest met ontzettend veel kleertjes. Jongens en meisjes, dus ik heb heerlijk kunnen uitzoeken. ik heb geloof ik 6 grote boodschappen tassen met kleertjes uitgekozen haha. verschillend van maat 50 tot maat 80 dus als ik straks weer wat meer ter been ben ga ik het lekker uitzoeken en wegzwijmelen hahaha.
    Verder ook een wiegje van haar gehad voor de eerste weken. En zo'n hele grote wikkel draag doek.
    En als kadootje had ze een mooie luiertaart van winnie de poeh. Met ook een flesje, en babys eerste jaar boek en wat kleding hangers. Zo leuk, staat hier leuk op de tafel en ik kijk er de hele tijd naar. Ik krijg gewoon elke keer de kriebels als ik er naar kijk. Ik ben zo gelukkig. echt ongelooflijk dat dat nog kan na al die ellende.

Helaas heeft dat ongeluk er wel echt ingehakt. Mijn energie is toen gelijk helemaal onder 0 gedaald en door de zwangerschap komt er niet echt energie bij. Dus eigenlijk is het maar goed dat ik nog niet naar fysio hoef. Ik heb er helemaal de puf niet voor. Als ik naar de wc ben geweest ben ik al moe.
    Maar goed, verder mag ik niet klagen. De pijn in mijn voet is minder aan het worden, ik ben wel misselijk maar heb verder niet hoeven spugen, en slapen kan ik ook doen wanneer ik wil dus ja hier gaat het eigenlijk gewoon door.

Liefs

18. Djuke

Djuke Bekend lid

Zo weer een berichtje uit studieland. Ik zie dr niet uit, ouwe trui met vlekken en kattenharen, haar dat rond mijn hoofd zit als ware ik Medusa zelve, blote voeten en een aanrecht vol vaat.
    Maar heb mijn boekverslag voor driekwart af en 8 kantjes samenvatting gemaakt over Engeland. Als jullie nog vragen over de geschiedenis, ik ben nu een wandelende encyclopedie! :D

Enniewee, dadelijk even wat opruimen en dan hoop ik dat mijn mannetjes eens thuis komen, heb zin in een rondje lopen. Tis zulk mooi weer! Straks ook nog even paard uitlaten.

Linda: we vonden het zo moeilijk om iets leuks voor Tristan te kopen want er is zoveeeeeeeeel! Uiteindelijk een garage met autootjes en een activitykubus met spiralen enzo. Ik heb op zijn verlanglijstje gezet dat we liever niet teveel speelgoed krijgen. Hij heeft al zoveel!

Tamara: fijn om te horen dat je een goede dag hebt gehad als is mama Ina wel een beetje bezorgd om je. Dit omdat je nog geen 12 weken zwanger bent en dan al zo druk met babykleertjes? Ik durfde dat destijds echt niet, bang als ik was om de goden te verzoeken. Natuurlijk hoop ik echt HEEL ERG dat het bij jou gewoon lekker goed blijft gaan! Tis je zo gegund!

Lkg: hoe gaan de nachten eigenlijk? Laat Timo al wat meer uren tussen zijn voedingen? En kolf je nu nog steeds? Ik werd daar zo tureluurs van he! Ik voelde me net een taaie vaars. Ik zei altijd tegen Julian dat mijn vader me allang verkocht zou hebben als ik een koe was, met mijn lage trage productie. :D

Charpi: hoe is het vandaag met jullie mooie meid?

19. Tamaardb1984

Tamaardb1984 Actief lid

18 jul 2008
    441
    0
    0
    @ Djuke: o nee, ik ben niet zo snel hoor. Mijn vriendin gaat de kleertjes weg doen, en we hadden al een tijdje geleden afgesproken dat ik dan eerst even de leukste kleertjes eruit mag zoeken. en die meid waar ze de kleertjes aan zou geven gaat binnen kort bevallen.
    Dus vandaar zo snel, en ja dat het dan nu voor het echie is dat is wel mooi mee genomen.
    Verder zelf nog niets gekocht ( al komt dat ook omdat ik niet van dat stomme bed afkom) Maar verder ook omdat ik dat pas wil doen na de 12 weken.
    En eerlijk gezegd, ik vond het gister wel even leuk om even aan wat anders te denken als die stomme voet en hoe ik de dag nu weer doorkom.
    Dus mama ina :) geen zorgen meer maken hoor. ik blijf erg voorzichtig..... Alleen mijn vrienden niet hahahaha. Liefs

20. Charpi

Charpi Fanatiek lid

26 dec 2008
    1.419
    0
    0
    Leuk Tamara dat je lekker in de kleertjes heb zitten neuzen.... kan me goed voorstellen dat je effe wat anders wilde om aan te denken.... en babykleertjes zijn zooooo schattig....
    Vervelend dat je zo moe bent, maar heel herkenbaar hoor, ik had er ook enorm veel last van in het begin van de zwangerschap....

Djuke, hihi eummmm wat zou ik over engeland willen weten.....
    Moest wel effe lachen om je beschrijving van hoe je eruit zag gistermiddag na het studeren lol....

Hier gaat het redelijk.... Riana doet het nog steeds goed.... en als het allemaal meezit gaat ze vandaag verhuizen naar de kinderafd. daar worden we over gebeld, of hoor ik vanmiddag als ik weer naar haar toe ga.... Jos gaat vandaag weer werken, hij kan moeilijk nog 2 maanden vrij nemen en wil daar mee wachten tot Riana thuiskomt en dan 2 weken pakken.... Vanmorgen zijn we samen gegaan, deze week heeft Jos de late dienst.... dus vanmiddag ga ik alleen... maar misschien komt oma en opa nog op bezoek....

Deel Deze Pagina