Wij gaan voor onze eerste!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Tamaradb, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saskia1982

Saskia1982 Fanatiek lid

28 aug 2008
    1.902
    0
    0
    Brielle
    Net anderhalf uur collega op bezoek gehad, nasleep van het gedoe op het werk..
    Blijkbaar had Peter iets over haar gezegt en daar wou ze hem over spreken, Peter was alleen niet thuis.
    Maargoed er viel nog veel meer te bespreken, ben bang dat het nog steeds niet helemaal afgerond is voor bepaalde mensen.
    Ik ga me er verder niet druk om maken, sta aardig buiten schot en heb nu wel betere dingen om aan te denken ;)

@Zethu: Heerlijk om even te sporten zeg!
    Denk dat ik binnenkort maar een lekker stuk ga wandelen, verder heb ik weinig fut om echt actief bezig te gaan ;)

2. Zethu

Zethu VIP lid

10 jan 2009
    7.926
    0
    0
    klinisch chemisch analist en het AMC
    Wijk bij Duurstede
    @ saskia: ja jij hebt zeker andere dingen om aan te denken. Gelukkig sta jij zo buiten schot zeg.
    Enne wandelen geeft ook een lekker gevoel hoor. Onlangs is hier de kennedymars (80 km lopen) geweest (altijd paaszaterdag) Ik was te laat om me op te geven, maar heb wel de route van de minimars opgeslagen (10 km) En die ben ik van plan om morgen of overmorgen te gaan lopen. Denk dat dat morgen wordt. Ben ik weer 2,5 uur onder weg of zo. En 's avonds bij mijn vriendin langs. Haar oudste zoon (vreemd om zo over haar te praten, ben zo gewend dat ze 2 kinderen had, nu heeft ze er 3) wordt maandag 9, en viert dat morgen. Eens moest ik toch bij haar op bezoek na de geboorte, dan maar op deze manier.

3. nienke18

nienke18 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.197
    0
    0
    Consultant
    Boskoop
    @zethu: Lekker hoor dat wandelen en zeker met het mooie weer van de afgelopen dagen. Een mooie bijkomstigheid is natuurlijk dat je er nog een lekker kleurtje van krijgt ook.

@tamara: he bah de rode duivels, zijn toch je huis binnengedrongen. Dat is balen zeg.

@ hier: Gisteren heel even mogen proeven van het ouderschap. Jayden, het zoontje van mijn broertje, hij is nu 1,5 was even hier. Mijn broertje en zijn vriendin moesten even naar de bank en boodschapjes doen en vroegen of wij wilden oppassen. Leuk hoor, lekker een ijsje wezen eten en nog wat leuks voor hem gekocht. Verder was mijn mannetje niet achter de wagen weg te slaan. Wel heel erg leuk om te zien.

4. Zethu

Zethu VIP lid

10 jan 2009
    7.926
    0
    0
    Wijk bij Duurstede
    @ nienke: Is zeker leuk om te zien hoe de partner met kinderen omgaat als je zelf voor de eerste gaat. Wij zijn heel vaak bij mijn schoonzus, en dan is het zo leuk om te zien hoe hij met zijn petekindje omgaat. Weten je broertje en vriendin dat jullie voor de eerste gaan?

Ik heb een nieuwe vraag die volgens mij nog niet aan bod is gekomen: wat doet jullie partner voor werk?
    Mijn vriend werkt in een kalkzandsteenzagerij (Kalkzandstenen worden gebruikt voor binnenmuren) Hij is ploegbaas op de zagerij. Door dat ze in verschillende ploegen werken zijn er 3 ploegen voor de zagerij en 3 ploegen in de perserij.

5. Saskia1982

Saskia1982 Fanatiek lid

28 aug 2008
    1.902
    0
    0
    Brielle
    Mijn partner werkt in de biologische (dynamische) glastuinbouw.
    Bedrijf bestaat nu uit 3 hectare glas, de kas dus, waarin komkommers, tomaten (cherry, cocktail en trostomaten) en paprika (groen, geel, oranje en rood) worden verbouwd.
    Alles in de volle grond, zonder bestrijdingsmiddelen.
    Doordat er allerlij gewassen staan ben je verzekerd van veel afwisseling.
    Ik werk er zelf ook ;)

6. hemeltje83

hemeltje83 Actief lid

9 nov 2008
    443
    0
    0
    N-Brabant
    Crap: ben ik weer m'n reactie kwijt!! Krijg trouwens ook geen mailtje als er iemand gereageerd heeft.. aargh

Nou nog een keer antwoorden op de prijsvraag:
    M'n mannetje werkt in de binnendienst bij een bedrijf wat acoustische plafonds maakt en verkoopt. Als het goed is gaat hij met verloop van tijd naar de buitendienst toe.

Verder een kleine update:
    Ik weet dat m'n eitje geweest is en dat m'n banner ongeveer klopt maar ben er verder niet echt mee bezig. Nu is dat wel even lekker en we kunnen volgende ronde eventueel weer vol overgave ervoor gaan want m'n nieuwe baan is helemaal rond.
    Ik begin woensdag al bij m'n nieuwe werk en dan werk ik nog een maandje bij m'n oude werk om alles netjes af te werken.

Zo nu ga ik even bijlezen hoe het met jullie is!!

7. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    hmm wat stom weer..krijg weer geen mail met meldingen van een bericht :(
    mja..

@ Zethu: En...heb je de 10 km gelopen? :D Is ook weer goed voor het afvallen ntuurlijk :D
    Hier gaat mn gewicht juist omhoog...merk je toch meteen als je even niet kan sporten! Ben al 1.5 kilo aangekomen :S...dus komende tijd maar even in de gaten houden.

Wat jammer dat je vriend nog niet gestopt is..hopelijk vind ie gauw de motivatie om er toch voor te gaan.

@ nienke: leuk, zo'n kleine op bezoek! :) En ook kei leuk dat je vriend zo lief deed :D

@ Hier: Alles rustig..nog steeds geen spanningen voor volgende week... we zien het wel, we wachten het wel af... Al zal het uiteindelijk wel toch een tegenvaller zijn als ik ongi word. Maar ik ga er maar gewoon eventjes van uit dat dat gaat gebeuren..

8. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ Hemeltje: Leuk dat alles rond is met je nieuwe werk; proficiat!! :D :D
    En zo heb ik het idd ook; ff wat minder er mee bezig.. is best een keertje fijn :)

@ Werk: Even vergeten net :) Mijn vriend is hypotheekadviseur bij de abn.

9. nienke18

nienke18 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.197
    0
    0
    Consultant
    Boskoop
    @ zethu: Mijn mannetje werkt als elektricien in de infrastructuur als leidinggevende. Dit houdt in dat hij zich bezig houdt met de elektrotechnische installatie van bruggen, tunnels en dergelijke. verder weet bijna niemand dat wij voor een eerste wondertje gaan. Vind het denk ik moeilijk om dadelijk te zeggen dat het allemaal niet lukt, mocht dat het geval zijn.

@hemeltje: Gefeliciteerd dat het met je werk helemaal rond is. Komt alles nog op zijn pootjes terecht.

@linda: Gelukkig dat je geen grote spanningen hebt voor volgende week. Zal voor je duimen.

hier: Krijg helemaal geen mailtjes met als er een reactie is, dus moet het maar goed in de gaten houden. Gelukkig kijk ik regelmatig of er nog nieuwe reacties zijn. Gisteren bij vrienden op visite geweest die ook hun eerste kindje verwachten. Zij is nu 14 weken. Stond wel verbaasd te kijken, want ze rookte nog gewoon. Weet dat het moeilijk is om te stoppen, maar toch.

10. Zethu

Zethu VIP lid

10 jan 2009
    7.926
    0
    0
    Wijk bij Duurstede
    @ hemeltje: lekker dat je er weer helemaal tegenaan kunt gaan. Ik hoop voor jullie dat het snel raak is :D

@ mail over onderwerp: Ik heb me nog niet geabonneerd vw het feit dat ik overal lees dat er problemen zijn met het ontvangen van de mailtjes. Ik heb wel een aantal topics (waaronder deze) bij mijn favorieten gezet. Ik kijk gewoon een paar keer per dag op mijn gebruikerspaneel bij favorieten of er reacties zijn en dan ga ik lezen en typen. Is net zo gemakkelijk vind ik.

@ linda: doordat ik gisteren nog de ramen op het balkon heb gewassen had ik geen tijd om de 10 km te gaan lopen, maar dat gaat dan vandaag wel gebeuren. Is alleen jammer dat het vandaag zo bewolkt is. Ik ga dadelijk maar eens kijken of er nog regen voorspeld wordt.

Het is idd jammer dat mijn vriend nog altijd niet gestopt is. Maar ik snap ook wel dat het voor hem moeilijk is om met zoveel stress te stoppen. Ik hoop gewoon dat het hem wel lukt als ik eenmaal zwanger ben. Het doet hem schijnbaar veel dat het niet zonder de MMM wil lukken. En hij vind het ook zo vervelend dat ik nu zo'n extreem lange cyclus heb. Pff, dag 77 al weer :(

@ nienke: Bedoel je tunnels zoals die van de A73?
    Het is ook best moeilijk om te zeggen dat het niet lukt om zwanger te worden. Mijn schoonzus rookte trouwens ook tijdens de zwangerschap. Toen de kleine geboren werd moest iedereen buiten roken. Echter na een tijdje werd er ineens ook binnen gerookt. Maar dat moet ze helemaal zelf weten. Hier wordt iig niet binnen gerookt als het eenmaal zo ver is bij ons.

@ hier: gisteravond naar de verjaardag van het oudste zoontje van mijn vriendin geweest. Het was heel moeilijk voor me. d'r waren 2 baby's en 1 zwangere. (de vriendin van mijn ex) Verder was er nog iemand die me rechtstreeks vroeg of ik geen kinderen wilde. (AUW) Ik heb maar gezegd: jawel, maar er speelt iets anders. Gelukkig vroeg ze er niet op door. Ik ben ook niet lang gebleven. Ik was enorm moe, dus heb dat maar als excuus gebruikt om naar huis te gaan.

11. nienke18

nienke18 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.197
    0
    0
    Consultant
    Boskoop
    @zethu: Mijn man doet inderdaad hetzelfde zoals de tunnels op de A73, maar niet die tunnels. En daar is tie erg blij om. Ik vroeg het net aan hem en toen zei hij dat.
    Veel succes met de 10 km lopen zometeen, hier is het al een stuk beter weer. Ik ga me zo even op de wii storten.

12. Tamaradb

Tamaradb Actief lid

15 nov 2008
    172
    0
    0
    Heemskerk
    Hai Meiden,

@ Linda: We gaan nu ronde 8 in en gaan nu echt beginnen met temperaturen. Na drie maanden kunnen we pas naar de dokter dus we wachten nog even rustig af.
    Jij mag bijna testen he? spannend! Gaan heel hard voor je duimen.

@ Zethu: Wel balen dat je vriend nog steeds rookt. Maar goed aan de andere kant als hij al aangeeft dat hij wel gaat stoppen dan is dat toch positief!
    Haha buikspier oefeningen. Dat vind ik altijd zo'n drama. Spierpijn is inderdaad niet leuk maar goed zo kun je wel voelen dat je het goed gedaan hebt!

@ Saskia: Balen dat het zo lang op je werk blijft rond sudderen. Lekker kl*te. Hoop echt voor jullie dat het snel weer een beetje positiever wordt.

@ Nienke: Wat leuk dat je ff mocht oppassen. Mannen zijn schattig he als er kleintjes in de buurt zijn. Nou ik hoop gewoon van harte dat je binnen kort je eigen kleintje vast mag houden. das veel leuker dan een kleintje wat weer weggaat.

@ Allemaal: Mijn man werkt in de ploegendienst bij Corus als storings monteur. Hij is dus vaak met feestdagen enzo aan het werk. Maar goed hij is daar in tegen ook door de weeks vaak vrij.

@ Hemeltje: Kan me voorstellen dat je hoofd nu even heel ergens anders naar staat. Wel fijn dat je al zo snel een andere baan gevonden hebt. Vooral nu in deze crisis.

@ Het onderwerp: Ik ben ook niet geaboneerd ik kijk gewoon heel vaak hier. Ik wordt anders gek van al die meeltjes haha :)

@ Zethu: MMM de ramen wassen is ook goede bezig heid toch? 10 km lopen. Das wel een eind. Ik vind naar de winkel al ver en dat is hier om de hoek hahahaha. Respect hoor.

@ Nienke: Ik moet heel eerlijk zijn, ik rook nu ook nog. Heb nu een aantal geprobeerd om te stoppen maar pfff het is zo moeilijk. Maar goed. Op het moment dat ik zwanger ben is het over. En ook met binnen roken. Mijn man rookt ook en die vind het oke dus die discussie hoeven we gelukkig niet te voeren.

@ Zethu: Wat Balen zeg van die verjaardag. Mijn tante heeft er 4 jaar overgedaan om zwanger te worden en die vertelde me laatst dat zij ook helemaal gek werd van al die vragen. Toen is ze op het gegeven moment als er vragen kwamen gewoon gaan antwoorden met: Jawel alleen het lukt niet en jullie horen vanzelf wel wanneer het wel zo is.
    Veel mensen houden er dan ook over op. Ik ben het nu ook gaan doen. En het valt me op dat het makkelijker is. Mensen vragen niet door en ik ben dan ook gewoon eerlijk geweest. Misschien een tip voor de volgende keer. Maar kan me voorstellen dat je er niet op zat te wachten.

Nou hier niet veel nieuws. ben aan het wachten tot opoe weer naar huis is. Ik heb er dit keer niet erg veel last van gehad. Geen buikpijn geen krampen helemaal niets. Is ook wel eens lekker.
    Deze week lekker vier dagen vrij dus daar ga ik het even van nemen.

Liefs Tamaar

13. Zethu

Zethu VIP lid

10 jan 2009
    7.926
    0
    0
    Wijk bij Duurstede
    @ nienke: ja daar zou ik ook blij om zijn dat hij die tunnels niet doet. Iedere keer als ik nu naar mijn moeder ga dan moet ik er weer doorheen. Ik erger me dood dat je daar maar 70 mag. In de tunnels zelf kan ik nog begrijpen, maar tussen de tunnels in :rolleyes: Maak daar in godsnaam 90 van, want zo schiet het niet op.

@ tamara: ik vind dat temperaturen en tegelijk ook op het cervixslijm letten heel veel info geeft. Hierdoor ben ik erachter gekomen dat ik geen eisprong heb tot nu toe. Ik verwacht er eerlijk gezegd ook geen.
    Ik zit er aan te denken om trouwens een pagina te gaan maken over onze pogingen om zwanger te worden. En ook op mijn Hyves een filmpje te zetten over infertiliteit. Ik heb een paar hele mooie filmpjes, bekijk deze maar eens: http://www.youtube.com/watch?v=JqfGqOx2iDQ en http://www.youtube.com/watch?v=O2wq06wSLFE&feature=related

14. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Hoi allemaal,
    maar even een kort berichtje aangezien ik op het werk ben..

@ Zethu: dat is wel een slim idee.. zo weten de mensen ervan en blijven ze het niet elke keer vragen.. van de andere kant; het is ook wel best privé, de pogingen en je gevoel enzo..
    Ik weet niet of ik wel zou willen dat iedereen dat kan lezen... ik denk het niet eigenlijk, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk..
    Je filmpje kan ik helaas niet kijken hier op het werk..ga ik thuis doen!

@ Tamara: Ja, bijna :) vrijdag mag ik testen..gelukkig ben ik er nog steeds relaxt onder, dus ik verwacht ook niet dat ik te vroeg ga testen, wat ik normaal vaak wel doe.

@ Mail over berichtjes: ah nu krijg ik ze weer wel binnen :)
    Vind dat wel erg fijn. Ben nergens anders geabboneerd aangezien ik bijna nooit ergens anders mee schrijf, dus mn inbox komt er ook niet van vol te staan ;)

15. Zethu

Zethu VIP lid

10 jan 2009
    7.926
    0
    0
    Wijk bij Duurstede
    Dat is nou precies de reden waarom ik twijfel om het te doen. Anders maar eens overleggen met mijn vriend.

16. nienke18

nienke18 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.197
    0
    0
    Consultant
    Boskoop
    @zethu: mooie filmpjes, krijg gelijk een brok in mijn keel.

Even een ander vraagje, maar wat doen jullie zelf allemaal voor werk? Is misschien al gevraagd, maar is denk ik voor mijn tijd dan geweest. Ik zelf ben accountant bij PwC in Den Haag.

17. Zethu

Zethu VIP lid

10 jan 2009
    7.926
    0
    0
    Wijk bij Duurstede
    @ nienke: dat is idd voor jou tijd geweest. Ik was servicedesk analist bij een groot ict-bedrijf. Maar door de crisis zit ik sinds 3 weken thuis. Maar omdat ik ziek (burnout) ben kan ik (nog) niet gaan solliciteren.

Als ik trouwens er behoefte aan heb om te janken dan zet ik die filmpjes op, gegarandeerd dat ik ga janken. Had ik gisteren bijvoorbeeld weer.

18. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    bleh..reactie weg :(

@ Zethu: erg mooie filmpjes! Vooral die eerste! Misschien dat dat ook al voldoende is, om die ergens op je hyve of site neer te zetten. Dan zullen er nog wel vragen komen van mensen of dat bij jou het geval is, maar dan kun je dat gewoon bevestigen en lezen ze niet alles wat jullie meemaken enzo..

@ Nienke: die vraag is idd al geweest, maar ik werk met verstandelijk gehandicapten

19. Annelies1979

21 nov 2008
    74
    0
    0
    doktersassistente
    He meiden!

Hoe gaat het hier?nog nieuws?ik heb niet alles gelezen hoor, was wel erg veel!haha

Hier gaat het prima, ben bijna 18 weken en groei goed, krijg al echt een buikje, wel leuk hoor, maar kleding zoeken is een drama, heb maar gewone jurkjes gekocht voor de zomer en natuurlijk een goede spijkerbroek en rokje enz...

Verder begin ik de baby al voorzichtig te voelen, af en toe een klein tikje van de binnenkant, echt heel bijzonder!!vorige week hebben we het hartje gehoord, heel erg mooi en emotioneel....(op dit moment is alles emotioneel ;) )

Over 2 weken de 20 weken echo, wel weer spannend maar we gaan er vanuit dat alles goed is!

Ik hoop dat er voor jullie snel goed nieuws komt!!

Kus Annelies

20. Zethu

Zethu VIP lid

10 jan 2009
    7.926
    0
    0
    Wijk bij Duurstede
    @ linda: Hee dat is een goede zeg! Tnx

Deel Deze Pagina