Wij gaan voor onze eerste! Deel 3!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Djuke, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Ik heb weinig zin om leuk nieuws te lezen (sorry, lieverds). Sinds zaterdagmiddag zijn alle steekjes, etc en gevoelige borsten weg. Misschien dat de pregnyl was uitgewerkt. Zondag en gister best wel met de ziel onder mijn arm gelopen. Tranen van twijfels hebben rijkelijk gevloeid. Nog zit er een somber en verdrietig gevoel in mijn lijf.
    Sinds gisteravond een druk op de onderbuik alsof de ongi nadert. Ik heb dus geen goed gevoel en baal ervan. Het enige wat ik wil is zwanger zijn. Geen naalden meer, geen gedoe in het zh en wachten wachten wachten. Ja, ik trek het dus eigenlijk niet meer. Na 2,5 jaar mmm gaat het me nu opbreken. :(
    Vanmorgen de laatste mutsenbollen ingebracht en nu is het afwachten, met die druk in de onderbuik. *zucht*

2. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    ohw timon... :( meid toch, wat balen dat je er een slecht gevoel bij hebt.
    Waarom mag het nu voor jullie toch niet lukken :(....
    Ik hoop gewoon dat de dingen die je nu voelt, horen bij een zwangerschap. Ik zal nog gewoon blijven duimen voor je!!! Sterkte

3. Charpi

Charpi Fanatiek lid

26 dec 2008
    1.419
    0
    0
    Hoi Meiden,
    Ik leef nog hoor, echt! *Schaam Schaam, mijn laatste bericht was een maand geleden*

Eerst even op jullie reageren...

Timon, wat vervelend dat je er geen goed gevoel bij hebt.... een dikke knuffel, kan me erg goed voorstellen dat je de MMM helemaal zat bent. Die hormonen doen zoveel met je lijf, het is echt niet niks allemaal.... Toch blijf ik hopen dat er zich een wondertje afspeelt in je lichaam nu.....

Linda, Wat leuk zeg dat Jesse zelf is gaan staan(of was het nu Daan, pffff mijn geheugen is nog steeds niet goed).... zo zie je maar je kleine mannen worden groot!

Djuke, wat vervelend dat je elke week zo opziet tegen die ene klas die niet loopt.... het is zeker niet mogelijk die af te geven aan een andere docent??

Tamara, Ja meid je moet er allebei klaar voor zijn om weer een poging te gaan doen om zwanger te worden... maar je mannetje volgt vast snel. En succes met de revalidatie meid!

Hier gaat alles eigenlijk goed, de dagen vliegen om. Riana doet het hartstikke goed... Ze slaapt lange nachten door, zegmaar het klokje rond en zit nu op 4 of 5 voedingen per dag. Over 2 weken mag ze al gaan beginnen aan een fruithapje, wat gaat het toch allemaal snel zeg.... Ze rolt nog niet om, maar haar hoofdbalans wordt steeds beter (hebben we ook oefeningen voor van de kinderfysio). Ze is een blije baby die eigenlijk niet veel huilt, ja als ze honger heeft of moe is wil dat wel eens gebeuren, maar meestal is ze zo weer stil.:)
    Verder zijn we erg gelukkig dat het allemaal zo goed gaat.... de controles zijn nu ook minder vaak, maar ze zal in de gaten blijven worden gehouden door de kinderarts.... nouja beter een keer te veel dan een keer te weinig denken we dan maar. Ook zit de kinderfysio bovenop haar ontwikkeling om eventuele achterstanden gelijk de kop in te drukken.... dus dat is wel fijn. Vooralsnog is er niets zorgwekkend, maar we hopen natuurlijk dat we dat zo kunnen houden.
    Met mij gaat het ook goed.... we nog steeds een gevoelig litteken van de knip, hebben jullie daar ervaring mee mama's? Ben druk met zorgen voor Riana, studeren en van alles en nogwat, de weken vliegen gewoon om en dat is eigenlijk ook wel lekker....

4. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ charpi: erg herkenbaar ja, dat gevoelig litteken van de knip. Heb ik ook. En nu zelfs nog, als we 'intiem ;)' zijn geweest, haha.
    Gelukkig niet meer zo erg als de eerste maanden (en dan maanden als in; een maand of 8?), want toen bloedde het echt elke keer.
    Dat is nu nog wel eens een heel klein beetje.

Ben er een keer voor bij de huisarts geweest, maar 't zag er verder wel gewoon goed uit allemaal, dus naja, kennelijk is het gewoon een gevoelig iets.

Overigens hebben meerdere maart-2010-mama's die een knip gehad hebben er óók nu nog last van zoals ik net omschrijf hoe het nu bij mij is....dus naja, het kan best wle ff blijven

5. Charpi

Charpi Fanatiek lid

26 dec 2008
    1.419
    0
    0
    Mmmmmm das dus minder.... had vorige week echt dat het volgens mij weer een beetje openscheurde met de gemeenschap want de dagen daarna verloor ik telkens wat bloed bij het naar de wc gaan, en als er dan urine overheen ging, brrrrr, dus je leert wel voorover plassen hahahaha.... dus effe een weekje rustgegund en effe niet gesext, en nu lijkt het na gisteravond wel weer goed te gaan... Het blijft gevoelig maar was vorige week dus echt effe dat ik dacht van als het zo blijft dan terug naar de gynaecoloog.... maar ik begrijp dus dat het heel normaal is.... bedankt voor je reactie Lin!!;)

6. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    pfff ja dat plassen, da's écht niet grappig... branden!! poe!!

maarre, hier dus ook toen als we gemeenschap hadden gehad, dan was ik er wel weer ff klaar mee voor een week of 2 hoor! Dan was het zo gevoelig..

7. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Ahum, ik heb mijn problemen, maar die knip houdt jullie ook bezig. Wow, echt niet fijn en dan heb ik 'm niet eens.:$

Bij elke keer na plassen afvegen werkelijk minimaal pietsie bruin op het papiertje. Mijn buik verteld zoveel dingen en mijn hoofd is voor de 2e dag zwaar, de ene keer heftig en dan weer bijna niets. Die hoofdpijn heb ik sinds enkele maanden voor de ongi. Ik wacht het allemaal maar af. Heb genoeg mijn hoofd erover gebroken de afgelopen dagen.
    Ik ga zo maar eens met mijn spannend boek in de tuin zitten.

8. Lkg

Lkg Fanatiek lid

5 nov 2008
    1.010
    0
    0
    Amsterdam
    @ Timon: Sterkte meis.. m'n duimen blijven voor je draaien!!

@ Charpi: Wat fijn om te lezen dat het zo gaat! Echt super dat ze na zo'n moeilijke start nu eigenlijk een voorbeeldige baby is.. een schatje :)

@ Hier: Klaar met kolven dus snel weer naar bed :)

9. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Lieffies, op deze zonnige dag heb ik rood nieuws: ongi. Geen 2011 kindje voor ons. *zucht*

10. Lkg

Lkg Fanatiek lid

5 nov 2008
    1.010
    0
    0
    Amsterdam
  11. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    ohw wat onwijs klote.... :(:(

12. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Het is vreselijk klote, maar ik had me er al op voorbereid. De klap was niet zo groot. Eigenlijk ben ik eerder teleurgesteld dat ik het bij het rechte eind had.
    Vandaag wezen werken en pcm genomen ivm de ongi krampen. Gelukkig waren ze hanteerbaar, want anders was ik naar huis gegaan.

13. Djuke

Djuke Bekend lid

Hi ladies,

Timon: wat ontzettend rot voor je! Helaas dan geen 2011-baby maar hopelijk wel een zwangerschap in 2011! In het voorjaar mama worden is ook een aanrader hoor, ;)
    Maar goed, het is en blijft gewoon klote!

Lkg: wat heerlijk dat je nog op de blauwe wolk zit! Hoe gaan je nachten nu? En hoe vindt je kereltje het gereis? Knap trouwens dat je het kolven volhoudt! Ik werd daar echt niet goed van!
    Heb je trouwens nog leuke spelletjes gevonden op de IPad?Als jenog tips hebt hoor ik het graag!
    En nog een vraag: jij als Londenkenner, weet je nog een leuk hotelletje, goed gelegen, verzorgd en leuke prijs? Ik vind alleen maar mooi&duur of redelijk& shabby. We gaan nl deze zomer een weekendje doen met z'n tweetjes! :D

Jedalin: hoest met de boys? En dan vooral met Daan?

Charpi: wow, wat goed dat Riana al doorslaapt! Daar hebben wij lang op kunnen wachten. Tristan kon het met 13 weken maar ging het pas consequent doen met 12 maanden! :$ en nog steeds is het bij tijd en wijle moeizaam!

Hierzo: op zich goed, al zit Tristan onder de uitslag in z'n gezichtje. Arm ding, virusje zegt de HA. Nou, lekker dan! Gelukkig heeft hij geen jeuk maar probeer een actieve peuter maar eens uit dezon te houden...

14. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ Djuke: Hoe is het met Tristan nu? Van de jeuk af??

@ Timon: Hoe gaat het met je meis?

@ hier: alles wel goed! Daan zn slokdarmfoto was goed, zijn slokdarm loopt goed door gelukkig :)

15. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Hai meiden! Alles goed met jullie?

Hier gaat alles z'n gangetje. Inmiddels een telefonisch consult gehad ivm de cryo poging. Dit leek een goed gesprek. Omdat ik die avond een vraag op de mail had gezet kreeg ik de volgende ochtend telefoon. In mijn dossier stond een heel ander schema. Hoe apart? Inmiddels het recept in huis. Mijn nieuwe schema staat in mijn banner.

Vandaag bij iemand geweest die aangaf dat mijn bms te zuur is. Daardoor stoot het de emmy's af. Ja, hoe word je dan zwanger? Toch maar eens contact opnemen met de gyn. Je weet maar nooit, want anders kan ik dus eindeloos in de mm blijven en dat is niet waar mijn voorkeur ligt.;)

16. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    hihi volgens mij is het een kwestie van tijd voordat ons topic gesloten wordt vanwege een maand geen reacties....zonde!

17. Lkg

Lkg Fanatiek lid

5 nov 2008
    1.010
    0
    0
    Amsterdam
    Ohh neeeee.. wordt ie dan gesloten?? Dat moeten we niet hebben!!

Ik moet eerlijk bekennen dat ik het een beetje lastig vind om dingen te plaatsen. Het gaat gewoon alleen maar super hier.. en alles is één grote roze wolk. Maar ik merk ook dat als ik daar over schrijf dat dat andere meiden pijn kan doen (dat gevoel heb ik in ieder geval). Maar iets anders dan verhalen over hoe goed het gaat en hoe leuk het is heb ik gewoon niet.

Ik vind het wel heel fijn om op de hoogte te blijven van de andere meiden, en ik ben ook altijd supernieuwsgierig hoe het met jullie gaat.. maar goed, ik begrijp ook dat ik niet enkel en alleen mee kan lezen.. als iedereen dat doet krijg je wat we nu hebben dat het een beetje stilvalt.

@Djuke: Heb ik je nu in een pb een hotel aangeraden, of heb ik het met iemand anders over hotels in Londen gehad.. hmmm.. ik weet het niet meer. Wij zaten afgelopen keer in ieder geval in het Hilton Islington. Super hotel, goed gelegen, en wij hadden een goede prijs maar dat was wel een aanbieding. En hoe is het nu met Tristan? Is de uitslag weer weg? Bijna zomervakantie of niet? Nog een paar weekjes bikkelen en dan lekker uitrusten?

@Timon: Wat zei de gyn over de zuurheid van je bms?

@Charpi: Hoe gaat het met jullie? Doet Riana het goed? En lukt het met je studie?

@Tamara: Hoe is het daar meisje? Kan je alweer wat meer aan het werk? Moet je nog lang revalideren?

@Linda: Wat heb je toch een heerlijke mannetjes. Ik kan echt genieten van je foto's en filmpjes op Hyves! Ik hoop dat Timo net zo stoer wordt als Daan en Jesse :)

18. Tamaardb1984

Tamaardb1984 Actief lid

18 jul 2008
    441
    0
    0
    Lieve meiden,

Terug van weg geweest. Behoorlijk roerige tijd achter de rug.
    Aller eerst is mijn opa 29 april overleden. Wij zouden s;avonds onze verjaardagen vieren, dus met een volle koelkast alles afgezegd en naar Limburg gereden.
    Ben in totaal bijna een week in Limburg geweest, lekker samen met mijn ouders en toen woensdag de begrafenis geweest is zijn we weer naar huis gegaan. Donderdags lekker thuis en vrijdags op vakantie naar landal green park Aederholt in Aalden. Errug lekker gehad, echt even bij getankt e samen over een volgende poging gesproken. We hebben afgesproken dat we nog twee cyclussen wachten en dat we dan weer gaan. Heb er gelijk ook helemaal zin in :)
    Met revalideren gaat het helaas ook moeizaam... Er zit dystrofie in mijn enkel. Hierdoor heb ik veel extra pijn en slaap ik niet lekker.
    Heb nu wel op het werk afgesproken dat ik 25% beter gemeld wordt, dus ik kan weer iets meer doen.
    Het is nu eigenlijk alleen maar afwachten.. (alsof ik dat nog niet genoeg gedaan heb) of de dystrofie weggaat of dat ik naar een dystrofie arts moet.

Dus dat is mijn verhaal, nog steeds niet zo heel veel positiefs maar goed. dat is niet anders :)

Liefs

19. Lkg

Lkg Fanatiek lid

5 nov 2008
    1.010
    0
    0
    Amsterdam
    @Tamara: Jeetje, het zit jullie allemaal niet mee zeg. Fijn dat jullie er even lekker tussenuit geweest zijn met z'n tweetjes! Hopelijk is al de narigheid over drie maanden snel vergeten als je een mooie positieve test in handen hebt :) Zwanger worden in de zomer is ook perfect.. loop je niet in de hitte met een dikke buik, en dan wordt je kindje mooi in de lente geboren.. ja het gaat helemaal goedkomen :)

20. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Tamaar, gecondoleerd.
    Wat een heftige tijd hebben jullie gehad. Fijn dat jullie goed over de mmm hebben gesproken. Dus in juli ongeveer weer starten? Hopelijk gaat het dan veel beter met jouw enkel. Het zal eens gewoon goed gaan.. *zucht*

Niets wijzer geworden mbt de zuurgraad in de bm. Natuurlijk vind je genoeg over de baarmoederhalsslijm, maar die bedoel ik niet. Ik heb inmiddels wel een vermoeden hoe ik de gekregen boodschap moet ontcijferen en dankzij mijn haptonoom kan ik nog een bepaalde weg inslaan (alternatieve geneeskunde). De gyn heeft me absoluut niets wijzer kunnen maken. Ergens had ik dat bij deze dame ook niet verwacht. Ze had me namelijk ook niet goed ingelicht over mijn cryo schema. Als ik bij een fa kom zal ik het nog eens navragen.

Mijn buik is stiekem aan het rommelen. Ik heb al wat rood afgeveegd, maar de ongi heeft nog niet doorgezet. Fijn dat ik deze 2 dagen vrij heb. Ik verwacht het vandaag of morgen.

Deel Deze Pagina