@Nienke, oooohwww wat spannend meid, ik duim voor je hoor!!! @Ilona, wel ik ben de WeightWatchers gaan volgen en op die manier dus 8,5 kilo kwijtgeraakt in 9 weken, maar het scheelt denk ik wel dat ik nog ver boven gezond gewicht zit(moet nog 18 kilo) en dan gaat het er wel sneller af denk ik... @Zethu, jeetje meis, zijn ze niet helemaal snik daar om je zo snel weer helemaal aan het werk te willen hebben.... als dat maar goed gaat.... Hier nog steeds een kruis te zien vandaag, dus mijn hoop begint te groeien.... duimen jullie mee?
Hier is alles goed, de misselijkheid is al bijna een week zo goed als weg. Alleen af en toe een vlaag misselijkheid, maar geen intieme knuffels met de wc meer Wel nog erg moe.. Ik duim mee voor je Charpi!
@charpi: Ik hoop dat het krijs blijft staan, zal heel erg hard voor je duimen. @saskia: Lekker meid, dat de misselijkheid een beetje over is. Elke keer naar de wc rennen is ook niet alles. @ilona: Ik geef je groot gelijk dat je thuis blijft. Ze moeten gewoon aan hun plicht voldoen en je salaris overmaken. Vervelend zeg dat dat allemaal zo moet lopen. Hier: Niet veel veranderd, ga morgenavond die digitale test kopen. Moet helaas werken hele dagen en ben pas thuis nadat de winkels dicht zijn, dus kan het niet eerder halen.
@ charpi: ik heb gisteren schijnbaar over je heen gelezen. Wat goed dat je al zoveel kwijt bent! @ nienke: jaaaaaa ik zie een + En ik ben degene die dat vaak als laatste ziet staan hoor! Gefeliciteerd. Als je die van 2 voor 5 euro bij het KV probeert dan zal die mss nog duidelijker zijn. @ saskia: tja, ik ga er ook nog wel achteraan. Ik heb nog een forum waar ik over dit soort zaken vragen kan stellen. Maar ik heb nog geen antwoord. Dus ik wacht ff af wat die gaan zeggen. @ nienke: Ik ben zelf een beetje huiverig voor die digitale testen. Ze schijnen vrij veel HcG nodig te hebben. Ikzelf doe die pas als ik een knalpositest heb. @ hemeltje: hoe is het met jou? @ charpi: ik duim heel hard voor een kruis voor jou. Enne dat van het UWV. Ik weet wel heel zeker dat dat niet goed gaat. Binnen een maand ben ik weer ziek denk ik. Mss zelfs binnen een week. @ saskia: wow zo lang al weer niet meer misselijk. Wat zal dat heerlijk zijn voor je! @ hier: Bij ons op de sportschool houden ze je in de gaten met hoe het gaat. 1 keer in de 6 weken heb je een fittest. Bij mij heeft er deze keer meer als 6 weken tussen gezeten. Ik moest de vorige keer een week voor mijn afspraak met de gyn daar zijn. Toen was het enorm balen dat ik aangekomen was. Maar vandaag had ik dus weer een fittest. Het was gewoon geweldig! Ik woog daar zelfs nog minder als afgelopen maandag hier thuis! Enne die weegschaal kan ik toch wel vergelijken met die van de gyn. Ik heb er goede zin van, dat kan je niet geloven.
Hmm ik had op het werk een reactie getypt voor Charpi en Zethu, maar niet meer kunnen plaatsen omdat dr een collega binnen kwam lopen. Wel nog op kunnen slaan haha maar nu ben ik dus thuis... ik plaats jullie berichtjes morgen ff @ Nienke: Woeeh wat geweldig als je nu al zwanger zou zijn na 2 maandjes! @ Saskia: fijn dat de misselijkheid is afgenomen! en nu houden zo @ Ilona: mmm dus morgen moet je salaris er zijn? Ben benieuwd... hoop het, zodat dit opgelost is. @ hier: zucht.. ongi bijna voorbij..deze week neit echt fit dus hoop dat ik me gauw wat beter voel... voel me zo slap en duf.. Wel weer fijnnn: De slaapkamer is een heel eind geschilderd vandaag! morgen komt mn schoonvader om verder te schilderen. En morgen kunnen afspreken wanneer we onze slaapkamer (bed en kast) laten bezorgen Dus tis bijna compleet allemaal da's dan wel weer fijn allemaal
@ Charpi: Ik zit ook wel een eindje boven gezond gewicht hoor hihi. @ Saskia: Gelukkig dat je niet meer zo misselijk bent, het lijkt me heerlijk om zwanger te zijn, alleen die misselijkheid mag van mij ook wel wegblijven. @ Linda: Ik ben benieuwd of het vandaag gestort wordt, als het niet zo is dan blijf ik gewoon nog een dagje thuis... Eigenlijk is de hele zin om er te werken ook wel weg, maarja als ik nu wegga dan komt mijn uitkering die ik dan zou krijgen wel in gevaar en dat wil ik dus voorkomen. Lekker dat de slaapkamer al aan het opknappen is! Nu is je ongi weer voorbij, dus meid: Ga ertegenaan haha. @ Nienke: Weet je al wat meer???
@charpi: Ik zit zelfs behoorlijk ver boven een "gezond"gewicht, maar zolang ik me er prettig bij voel, let wel erg op met wat ik eet. @ilona: ga in mijn pauze vanmiddag een digitale test halen en dan ga ik morgenochtend nog eens testen. Hoop dat hij morgen positief aangeeft, want zethu geeft al aan dat je veel hcg nodig hebt. Maar we gaan het wel zien morgen. @linda: en heb je je bankrekening al gecontroleerd, is je salaris al gestort. @saskia: Was je eigenlijk gelijk van het begin af aan al misselijk? Ik heb op het moment eigenlijk nergens last van. Af en toe last van mijn rug en een zware buik, maar verder niks.
Zo hier nog mijn berichtje van gisteren: @ Charpi: wauw!! Dat heb je goed gedaan zeg, zoveel afgevallen!! Wij gaan thuis nu ook een beetje meer opletten. Mn vriend wil wat afvallen (weegt nu 93 en hij woog rond de 80-82). We gaan niet streng lijnen nu ofzo, maar we laten de chips van 's avonds staan en hij gaat wat minder eten 's avonds (hij eet bijna het dubbele van mij soms!) @ Zethu: jaa en terecht dat je er goede zin van hebt! wat fijn! Wel weer balen van dat die arts je zo snel weer aan het werk wil hebben... Ik geloof dat het dan moeilijk is om positief te denken, maar probeer die gedachten als 'waarschijnlijk lukt het na een week toch al niet meer' een beetje uit je hoofd te zetten. je maakt je er nu al druk om en wie weet gaat het meevallen... zo niet, heb je het geprobeerd en da's toch ook al zeker iets waard. @ nienke; haha dat was charpi, van dat salaris. Verder; spannend hoor! Ik testte op mijn NOD positief met de digitale. Volgens mij is die toch wel vrij gevoelig hoor, alleen die ene met tijdsindicator niet zo, die moet veel meer hcg hebben als die gewone digitale van clearblue. Wat super voor je zeg, dat je gewoon eigenlijk echt zwanger bent nu!! (ook al durf je het zelf nog niet te geloven! ) haha
Hai Meid leuk en spannend zeg dat jullie voor een kindje gaan,ik hoop dat het niet al te lang duurt voordat je zw word,heel veel succes. En wat betreft over de ovulatie testen,ik heb zelf het persona kastje gebruikt en het beviel hier super ben er 2 keer mee zw geworden
@ Patrieske: huh? heb je het tegen mij? ik ken je volgens mij niet, toch? Enne, wat is een persona kastje??
Hmm ik heb eens op google gekeken maar da's een hele aankoop zeg; 90 euro voor zo'n ding.. En in principe is het toch precies hetzelfde als een ovutest, maar dan met een kleurtje ipv een streepje??
Hai linda..........Nou ik zie nu dus dat het een heel oud berichtje is,van het begin schaam schaam.......... Maar goed ook voor iedereen geld het hier hoor ,dat ik hoop voor jullie dat het snel raak is. Nou het persona kastje geeft precies aan 1 dag voor je eisprong wanneer je dus je eisprong krijgt,ik ben 4 jaar bezig geweest om zw te worden en omdat ik steeds een andere dag mijn eisprong had kreeg ik van mijn vriendin dat kastje en het was meteen de 2de maand raak,de eerste keer moest het kastje aan je wennen..........ik kon zelf dus niet met de testen werken,snapte het niet en was kennelijk altijd te laat .......
@ linda: balen dat gisteren je collega kwam binnengelopen toen je een reactie aan het plaatsen was. Is het schilderwerk nu helemaal klaar bij jullie? @ nienke: zolang je je goed voelt bij je gewicht is het altijd prima. Ik voelde me zelf al niet prettig meer met mijn gewicht en toen kreeg ik ook nog eens te horen van de gyn dat ik zoveel kwijt moest, dus we gaan er voor. @ linda: ik heb heel erg het gevoel dat die UWV-arts mij aan het testen is. Dus eerst wil ik uitgezocht hebben of ze je echt 1 een keer aan het werk mogen zetten en je niet langzaam moeten laten opbouwen. Maar ja op dat ene forum hebben ze me nog altijd geen antwoord gegeven
Hee, Mn schoonvader heeft vanmiddag de slaapkamer helemaal afgeschilderd (Ofja.. waarschijnlijk moet 1 muur nog een keer omdat ie niet helemaal goed dekt (appeltjesgroen haha erg leuK!) Ze zijn nu onze nieuwe kast in elkaar aan het zetten.. en ik hoefde niet mee te helpen want loop toch maar in de weg haha dus ik kan lekker op de laptop. Wel vervelend zeg dat je arts zo reageert..mgoed; er zijn misschien veel mensen die wel in de ziektewet zitten en eigenlijk gewoon kunnen werken maar hier onderuit willen komen, dus op zich is het wle goed dat ze er zo streng naar kijken en mensen aan het werk willen hebben. Maar niet echt prettig dus als je wél terecht in te ziektewet zit en dan dus ook verplicht wordt te werken @ Patrieske: wauw, als je na 4 jaar door dat kastje zwanger bent geraakt is het geld dat natuurlijk dubbel en dwars waard!
@ linda: tja zo is het leven. Mijn moeder is al jaren geleden ivm haar rug afgekeurd. Iedere keer als ze nu op herkeuring moet is ze enorm gespannen of ze haar weer gaan verplichten te werken. Nou als je je eigen huishouden niet eens kunt bijhouden dan ben je echt niet in staat om te werken. Tenminste dat is mijn mening. Ik ben zelf iedere keer doodmoe als ik iets in het huishouden gedaan heb. En dan ben ik maar een paar uurtjes bezig. Laat staan dat ik kan werken dan.
@Nienke: Ik was denk ik voor het eerst misselijk na 6 weken en dat was echt maar af en toe een vlaag misselijkheid. Halverwege de 9e tot eind van de 10e week heb ik echt elke avond boven de wc gehangen en daarna werd het weer steeds minder. Nou verschilt dat natuurlijk per vrouw, maar je hoeft dus zeker niet meteen vanaf de eerste week misselijk te zijn Ik heb trouwens wel direct een digitale test gedaan, smiddags op de dag dat ik smorgens een licht posi kruidvat test had. Dat was met 2 dagen overtijd Maar helaas verschilt ook dit weer per vrouw, je hoort idd weleens dat de digitale test pas een aantal dagen later positief aangeeft.. Ik had daarom ook de clearblue gekocht waar 2 testen in de verpakking zitten.
@saskia: Bedankt voor je info. vind het nog heel onwerkelijk en mijn mannetje ook. We begonnen namelijk met de gedachte dat het heel erg lang zou duren. Aangezien ik best wel te zwaar ben en erg onregelmatig ongesteld ben. Tevens hebben mijn ouders er ook 6 weken over gedaan. Ik ben er enigzins van overtuigd dat het nu dat het inderdaad zo is. Heb vanmiddag een kruidvat test gedaan en die was ook positief. Dus nu morgenochtend een digitale en dan ben ik helemaal overtuigd. Sorry hoor voor dit ego berichtje, maar ben er nog steeds een beetje beduusd van.